Здравейте. Преди време (2-3 месеца) се оказах с протекло ГНП. Теча беше от втората гарнитура (по-голямата) и след кратко консултиране с гугъл стигнах до този клип:
https://www.youtube.com/watch?v=CXghY7t0Wqg След обстойно преглеждане си поръчах ремонтен комплект и реших да пробвам сам да сменя гарнитурата. За сравнение преди да барам каквото и да е било по помпата проверих милиграмите на канал 001, втора колонка (Injection Quantity). Учудващо вместо очакваните 3.4 - 3.6 милиграма, при мен варираха в много по-голям диапозон 6-7-8 милиграма. Въпреки това отворих помпата както е показано на клипа, за всеки случай смених и двете гарнитури, сглобих и запалих. Проверих отново милиграмите и настройх на нужните 3.4 - 3.6 милиграма. Тук идва проблема. Колата започна да пуши доста повече от преди. Можи би сбърках, че първо не съобразих и настроих на студен мотор и второ не съобразих дали има разлика между милиграмите, които са показани на колата от клипа и тези, които трябва да са за моята кола. Някой по-запознат би ли ми казал дали настройката трябва да е задължително на загрял мотор и колко точно милиграма трябва да са? Колата е GOLF MK4 AHF мотор (110 к.с) с чип.



Golf Mk4 2000г. AHF - настройка на ГНП
- Stoyanov_Vw
- Мнения: 528
- Регистриран на: Вто 06 дек 2011 1:31
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: 1.9 TDI AHF
- Местоположение: Bourgas
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: Сря 25 юни 2014 17:41
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Плевен
Re: Golf Mk4 2000г. AHF - настройка на ГНП
Милиграми се регулират задължително на напълно загрял двигател. На студен показва повече и когато загрее падат. Моите са точно 3.4-3-6 и въобще не пуши, но съм без чип. Според мен много си ги свалил виж колко са на загрял двигател.
- Dani16v
- Мнения: 151
- Регистриран на: Вто 27 юли 2010 21:50
- Автомобил: Golf 3 GT TDI
- Двигател: 1z +
- Местоположение: Радомир
Re: Golf Mk4 2000г. AHF - настройка на ГНП
До колкото си спомням, оригинално май ги правеха на 3.8-4 мгр. И да, регулирането се прави на загрял мотор.. Мойта е на 2.4, за това не взимай чак толко под внимание клипчетата.
- nikolay_ss
- Мнения: 1129
- Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
- Автомобил: Touareg 7P6
- Двигател:
Re: Golf Mk4 2000г. AHF - настройка на ГНП
Настройката се прави на загрял двигател, също така щом си с чип най-вероятно ти е бутана картата за помпата и не се знае тези милиграми които ги виждаш там дали въобще са реални. Пробвай да се чуеш с тунера ти да му обясниш и да го питаш на колко мг да си настройш помпата.
- Stoyanov_Vw
- Мнения: 528
- Регистриран на: Вто 06 дек 2011 1:31
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: 1.9 TDI AHF
- Местоположение: Bourgas
Re: Golf Mk4 2000г. AHF - настройка на ГНП
Проблемът е, че не знам кой е тунера. Купих колата преди време с чипа. Евентуално ако сравня милиграмите на друг такъв мотор с чип и направя и моята така, дали ще стане?
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7920
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Golf Mk4 2000г. AHF - настройка на ГНП
Тия милиграми нали са за празния ход? Какво общо имат с чиптунинга? Не мисля че тунерите промернят картата в диапазона на празния ход.
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: Сря 25 юни 2014 17:41
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Плевен
Re: Golf Mk4 2000г. AHF - настройка на ГНП
Направи си ги на 2.2 и ще видиш дали са само за празен ход 

- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7920
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Golf Mk4 2000г. AHF - настройка на ГНП
При мен сa нa 2, до Неделя бяхa 0. Товa което зaбелязвaм кaто ефект от нискaтa стойност е изпушвaне кaто нaстъпя гaзтa до долу, инaче колaтa върви достa добре.
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: Сря 25 юни 2014 17:41
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Плевен
Re: Golf Mk4 2000г. AHF - настройка на ГНП
Да това е нормално и обратно ако ги направиш на 6-7 няма да върви все едно не и стига гориво. Затова са много важни при чип. И си мисля че с чип трябва да се направят на заводските стойности.
Последна промяна от Favorite777 на Сря 27 юли 2016 20:36, променено общо 2 пъти.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7920
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Golf Mk4 2000г. AHF - настройка на ГНП
Понеже от вaгком не могa дa ги вдигнa повече, кaкво трябвa дa се нaпрaви зa дa ги нормaлизирaм 3-9mg/str.
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: Сря 25 юни 2014 17:41
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Плевен
Re: Golf Mk4 2000г. AHF - настройка на ГНП
Настройват се от главата на помпата. За целта се отхлабват четирите болта, като единия е секретен и с леко почукване в нужната посока се вдигат или свалят. Чрез VAG COM могат да се променят но в много малки граници.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7920
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Golf Mk4 2000г. AHF - настройка на ГНП
A при тaя интервенция с почуквaнето имa ли опaстност дa потече помпaтa? И кaк се рaзвивa секретния болт без специaлното кaмъче?
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: Сря 25 юни 2014 17:41
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Плевен
Re: Golf Mk4 2000г. AHF - настройка на ГНП
До сега не ми се е случвало, болтовете само се отхлабват. Когато ми трябва взимам секрета от приятел. Чел съм из форумите, че набиват камък 7 ако не се лъжа, но не знам дали ще стане ако е много стегнат.
- Stoyanov_Vw
- Мнения: 528
- Регистриран на: Вто 06 дек 2011 1:31
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: 1.9 TDI AHF
- Местоположение: Bourgas
Re: Golf Mk4 2000г. AHF - настройка на ГНП
Здравейте. Днес се позанимавах с помпата. Проверих милиграмите на колата на мой приятел със същия мотор и чип, загрях двигателя и ги увеличих. Не се получи перфектно, но има подобрение. Милиграмите стигнаха 3.0 - 3.2 и почти не пуши. Наясно съм, че трябва да се вдигнат още малко, но има нещо което ме озадачава. На моменти милиграмите варират в доста големи граници - от 2.6 до 3.2. Това на какво се дължи? Също така как мога да ги коригирам софтуерно до поне 3.4 понеже камъка превъртя на секретния болт и трудно ще го отхлабя отново.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7920
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Golf Mk4 2000г. AHF - настройка на ГНП
С VCDS лизаш в Engine от там Login и въвеждаш парола 12233. После меню Adaptation канал 1 се променя една 5 цифрена стойносt (Мисля че заводската беше 32768) , натискаш бутона Test и ако те устройва натискаш Save и си готов. Като впишеш по-малко число увеличаваш милиграмите, и обратно.
И този път не забравяй да подгрееш мотора преди настройката!
И този път не забравяй да подгрееш мотора преди настройката!
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 39 госта