Golf Mk4 2000г. AHF - настройка на ГНП

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Stoyanov_Vw
Мнения: 528
Регистриран на: Вто 06 дек 2011 1:31
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: 1.9 TDI AHF
Местоположение: Bourgas

Golf Mk4 2000г. AHF - настройка на ГНП

Мнениеот Stoyanov_Vw » Пон 25 юли 2016 20:22


Здравейте. Преди време (2-3 месеца) се оказах с протекло ГНП. Теча беше от втората гарнитура (по-голямата) и след кратко консултиране с гугъл стигнах до този клип:
https://www.youtube.com/watch?v=CXghY7t0Wqg След обстойно преглеждане си поръчах ремонтен комплект и реших да пробвам сам да сменя гарнитурата. За сравнение преди да барам каквото и да е било по помпата проверих милиграмите на канал 001, втора колонка (Injection Quantity). Учудващо вместо очакваните 3.4 - 3.6 милиграма, при мен варираха в много по-голям диапозон 6-7-8 милиграма. Въпреки това отворих помпата както е показано на клипа, за всеки случай смених и двете гарнитури, сглобих и запалих. Проверих отново милиграмите и настройх на нужните 3.4 - 3.6 милиграма. Тук идва проблема. Колата започна да пуши доста повече от преди. Можи би сбърках, че първо не съобразих и настроих на студен мотор и второ не съобразих дали има разлика между милиграмите, които са показани на колата от клипа и тези, които трябва да са за моята кола. Някой по-запознат би ли ми казал дали настройката трябва да е задължително на загрял мотор и колко точно милиграма трябва да са? Колата е GOLF MK4 AHF мотор (110 к.с) с чип.




Favorite777
Мнения: 32
Регистриран на: Сря 25 юни 2014 17:41
Автомобил: VW Golf
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Плевен

Re: Golf Mk4 2000г. AHF - настройка на ГНП

Мнениеот Favorite777 » Вто 26 юли 2016 16:46


Милиграми се регулират задължително на напълно загрял двигател. На студен показва повече и когато загрее падат. Моите са точно 3.4-3-6 и въобще не пуши, но съм без чип. Според мен много си ги свалил виж колко са на загрял двигател.


Потребителски аватар
Dani16v
Мнения: 151
Регистриран на: Вто 27 юли 2010 21:50
Автомобил: Golf 3 GT TDI
Двигател: 1z +
Местоположение: Радомир

Re: Golf Mk4 2000г. AHF - настройка на ГНП

Мнениеот Dani16v » Вто 26 юли 2016 17:30


До колкото си спомням, оригинално май ги правеха на 3.8-4 мгр. И да, регулирането се прави на загрял мотор.. Мойта е на 2.4, за това не взимай чак толко под внимание клипчетата.


Потребителски аватар
nikolay_ss
Мнения: 1129
Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
Автомобил: Touareg 7P6
Двигател:

Re: Golf Mk4 2000г. AHF - настройка на ГНП

Мнениеот nikolay_ss » Сря 27 юли 2016 9:00


Настройката се прави на загрял двигател, също така щом си с чип най-вероятно ти е бутана картата за помпата и не се знае тези милиграми които ги виждаш там дали въобще са реални. Пробвай да се чуеш с тунера ти да му обясниш и да го питаш на колко мг да си настройш помпата.


Потребителски аватар
Stoyanov_Vw
Мнения: 528
Регистриран на: Вто 06 дек 2011 1:31
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: 1.9 TDI AHF
Местоположение: Bourgas

Re: Golf Mk4 2000г. AHF - настройка на ГНП

Мнениеот Stoyanov_Vw » Сря 27 юли 2016 18:39


Проблемът е, че не знам кой е тунера. Купих колата преди време с чипа. Евентуално ако сравня милиграмите на друг такъв мотор с чип и направя и моята така, дали ще стане?


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7920
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Golf Mk4 2000г. AHF - настройка на ГНП

Мнениеот goppa » Сря 27 юли 2016 18:52


Тия милиграми нали са за празния ход? Какво общо имат с чиптунинга? Не мисля че тунерите промернят картата в диапазона на празния ход.


Favorite777
Мнения: 32
Регистриран на: Сря 25 юни 2014 17:41
Автомобил: VW Golf
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Плевен

Re: Golf Mk4 2000г. AHF - настройка на ГНП

Мнениеот Favorite777 » Сря 27 юли 2016 19:37


Направи си ги на 2.2 и ще видиш дали са само за празен ход :Mr Green Fun


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7920
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Golf Mk4 2000г. AHF - настройка на ГНП

Мнениеот goppa » Сря 27 юли 2016 19:55


При мен сa нa 2, до Неделя бяхa 0. Товa което зaбелязвaм кaто ефект от нискaтa стойност е изпушвaне кaто нaстъпя гaзтa до долу, инaче колaтa върви достa добре.


Favorite777
Мнения: 32
Регистриран на: Сря 25 юни 2014 17:41
Автомобил: VW Golf
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Плевен

Re: Golf Mk4 2000г. AHF - настройка на ГНП

Мнениеот Favorite777 » Сря 27 юли 2016 20:05


Да това е нормално и обратно ако ги направиш на 6-7 няма да върви все едно не и стига гориво. Затова са много важни при чип. И си мисля че с чип трябва да се направят на заводските стойности.

Последна промяна от Favorite777 на Сря 27 юли 2016 20:36, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7920
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Golf Mk4 2000г. AHF - настройка на ГНП

Мнениеот goppa » Сря 27 юли 2016 20:14


Понеже от вaгком не могa дa ги вдигнa повече, кaкво трябвa дa се нaпрaви зa дa ги нормaлизирaм 3-9mg/str.


Favorite777
Мнения: 32
Регистриран на: Сря 25 юни 2014 17:41
Автомобил: VW Golf
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Плевен

Re: Golf Mk4 2000г. AHF - настройка на ГНП

Мнениеот Favorite777 » Сря 27 юли 2016 20:17


Настройват се от главата на помпата. За целта се отхлабват четирите болта, като единия е секретен и с леко почукване в нужната посока се вдигат или свалят. Чрез VAG COM могат да се променят но в много малки граници.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7920
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Golf Mk4 2000г. AHF - настройка на ГНП

Мнениеот goppa » Сря 27 юли 2016 20:36


A при тaя интервенция с почуквaнето имa ли опaстност дa потече помпaтa? И кaк се рaзвивa секретния болт без специaлното кaмъче?


Favorite777
Мнения: 32
Регистриран на: Сря 25 юни 2014 17:41
Автомобил: VW Golf
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Плевен

Re: Golf Mk4 2000г. AHF - настройка на ГНП

Мнениеот Favorite777 » Сря 27 юли 2016 20:56


До сега не ми се е случвало, болтовете само се отхлабват. Когато ми трябва взимам секрета от приятел. Чел съм из форумите, че набиват камък 7 ако не се лъжа, но не знам дали ще стане ако е много стегнат.


Потребителски аватар
Stoyanov_Vw
Мнения: 528
Регистриран на: Вто 06 дек 2011 1:31
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: 1.9 TDI AHF
Местоположение: Bourgas

Re: Golf Mk4 2000г. AHF - настройка на ГНП

Мнениеот Stoyanov_Vw » Сря 03 авг 2016 19:52


Здравейте. Днес се позанимавах с помпата. Проверих милиграмите на колата на мой приятел със същия мотор и чип, загрях двигателя и ги увеличих. Не се получи перфектно, но има подобрение. Милиграмите стигнаха 3.0 - 3.2 и почти не пуши. Наясно съм, че трябва да се вдигнат още малко, но има нещо което ме озадачава. На моменти милиграмите варират в доста големи граници - от 2.6 до 3.2. Това на какво се дължи? Също така как мога да ги коригирам софтуерно до поне 3.4 понеже камъка превъртя на секретния болт и трудно ще го отхлабя отново.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7920
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Golf Mk4 2000г. AHF - настройка на ГНП

Мнениеот goppa » Чет 04 авг 2016 12:43


С VCDS лизаш в Engine от там Login и въвеждаш парола 12233. После меню Adaptation канал 1 се променя една 5 цифрена стойносt (Мисля че заводската беше 32768) , натискаш бутона Test и ако те устройва натискаш Save и си готов. Като впишеш по-малко число увеличаваш милиграмите, и обратно.

И този път не забравяй да подгрееш мотора преди настройката!



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта