Golf 7 1.6 TDI - колко масло трябва да харчи?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Strosner
Мнения: 295
Регистриран на: Пет 06 май 2016 11:48
Автомобил: VW - Audi - Skoda
Двигател: 2001г
Местоположение: Карлово

Re: Golf 7 1.6 TDI - колко масло трябва да харчи?

Мнениеот Strosner » Пет 09 сеп 2016 20:39


При мен тази кола беше две години от които първата го карах активно, а втората повече стоеше паркиран. Карах си го пак както сега голфа - на повечето места газ в дъно, но той не вървеше толкова много и се движих в интервала 150 - 170 км/ч. С него не помня да съм имал ядове с маслото или ако съм доливал е било малко. Продадох го на приятел. Сега говорих с него да го питам какво е станало с форда и дали съм му взел здравето. Каза ми, че от както е при него е изминал 100 000 км, ремонти по двигателя или турбината не е правил никакви освен подгревни свещи, кара го с масло 15W40, сменя го на 10 000 км. и от смяна до смяна изобщо не го пипа.


Сравняваш несравними неща, в ония години го нямаше още "планираното остаряване", и колите бяха в пъти по-читави, макар и по-маломощни, и с по-малко екстри. 80те и особено 90те години, производителите все още се бореха за овладяване на пазара, и правеха колите качествено, за да надвият конкуренцията. След това, тази необходимост отпадна, пазарът се парцелира, всеки намери своята ниша, и свръхпроизводството започна да си казва думата. Затова започнаха да правят колите чупливи и некачествени, за да се завърта потреблението им. Който не се хваща на тая въдица, получава почти напълно амортизирана кола втора употреба, на неизвестни километри, и още по-неизвестна поддръжка, и си плаща своя дан, закупувайки прескъпи части!

Така че, изобщо не се учудвам, че още отсега харчи промишлени количества масло, качеството на изработка е лошо, както е световната тенденция. Маслото вече е застъпено като всекидневен консуматив, почти като горивото, което, също носи огромни печалби на съответните производители! Само си представям, когато тая кола стане по-продаваема, в интервала около 10те години, какъв маслояд ще е, голф 4 ряпа ще яде пред него :mhihi




Потребителски аватар
ssssl
Мнения: 950
Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
Автомобил: Волво ЕХ30 428 коня
Двигател: CJXC
Местоположение: Sofia

Re: Golf 7 1.6 TDI - колко масло трябва да харчи?

Мнениеот ssssl » Пет 09 сеп 2016 20:56


inspektora написа:Вярно е, че рядко някой може да се прецака със смяната на масло, но какво масло ще му сложат в кой да е сервиз?? И какъв ще бъде филтъра - нали при следващата смяна в оторизирания сервиз ще видят, че филтъра не е оригинален?!


Оригинален филтър и масло се купуват от Порше. Маслото, ако е качествено , но не е закупено от Порше, никакъв анализ не може да установи, че не е оригинално.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8374
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Golf 7 1.6 TDI - колко масло трябва да харчи?

Мнениеот Stivi » Пет 09 сеп 2016 21:39


Да не говорим че ако решиш да правиш междинна смяна на маслото може просто да не сменяш масления филтър,ще остане малко масълце в него но тези минимални % от общото количество едва ли ще имат значение,със сигурност филтъра няма да създаде проблеми за 30 000км icon_idea
Strosner написа: Така че, изобщо не се учудвам, че още отсега харчи промишлени количества масло, качеството на изработка е лошо, както е световната тенденция. Маслото вече е застъпено като всекидневен консуматив, почти като горивото, което, също носи огромни печалби на съответните производители!

Тук малко пресоли манджата особено с маслото като "всекидневен консуматив" ,при положение че вече почти няма нова кола на пазара която да е с интервал за смяна под 20 000км за какъв точно всекидневен консуматив говорим :question


Потребителски аватар
Strosner
Мнения: 295
Регистриран на: Пет 06 май 2016 11:48
Автомобил: VW - Audi - Skoda
Двигател: 2001г
Местоположение: Карлово

Re: Golf 7 1.6 TDI - колко масло трябва да харчи?

Мнениеот Strosner » Пет 09 сеп 2016 21:50


за какъв точно всекидневен консуматив говорим


Доливания "консуматив", вече почти няма кола, на която да не и се долива солидно, между две смени! Или, то не се брои за масло?


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8374
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Golf 7 1.6 TDI - колко масло трябва да харчи?

Мнениеот Stivi » Пет 09 сеп 2016 21:55


Ми не знам,аз карам нова Дачия и за първата смяна /20 000км/ не съм долял,като гледам нивото и за втората няма да се наложи,ама може немските да ги правят по друг начин .... :icon_lol


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Golf 7 1.6 TDI - колко масло трябва да харчи?

Мнениеот gergeto » Пет 09 сеп 2016 21:58


Tая тема взе да ми се "изплъзва".Дотук ,това което схващам е че автора е карал много коли 2-ра ръка,накрая му писнало-купил си нова ,тя му горяла масло,пуснал тая тема ,впоследствие се оказва че новата кола ,както и старите му ги е карал на предела...
Значи търсим проблем в новата кола,ама тя пък е гаранционна и трябва да се обслужва само в "Порше",ама там е цифра....Друг колега съветва автора да прави междиннно обслужване на 15к км.Обаче автора казва че не му се влиза в излишни разходи.....Малко като оная поговорка" На триците се скъпи,на брашното е евтин..."
Добре бе колега-караш гаранционен автомобил,който се обслужва във фирмен сервиз.Ами питай ги тях,па сподели тук,ей така за обща култура...
Иначе темата малко ми заприличва на самохвалство-вижте ме ,карам нова кола,не ме е..е, стъпка до ламарината и без това ще я карам 2-3 години и после следващата нова от Порше.

Въпреки че средната възраст на колите във форума е 12-15 год,лично мен няма да ме впечатлиш с това че караш нова кола и не я жалиш ,сякаш не си и броил ти парите....
Ако имаш конкретни въпроси,които наистина те вълнуват-тук достатъчно кадърни и отзивчиви колеги ще ти дадат отговори.Ако само ще си чешем клавиатурите-за разлика от повечето от нас ,имаш гаранционен сервиз-питай там. Но да ми казваш че нямаш доверие за смяна на масло(най елементарното за един сервиз),на другиго,освен Порше-звучи несериозно... Значи аз не си поддържам колата щом е с качествено масло и консумативи,но не са сменеи в Порше... :thumb_down


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13411
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Golf 7 1.6 TDI - колко масло трябва да харчи?

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 10 сеп 2016 8:34


Stivi написа:Ми не знам,аз карам нова Дачия и за първата смяна /20 000км/ не съм долял,като гледам нивото и за втората няма да се наложи,ама може немските да ги правят по друг начин .... :icon_lol

Екплоатираме 1.6 ХДИ,купувани нови от Автомотор.Вярно,пикапи са,товарят се....
Сервизния интервал е на 15000км.
Сипва се 4л,до следващата смяна гори по около 200мл.
Лонг Лайф-а не ми се коментира повече.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Golf 7 1.6 TDI - колко масло трябва да харчи?

Мнениеот ktamen » Съб 10 сеп 2016 10:43


Преди десетина години ми попадна маслен филтър за Волга от тези гърбавите волги, произведен около 1965г от съюза на слепите. Имаше много готина инструкция за употребление изпъстрена цялата с термини като това "употребление" и ме е яд че не си я запазих. Та там пишеше, че маслото и филтъра трябва да се сменят на 1500км.
Струва ми е съвсем нормално пробега с едно масло да се увеличава с годините, заедно с подобряването на качеството на маслата и колите. Вероятно след 50 години 30те хиляди на колегата ще звучат също толкова смешно, както сега ни звучат 1500км за смяна на маслото, защото ще сменят на 100 - 200 хиляди, а може и изобщо да не го сменят.
Ако колата беше моя, щях да спазвам стриктно условията на гаранцията и да го сменям по предписание на производителя, а не на форума, особено, ако така ми излиза по-евтино.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20315
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 7 1.6 TDI - колко масло трябва да харчи?

Мнениеот Vlad777 » Съб 10 сеп 2016 11:33


То затова всеки сам си преценява какво да прави.

Според производителя трябва на всеки 3-4-5 години да си купуваш от него нова кола, а до тогава да нямаш проблеми. Предписанията му и те са в тази насока.

Други хора пък си купуват нова кола с намерение да си я карат два пъти повече - 8-10 г. и за това се застраховат, като дублират смените на консумативите. Аз не виждам с какво могат да навредят.

Оригинални масло и филтри могат да се купят не само от Порше и то на много по-добра цена.

В представителството в Бургас даже вместо VAG масло сипват Castrol, което аз пък не бих си сложил.


totopz
Мнения: 64
Регистриран на: Пет 20 юли 2007 11:32
Автомобил: Vw Golf 2016
Двигател: 1600 TDI 7DSG
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 7 1.6 TDI - колко масло трябва да харчи?

Мнениеот totopz » Съб 10 сеп 2016 15:12


gergeto, ти най-добре си обощил темата, но не си прав за всичко. За това отговорът ми ще е най-вече към твоите коментари.

Като за начало пуснах темата не, за да се хваля, а за да разбера от други колеги със сходни двигатели и сходен стил на каране какво е положението с маслото при тях. Темата много се отклони и се завъртя около сервизните интервали. На мен това не ми пречи и съм готов да коментирам всичко.

Не карам колите си винаги с газ до ламарината. Даже в градовете съм един от най-бавните. По извън градските пътища също се движа около 100 км/ч. Просто често пътувам по магистрали и доста често по такова време, че са почти празни. В такива случаи настъпвам доста. Отделно, че в тази кола освен по шума не усещам друга разлика дали карам с 130 или 180 км/ч. При по-старите коли, които карах не беше и така и след 160 км/ч започваше да се усеща скоростта.

Принципно и аз обмислям варианта когато изтече гаранцията да си оставя колата и да я карам още, ако всичко и е на ред, но и малко ме е страх, защото изтече ли гаранцията продажбата ще е много по-трудна, а ако роди двигател, турбо или автоматика ще ме върне много на зад с парите.

Относно междинната смяна на масло в не оторизиран сервиз - сигурно в 99% от случаите няма какво да се обърка, но аз не бих рискувал. Предпочитам на 20 000 км да отида и да си платя в оторизирания за смяната пред това да си рискувам гаранцията.

След толкова писане за масло се сетих и за предишната ми кола, при която стана горе-долу същото. Преди точно 1 година купих Форд Фиеста с 1.25 литров бензинов двигател 82 к.с. Тогава колата беше на 3 години и половина и 75 000 км. (от тази фиеста се запалих за идеята да си купя нова кола). Карах я по същия начин както голфа, но тя вървеше осезамо по-малко, като много по-често газта беше подпряна в пода и там скоростта варираше от 140 до 180 км/ч в зависимост от наклона на пътя. Тя нямаше датчик за маслото и си го следях на клечката. Като минаха около 8000 км започна да пада и на около 12 500 км беше толкова ниско, че се наложи да долея. Нейният сервизен интервал е 20 000 км. В момента колата е при баща ми и е на около 92 000 км. Понеже вече не е в гаранция едва ли ще чакам интервала и сигурно скоро ще и сменя маслото. По сервизната и история маслото е сменяно през 20 000 км. Не знам дали е доливано. Когато я купих на 75 000 смениха маслото преди да ми я дадат, може би заради изминалото време, а не заради километри. За тази година от както е при мен по двигателя нищо не е пипнато - само се сипва бензин и се кара.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8374
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Golf 7 1.6 TDI - колко масло трябва да харчи?

Мнениеот Stivi » Съб 10 сеп 2016 15:52


totopz написа:Принципно и аз обмислям варианта когато изтече гаранцията да си оставя колата и да я карам още, ако всичко и е на ред, но и малко ме е страх, защото изтече ли гаранцията продажбата ще е много по-трудна, а ако роди двигател, турбо или автоматика ще ме върне много на зад с парите.

Е няма как да те върне с толкова колкото ще трябва да доплатиш за нова при положение че тази ще е вече на половината цена от нова :wink За ремонти /ако ги има/ да дадеш примерно 3000-5000 а доплащането за новата ще да е към 20 000 icon_idea Ама това е друга тема !


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Golf 7 1.6 TDI - колко масло трябва да харчи?

Мнениеот hvp800 » Съб 10 сеп 2016 16:07


Освен ако колата не е на лизинг, и тогава ще си продължи лизинга, без да доплаща.
Струва ми се, че колегата автор на темата, прекалено много разчита на гаранцията, и това че при евентуален проблем, ще остави колата в сервиза, и след това ще я вземе без да му струва нищо...
Практиката показва друго и пожелавам на автора никога да не му трябва гаранцията на Порше....


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1262
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: ID7 Pro Tourer
Двигател: APP550
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Golf 7 1.6 TDI - колко масло трябва да харчи?

Мнениеот netizen » Съб 10 сеп 2016 16:27


А аз не виждам никаква причина, при положение, че си си купил нова кола от магазина да и трепериш разбираш ли как ще я караш, че да я подариш после на следващият в топ кондиция :exclaim

Малко ми прилича работата на дистанционно за телевизор обвито в найлонче :Mr Green Fun


Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1905
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN
Местоположение: Враца

Re: Golf 7 1.6 TDI - колко масло трябва да харчи?

Мнениеот 110afn » Съб 10 сеп 2016 16:48


Много неуместно сравнение. По-важно в случая е дали човек познава парите дали знае как се купува нова кола


Потребителски аватар
PzKpfW
Мнения: 244
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
Автомобил: Golf 6
Двигател: CAYC
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 7 1.6 TDI - колко масло трябва да харчи?

Мнениеот PzKpfW » Съб 10 сеп 2016 19:48


Нека споделя и аз моя опит с 1.6TDI: В моята книжка пише, че първото обслужване се прави на 15000. Аз го смених на около 12500-13000, защото ми предстоеше пътуване и щях да просроча смяната. За това време маслото почти стигна минимума. Спазвах всички инструкции за разработване на нов двигател, че и се престаравах малко. За смяна на масло в Порше ми взеха над 400лв, а смениха масло+филтър и въздушен филтър. Искаха пари за да активират Long life. След смяната изкарах около 25-26000, като някъде по средата долях 0.7л и като стана за смяна ги беше изгорила и беше на минимум. Понеже колата ми беше с 2 години гаранция реших да си я обслужвам сам. Реших, че в първите две години вероятността да се счупи нещо е минимална, докато в Порше щяха да ми искат много повече от 400-те лева, защото трябваше да сменят и другите филтри при следващото обслужване. От тогава я обслужвам сам веднъж годишно, в началото на ноември-преди да почнат студовете. Винаги използвам оригинални филтри. За година изминавам 24-26000км. За това време по средата на цикъла на маслото доливам около 0.5л. и до края на пробега стига малко под средата на пръчката. Общо досега съм изминал 128000км. След втората смяна колата не си е променяла показателите, нито разхода на масло. Сипвам и Castrol Edge professional 5W30 Long life, преди това сипвах обикновения Edge 5W30, разликата май е само в цвета. Опитът ми в сервиз за камиони ме е научил, че няма по-добро масло от Castrol.
Старая се да си поддържам колата максимално добре, защото нямам възможност да я сменям на 4-5 години. Доста се озорих, за да си я купя. Гледам на нея като на дългосрочна инвестиция. Смятам, че за километрите, които изминавам разпределени в 10+ години напред новата кола ще бъде по-изгодна, отколкото през 2-3 години да купувам стара кола и да давам пари за части и да треперя каква изненада може да ми сервира. За сега почти 6 години планът ми работи. Единствената по-голяма изненада беше спукана диафрагма на притискателния диск на 97000км. Комплект съединител намерих Sachs 470лв с отстъпката. В Порше искаха над 800, като и техния е Sachs.
Според мен макар и да не са толкова здрави колкото Голф-2, тези коли имат заложен достатъчно живот, че при културно отношение към тях да могат да служат вярно над 10г, през което време да не трепериш дали няма да закъсаш някъде...



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Danny boy и 39 госта