Регистрация на двигател без документи
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Вто 18 юни 2013 0:11
- Автомобил:
- Двигател:
Регистрация на двигател без документи
Здравейте искам да попитам по казус които май се оказа доста тегав за моя случай. Преди 3 години си купих VW Polo 86C 1.0 91-ва година и собственика ми даде като бонус двигател и скоростна кутия от бракувано поло, но в доста по-добро техническо състояние и 1.3 кубика. За това аз го смених преди 2 години с 1.3 кубиковия и сега реших да я продам но установих ,че от правна гледна точка мога да имам проблеми. Какво мога да направя в случая като нямам документ за новия двигател на които между другото едвам му се чете номера от ръжда? И бих ли имал проблеми с ГО ако не дай си боже стане птп с мое участие? Да добавя ,че пазя оригиналния блок с номера с който е регистрирана в талона.
Последна промяна от tehnodruma на Сря 13 юли 2016 18:27, променено общо 1 път.
- beuchat
- Мнения: 1940
- Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:01
- Автомобил: 1990 Golf 2
- Двигател: 1.6 EZ
- Местоположение: Ямбол
Re: Регистрация на двигател без документи
Можеш да я продадеш,но новия собственик ако е от друг град трябва да минава през каналите в КАТ,и като тръгнат да сверяват номера на двигателя с този от талона и ще го върнат.
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Регистрация на двигател без документи
Ако стане ПТП и има пострадали хора, а не само очукани ламарини ще затънеш с двата крака. Двигател без документ няма как да регистрираш. Тълкуват го като краден, с такъв статут. Според мен говори с купувача и измислете нещо - примерно да купите мотор със същия код, но с документ и да го регистрирате с него. Ако старият собственик ти намери талона от бракуваното Поло, може и да стане работата, но тъй като е с по-голям мотор ще искат минаване технотест, което струва повече от самото Поло предполагам. Най-лесният вариант ти остава да намериш код като този по талон на колата, да вземеш документ - фактура или договор ако е на физическо лице и с това да подмениш талона на Полото и да си го регистрираш с новия мотор, който е със същия код 1.0-литров.
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Вто 18 юни 2013 0:11
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Регистрация на двигател без документи
Забравих да спомена, че пазя блока на оригиналния двигател с номера на него. Иначе защо ми е да го регистрирам с друг мотор който не е поставен , след като си имам регистраци с оригиналния?
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Регистрация на двигател без документи
tehnodruma написа:Забравих да спомена, че пазя блока на оригиналния двигател с номера на него. Иначе защо ми е да го регистрирам с друг мотор който не е поставен , след като си имам регистраци с оригиналния?
Аз откъде да знам, че си пазиш стария блок?

Опитах да помогна, а насреща получих почти укор, че видиш ли съм ти предложил нещо, без да си споменал много важната подробност, че си пазиш блока от стария мотор. Моето участие в темата ти приключи. Успех.
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Вто 18 юни 2013 0:11
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Регистрация на двигател без документи
Извинявай не съм искал в никакъв случай да изглежда като укор, просто ми е интересно, защото съм бос в тази област. Не се обиждай пак се извинявам ако е прозвучало по такъв начин, със сигурност не е укор.
Последна промяна от radotom на Вто 12 юли 2016 22:26, променено общо 1 път.
Причина: Няма нужда от поредица цитати
Причина: Няма нужда от поредица цитати
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: Регистрация на двигател без документи
Ако имаш някой приятел в КАТ - сменяй талоните и пишете номер на мотор- без номер, като преди това старателно разкарате номера на новия мотор. Вземи от някоя морга бележка/фактура за такъв мотор без номер- малко трудно, ама това е начина.
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Вто 18 юни 2013 0:11
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Регистрация на двигател без документи
А, оригиналния блок който пазя може ли да ми свърши някаква работа?
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Регистрация на двигател без документи
polovera_9n3 написа: Вземи от някоя морга бележка/фактура за такъв мотор без номер- малко трудно, ама това е начина.
Това е начина , но едва ли ги има в моргите тези Пуловери още.
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: Чет 19 мар 2015 5:13
- Автомобил: VW Touran 19 TDI
- Двигател: BKC 105 hp 2005
Re: Регистрация на двигател без документи
Номера как е прикрепен към двигателя? Ако е с нитове мисля проблема е минимален.... Трябва само попнитачка, свредел и бормашина... Иначе с новия двигател ще трябва становище от Технотест и наистина няма да е евтино. Спомням си че по подобен проблем съм се обаждал на КАТ - тогава ми казаха че ако двигателя е същия и имам документ за новия то се минава само на канала и се издава нов талон. Мисля че не беше скъпо - 20-30 лв по спомени отпреди 4-5 години.
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Регистрация на двигател без документи
Понеже ми се извини за недоразумението, продължаваме натам. Номерът е щампован, набит на самия блок. Не си помисляй варианти да го преправяш, че ще влезеш в голям филм.
Иначе за смяната на талона е така, ако моторът е със същия буквен код, не се налага Технотест, просто носиш документ за произход и минаваш на канал. Тия филми с познат, който ще си пикае на хляба да ти урежда фалшиви талони на кола, която няма и една негова заплата като цена ги прескочи и тях.
Мога да ти дам още един съвет - понеже 1.0-литровите, 1.3-литровите и 1.4 моно от по-ново поколение ползуват еднакъв диаметър бутала - 75мм, може да се помисли в тая посока с неговия си блок, да си монтираш всичко нужно и пак да си имаш 1.3-1.4-литров двигател. Дето се вика с оригиналния си блок да си направиш сбирщайн и така хем колата ти е легална, хем е "тунингована" с повече работен обем
Ако оригиналният блок е читав и няма износване по цилиндрите те съветвам точно това да направиш - от двата мотора да събереш един.
Иначе за смяната на талона е така, ако моторът е със същия буквен код, не се налага Технотест, просто носиш документ за произход и минаваш на канал. Тия филми с познат, който ще си пикае на хляба да ти урежда фалшиви талони на кола, която няма и една негова заплата като цена ги прескочи и тях.
Мога да ти дам още един съвет - понеже 1.0-литровите, 1.3-литровите и 1.4 моно от по-ново поколение ползуват еднакъв диаметър бутала - 75мм, може да се помисли в тая посока с неговия си блок, да си монтираш всичко нужно и пак да си имаш 1.3-1.4-литров двигател. Дето се вика с оригиналния си блок да си направиш сбирщайн и така хем колата ти е легална, хем е "тунингована" с повече работен обем

-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Вто 18 юни 2013 0:11
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Регистрация на двигател без документи
За жалост стария блок е доста по-амортизиран от новия двигател който сложих и клапаните му тракаха като на дизел, а и цилиндрите бяха по-износени със сигурност ,защото е на 300 000 км а новия беше на 180 000. Като гледам май работата отива на да я карам докато нещо по-сериозно не резне и после на части :(
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Регистрация на двигател без документи
stefan4o написа:Мога да ти дам още един съвет - понеже 1.0-литровите, 1.3-литровите и 1.4 моно от по-ново поколение ползуват еднакъв диаметър бутала - 75мм, може да се помисли в тая посока с неговия си блок, да си монтираш всичко нужно и пак да си имаш 1.3-1.4-литров двигател. Дето се вика с оригиналния си блок да си направиш сбирщайн и така хем колата ти е легална, хем е "тунингована" с повече работен обем
Според мен няма стане. На 1.3 блока е малко по-висок ( така мисля , не съм ги мерил) , заради по-големия ход . Т.е. ще надстърчат буталата според мен.
Такива 1.3 ги има и по Г2 , не знам дали ако се вземе бележка от такъв , става да си играеш и занимаваш с Декра и т.н. за замяна на мотор.
Ако беше моя кола , я разпродавам на части
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Регистрация на двигател без документи
samo_pechka написа:Според мен няма стане. На 1.3 блока е малко по-висок ( така мисля , не съм ги мерил) , заради по-големия ход . Т.е. ще надстърчат буталата според мен.
Няма невъзможни неща, има само такива, които не си струват парите, времето или и двете.
- дърт милиционер
- Мнения: 732
- Регистриран на: Пет 24 май 2013 6:33
- Автомобил: WV Polo 2F 1993
- Двигател: 1.4 DIESEL
- Местоположение: София
Re: Регистрация на двигател без документи
Купих стария ми Голф в петък - 13. 01.2000г. Минах през нотариуса и реших да мина и през КАТ.....Гледат я полицаите и.........двигателя с набити номера. Ужас ! Заведоха преписка и изписах кофа с мастило от кой съм я купил и прочие. Продавача го бяха викали и се оправдал , че нищо не е пипал. Нито го арестуваха.....НИЩО. Аз тогава бях полицай , и следователя ме информира какъв ще е резултата - никакви проблеми за регистриране , но ако купето беше с набити номера - се изземвала колата. 7 месеца ходех в КАТ за временен талон/обр. 26/.......накрая я регистрираха с''нестандартен ''номер на двигателя. Българска му работа.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта