Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7911
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!
A кaк се държи контрa нa коляновия вaл зa демонтaж и монтaж нa товa колело?
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!
Няма начин да няма вариант. Примерно да се смъкне стартера и оттам да се блокира маховика . Не знам, сигурно има и по-лесен начин. Нямам допир до Шаран , да го огледам кое как е.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7911
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!
По принцип става с ей тая джвъчка:
Питах има ли някакъв домашен чалъм за задържане на контра?
Питах има ли някакъв домашен чалъм за задържане на контра?
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!
Аз го имам това. Но то си е за блокиране при правене на центровки . За смяна на зъбното колело се иска яко застопоряване. Аз т'ва му нямам такава вяра.
М/у другото си е евтино , нищо сосбено ценово
М/у другото си е евтино , нищо сосбено ценово
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7911
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!
Ами стягането на болта е 90 Nm + 90 градуса. Ако държа маховика с яка отвертка през прозорчето за цернтроване или през отвора за стартера, дали няма опасност да повредя венеца. Най-правилно ми се струва да се държи ангренажното колело.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!
Вярвай ми оная планка ще направи мизерия по каналите на зъбното колело. Ще нанесе някакво поражение и ще почне да ти къса ремъци! Умната! Тя е за застопоряване на вала при правене на центровка! Дано не съм прав де... дано и да става и да не е опасно . Но аз лично не бих пробвал.
М/у другото не знам, ама ако не си стягал такъв болт. както ти звучи 9 кила + четвърт оборот, като нещо не особено затрудняващо , ще се учудиш какъв малък зор си е и какво натоварване в стягането е.
Това с отверката...не го препоръчвам. Ще стане фал. Не съм оглеждал Шаран да видя кое как е. Но няма начин да няма начин :)
М/у другото не знам, ама ако не си стягал такъв болт. както ти звучи 9 кила + четвърт оборот, като нещо не особено затрудняващо , ще се учудиш какъв малък зор си е и какво натоварване в стягането е.
Това с отверката...не го препоръчвам. Ще стане фал. Не съм оглеждал Шаран да видя кое как е. Но няма начин да няма начин :)
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7911
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!
Със сигурност има поне няколко начина:). Въпросът е с кой разполагам, и дали няма да ми доповреди колата?
Ей тия картинки май са за мотор като моя:
Нещо подобно мога да си изработя в гаража с подръчни средства.
Ей тия картинки май са за мотор като моя:
Нещо подобно мога да си изработя в гаража с подръчни средства.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!
Примерно с "тунингован" стартер , същият като на колата . Т.е. блокиран по вс. правила на изкуството . За целта ти трябва стартер пълна щета, за без пари, но да си му е здрава зъбчатката и оста . 5 кинта за стругар за една втулка ( която държи напъната зъбчатката ) и малко електрожен. Това е. Вече си имаш за Шаран и сие, с АфН мотор, блокаж на маховик :)
Вече при смъкната СК и баба знае кое как е. Там става драстично по-лесно, само ти трябват две болчета и една планка с две дупки, ама при монтирана...
И пак казвам : със сигурност има и други варианти. Нека се вкл.някой по-запознат колега
П.п. да, това вече е друго
не е като оная лимбезе планчица :)
Вече при смъкната СК и баба знае кое как е. Там става драстично по-лесно, само ти трябват две болчета и една планка с две дупки, ама при монтирана...
И пак казвам : със сигурност има и други варианти. Нека се вкл.някой по-запознат колега
П.п. да, това вече е друго

- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!
Таман се заинтригувах и аз за тая планка. Ако я направиш, драсни едни размери на "око"
в момента търся инфо някакви ориентировъчни размери , м/у другото тя ще стане за доста коли , не само за Шаран с АФН
Още един вариант
П.п. Оная планка посочена от теб е на една смела кинта нова. Направо се чудя какво има в нея толкова да му бера лайката, че да струва от 60 до 70 ойро ?!
Аз вече реших как да я направя . Една шайба стоманена ( има такива за ФВ ) за кол.вал и една шина със заварка за лост. Стягам шайбата на нястот на демферната на кол.вал с подходящи корави болтове и застопоряваш лоста да не мърда . И вече спокойно може да се развие/стегне болта Може и цяла подходяща шина ( май още по-добре) достатъчно широка , да се пробие отвора да влезе в зъбчатката и да се пробият дупките за болтовете дето ще се стяга за самата зъбчатка
Ей това е БГ техническия гении

Още един вариант
П.п. Оная планка посочена от теб е на една смела кинта нова. Направо се чудя какво има в нея толкова да му бера лайката, че да струва от 60 до 70 ойро ?!
Аз вече реших как да я направя . Една шайба стоманена ( има такива за ФВ ) за кол.вал и една шина със заварка за лост. Стягам шайбата на нястот на демферната на кол.вал с подходящи корави болтове и застопоряваш лоста да не мърда . И вече спокойно може да се развие/стегне болта Може и цяла подходяща шина ( май още по-добре) достатъчно широка , да се пробие отвора да влезе в зъбчатката и да се пробият дупките за болтовете дето ще се стяга за самата зъбчатка
Ей това е БГ техническия гении

- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7911
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!

Благодаря за напътствията и още веднъж

- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7911
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!
Едно нещо продължaвa дa ме гложди. В Неделя кaто презaцепвaх рaзпределителния вaл, помпaтa си беше нa белег спрямо мaховикa и нея не съм я презaцепвaл, сaмо я центровaх и имa още ход към глaвaтa. Нa зaкъснение беше сaмо рaзпределителния вaл. Възможно ли е помпaтa дa се е приплъзнaлa сaмa по флaнецa и дa не е подбито aнгренaжното колело нa коляновия вaл, след кaто ми позволи центровкa без презaцепвaне нa колелото нa помпaтa?
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7911
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!
samo_pechka написа:Таман се заинтригувах и аз за тая планка. Ако я направиш, драсни едни размери на "око"в момента търся инфо някакви ориентировъчни размери , м/у другото тя ще стане за доста коли , не само за Шаран с АФН
Още един вариант
Днес си купих ангренажното колело и комплект ремък с ролки. Та за размерите на "око", ето какво измерих набързо в гаража:
Диаметъра по който се фиксират шайбите за аксесоарните ремъци е 30 мм - значи освобожденуето в средата на ключа трябва да е поне 32 мм за да не се подбие колелото. Резбите са М8 разположени на окръжност с диаметър 46 мм - 4 бр. По същата окръжност, между две от резбите има една пъпка, затова на показания от теб ключ има глух отвор между два от проходните, за да не се подбие пъпката при стягането на приспособлението към колелото.
Това е за сега, като си направя контрата ще я снимам и покажа.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7911
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!
Както обещах ето чертеж на контрата за колелото на коляновия вал:
А ето ги и моите инструменти за развиване и ценртовка:
Ценръра е с опашка 15.8мм и е идеален за законтряне на помпата, стръгарски отрезен нож 4,5мм за блокиране на разпределителния вал, и контрата изработена набързо в гаража :). Мислех след ремонта да я подаря на колегата samo_pechka, но ще ми трябва и за напред защото вала е адски подбит и на място не можах да сторя много за изправяне на челото му.
А ето ги и моите инструменти за развиване и ценртовка:
Ценръра е с опашка 15.8мм и е идеален за законтряне на помпата, стръгарски отрезен нож 4,5мм за блокиране на разпределителния вал, и контрата изработена набързо в гаража :). Мислех след ремонта да я подаря на колегата samo_pechka, но ще ми трябва и за напред защото вала е адски подбит и на място не можах да сторя много за изправяне на челото му.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7911
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!
Джамбазите дето ми я продадоха явно са се опитвали да го ремонтират, сменили са колелото но с марка topran (егати бутафорните части), и бяха подлагали латун между колелото и демпферната шайба за да не мятат много аксесоарните ремъци.
След монтажа на новото колело пак имам 0.2мм аксиално биене, и аксесоарните шайби леко играят
. Като монтирах новото колело му обрах луфта в посока на подбитото за да не ми се измести пак рязко центровката в закъснение. Толкова е подбит вала , че се наложи да изместя колелото на помпата с един зъб в предварение за да мога да я центровам. Според вас има ли опасност това нещо да продължи да се подбива? Щифтоването на колелото към вала, дето го правят някой хора върши ли работа, или само се отслабва сечението на вала и пак се разбива в последствие и вече трябва да се сменя вала щото няма мръвка за ремонт?
След монтажа на новото колело пак имам 0.2мм аксиално биене, и аксесоарните шайби леко играят

Последна промяна от goppa на Нед 13 ное 2016 9:28, променено общо 1 път.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!
Станал е бомба
Сега ще ти потърся един начин за оправяне на място. Принципно съм много резервиран към това , но си мисля, че точно този начин ( ще го потърся ) ще е с много добър резултат.
П.п. Нищо не ми подарявай ! Аз имам доста инструмент , пък и ако го нямам , или го купувам , или си го правя . И аз съм почти готов с моя инструмент за колелото, но счупих ребро и едвам мърдам
Засега се отлага снимката му с бая време.
П.п. 2 сега видях, че има и друго мнение...Лошо... Ама и тия мастери са за убив@не ! Нека огледам снимките първо , може да ми дойде на ума нещо...
Нека и да потърся поне начина на немеца за изправянето на челото на вала , така , както е на място.

П.п. Нищо не ми подарявай ! Аз имам доста инструмент , пък и ако го нямам , или го купувам , или си го правя . И аз съм почти готов с моя инструмент за колелото, но счупих ребро и едвам мърдам

П.п. 2 сега видях, че има и друго мнение...Лошо... Ама и тия мастери са за убив@не ! Нека огледам снимките първо , може да ми дойде на ума нещо...
Нека и да потърся поне начина на немеца за изправянето на челото на вала , така , както е на място.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта