Пак за кантара (съвет и евентуално - помощ)
- Stranger
- Мнения: 165
- Регистриран на: Чет 07 апр 2005 16:23
- Автомобил: Astra GSi V6
- Двигател: X30XE
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пак за кантара (съвет и евентуално - помощ)
Аз съм с Golf 3 20 Jahre 96 година, оборудван с Mark 20 ABS, който фабрично НЯМА кантар. Този кантар постоянно тече и постоянно имаш въздух в задните спирачки. Препоръчвам ти да го изхвърлиш и ще усетиш как ще започнат да спират изведнъж!
- BS
- Мнения: 605
- Регистриран на: Пон 05 май 2008 16:46
- Автомобил: A6
- Двигател: BAU
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Пак за кантара (съвет и евентуално - помощ)
Благодаря ти за мнението, но нямам намерение да го премахвам. Все пак ще очаквам някой Колега, да каже как се настройва.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Пак за кантара (съвет и евентуално - помощ)
Имал съм 4 броя голф 2 1,6. залягал съм и под други голфове. Кантар на голф още не съм виждал.
Не помня на ладата дали можеше нещо да се настройва. Ако изобщо има някаква настройка тя трябва да се прави след монтажа. Пробва се как спира колата само с шофьор и още веднъж с 200кг в багажника.
Не помня на ладата дали можеше нещо да се настройва. Ако изобщо има някаква настройка тя трябва да се прави след монтажа. Пробва се как спира колата само с шофьор и още веднъж с 200кг в багажника.
- georgebonev
- Мнения: 3106
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Пак за кантара (съвет и евентуално - помощ)
НарКол написа:http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=7&p=4043423#p4043423 (Polo 6n AEX - Колата спира на тласъци)Anbuch написа:
Колеги, да се похваля, че днес си регулирах кантара от болта вляво на червените линии и колата взе да спира осезаемо по-добре.![]()
По някаква причина беше в най-горно положение (т.е. клапана остава затворен и не пуска спирачна течност към барабаните), сложих го почти в крайно долно положение и сега се усеща как хващат барабаните.
Дано съм от полза за някой.![]()
(Кантара на горната снимка е и като моя, сложен на Голф 3 1.9 ТД 1994г.)
Настройката на този вид кантар е:
В средно положение на болта, като на снимката - еднакво "пропускане" към предни и задни спирачки 50/50.
Когато болта е най-горе в отвора, максимално спиране на предните спирачки, а задните минимално.
Когато болта е най-долу в отвора, минимално спиране на предни и максимално спиране на задните.
Колко процента е мин./макс. не мога да кажа.
Пробата при различните варианти може да стане например на песъчливо място - да се видят следите при спиране.

Описана е проверката с манометри и измерване на налягането към спирачките по диагонал, едновременно на предно ляво и задно дясно, както и на предно дясно и задно ляво. Колата трябва да е натоварена "обичайно" (както обикновено, най-често се пътува).
Вдига се колата, закачат се манометрите, сваля се колата, натиска се няколко пъти задната част на колата, натиска се педала на спирачките и се измерва налягането.
Сравнява се с таблиците и ако се налага - се регулира.
Ако налягането към задните спирачки е по-голямо, пружината се разтяга (клапана се затваря, планката да отиде надолу, болта в ляво да се стегне в по-горно положение.
- BS
- Мнения: 605
- Регистриран на: Пон 05 май 2008 16:46
- Автомобил: A6
- Двигател: BAU
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Пак за кантара (съвет и евентуално - помощ)
Това мнение чаках :)
Много благодаря на georgebonev за споделенето инфо.
Събота и неделя, почват тестовете :D
Много благодаря на georgebonev за споделенето инфо.
Събота и неделя, почват тестовете :D
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Пак за кантара (съвет и евентуално - помощ)
Леки корекции да внеса.Не може да се говори за препращане на по-голямо усилие км предните спирачки.Както знаете,предни и задни са на отделни кръгове.Просто кантара служи за разпределянето на усилието към задните колела.Всички знаем,с мотоциклет/и колело/ с коя спирачка е по-удачно да се спира.Тук се цели същото.Ако махнем кантара може да се получи ефекта на ръчната спирачка-задницата да ни изпревари.Качвам снимка на Пасатов кантар,видимо е подобен,в почти перфектно състояние,само че няма болт за регулиране.Явно тук играе и масата на колата.
Ако някой има интерес за 30лв. е негов.
Ако някой има интерес за 30лв. е негов.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Пак за кантара (съвет и евентуално - помощ)
Iezekil написа:.Както знаете,предни и задни са на отделни кръгове.
Това в кое шарено списание го прочете

Утре на светло си разгледай накъде отиват тръбичките от спирачната помпа и пак пиши

- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Пак за кантара (съвет и евентуално - помощ)
Тъй де,прав си,два кръга са,ама на кръст.Усилието е еднакво ми е мисълта,просто кантара го намаля назад.Въпреки,че навремето на Аудито махнах кантара и сложих трипътник и пак имаше по-хубави спирачки от Пасата.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 34 госта