Polo 6n2, 2000 г., 1.4, 60к.с., АКК - VCDS адаптация на дросел

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
kykatalv
Мнения: 46
Регистриран на: Вто 10 сеп 2013 15:37
Автомобил:
Двигател:

Polo 6n2, 2000 г., 1.4, 60к.с., АКК - VCDS адаптация на дросел

Мнениеот kykatalv » Пет 09 сеп 2016 17:12


Здравейте колеги, днес исках да обуча дроселовата клапа чрез VCDS 15.7.0. Kaбелът е лицензиран и е от колега от форума. Гледах клипове как става, но това, което на мен показва се различава от това, което показват от Ross-Tech. Прикачвам снимка. Та въпросът е: " Това ли е правилното показание за обучаване" (направено е на 060), на 098 не показва нищо!
Прикачени файлове
14257626_1386030018092291_3216804490832412064_o.jpg

Последна промяна от kykatalv на Пет 09 сеп 2016 20:06, променено общо 1 път.




Mi4katagr
Мнения: 8
Регистриран на: Чет 13 яну 2011 18:21
Автомобил: Polo 6N2
Двигател: 1.4 MPI AKK 2000
Местоположение: Габрово

Re: Polo 6n2, 2000г., 1.4, 54к.с., АКК- VCDS инфо

Мнениеот Mi4katagr » Пет 09 сеп 2016 17:47


Да,направил си адаптацията.

p.s АКК е 60 к.с.


Потребителски аватар
kykatalv
Мнения: 46
Регистриран на: Вто 10 сеп 2013 15:37
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6n2, 2000г., 1.4, 54к.с., АКК- VCDS инфо

Мнениеот kykatalv » Пет 09 сеп 2016 18:39


Моят по талон е 54! И благодаря!
Прикачени файлове
IMG_20160909_193821.png


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6n2, 2000г., 1.4, 54к.с., АКК- VCDS инфо

Мнениеот freelancer » Пет 09 сеп 2016 19:06


Да направил си я и данните са ти добре.

Engine->Measuring settings->060 block->Switch to basic settings и тва е.
Изчакваш около една минута и тогава даваш Done, Go Back
Преди това чистиш грешките и температурата на двигателя трябва да бъде над 5 градуса, най-добре загрял двигател, по мои наблюдения.

Чистил си клапата ли?
За първи път виждам поло АКК 54 к.с. :icon_lol
С колко тръбички ти е дросела? Имаш ли вентилация на капака на клапаните?
Тия междинки са един голям експеримент. :c020


Потребителски аватар
kykatalv
Мнения: 46
Регистриран на: Вто 10 сеп 2013 15:37
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6n2, 2000г., 1.4, 54к.с., АКК- VCDS инфо

Мнениеот kykatalv » Пет 09 сеп 2016 20:06


Клапата е чистена отдавна, но още преди това полото гаснеше при първоначален старт. Не мени обороти, датчиците са наред, сондите също. Всичко е сменено почти, просто исках да я обуча за да проверя дали ще се оправи!
Двигателят е същият като този на клипа:
https://www.youtube.com/watch?v=H6uCGbNfME4

VCDS: Engine->Measuring settings->060 block->Switch to basic settings и тва е.
Изчакваш около една минута и тогава даваш Done, Go Back
Преди това чистиш грешките и температурата на двигателя трябва да бъде над 5 градуса, най-добре загрял двигател, по мои наблюдения.

Грешки не е имало! А обучението така е направено! Утре сутрин ще видя има ли разлика.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6n2, 2000г., 1.4, 60к.с., АКК- VCDS инфо

Мнениеот freelancer » Пет 09 сеп 2016 23:53


Мисля, че утре сутринта няма да имаш проблеми, но после пак ще почне. Закачи я и виж показанията на температурния датчик, на мап сензора - температура и налягане, виж го в някой сайт, синоптик бг, на адаптациите, това, което ти дава ламбда сондата - блокове 032 и 033.
Огледай вакуумите и PCV клапанчето преди дросела дали изпуска, свали го и го запуши от единия край и го надуй, не трябва да излиза въздух отдолу.
Ако можеш снимай екрана с телефона и пусни снимката тук.
Ако всичко е наред може да пробваш с една профилактика на дросел клапата, почистване на пътечките на потенциометрите и моторчето, не е сложно.


Потребителски аватар
kykatalv
Мнения: 46
Регистриран на: Вто 10 сеп 2013 15:37
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6n2, 2000г., 1.4, 60к.с., АКК- VCDS инфо

Мнениеот kykatalv » Пет 16 сеп 2016 17:39


Маркучи не съм проверявал, защото нямам време. Някога ще е във времето!
Прикачени файлове
3.jpg
4.jpg
lambda 2.jpg
lamda.jpg
mass flow.jpg


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6n2, 2000г., 1.4, 60к.с., АКК- VCDS инфо

Мнениеот freelancer » Пет 16 сеп 2016 21:13


На празен ход 033 блок какво показва? Там са краткосрочните адаптации.
Дай и 030, единиците на ламбда сондата.
Другото ти е наред, 280 мбар е ок. Температурите на антифриза и въздуха също са ок.
Сега гасне ли ти?


Потребителски аватар
kykatalv
Мнения: 46
Регистриран на: Вто 10 сеп 2013 15:37
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6n2, 2000г., 1.4, 60к.с., АКК- VCDS инфо

Мнениеот kykatalv » Пет 16 сеп 2016 21:31


Да. Утре ще снимам :)


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6n2, 2000г., 1.4, 60к.с., АКК- VCDS инфо

Мнениеот freelancer » Вто 20 сеп 2016 14:45


Кука, какво стана, нали щеше да пращаш още снимки? За колата винаги трябва да намираш време, мани ги жената и децата. :icon_lol


Потребителски аватар
kykatalv
Мнения: 46
Регистриран на: Вто 10 сеп 2013 15:37
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6n2, 2000г., 1.4, 60к.с., АКК- VCDS инфо

Мнениеот kykatalv » Чет 22 сеп 2016 12:58


Ще пратя тия дни, че излезнаха по-важни проблеми даже от жената и децата ;)


Потребителски аватар
kykatalv
Мнения: 46
Регистриран на: Вто 10 сеп 2013 15:37
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6n2, 2000 г., 1.4, 60к.с., АКК- VCDS адаптация на дросел

Мнениеот kykatalv » Нед 25 сеп 2016 16:12


Kaто на група 33 стойностите се менят от 0,8 до -3,1
Прикачени файлове
polo 1.jpg
polo 2.jpg
polo 3.jpg
polo 4.jpg
polo 5.jpg


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6n2, 2000 г., 1.4, 60к.с., АКК- VCDS адаптация на дросел

Мнениеот freelancer » Вто 27 сеп 2016 8:14


Как точно ти гасне, като пускаш консуматори, въртиш волана или просто палиш и както си работи изгасва?
Дросела с колко тръбички ти е, с една или с две? Само, като е студена ли го прави или и като загрее пак падат оборотите от време на време на празен ход?
Може да пробваш, ако ти се занимава, на твоя отговорност, аз пробвах и нямах проблеми, да свалиш клапата и да я почистиш хубаво не само отвън, но и отвътре, има един спрей на Вюрт за потенциометри, сваляш капачето, пръскаш и внимателно забърсваш с едно парцалче, после сваляш моторчето пак пръскаш хубаво да падне мизерията и слагаш грес на втулката, където се върти роторчето, статора са ти два магнита на самия корпус, от вътрешна страна.
Проблемите, които забелязах са следните, през пеперудата влизат картерни газове и мазнотията се натрупва върху потенциометрите, със сигурност влизат вътре в дросела, защото, като пръсках със спрей вътре и част от него излезе покрай оста на пеперудата. Другото, което забелязах е, че роторчето леко ръждясва, не знам това, какво влияние оказва, но мисля да му ударя една финна шкурка, аз имам две клапи и като имам време експериментирам, така, че не и пука особено, но последно клапата след почистване на пътечките се държеше коренно различно, оборотите бяха бетон, каквото и да пускам, не мърдаха въобще. Операцията е лесна, сваляш капачето на клик е и смазваш всички движещи се части, а потенциометрите ги почистваш.
На другото, което трябва да обърнеш внимание са всички гумени маркучи, вакуумите, ако дросела ти е с две тръбички трябва да имаш едно клапанче, преди дросела, едно малко пластмасово, като запушиш единия му край и надуеш не трябва да изпукса въздух, всички маркучи трябва да са здрави, всички към дросел клапата и уплътнението под нея трябва да ти е в добро състояние, някои слагат малко силикон за по сигурно, малко въздух да смукне и празния ход си заминава, гасне.
На пръв поглед мисля, че всички данни са ти в норми, но тъй, като компа е адаптивен изчакай малко да видиш дали ще се променят, при триене на грешките се нулират адаптациите и почва да прави корекции отначало, връщаш компа в първи клас.
На мен, когато му смучеше въздух от клапанчето по някой път адаптациите си бяха в норми, не можеше да се хване веднага, за това е добре да си правиш диагностика по често, за да забележиш някакви нередности, отклонения от нормата.
Смени си О-пръстените на всмукателния колектор, старите със сигурност за изпечени и пропускат въздух, евтини са, около 15-20 лв, зависи как ще ги намериш,а ремонта можеш да си го направиш сам, много е лесно. Почисти си и сепаратора за картерните газове и си огледай маркучите и особено дебелия маркуч от сепаратора.
Огледай си и маркуча към сервоуслвателя, пластмасов е и се цепи, точно на щуцера към вакуум усилвателя.
Педала на спирачаката колко време ти е мек след спиране на двигателя?
Огледай за прегънати вакууми или липсващи.
Ако ти се занимава може да ме питаш, ще ти обясня, какво съм правил. :beer


Потребителски аватар
kykatalv
Мнения: 46
Регистриран на: Вто 10 сеп 2013 15:37
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6n2, 2000 г., 1.4, 60к.с., АКК- VCDS адаптация на дросел

Мнениеот kykatalv » Вто 27 сеп 2016 18:20


Като махна кората ще кажа с колко маркучета е дроселът, защото не си спомням. На пръв поглед всички маркучи са наред, не са спукани и нацепени. Колата гасне само при "студен старт", когато не е палена дълго време (най - често преди работа и след работа). Запалиш ли я, след това няма проблем. При палене не включвам консуматори, не завивам, нищо. Оставям я да работи на празен ход и 3,4 сек след запалване гасне. Мисля си, че може да е от пистите на стъпковото моторче. Чувал съм, че се зацапват. Нямам време просто да го свалям и да проверявам. Сега така ще кара!


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6n2, 2000 г., 1.4, 60к.с., АКК- VCDS адаптация на дросел

Мнениеот freelancer » Сря 28 сеп 2016 8:24


Или е от пистите или дърпа малко въздух отнякъде, О-пръстените примерно.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 130 госта