Толкова е натоварен температурно,че зимата загрява по-бавно на газ,поради предполагам и наличието на изпарител за сгряване.Аз карам 11г. моята кочина на газ и миналата година смених гарнитура,поради изгниване.Да не казвам,че оставих старите гумички на клапаните,понеже на майстора му се видяха меки,а новите били боклуци.
Дизел не съм карал личноно знам,че на място не загрява,иска юркане.За това и се монтират печки и разни подгреви на антифриза.А се возих в един,дето като пуснеш климатика и изстиваше мотора до 30гр.Шофьора каза,че климатичния радиатор охлаждал водния и от там това.
Малко размисли относно загряване на двигатели
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
Iezekil написа:А се возих в един,дето като пуснеш климатика и изстиваше мотора до 30гр.Шофьора каза,че климатичния радиатор охлаждал водния и от там това.
Шофьора да си погледне термостата или да търси някоя друга причина,щото такава генерална глупост която ти е казал,чувам за пръв път. И дизела не му трябва юркане за да загрее.Ако всичко му е наред ,би трябвало да не е по-различен за шофиране от бензиновия мотор.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
Даже ми демонстрира-спира климатика-колата загрява,пуска го-изстива.Звучи като глупост,ама има логика,понеже очевидно не е термостата,а друго не се сещам.Колата е Вектра,ако има значение.
- georgebonev
- Мнения: 3106
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
Ако е вързал тръбите на климатика към тези за парното - може
Всъщност, ако климатичното радиаторче в таблото (изпарителя?) е точно пред радиаторчето за парното и имат въздушен досег едното с другото, може да стане, както го описваш...
При мен (1.9 TD AAZ) климатичния радиатор е пред този за двигателя и когато загрее климатичния, подгрява стабилно и водния.

Всъщност, ако климатичното радиаторче в таблото (изпарителя?) е точно пред радиаторчето за парното и имат въздушен досег едното с другото, може да стане, както го описваш...
При мен (1.9 TD AAZ) климатичния радиатор е пред този за двигателя и когато загрее климатичния, подгрява стабилно и водния.
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
Aми да,климатичния е пред водния и грее,затова в момента когато включиш климатика -се включват и вентилаторите на водния радиатор- за да не прегрява двигателя.
Когато падне до 30гр. при включен климатик,значи определено нещо по охлаждането не е в час.Най -вероятно останал отворен термостат.
Нито един автоконструктор не би пуснал в произвоство кола ,чието охлаждане на двигателя се влияе от екстри като климатик или климатроник.
Когато падне до 30гр. при включен климатик,значи определено нещо по охлаждането не е в час.Най -вероятно останал отворен термостат.
Нито един автоконструктор не би пуснал в произвоство кола ,чието охлаждане на двигателя се влияе от екстри като климатик или климатроник.

- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
Точно казано. Когато пусне климатика перката започва да върти, а заедно с радиатора на климатика охлажда и този с антифриза. При неизправен термостат, който не иска да затваря - резултата е този- ниска темпретатура на антифриза 

- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
Добре де,а как неизправния термостат при спиране на климатика загрява колата и то на извънградско?
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
явно е блокирал - леко отворен
-
- VW експерт
- Мнения: 13390
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
gergeto написа:Aми да,климатичния е пред водния и грее,затова в момента когато включиш климатика -се включват и вентилаторите на водния радиатор- за да не прегрява двигателя.
Много си далече от истината,ама много...
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
Iezekil написа:Добре де,а как неизправния термостат при спиране на климатика загрява колата и то на извънградско?
При отворен термостат,антифриза се върти само в един-големия кръг и температурата му е еднаква(на цялото количество в системат).Когато се включи перката охлажда съответно всичкия ,който преминава през радиатора и затова се получава рязкото охлаждане.
По принцип от познати,които карат Астра и Вектра съм чувал че много трудно достигат работна температура,дори този с Астрата ми е споменавал че досега не помни да са му се включвали вентилаторите.
Zdravko Zankov написа:Много си далече от истината,ама много...
Здравко,обясни по-подробно защо....щото хем няма да ти изтрият това мнение като спам,хем може всички да научим нещо ново.
Все пак темата е "Размисли...." затова тук си позволявам да поразсъждавам ,без някой колега да приема мнението ми за меродавно и без да убеждавам някой че съм прав.Ето и малко теоретичен материал:
http://www.google.bg/url?q=http://about ... WELF99fPQQ
-
- VW експерт
- Мнения: 13390
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
Стартирането на перките, след като активираш климатика/климатроника,е за да се охлажда фреона в климатичния радиатор. Охлаждането на водния е следствие на това. За това и климатичния е винаги пред водния. Поне на колите, които съм виждал е така. Компресора като почне да "помпа" особено в жегите,вдига голямо налягане. Съответно и Т на фреона се повишава.
Обърни внимание, че в горещ летен ден, като пуснеш климатика, буквално секунди след старта на системата, перките тръгват на втората, бързата степен.
Обърни внимание, че в горещ летен ден, като пуснеш климатика, буквално секунди след старта на системата, перките тръгват на втората, бързата степен.
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
Съгласен съм с теб ,но и ти обърни внимание че в горещ летен ден както казваш ,стартираш двигателя,след малко включваш климатика и тръгваш Въпреки че вентилаторите работят ,и то на втора степен,след 3-4 км темп. на таблото вече е 90гр. и там си остава,независимо от баир нагоре, надолу по инерция и т.н.При моята кола поне е така и смятам че това е нормално функцинораща охл. система.(да чукна на дърво, все така да е
)

-
- VW експерт
- Мнения: 13390
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
Така е, но ти стартираш от 35 градуса на околната среда. Антифриза и той е горе -долу толкоз. Въртиш малкия кръг, а при тия температури, малко му трябва да удари 87 и да отвори термостата.
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
Именно Здравко,в момента говорим едно и също,а аз се опитвам да обясня на lezekil и приятеля му с дизеловата Вектра че не е нормално да се юрка дизел,за да направи раб. темп. ,и не е нормално когато се включи климатика да пада темп ,камо ли до 30 гр. 

- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
Mного бих искал да видя тази Вектра, дето на пуснат климатик от загрял мотор пада на 30 градуса. Даже от мен да мине, нека са 50. То бива да се реже краставица, ама чак толкоз...
По темата - не се гаси мотор, на който охладителната течност не е изтекла. Изтече ли, чакай да се охлади, като няма кой да пренесе топлото от мотора в радиатора.
По темата - не се гаси мотор, на който охладителната течност не е изтекла. Изтече ли, чакай да се охлади, като няма кой да пренесе топлото от мотора в радиатора.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 25 госта