Регистрация на двигател без документи

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
tehnodruma
Мнения: 6
Регистриран на: Вто 18 юни 2013 0:11
Автомобил:
Двигател:

Регистрация на двигател без документи

Мнениеот tehnodruma » Вто 12 юли 2016 10:17


Здравейте искам да попитам по казус които май се оказа доста тегав за моя случай. Преди 3 години си купих VW Polo 86C 1.0 91-ва година и собственика ми даде като бонус двигател и скоростна кутия от бракувано поло, но в доста по-добро техническо състояние и 1.3 кубика. За това аз го смених преди 2 години с 1.3 кубиковия и сега реших да я продам но установих ,че от правна гледна точка мога да имам проблеми. Какво мога да направя в случая като нямам документ за новия двигател на които между другото едвам му се чете номера от ръжда? И бих ли имал проблеми с ГО ако не дай си боже стане птп с мое участие? Да добавя ,че пазя оригиналния блок с номера с който е регистрирана в талона.

Последна промяна от tehnodruma на Сря 13 юли 2016 18:27, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
beuchat
Мнения: 1940
Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:01
Автомобил: 1990 Golf 2
Двигател: 1.6 EZ
Местоположение: Ямбол

Re: Регистрация на двигател без документи

Мнениеот beuchat » Вто 12 юли 2016 11:11


Можеш да я продадеш,но новия собственик ако е от друг град трябва да минава през каналите в КАТ,и като тръгнат да сверяват номера на двигателя с този от талона и ще го върнат.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Регистрация на двигател без документи

Мнениеот stefan4o » Вто 12 юли 2016 12:35


Ако стане ПТП и има пострадали хора, а не само очукани ламарини ще затънеш с двата крака. Двигател без документ няма как да регистрираш. Тълкуват го като краден, с такъв статут. Според мен говори с купувача и измислете нещо - примерно да купите мотор със същия код, но с документ и да го регистрирате с него. Ако старият собственик ти намери талона от бракуваното Поло, може и да стане работата, но тъй като е с по-голям мотор ще искат минаване технотест, което струва повече от самото Поло предполагам. Най-лесният вариант ти остава да намериш код като този по талон на колата, да вземеш документ - фактура или договор ако е на физическо лице и с това да подмениш талона на Полото и да си го регистрираш с новия мотор, който е със същия код 1.0-литров.


tehnodruma
Мнения: 6
Регистриран на: Вто 18 юни 2013 0:11
Автомобил:
Двигател:

Re: Регистрация на двигател без документи

Мнениеот tehnodruma » Вто 12 юли 2016 18:41


Забравих да спомена, че пазя блока на оригиналния двигател с номера на него. Иначе защо ми е да го регистрирам с друг мотор който не е поставен , след като си имам регистраци с оригиналния?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Регистрация на двигател без документи

Мнениеот stefan4o » Вто 12 юли 2016 20:48


tehnodruma написа:Забравих да спомена, че пазя блока на оригиналния двигател с номера на него. Иначе защо ми е да го регистрирам с друг мотор който не е поставен , след като си имам регистраци с оригиналния?

Аз откъде да знам, че си пазиш стария блок? :screwy
Опитах да помогна, а насреща получих почти укор, че видиш ли съм ти предложил нещо, без да си споменал много важната подробност, че си пазиш блока от стария мотор. Моето участие в темата ти приключи. Успех.


tehnodruma
Мнения: 6
Регистриран на: Вто 18 юни 2013 0:11
Автомобил:
Двигател:

Re: Регистрация на двигател без документи

Мнениеот tehnodruma » Вто 12 юли 2016 21:43


Извинявай не съм искал в никакъв случай да изглежда като укор, просто ми е интересно, защото съм бос в тази област. Не се обиждай пак се извинявам ако е прозвучало по такъв начин, със сигурност не е укор.

Последна промяна от radotom на Вто 12 юли 2016 22:26, променено общо 1 път.
Причина: Няма нужда от поредица цитати


Потребителски аватар
polovera_9n3
Мнения: 1916
Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
Автомобил: VW POLO TDI
Двигател: BNM 2007
Местоположение: Кърджали

Re: Регистрация на двигател без документи

Мнениеот polovera_9n3 » Вто 12 юли 2016 21:50


Ако имаш някой приятел в КАТ - сменяй талоните и пишете номер на мотор- без номер, като преди това старателно разкарате номера на новия мотор. Вземи от някоя морга бележка/фактура за такъв мотор без номер- малко трудно, ама това е начина.


tehnodruma
Мнения: 6
Регистриран на: Вто 18 юни 2013 0:11
Автомобил:
Двигател:

Re: Регистрация на двигател без документи

Мнениеот tehnodruma » Сря 13 юли 2016 8:08


А, оригиналния блок който пазя може ли да ми свърши някаква работа?


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Регистрация на двигател без документи

Мнениеот kris11 » Сря 13 юли 2016 8:18


polovera_9n3 написа: Вземи от някоя морга бележка/фактура за такъв мотор без номер- малко трудно, ама това е начина.

Това е начина , но едва ли ги има в моргите тези Пуловери още.


stefannankov
Мнения: 158
Регистриран на: Чет 19 мар 2015 5:13
Автомобил: VW Touran 19 TDI
Двигател: BKC 105 hp 2005

Re: Регистрация на двигател без документи

Мнениеот stefannankov » Чет 14 юли 2016 10:07


Номера как е прикрепен към двигателя? Ако е с нитове мисля проблема е минимален.... Трябва само попнитачка, свредел и бормашина... Иначе с новия двигател ще трябва становище от Технотест и наистина няма да е евтино. Спомням си че по подобен проблем съм се обаждал на КАТ - тогава ми казаха че ако двигателя е същия и имам документ за новия то се минава само на канала и се издава нов талон. Мисля че не беше скъпо - 20-30 лв по спомени отпреди 4-5 години.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Регистрация на двигател без документи

Мнениеот stefan4o » Чет 14 юли 2016 11:41


Понеже ми се извини за недоразумението, продължаваме натам. Номерът е щампован, набит на самия блок. Не си помисляй варианти да го преправяш, че ще влезеш в голям филм.
Иначе за смяната на талона е така, ако моторът е със същия буквен код, не се налага Технотест, просто носиш документ за произход и минаваш на канал. Тия филми с познат, който ще си пикае на хляба да ти урежда фалшиви талони на кола, която няма и една негова заплата като цена ги прескочи и тях.
Мога да ти дам още един съвет - понеже 1.0-литровите, 1.3-литровите и 1.4 моно от по-ново поколение ползуват еднакъв диаметър бутала - 75мм, може да се помисли в тая посока с неговия си блок, да си монтираш всичко нужно и пак да си имаш 1.3-1.4-литров двигател. Дето се вика с оригиналния си блок да си направиш сбирщайн и така хем колата ти е легална, хем е "тунингована" с повече работен обем :beer Ако оригиналният блок е читав и няма износване по цилиндрите те съветвам точно това да направиш - от двата мотора да събереш един.


tehnodruma
Мнения: 6
Регистриран на: Вто 18 юни 2013 0:11
Автомобил:
Двигател:

Re: Регистрация на двигател без документи

Мнениеот tehnodruma » Чет 14 юли 2016 16:03


За жалост стария блок е доста по-амортизиран от новия двигател който сложих и клапаните му тракаха като на дизел, а и цилиндрите бяха по-износени със сигурност ,защото е на 300 000 км а новия беше на 180 000. Като гледам май работата отива на да я карам докато нещо по-сериозно не резне и после на части :(


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Регистрация на двигател без документи

Мнениеот samo_pechka » Чет 14 юли 2016 16:47


stefan4o написа:Мога да ти дам още един съвет - понеже 1.0-литровите, 1.3-литровите и 1.4 моно от по-ново поколение ползуват еднакъв диаметър бутала - 75мм, може да се помисли в тая посока с неговия си блок, да си монтираш всичко нужно и пак да си имаш 1.3-1.4-литров двигател. Дето се вика с оригиналния си блок да си направиш сбирщайн и така хем колата ти е легална, хем е "тунингована" с повече работен обем

Според мен няма стане. На 1.3 блока е малко по-висок ( така мисля , не съм ги мерил) , заради по-големия ход . Т.е. ще надстърчат буталата според мен.
Такива 1.3 ги има и по Г2 , не знам дали ако се вземе бележка от такъв , става да си играеш и занимаваш с Декра и т.н. за замяна на мотор.
Ако беше моя кола , я разпродавам на части


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Регистрация на двигател без документи

Мнениеот stefan4o » Чет 14 юли 2016 18:02


samo_pechka написа:Според мен няма стане. На 1.3 блока е малко по-висок ( така мисля , не съм ги мерил) , заради по-големия ход . Т.е. ще надстърчат буталата според мен.

Няма невъзможни неща, има само такива, които не си струват парите, времето или и двете.


Потребителски аватар
дърт милиционер
Мнения: 732
Регистриран на: Пет 24 май 2013 6:33
Автомобил: WV Polo 2F 1993
Двигател: 1.4 DIESEL
Местоположение: София

Re: Регистрация на двигател без документи

Мнениеот дърт милиционер » Чет 14 юли 2016 18:11


Купих стария ми Голф в петък - 13. 01.2000г. Минах през нотариуса и реших да мина и през КАТ.....Гледат я полицаите и.........двигателя с набити номера. Ужас ! Заведоха преписка и изписах кофа с мастило от кой съм я купил и прочие. Продавача го бяха викали и се оправдал , че нищо не е пипал. Нито го арестуваха.....НИЩО. Аз тогава бях полицай , и следователя ме информира какъв ще е резултата - никакви проблеми за регистриране , но ако купето беше с набити номера - се изземвала колата. 7 месеца ходех в КАТ за временен талон/обр. 26/.......накрая я регистрираха с''нестандартен ''номер на двигателя. Българска му работа.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 77 госта