Митовете за катранено черното масло при дизелите

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8982
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Митовете за катранено черното масло при дизелите

Мнениеот samo_pechka » Вто 13 сеп 2016 16:23


gergeto написа:Едит-ето какво намерих в Нета по въпроса: http://vexxol.com/%D0%B8%D0%B7%D0%B2%D0 ... D0%BE.html

Малко офф...сетих се за братята Лудолфс . Та имаше клипче как кусваха стари масла и определяха качеството му :eek още малко щяха да познаят и от каква кола е 'точено"




pauko_68
Мнения: 2
Регистриран на: Съб 21 яну 2012 13:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BAPHA

Re: Митовете за катранено черното масло при дизелите

Мнениеот pauko_68 » Вто 31 окт 2017 21:20


Чернилката (катрана) в маслото идва от неокислените (неизгорелите) частици въглерод (сажди) които остават по стените на цилиндрите при и след горивния процес. Трябва да знаете, че дизела (нафтата) съдържа двойно повече атоми въглерод в сравнение с бензина. Дизела се замозапалва при температури над 750 градуса Целзий, но за да изгори пълноценно и да не остава механично имаим предвид частици неизгорял въглерод, температурата трябва да бъде по висока от 850 градуса. Затова горенето трябва да се извърши в пространство където температурата надвишава тази стойност. Повърхностите между които се извършва горенето горивната камера (чело на буталото, стени на цилиндъра, клапаните и главата) са със значително по ниски температури от необходимата за пълното изгаряне на въглерода. Затова горивото при съвремените дизелови двг трябва да бъде впръскано по възможност с минимален размер на капчиците, които да се изпарят и изгорят в това ограничено пространство без да имат контакт с повърхностите от горивната камера, и при това впръскването се извършва на няколко стъпки с цел да не се получават високи температури (екология по ниски азотни окиси), в същото време наляганията получени при горивния процес не са големи, но средната му стойност за целия горивен процес е дори по голяма от тази при която гориво се впръсква еднократно.

Така мисля че можете да си отговорите защо маслото в дизеловите двг по бързо почернява или си сменя цвета в тъмен цвят. Не мога да определя скала на черното, но мога да споделя моя опит. Карам 1.9 ПД и Д4Д и двата 115 или 116 к.с. Сменям маслото и на двата двг след 10000км с един и същи тип Unil Futura 5W40. Маслото от д4д е с много по изразен черен цвят и по дразнеща миризма от тази на ПД.

Обяснението - ПД ефективноста - налягането на впръскване (за този двг по данни на VAG до 2000bar) и изгарянето се запазва при по голям оборотен интервал в сравнение с д4д, макар че последния е комън рейл (макс. налягане в натоварен режим 1200bar) при ниските и средни (до 2500) обороти налягането не надхвърля 400 - 800bar.

Съвета - имате ли възможност сменяйте си маслото и на по кратък интервал от предвидения от производителя. Сервизният интервал за смяна на маслото в някои от съвремените двг се изчислява от компютъра на атвомобила в зависимост от броя на стартиранията на двг (студен или топъл), температурата на маслото при изминатите километри.


Потребителски аватар
inspektora
Мнения: 378
Регистриран на: Пон 19 яну 2015 21:22
Автомобил: Honda CR-V
Двигател: i_ctdi N22A2 2008
Местоположение: Варна

Re: Митовете за катранено черното масло при дизелите

Мнениеот inspektora » Сря 01 ное 2017 14:10


На всички дизели, които съм карал досега - ПД и КР, маслото почернява скоро след смяната. Има едно изключение - СангЙонг Корандо КР - в момента е на около 35 000 км. с три смени на масло в фирмен/гаранционен сервиз. (Първата беше на 5000 км. според гаранцията). Маслото му никога не е потъмнявало?! Подозирам, че маслото което слагат е някакъв боклук, който няма миещи свойства. Сега предстои отново смяна на масло, но в друг сервиз, защото гаранцията изтече и ще видим дали ще има разлика.


Потребителски аватар
venll-vr
Мнения: 469
Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, Враца

Re: Митовете за катранено черното масло при дизелите

Мнениеот venll-vr » Чет 02 ное 2017 3:53


BMV 320d на 105 000 км. Маслото се сменя в оторизиран сервиз с long live и Опел Вектра на 169000 км. Масло 5w30 на GM. Маслото и на двете коли определено не е черно. Не е като на бензин, но не е катранено черно, дори след 10 к. Едното масло се сменя след 30000 другото след 20000х. Км.. Колите са служебни и на реални км.
Това е снимка на Toyota Avensis D-4D на 1000 км след смяната.
Изображение
Маслото е Кастрол. Мотора е на около 155000 км.


milenski_77
Мнения: 587
Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
Автомобил: Passat B7 variant
Двигател: CFFB
Местоположение: Оряхово

Re: Митовете за катранено черното масло при дизелите

Мнениеот milenski_77 » Чет 02 ное 2017 8:03


В момента търкалям из града един Ярис D4D, на който маслото след 500 км от смяната изглежда по същия начин.
Верно, че двигателя е на 90 000 км, но все пак е дизел. Не знам дали маслото е менте, но тъста го донесе от Италия от сервиза в който работи и си мисля, че не е менте.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8982
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Митовете за катранено черното масло при дизелите

Мнениеот samo_pechka » Чет 02 ное 2017 22:07


pauko_68 написа:...
Така мисля че можете да си отговорите защо маслото в дизеловите двг по бързо почернява или си сменя цвета в тъмен цвят. Не мога да определя скала на черното, но мога да споделя моя опит. Карам 1.9 ПД и Д4Д и двата 115 или 116 к.с. Сменям маслото и на двата двг след 10000км с един и същи тип Unil Futura 5W40. Маслото от д4д е с много по изразен черен цвят и по дразнеща миризма от тази на ПД.

Обяснението - ПД ефективноста - налягането на впръскване (за този двг по данни на VAG до 2000bar) и изгарянето се запазва при по голям оборотен интервал в сравнение с д4д, макар че последния е комън рейл (макс. налягане в натоварен режим 1200bar) при ниските и средни (до 2500) обороти налягането не надхвърля 400 - 800bar.

....

Странно ми е малко. Аз имам наблюдение над една корола и там
samo_pechka написа:За други марки не мога да дам точно мнение. С изкл. на тойота д4д 2.0 мотор на корола 116к.с. мисля беше. Странно е, но там маслото дълго време стои светло ( маслото е качествено)....

Има ли вариант при теб да има някакъв проблем?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта