Пръскалките използвах от passat 5 те имат вградени подгреви, даже едната я приспособих към моята, понеже пръска по добре.
Passat (В5) (3В) (10.1996-09.2000) - Подгрев на антифриза и течността на чистачките
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- ganikolev
- Мнения: 30
- Регистриран на: Пет 09 яну 2009 19:51
- Автомобил: Passat4 B5
- Двигател: AHL 1998
- Местоположение: Добрич
- Контакти:
Re: Подгреви на Passat 4
Ето така изглеждат в завършен вид
- ganikolev
- Мнения: 30
- Регистриран на: Пет 09 яну 2009 19:51
- Автомобил: Passat4 B5
- Двигател: AHL 1998
- Местоположение: Добрич
- Контакти:
Re: Подгреви на Passat 4
От тук нататък ми остана само да си подгрея антифриза.
От постове на колеги видях самоделни простички устройства, тип тетки, кранчета и подобни семпли и бързи решения.
Аз избрах да ползвам тройник от някакъв модел форд с 3 свещи:
Вързах само 2 от тях:
Те се управляват с терморегулатор и реле закъснение от 30сек.
В началото се включва само едната свещ, за да не натовари динамото, след 30сек. се включва и втората, на 70° се изключват и двете.
От постове на колеги видях самоделни простички устройства, тип тетки, кранчета и подобни семпли и бързи решения.
Аз избрах да ползвам тройник от някакъв модел форд с 3 свещи:
Вързах само 2 от тях:
Те се управляват с терморегулатор и реле закъснение от 30сек.
В началото се включва само едната свещ, за да не натовари динамото, след 30сек. се включва и втората, на 70° се изключват и двете.
- ganikolev
- Мнения: 30
- Регистриран на: Пет 09 яну 2009 19:51
- Автомобил: Passat4 B5
- Двигател: AHL 1998
- Местоположение: Добрич
- Контакти:
Re: Подгреви на Passat 4
За да управлявам цялата система от подгреви, не сложих копчета, а още един терморегулатор, който измерва външната температура.
Неговото термометърче монтирах в огледалото:
Затова го махнах от там и го сложих пред радиатора.
При достигане 7°на околната среда съответно активира реле и то вече подава напрежение на всички останали релета, които включват подгревите на антифриза, на маркуча и на пръскалките и бързоварчето в казанчето на чистачките. Подгревът с маркучите от малкия кръг работи постоянно и ми топли течноста на чистачките целогодишно, което има много голям ефект да се мие с топла вода предното стъкло, измива всичко по него.
Неговото термометърче монтирах в огледалото:
Затова го махнах от там и го сложих пред радиатора.
При достигане 7°на околната среда съответно активира реле и то вече подава напрежение на всички останали релета, които включват подгревите на антифриза, на маркуча и на пръскалките и бързоварчето в казанчето на чистачките. Подгревът с маркучите от малкия кръг работи постоянно и ми топли течноста на чистачките целогодишно, което има много голям ефект да се мие с топла вода предното стъкло, измива всичко по него.
- ganikolev
- Мнения: 30
- Регистриран на: Пет 09 яну 2009 19:51
- Автомобил: Passat4 B5
- Двигател: AHL 1998
- Местоположение: Добрич
- Контакти:
Re: Подгреви на Passat 4
Така изглеждат терморегулаторчетата в суровия си вид.
Тези две са единствените, които се виждат - за външната температура и за температурата на течността за чистачките.
Тези две са единствените, които се виждат - за външната температура и за температурата на течността за чистачките.
- ganikolev
- Мнения: 30
- Регистриран на: Пет 09 яну 2009 19:51
- Автомобил: Passat4 B5
- Двигател: AHL 1998
- Местоположение: Добрич
- Контакти:
Re: Подгреви на Passat 4
Понеже се притесних да не натоваря динамото си купих и малко дисплейче, което показва волтове на зареждане.
И реших (пак вдъхновен от тема на един колега) да си направя сам информационно табленце:
С много труд успях да разделя дисплеите от платките:
И реших (пак вдъхновен от тема на един колега) да си направя сам информационно табленце:
С много труд успях да разделя дисплеите от платките:
Последна промяна от ganikolev на Пон 10 окт 2016 22:49, променено общо 1 път.
- ganikolev
- Мнения: 30
- Регистриран на: Пет 09 яну 2009 19:51
- Автомобил: Passat4 B5
- Двигател: AHL 1998
- Местоположение: Добрич
- Контакти:
Re: Подгреви на Passat 4
Окабеляване и монтаж:
В ляво е дисплейчето за течността на чистачките, в средата е волтметъра, в дясно е външната температура.
Сложил съм и по един диод за подгревните свещи за маркуча, за бързоварчето и за клапанчето на маркучите от антифриза, влизащи в казанчето.
В ляво е дисплейчето за течността на чистачките, в средата е волтметъра, в дясно е външната температура.
Сложил съм и по един диод за подгревните свещи за маркуча, за бързоварчето и за клапанчето на маркучите от антифриза, влизащи в казанчето.
- ganikolev
- Мнения: 30
- Регистриран на: Пет 09 яну 2009 19:51
- Автомобил: Passat4 B5
- Двигател: AHL 1998
- Местоположение: Добрич
- Контакти:
Re: Подгреви на Passat 4
Така изглеждат в завършен вид:
- ganikolev
- Мнения: 30
- Регистриран на: Пет 09 яну 2009 19:51
- Автомобил: Passat4 B5
- Двигател: AHL 1998
- Местоположение: Добрич
- Контакти:
Re: Подгреви на Passat 4
В общи линии долу горе това е.
Ето и малко снимки от релета и кабели които съм вързвал:
Ето и малко снимки от релета и кабели които съм вързвал:
- ganikolev
- Мнения: 30
- Регистриран на: Пет 09 яну 2009 19:51
- Автомобил: Passat4 B5
- Двигател: AHL 1998
- Местоположение: Добрич
- Контакти:
Re: Подгреви на Passat 4
За да работи цялата подгревна система (без маркуча от антифриза в казанчето), съм направил няколко защитни вериги, които трябва да работят така:
1. Колата трябва да е запалена, понеже от динамото се взима плюс за реле което захранва всички след него.
2. Ключа за фаровете трябва да е на нулево положение (от там идва другия плюс за главното реле). При пуснати фарове се изключват свещите за антифриза.
3. Терморегулатора за външна температура е настроен със закъснение от 1 мин и после при под 7° управлява следващите подгреви.
4. Всички минуси са прекарани през реле.
5. Угасне ли колата всички подгреви спират.
Опитах се да направя и схема за целия процес:
Моля да ме извините ако има някъде сложни обяснения, всичко съм си мислил и правил сам.
1. Колата трябва да е запалена, понеже от динамото се взима плюс за реле което захранва всички след него.
2. Ключа за фаровете трябва да е на нулево положение (от там идва другия плюс за главното реле). При пуснати фарове се изключват свещите за антифриза.
3. Терморегулатора за външна температура е настроен със закъснение от 1 мин и после при под 7° управлява следващите подгреви.
4. Всички минуси са прекарани през реле.
5. Угасне ли колата всички подгреви спират.
Опитах се да направя и схема за целия процес:
Моля да ме извините ако има някъде сложни обяснения, всичко съм си мислил и правил сам.
- ganikolev
- Мнения: 30
- Регистриран на: Пет 09 яну 2009 19:51
- Автомобил: Passat4 B5
- Двигател: AHL 1998
- Местоположение: Добрич
- Контакти:
Re: Подгреви на Passat 4
С две думи ето и частите които използвах:
10 релета по 40А - по 4-5 лв. от Елимекс
4 терморегулатора W1209 - по 15 лв от OLX Vega Online мисля беше.
1 цифров волтметър - 3-4 лв. от OLX
1 бързоварче на 12волта - 3 лв. от Mr.Bricolage
1 тройник от форд - 30 лв. от морга
Кабели и кабелни обувки - около 20 лева.
10 релета по 40А - по 4-5 лв. от Елимекс
4 терморегулатора W1209 - по 15 лв от OLX Vega Online мисля беше.
1 цифров волтметър - 3-4 лв. от OLX
1 бързоварче на 12волта - 3 лв. от Mr.Bricolage
1 тройник от форд - 30 лв. от морга
Кабели и кабелни обувки - около 20 лева.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12115
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Подгреви на Passat 4
Хубава идея и много труд по изпълнението и, само не разбрах кой точно е моделът на пасата. Аз си мисля, че е Б5 заради снимките на ключа за фаровете, ти си писал за Б4, а под аватара ти пише Пасат 4 Б3
Ето тук можеш да уточниш http://www.vwclub.bg/galleryx.php?cid=23
Ето тук можеш да уточниш http://www.vwclub.bg/galleryx.php?cid=23
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Подгрев на антифриза, и течността на чистачките на Passat 4 (В5)
Ако вярна годината 1998г -трябва да е Б5 /също и ключа/
Само,че не схващам Б5 си има подгрев на пръскалките. За течностт на чистачките за какво и е подгрев при използване на зимна течност.
Само,че не схващам Б5 си има подгрев на пръскалките. За течностт на чистачките за какво и е подгрев при използване на зимна течност.
- ganikolev
- Мнения: 30
- Регистриран на: Пет 09 яну 2009 19:51
- Автомобил: Passat4 B5
- Двигател: AHL 1998
- Местоположение: Добрич
- Контакти:
Re: Подгрев на антифриза, и течността на чистачките на Passat 4 (В5)
kris11 написа:Ако вярна годината 1998г -трябва да е Б5 /също и ключа/
Само,че не схващам Б5 си има подгрев на пръскалките. За течностт на чистачките за какво и е подгрев при използване на зимна течност.
Колега не знам моделите и буквите, знам пасат 2ка 3ка 4ка 5а 6ца и т.н по нашите пътища така се казват, на тебе като ти каже някой пасат 3ка талона ли му искаш, че да разбереш б5 ли е тип б3 ли е 3ката си е 3ка 4 ката е 4ка 5 цата е 5ца .... НИКАКВО значение за моя пост. Ако е имало нямаше да сложа.
B5 е моя и няма подгрев на пръскалките, които НЕ подгряват течноста а просто предпазват от замръзване.
Относно зимната течност, подгревите които съм направил не са против замръзване, а за по добро миене на стъклото, все пак с топла вода се мие всичко.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Подгрев на антифриза, и течността на чистачките на Passat 4(В5) (typ B3) (10.1996-09.2000)
Не може Б5 да няма подгрев на пръскалките. Това нещо го има още от поне 1995г по Голф3.
А и от какъв зор бързовари, като може да мужнеш 1 маркуч с антифриза в съда на теч1ността.
Да на Мерс има нагревател, ама е на 12Вм а на някои модели са го решили по друг начин - сдвоено казанче /съд за чистачки и разширителе съд за охлаждаща течност.- антифриза топли течността за чистачките/.
Внимавай с тези нагреватели и т.н. да няма огЕн по жиците, че много лесно горят и се топи изолацията и става мазало.
Оффц след като покараш двигателя влиза в режим / т.е. температура/ освен ,ако не е локомотив/ и течността за чистачки е топла.
Относно намекването ти за модела , и т.н. - има шаблон за теми -прочети го за да нямаш изненада от заключена тема. Модераторите са нащрек за спазване на шаблона.
А и от какъв зор бързовари, като може да мужнеш 1 маркуч с антифриза в съда на теч1ността.
Да на Мерс има нагревател, ама е на 12Вм а на някои модели са го решили по друг начин - сдвоено казанче /съд за чистачки и разширителе съд за охлаждаща течност.- антифриза топли течността за чистачките/.
Внимавай с тези нагреватели и т.н. да няма огЕн по жиците, че много лесно горят и се топи изолацията и става мазало.
Оффц след като покараш двигателя влиза в режим / т.е. температура/ освен ,ако не е локомотив/ и течността за чистачки е топла.
Относно намекването ти за модела , и т.н. - има шаблон за теми -прочети го за да нямаш изненада от заключена тема. Модераторите са нащрек за спазване на шаблона.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта