Инерция на въртене на предни колела (задвижващи)?
- skydiver_pd
- Мнения: 199
- Регистриран на: Съб 17 дек 2011 14:47
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: 1z 95
- Местоположение: София
Инерция на въртене на предни колела (задвижващи)?
Задното колело има инерция като се завърти с пръст джантата, ако е наред и колата е с предно предаване.
Та въпроса е, дали предните трябва да имат инерция или не(карето и полуоската му пречат), на място вдигната на крик - на неутрална скорост ???
Може спирачните ми апарати да не работят добре или си е така по принцип?
Та въпроса е, дали предните трябва да имат инерция или не(карето и полуоската му пречат), на място вдигната на крик - на неутрална скорост ???
Може спирачните ми апарати да не работят добре или си е така по принцип?
Последна промяна от skydiver_pd на Пет 02 сеп 2016 18:40, променено общо 1 път.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12120
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Инерция на въртене на предни колела (задвижващи)?
Е освен полуоските и каретата, нали се върти цялата скоростна кутия вътре
- skydiver_pd
- Мнения: 199
- Регистриран на: Съб 17 дек 2011 14:47
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: 1z 95
- Местоположение: София
Re: Инерция на въртене на предни колела (задвижващи)?
Когато е изключена от скорост имам в предвид.
Последна промяна от skydiver_pd на Пет 02 сеп 2016 18:36, променено общо 1 път.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Инерция на въртене на предни колела (задвижващи)?
Тогава пак въртиш карето.
Кола с предно няма инерция на предните колела при завъртане на ръка. 


- skydiver_pd
- Мнения: 199
- Регистриран на: Съб 17 дек 2011 14:47
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: 1z 95
- Местоположение: София
Re: Инерция на въртене на предни колела (задвижващи)?
Да така е, питам за да си дадат и други хора мнението, понеже при мен в момента няма никаква инерция.
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: Чет 22 мар 2012 18:38
- Автомобил: jetta 2
- Двигател: ez 1986
- Местоположение: praha
Re: Инерция на въртене на предни колела (задвижващи)?
Ти май си търсиш занимавка мисли малко с колелото въртиш полуоска с карета,касета или целия диф. зависи колко колела са в въздуха също част от кутията пак зависи от колелата трябва да си бая Херкулес да им докараш инерция на ръка.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Инерция на въртене на предни колела (задвижващи)?
Свържи се с дъртия милиционер, имате допирни точки.
- ktamen
- Мнения: 6365
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Инерция на въртене на предни колела (задвижващи)?
Поредната смислена тема.
При въртене на колелото, освен полуоските и главното предаване, се въртят и всички колелета в скоростната кутия (дори да не е на скорост) и загубите никак не са малки. Ако се върти само едното колело се добавят и загуби от диференциала.
Инерцията зависи само и единствено от размера на колелото
При въртене на колелото, освен полуоските и главното предаване, се въртят и всички колелета в скоростната кутия (дори да не е на скорост) и загубите никак не са малки. Ако се върти само едното колело се добавят и загуби от диференциала.
Инерцията зависи само и единствено от размера на колелото

- Mihailov78
- Мнения: 1112
- Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
- Автомобил: T3 Caravelle
- Двигател: DG 1900cc Petrol
- Местоположение: Sofia
Re: Инерция на въртене на предни колела (задвижващи)?
Донякъде има резон в темата. Наистина трансмисията утежнява въртенето, но ако всичко наред си има инерция, дори и само половин оборот, при по-силно завъртане. Често на предните спирачни апарати не се отделя внимание и някоя челюст блокира и осигурява едно постоянно триене, много лесно се усеща и по звука и по инерцията при вдигнато колело - няма таква. Дори опитен водач който си познава машината може да го усети на пътя, при по-малък наклон по инерция колата спира без газ. Това е предпоставка за повишен разход и затруднено спиране, моят съвет е през 2-3 смени на накладки да свалите апарата, да го почистите, да смажете водачите и да подмените някой защитен маншон ако има нужда.
- ssssl
- Мнения: 950
- Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
- Автомобил: Волво ЕХ30 428 коня
- Двигател: CJXC
- Местоположение: Sofia
Re: Инерция на въртене на предни колела (задвижващи)?
Има по-лесен начин - и двете джанти трябва да са еднакво топли, след 10-15 км градско, ако няма блокирал цилиндър.
-
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: Инерция на въртене на предни колела (задвижващи)?
Това пък при -10 градуса като е гъсто маслото съвсем ще се изгуби тая инерция... Не е задължително да има блокирал цилиндър, най-често става от блокирал водач,кога горен, кога долен. И накладката се изпилва от едната страна, или пък задържал палец на задните апарати където се закачат жилата на ръчната... Всички тези глупости стават от неподдържане. При всяка смяна на накладки и дискове ако се правят тези дребни неща(чистене на апрати и водачи и смазване,смяна на маншончета и прочие) и се сменя спирачната течност навреме, няма проблеми.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Инерция на въртене на предни колела (задвижващи)?
lion_heart002 написа:При всяка смяна на накладки и дискове ако се правят тези дребни неща(чистене на апрати и водачи и смазване,смяна на маншончета и прочие)
В кой сервиз казваш, при смяна на накладки ти чистят и спирачни апарати???
-
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: Инерция на въртене на предни колела (задвижващи)?
Аз така работя, вече всеки сам си решава. И сам си поддържам колите-виж ако ми трябва смяна на съединител да речем и колата ми е необходима за другия ден я пускам на някой приятел да я прави... Колата е като жената, не е на хубаво друг да я пипа...




- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Инерция на въртене на предни колела (задвижващи)?
lion_heart002 написа:Аз така работя, вече всеки сам си решава.
В сервиза развиват ръждясалите болтове с тръба, махат накладките, стискат спирачният цилиндър със скоба, слагат новите, завиват ръждясалите болтове и те пращат да си ходиш. Гарантирам ти, че нищо че чистят тия пехливани.
-
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: Инерция на въртене на предни колела (задвижващи)?
А аз пък махам скобите от носачите и чистя носача отдолу,под скобата и апарата отвътре,гледам маншоните на водачите,да не са скъсани,ако има скъсани сменявам. Гресирам водачите,слагам медна грес на тънък слой където приляга апарата към накладката, за да не тропа, гресирам и отдолу на скобите където ще се движи накадката когато се износва и мести. Задължително се уверявам,че накладката се движи без да задържа в канала по който ще върви и ще се износва. И накрая слагам лепилце от синичкото за резбички и стягам с необходимото усилие указано от производителя,понеже си го гледам от аутодата. Така хем не е много стегнато,хем няма как сами да се отвъртят,а ако няма посочен въртящ момент стягам на 20 НМ. Както казах-всеки си решава сам как да работи. А да,на износени дискове с ръб или криви не монтирам нови накладки,ако искат нови накладки на стар износен диск му слагам старите и го пращам да му ги сменят другаде.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта