Polo 6n2, 2000 г., 1.4, 60к.с., АКК - VCDS адаптация на дросел
Polo 6n2, 2000 г., 1.4, 60к.с., АКК - VCDS адаптация на дросел
Здравейте колеги, днес исках да обуча дроселовата клапа чрез VCDS 15.7.0. Kaбелът е лицензиран и е от колега от форума. Гледах клипове как става, но това, което на мен показва се различава от това, което показват от Ross-Tech. Прикачвам снимка. Та въпросът е: " Това ли е правилното показание за обучаване" (направено е на 060), на 098 не показва нищо!
Последна промяна от kykatalv на Пет 09 сеп 2016 20:06, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Чет 13 яну 2011 18:21
- Автомобил: Polo 6N2
- Двигател: 1.4 MPI AKK 2000
- Местоположение: Габрово
Re: Polo 6n2, 2000г., 1.4, 54к.с., АКК- VCDS инфо
Да,направил си адаптацията.
p.s АКК е 60 к.с.
p.s АКК е 60 к.с.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 6n2, 2000г., 1.4, 54к.с., АКК- VCDS инфо
Да направил си я и данните са ти добре.
Engine->Measuring settings->060 block->Switch to basic settings и тва е.
Изчакваш около една минута и тогава даваш Done, Go Back
Преди това чистиш грешките и температурата на двигателя трябва да бъде над 5 градуса, най-добре загрял двигател, по мои наблюдения.
Чистил си клапата ли?
За първи път виждам поло АКК 54 к.с.
С колко тръбички ти е дросела? Имаш ли вентилация на капака на клапаните?
Тия междинки са един голям експеримент.
Engine->Measuring settings->060 block->Switch to basic settings и тва е.
Изчакваш около една минута и тогава даваш Done, Go Back
Преди това чистиш грешките и температурата на двигателя трябва да бъде над 5 градуса, най-добре загрял двигател, по мои наблюдения.
Чистил си клапата ли?
За първи път виждам поло АКК 54 к.с.

С колко тръбички ти е дросела? Имаш ли вентилация на капака на клапаните?
Тия междинки са един голям експеримент.

Re: Polo 6n2, 2000г., 1.4, 54к.с., АКК- VCDS инфо
Клапата е чистена отдавна, но още преди това полото гаснеше при първоначален старт. Не мени обороти, датчиците са наред, сондите също. Всичко е сменено почти, просто исках да я обуча за да проверя дали ще се оправи!
Двигателят е същият като този на клипа:
https://www.youtube.com/watch?v=H6uCGbNfME4
VCDS: Engine->Measuring settings->060 block->Switch to basic settings и тва е.
Изчакваш около една минута и тогава даваш Done, Go Back
Преди това чистиш грешките и температурата на двигателя трябва да бъде над 5 градуса, най-добре загрял двигател, по мои наблюдения.
Грешки не е имало! А обучението така е направено! Утре сутрин ще видя има ли разлика.
Двигателят е същият като този на клипа:
https://www.youtube.com/watch?v=H6uCGbNfME4
VCDS: Engine->Measuring settings->060 block->Switch to basic settings и тва е.
Изчакваш около една минута и тогава даваш Done, Go Back
Преди това чистиш грешките и температурата на двигателя трябва да бъде над 5 градуса, най-добре загрял двигател, по мои наблюдения.
Грешки не е имало! А обучението така е направено! Утре сутрин ще видя има ли разлика.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 6n2, 2000г., 1.4, 60к.с., АКК- VCDS инфо
Мисля, че утре сутринта няма да имаш проблеми, но после пак ще почне. Закачи я и виж показанията на температурния датчик, на мап сензора - температура и налягане, виж го в някой сайт, синоптик бг, на адаптациите, това, което ти дава ламбда сондата - блокове 032 и 033.
Огледай вакуумите и PCV клапанчето преди дросела дали изпуска, свали го и го запуши от единия край и го надуй, не трябва да излиза въздух отдолу.
Ако можеш снимай екрана с телефона и пусни снимката тук.
Ако всичко е наред може да пробваш с една профилактика на дросел клапата, почистване на пътечките на потенциометрите и моторчето, не е сложно.
Огледай вакуумите и PCV клапанчето преди дросела дали изпуска, свали го и го запуши от единия край и го надуй, не трябва да излиза въздух отдолу.
Ако можеш снимай екрана с телефона и пусни снимката тук.
Ако всичко е наред може да пробваш с една профилактика на дросел клапата, почистване на пътечките на потенциометрите и моторчето, не е сложно.
Re: Polo 6n2, 2000г., 1.4, 60к.с., АКК- VCDS инфо
Маркучи не съм проверявал, защото нямам време. Някога ще е във времето!
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 6n2, 2000г., 1.4, 60к.с., АКК- VCDS инфо
На празен ход 033 блок какво показва? Там са краткосрочните адаптации.
Дай и 030, единиците на ламбда сондата.
Другото ти е наред, 280 мбар е ок. Температурите на антифриза и въздуха също са ок.
Сега гасне ли ти?
Дай и 030, единиците на ламбда сондата.
Другото ти е наред, 280 мбар е ок. Температурите на антифриза и въздуха също са ок.
Сега гасне ли ти?
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 6n2, 2000г., 1.4, 60к.с., АКК- VCDS инфо
Кука, какво стана, нали щеше да пращаш още снимки? За колата винаги трябва да намираш време, мани ги жената и децата. 

Re: Polo 6n2, 2000г., 1.4, 60к.с., АКК- VCDS инфо
Ще пратя тия дни, че излезнаха по-важни проблеми даже от жената и децата ;)
Re: Polo 6n2, 2000 г., 1.4, 60к.с., АКК- VCDS адаптация на дросел
Kaто на група 33 стойностите се менят от 0,8 до -3,1
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 6n2, 2000 г., 1.4, 60к.с., АКК- VCDS адаптация на дросел
Как точно ти гасне, като пускаш консуматори, въртиш волана или просто палиш и както си работи изгасва?
Дросела с колко тръбички ти е, с една или с две? Само, като е студена ли го прави или и като загрее пак падат оборотите от време на време на празен ход?
Може да пробваш, ако ти се занимава, на твоя отговорност, аз пробвах и нямах проблеми, да свалиш клапата и да я почистиш хубаво не само отвън, но и отвътре, има един спрей на Вюрт за потенциометри, сваляш капачето, пръскаш и внимателно забърсваш с едно парцалче, после сваляш моторчето пак пръскаш хубаво да падне мизерията и слагаш грес на втулката, където се върти роторчето, статора са ти два магнита на самия корпус, от вътрешна страна.
Проблемите, които забелязах са следните, през пеперудата влизат картерни газове и мазнотията се натрупва върху потенциометрите, със сигурност влизат вътре в дросела, защото, като пръсках със спрей вътре и част от него излезе покрай оста на пеперудата. Другото, което забелязах е, че роторчето леко ръждясва, не знам това, какво влияние оказва, но мисля да му ударя една финна шкурка, аз имам две клапи и като имам време експериментирам, така, че не и пука особено, но последно клапата след почистване на пътечките се държеше коренно различно, оборотите бяха бетон, каквото и да пускам, не мърдаха въобще. Операцията е лесна, сваляш капачето на клик е и смазваш всички движещи се части, а потенциометрите ги почистваш.
На другото, което трябва да обърнеш внимание са всички гумени маркучи, вакуумите, ако дросела ти е с две тръбички трябва да имаш едно клапанче, преди дросела, едно малко пластмасово, като запушиш единия му край и надуеш не трябва да изпукса въздух, всички маркучи трябва да са здрави, всички към дросел клапата и уплътнението под нея трябва да ти е в добро състояние, някои слагат малко силикон за по сигурно, малко въздух да смукне и празния ход си заминава, гасне.
На пръв поглед мисля, че всички данни са ти в норми, но тъй, като компа е адаптивен изчакай малко да видиш дали ще се променят, при триене на грешките се нулират адаптациите и почва да прави корекции отначало, връщаш компа в първи клас.
На мен, когато му смучеше въздух от клапанчето по някой път адаптациите си бяха в норми, не можеше да се хване веднага, за това е добре да си правиш диагностика по често, за да забележиш някакви нередности, отклонения от нормата.
Смени си О-пръстените на всмукателния колектор, старите със сигурност за изпечени и пропускат въздух, евтини са, около 15-20 лв, зависи как ще ги намериш,а ремонта можеш да си го направиш сам, много е лесно. Почисти си и сепаратора за картерните газове и си огледай маркучите и особено дебелия маркуч от сепаратора.
Огледай си и маркуча към сервоуслвателя, пластмасов е и се цепи, точно на щуцера към вакуум усилвателя.
Педала на спирачаката колко време ти е мек след спиране на двигателя?
Огледай за прегънати вакууми или липсващи.
Ако ти се занимава може да ме питаш, ще ти обясня, какво съм правил.
Дросела с колко тръбички ти е, с една или с две? Само, като е студена ли го прави или и като загрее пак падат оборотите от време на време на празен ход?
Може да пробваш, ако ти се занимава, на твоя отговорност, аз пробвах и нямах проблеми, да свалиш клапата и да я почистиш хубаво не само отвън, но и отвътре, има един спрей на Вюрт за потенциометри, сваляш капачето, пръскаш и внимателно забърсваш с едно парцалче, после сваляш моторчето пак пръскаш хубаво да падне мизерията и слагаш грес на втулката, където се върти роторчето, статора са ти два магнита на самия корпус, от вътрешна страна.
Проблемите, които забелязах са следните, през пеперудата влизат картерни газове и мазнотията се натрупва върху потенциометрите, със сигурност влизат вътре в дросела, защото, като пръсках със спрей вътре и част от него излезе покрай оста на пеперудата. Другото, което забелязах е, че роторчето леко ръждясва, не знам това, какво влияние оказва, но мисля да му ударя една финна шкурка, аз имам две клапи и като имам време експериментирам, така, че не и пука особено, но последно клапата след почистване на пътечките се държеше коренно различно, оборотите бяха бетон, каквото и да пускам, не мърдаха въобще. Операцията е лесна, сваляш капачето на клик е и смазваш всички движещи се части, а потенциометрите ги почистваш.
На другото, което трябва да обърнеш внимание са всички гумени маркучи, вакуумите, ако дросела ти е с две тръбички трябва да имаш едно клапанче, преди дросела, едно малко пластмасово, като запушиш единия му край и надуеш не трябва да изпукса въздух, всички маркучи трябва да са здрави, всички към дросел клапата и уплътнението под нея трябва да ти е в добро състояние, някои слагат малко силикон за по сигурно, малко въздух да смукне и празния ход си заминава, гасне.
На пръв поглед мисля, че всички данни са ти в норми, но тъй, като компа е адаптивен изчакай малко да видиш дали ще се променят, при триене на грешките се нулират адаптациите и почва да прави корекции отначало, връщаш компа в първи клас.
На мен, когато му смучеше въздух от клапанчето по някой път адаптациите си бяха в норми, не можеше да се хване веднага, за това е добре да си правиш диагностика по често, за да забележиш някакви нередности, отклонения от нормата.
Смени си О-пръстените на всмукателния колектор, старите със сигурност за изпечени и пропускат въздух, евтини са, около 15-20 лв, зависи как ще ги намериш,а ремонта можеш да си го направиш сам, много е лесно. Почисти си и сепаратора за картерните газове и си огледай маркучите и особено дебелия маркуч от сепаратора.
Огледай си и маркуча към сервоуслвателя, пластмасов е и се цепи, точно на щуцера към вакуум усилвателя.
Педала на спирачаката колко време ти е мек след спиране на двигателя?
Огледай за прегънати вакууми или липсващи.
Ако ти се занимава може да ме питаш, ще ти обясня, какво съм правил.

Re: Polo 6n2, 2000 г., 1.4, 60к.с., АКК- VCDS адаптация на дросел
Като махна кората ще кажа с колко маркучета е дроселът, защото не си спомням. На пръв поглед всички маркучи са наред, не са спукани и нацепени. Колата гасне само при "студен старт", когато не е палена дълго време (най - често преди работа и след работа). Запалиш ли я, след това няма проблем. При палене не включвам консуматори, не завивам, нищо. Оставям я да работи на празен ход и 3,4 сек след запалване гасне. Мисля си, че може да е от пистите на стъпковото моторче. Чувал съм, че се зацапват. Нямам време просто да го свалям и да проверявам. Сега така ще кара!
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 6n2, 2000 г., 1.4, 60к.с., АКК- VCDS адаптация на дросел
Или е от пистите или дърпа малко въздух отнякъде, О-пръстените примерно.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 123 госта