Здравейте колеги , смятам в скоро време да дам колата си за основен ремонт на двигател, дали ще е пълен или частичен вероятно ще се разбере при разглобяването. Първо да отговоря на въпросите , които вероятно ще ми зададете: 1. защо се налага такъв ремонт? - защото разхода на масло е доста , а и от години стои този проблем, но напоследък вече е непоносим - под 500 изминати километра спада е от максимума до минимума , което ще рече литър масло.2. заслужава ли си да се прави ремонт на стар автомобил с ниска пазарна стойност? - за мен колата така или иначе е непродаваема , а и нямам за цел продаване - вложил съм доста пари и мерак в нея , сантиментални спомени и т.н. , имам я от 12 години , а и тъй като няма проблеми с гниещо купе и всичко друго по нея е 6+ както технически , така и външно състояние - отговора е да , заслужава си.Ето я и офертата , на която се спрях след много отхвърляния и присмех по разни сервизи и тотален отказ, въпреки че си плащаш! Все пак един човек оцени колата и се нае да ми направи ремонт , като офертата му е тази (примерна оферта разбира се) : шлайф глава - 30 , 40 лв , водна проба - 20, 30 лв
г-ра глава - около 40 лв
г-ра капак клапани - около 6 лв
г-ра изпуск. колектор - 4 х 1.20 = 4.80
г-ра смукателен колектор - 4 лв
семеринг разпр. вал - 9.30
гумички клапан - 8 х 1.20 = 9.60 лв
сегменти к-т 4 х 32 = 128 лв
бутала 4 х 110 = 440 (ако се наложи)
труд 450 лв
Въпросите ми към вас и тези , които са правили подобни неща са общо взето следните : 1.Никъде не видях да фигурират основни , биелни лагери - не се ли сменят и те? 2.Нужно ли е да се измери компресията преди (а и след ) ремонта ? 3. Има ли нещо, на което трябва да държа , да напомня , да подчертая ( все пак говорим за сериозен ремонт за не малко пари) 4. След евентуалния ремонт какви са стъпките при разработването на двигателя, какво масло е подходящо за този мотор 1,6 тд 75 к.с. , някакви фолксваген норми? Времето на изпълнението на ремонта е от 10 дни до 2 седмици... и нещо друго ако се сетите като съвет
Към момента колата пали много добре , единствено е проблем "топъл" старт" (когато не е светнала жълтата лампа за подгряване) - за да запали задължително трябва да се дръпне обогатителя ( или смукача , както някои го наричат). Пуши характерния синкаво-бял дим. Проблеми с турбината нямам - има съвсем минимален луфт , който е нормален и от който няма как да има толкова голяма загуба на масло - това според същия майстор, който ми предложи горната оферта - около 730 лв (ако не се пипат буталата) и около 1200 лв с буталата. Колата е на 25 години, а пробега и е 265 000 км (ако не е превъртан километража разбира се)
голф 2, 1,6тд, 91 година въпроси относно оферта за основен ремонт на двигател
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: въпроси , относно оферта за основен ремонт на двигател-голф 2 , 1,6тд, 91година
Нови бутала без шлайф на блока?
- Strosner
- Мнения: 295
- Регистриран на: Пет 06 май 2016 11:48
- Автомобил: VW - Audi - Skoda
- Двигател: 2001г
- Местоположение: Карлово
Re: въпроси , относно оферта за основен ремонт на двигател-голф 2 , 1,6тд, 91година
Щом сменяш сегменти, това означава сваляне на буталата, което означава и нови лагери, задължително!
-
- Мнения: 716
- Регистриран на: Пон 27 дек 2010 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pomorie
Re: въпроси , относно оферта за основен ремонт на двигател-голф 2 , 1,6тд, 91година
Нямам представа колега , каза ми че е малко вероятно да има нужда от нови бутала, почти е убеден , че няма да е видяла такъв зор, но все пак ако се наложи сигурно ще го има предвид и това ,но в офертата не фигурира , то и това ще я оскъпи още, но ако се налага - ще се прави.Да , аз затова и в темата писах за лагери , че не ги видях в офертата , пък бях чел из форумите и за лагери, явно ги е пропуснал в сметката.Но нещата се случиха бързо общо взето - бърз преглед, моите обяснения , обаждане по телефон за да му кажат цени за части, една визитка и това е горе-долу , казах му да има предвид за по-високо качество на частите , които се предлагат на пазара.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
.A
Водна проба - имал ли си проблем с антифриза, надуване на маркучите?
Смяна на бутала без шлайф е абсолютна глупост, а за шлайф на блока се сваля мотора. Следва мерене и шлайф на коляновия вал и нови лагери.
Смяна на бутала без шлайф е абсолютна глупост, а за шлайф на блока се сваля мотора. Следва мерене и шлайф на коляновия вал и нови лагери.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: въпроси , относно оферта за основен ремонт на двигател-голф 2 , 1,6тд, 91година
Купи си още един такъв голф и си смени двигателя.
Преди 10 години си говорихме с един друг голфаджия (по-точно кандидат голфаджия, щото голфа му беше недвижимо имущество) та той си купил голф, като твоя за 1000лв и дал още 700 за ремонт, ама ремонта....... омешал водата и маслото.............
Има ръждавелници със здрави двигатели за 300 - 500лв. И после ще си имаш части за 10 години напред.
Ако купето наистина е здраво и с изрядни документи, аз бих го купил и без двигател. Голфови двигатели дал бог.
Докато се чудиш си смени гумичките, разходът на масло ще намалее поне наполовина и може да се откажеш от ремонта. Гумичките се сменят бързо, лесно и евтино.
Преди 10 години си говорихме с един друг голфаджия (по-точно кандидат голфаджия, щото голфа му беше недвижимо имущество) та той си купил голф, като твоя за 1000лв и дал още 700 за ремонт, ама ремонта....... омешал водата и маслото.............
Има ръждавелници със здрави двигатели за 300 - 500лв. И после ще си имаш части за 10 години напред.
Ако купето наистина е здраво и с изрядни документи, аз бих го купил и без двигател. Голфови двигатели дал бог.
Докато се чудиш си смени гумичките, разходът на масло ще намалее поне наполовина и може да се откажеш от ремонта. Гумичките се сменят бързо, лесно и евтино.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: въпроси , относно оферта за основен ремонт на двигател-голф 2 , 1,6тд, 91година
Замери си компресията и налягането на маслото,то ще си покаже.Може да гори масло от гумичките.
-
- Мнения: 716
- Регистриран на: Пон 27 дек 2010 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pomorie
Re: въпроси , относно оферта за основен ремонт на двигател-голф 2 , 1,6тд, 91година
aми имах прегряване преди време , но се оправи като първо се направи байпас - временно. а след това се смени радиаторчето на парното , тъй като от там беше проблема. А докато загряваше и губеше антифриза не знам дали се е получил проблем - спирах доливах и пак продължавах и така докато се прибера , около 20 км с 10-15 литра вода и спиране през 2,3 км. Нямаше как да я оставя насред пътя , нито пък ми се занимаваше с пътна помощ , а този байпас после разбрах , че е елементарна работа , която и сам съм можел да направя ако съм знаел , но не знаех. Така че хубаво е да се направи и водна проба за всеки случай. Ангренажен ремък ме питаха дали ми е за смяна - но не е , така че предполагам няма проблем да се остави сегашния ми ангренажен ремък и ролка
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19707
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: въпроси , относно оферта за основен ремонт на двигател-голф 2 , 1,6тд, 91година
За да прави колегата ремонт на толкова древен автомобил и то с уговорката за качествени части, явно държи на него и няма да го хвърли след 2 години.
Това ще рече, че така или иначе ще сваля блока, за да смени втулките на паразитния вал, дето върти маслената и вакуум-помпата.
Иначе ще изпищи като мен с 2Е-то
viewtopic.php?f=11&t=295909
За дизела най-важното е компресията.
Това означава задължително сегменти и припасване на клапани (ако е нужно - нови!)
Естествено, и шлайф на глава.
Всичко останало е според финансовите възможности и бъдещите планове на 'плащача'
Все пак, нека направим уговорката, че за 1100 (+ още 350-400лв, които може да се вземе от този Голф) спокойно може да се намери Голф 3 в прилично състояние или доста добър автомобил от друга марка
Това ще рече, че така или иначе ще сваля блока, за да смени втулките на паразитния вал, дето върти маслената и вакуум-помпата.
Иначе ще изпищи като мен с 2Е-то

viewtopic.php?f=11&t=295909
За дизела най-важното е компресията.
Това означава задължително сегменти и припасване на клапани (ако е нужно - нови!)
Естествено, и шлайф на глава.
Всичко останало е според финансовите възможности и бъдещите планове на 'плащача'
Все пак, нека направим уговорката, че за 1100 (+ още 350-400лв, които може да се вземе от този Голф) спокойно може да се намери Голф 3 в прилично състояние или доста добър автомобил от друга марка
-
- Мнения: 716
- Регистриран на: Пон 27 дек 2010 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pomorie
Re: въпроси , относно оферта за основен ремонт на двигател-голф 2 , 1,6тд, 91година
За покупка на друг голф заради двигател - няма как да съм сигурен , че двигателя не е на същото дередже или се очаква в близко бъдеще дори и да е читав. все пак това са коли на по над 25 години , даже някои от първите мк2 вече са минали 30 години. Какъв е шанса да намеря читав на малко км,турбо дизел и да нямам проблеми? Освен това аз си признавам , че не бих могъл да се справя сам с разглобяване и събиране , а и нямам условия , така че нз дали това е добра идея.Още повече , че този проблем се случва, при факта , че винаги съм го щадял и не съм карал душманската (преди мен в Германия нямам идея как са го карали) , а обикновено голфовете се настъпват яко в България , искам да го направя, за да е в изправност дълги години и тази инвестиция би се оправдала , ако ремонта е направен кадърно. По-скоро в тази тема идеята ми е да знам какви са процедурите общо взето ( както колегата по-горе ми е обяснил) и съответно тези цени като за части и труд - нормални ли са ... след това трябва ли да внимавам с избора на масло , какво да е , по-ранна смяна при разработването , каране до 80 км/ч без да се вкарва колата във високи обороти и т.н. - общо взето това съм чувал , нямам много познания в тази част. А покупка на голф 3 към 2017 година почти , която идва - си е почти същото като да карам голф 2 - разлика няма - в смисъл , че няма да съм по-модерен , пак ще е стара кола с повече слаби места и като цяло по-слаба изработка от голф 2 - всеизвестно е.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: въпроси , относно оферта за основен ремонт на двигател-голф 2 , 1,6тд, 91година
Kато се разглоби мотора и се измерят цилиндрите и коляновия вал, може да се каже какво трябва да се направи.
Турбомоторите в по-малка степен горят масло през гумичките на клапаните.
Турбомоторите в по-малка степен горят масло през гумичките на клапаните.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: въпроси , относно оферта за основен ремонт на двигател-голф 2 , 1,6тд, 91година
Нали точно заради това ти писах да вземеш цял голф, а не само двигател. Палиш, правиш едно кръгче и ще знаеш състоянието на двигателя. Ако е нужно ще си вземеш по-разбиращо другарче с теб. Тарифата за трансплантацията е 120лв ( в София).
265 000 ми звучат смешно. Не съм имал дизелов голф (и не искам да имам, ако се възползваш от офертата ми да те отърва от твоя голф, двигателят му отива на боклука и ще сложа бензинов 1,6 и ще си платя на декра за узаконяването), но и четирите голфа, които съм имал бяха на драстично повече километри, с перфектни двигатели и жалки купета
Ти явно смяташ да го извадиш този двигател и после пак да го монтираш, защото не може да се прави на място. Защо не монтираш друг
Преди 6 години ей този колега memberlist.php?mode=viewprofile&u=114985 продаде голф като твоя с перфектен двигател ( и купето изглеждаше отлично, но единият ботуш беше изгнил) за 500лв. Купувача, му оправи ботуша и май още го кара.
265 000 ми звучат смешно. Не съм имал дизелов голф (и не искам да имам, ако се възползваш от офертата ми да те отърва от твоя голф, двигателят му отива на боклука и ще сложа бензинов 1,6 и ще си платя на декра за узаконяването), но и четирите голфа, които съм имал бяха на драстично повече километри, с перфектни двигатели и жалки купета

Ти явно смяташ да го извадиш този двигател и после пак да го монтираш, защото не може да се прави на място. Защо не монтираш друг

Преди 6 години ей този колега memberlist.php?mode=viewprofile&u=114985 продаде голф като твоя с перфектен двигател ( и купето изглеждаше отлично, но единият ботуш беше изгнил) за 500лв. Купувача, му оправи ботуша и май още го кара.
-
- Мнения: 716
- Регистриран на: Пон 27 дек 2010 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pomorie
Re: въпроси , относно оферта за основен ремонт на двигател-голф 2 , 1,6тд, 91година
radotom определено е минал по-сложен път , стара тема от преди 5 години , но горе долу нещата са почти същите , сега я прегледах частично. Кtamen - не мисля да продавам голфа, прекалено дълго е в мен , за да го продам, по-едно време ми мина мисъл за по-комфортна и голяма кола и си купих ауди 80 б4 , 90 к.с. 2000 кубика , 1992-ра без газово , без екстри. Взех си мерака , минаха няколко години и я продадох,почти на същата цена, на която я купих , но голфа си го запазих! Бензиновата кола е голям бирник , вероятно с газово нямаше да е така , но не ми се занимаваше с газифициране , дизела си е дизел , харчи ми 4,5 на 100 извънградско при нормално каране! Иначе за друг автомобил за смяна на двигател и след това продажба - има смисъл само ако аз разбирам и си ги правя сам нещата и имам условия - ако ще хващам хора пак както е в моя случай няма смисъл - а и честно казано не ми се занимава с покупки , продажби , документи, търсене, обикаляне , после пак продаване на остатъка от колата донор.. и става един безкраен кръговрат - за хора с много свободно време , гараж и познания - да , съгласен съм , но аз не съм от тях. А и в крайна сметка щом има такива видове ремонти - значи и те се правят , пък че е стара колата - ми естествено , че на стара ще се прави основен ремонт , ако е нова - недай Боже да се стига до това. За километрите - аз я взех на 145 000 преди 12 години , не знам и няма как да знам дали са реални, но иначе след това при мен са реални - за 12 години изминах точно 120 000 км като първи и единствен собственик в България.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: въпроси , относно оферта за основен ремонт на двигател-голф 2 , 1,6тд, 91година
Щом толкова те кефи 2-ката защо направо не му сожш 1.9 ТДИ от някоя 3-ка?Аз така бих направил,вместо да инвестирам 600-700 лв за ремонт на 1.6.
Има много гнилочи от Австрия с перфектни мотори.И поне ще върви на бургия
На моята 2-ка с 1.3 мотор която я взех да си човъркам в свободното време и да се возя зимата,усещам как ще има трансплантация под капака,щото ми идва слабичка нещо
Има много гнилочи от Австрия с перфектни мотори.И поне ще върви на бургия

На моята 2-ка с 1.3 мотор която я взех да си човъркам в свободното време и да се возя зимата,усещам как ще има трансплантация под капака,щото ми идва слабичка нещо

- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: въпроси , относно оферта за основен ремонт на двигател-голф 2 , 1,6тд, 91година
Не знам кое е бирник, но моя голф гори два пъти по-малко левчета от твоя
Такива ремонти се правят, но не и на коли като твоята. Точно затова са се смели в сервизите.
Филмът с ремонта е несравнимо по-зрелищен и драматичен. И в тази връзка ми е странно, защо не ти се занимава с лесна и бърза смяна на двигателя, а ти се занимава с твърде рискован ремонт. Съзнаваш ли, че има значителен риск да налееш 1000+лв в тази кола и да се окаже, че след ремонта е по-счупена отколкото е в момента.
Преди година продавах два голфа на части, офертата за двигателя включваше и самата смяна и плащането след пробата на колата с новия двигател. Вероятно няма да ти е трудно да намериш подобна оферта.
Смяната с ТДИ не е лоша идея, но ще ти струва допълнително парички за узаконяването.
Ако двигателят е същия, узаконяването е бързо лесно и евтино.

Такива ремонти се правят, но не и на коли като твоята. Точно затова са се смели в сервизите.
Филмът с ремонта е несравнимо по-зрелищен и драматичен. И в тази връзка ми е странно, защо не ти се занимава с лесна и бърза смяна на двигателя, а ти се занимава с твърде рискован ремонт. Съзнаваш ли, че има значителен риск да налееш 1000+лв в тази кола и да се окаже, че след ремонта е по-счупена отколкото е в момента.
Преди година продавах два голфа на части, офертата за двигателя включваше и самата смяна и плащането след пробата на колата с новия двигател. Вероятно няма да ти е трудно да намериш подобна оферта.
Смяната с ТДИ не е лоша идея, но ще ти струва допълнително парички за узаконяването.
Ако двигателят е същия, узаконяването е бързо лесно и евтино.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 60 госта