Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7912
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!

Мнениеот goppa » Пон 07 ное 2016 14:46


A кaк се държи контрa нa коляновия вaл зa демонтaж и монтaж нa товa колело?




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!

Мнениеот samo_pechka » Пон 07 ное 2016 18:15


Няма начин да няма вариант. Примерно да се смъкне стартера и оттам да се блокира маховика . Не знам, сигурно има и по-лесен начин. Нямам допир до Шаран , да го огледам кое как е.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7912
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!

Мнениеот goppa » Пон 07 ное 2016 19:41


По принцип става с ей тая джвъчка:

MG50315_1-k-t-za-zacepvane-na-dvigatel-vw-audi-skoda-seat.jpg


Питах има ли някакъв домашен чалъм за задържане на контра?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!

Мнениеот samo_pechka » Пон 07 ное 2016 21:14


Аз го имам това. Но то си е за блокиране при правене на центровки . За смяна на зъбното колело се иска яко застопоряване. Аз т'ва му нямам такава вяра.
М/у другото си е евтино , нищо сосбено ценово


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7912
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!

Мнениеот goppa » Пон 07 ное 2016 21:44


Ами стягането на болта е 90 Nm + 90 градуса. Ако държа маховика с яка отвертка през прозорчето за цернтроване или през отвора за стартера, дали няма опасност да повредя венеца. Най-правилно ми се струва да се държи ангренажното колело.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!

Мнениеот samo_pechka » Пон 07 ное 2016 21:54


Вярвай ми оная планка ще направи мизерия по каналите на зъбното колело. Ще нанесе някакво поражение и ще почне да ти къса ремъци! Умната! Тя е за застопоряване на вала при правене на центровка! Дано не съм прав де... дано и да става и да не е опасно . Но аз лично не бих пробвал.
М/у другото не знам, ама ако не си стягал такъв болт. както ти звучи 9 кила + четвърт оборот, като нещо не особено затрудняващо , ще се учудиш какъв малък зор си е и какво натоварване в стягането е.
Това с отверката...не го препоръчвам. Ще стане фал. Не съм оглеждал Шаран да видя кое как е. Но няма начин да няма начин :)


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7912
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!

Мнениеот goppa » Пон 07 ное 2016 22:03


Със сигурност има поне няколко начина:). Въпросът е с кой разполагам, и дали няма да ми доповреди колата?

Ей тия картинки май са за мотор като моя:

polo-mk3-3251.png
polo-mk3-3251.png (8.88 KиБ) Видяна 3385 пъти
0900c152800c2bc9.jpg
0900c152800c2bc9.jpg (15.99 KиБ) Видяна 3385 пъти



Нещо подобно мога да си изработя в гаража с подръчни средства.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!

Мнениеот samo_pechka » Пон 07 ное 2016 22:37


Примерно с "тунингован" стартер , същият като на колата . Т.е. блокиран по вс. правила на изкуството . За целта ти трябва стартер пълна щета, за без пари, но да си му е здрава зъбчатката и оста . 5 кинта за стругар за една втулка ( която държи напъната зъбчатката ) и малко електрожен. Това е. Вече си имаш за Шаран и сие, с АфН мотор, блокаж на маховик :)
Вече при смъкната СК и баба знае кое как е. Там става драстично по-лесно, само ти трябват две болчета и една планка с две дупки, ама при монтирана...
И пак казвам : със сигурност има и други варианти. Нека се вкл.някой по-запознат колега
П.п. да, това вече е друго :th_up не е като оная лимбезе планчица :)


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!

Мнениеот samo_pechka » Пон 07 ное 2016 22:47


Таман се заинтригувах и аз за тая планка. Ако я направиш, драсни едни размери на "око" :bowdown в момента търся инфо някакви ориентировъчни размери , м/у другото тя ще стане за доста коли , не само за Шаран с АФН
Още един вариант
Блокаж зъбчатка.jpg

П.п. Оная планка посочена от теб е на една смела кинта нова. Направо се чудя какво има в нея толкова да му бера лайката, че да струва от 60 до 70 ойро ?!
Аз вече реших как да я направя . Една шайба стоманена ( има такива за ФВ ) за кол.вал и една шина със заварка за лост. Стягам шайбата на нястот на демферната на кол.вал с подходящи корави болтове и застопоряваш лоста да не мърда . И вече спокойно може да се развие/стегне болта Може и цяла подходяща шина ( май още по-добре) достатъчно широка , да се пробие отвора да влезе в зъбчатката и да се пробият дупките за болтовете дето ще се стяга за самата зъбчатка
Ей това е БГ техническия гении :beer


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7912
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!

Мнениеот goppa » Пон 07 ное 2016 23:36


:beer надявам се да имам време и нерви да снимам процеса. Ако инструмента ми се получи кадърно ще споделя чертеж.

Благодаря за напътствията и още веднъж :beer


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7912
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!

Мнениеот goppa » Вто 08 ное 2016 12:37


Едно нещо продължaвa дa ме гложди. В Неделя кaто презaцепвaх рaзпределителния вaл, помпaтa си беше нa белег спрямо мaховикa и нея не съм я презaцепвaл, сaмо я центровaх и имa още ход към глaвaтa. Нa зaкъснение беше сaмо рaзпределителния вaл. Възможно ли е помпaтa дa се е приплъзнaлa сaмa по флaнецa и дa не е подбито aнгренaжното колело нa коляновия вaл, след кaто ми позволи центровкa без презaцепвaне нa колелото нa помпaтa?


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7912
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!

Мнениеот goppa » Вто 08 ное 2016 23:30


samo_pechka написа:Таман се заинтригувах и аз за тая планка. Ако я направиш, драсни едни размери на "око" :bowdown в момента търся инфо някакви ориентировъчни размери , м/у другото тя ще стане за доста коли , не само за Шаран с АФН
Още един вариант
Блокаж зъбчатка.jpg

:beer

Днес си купих ангренажното колело и комплект ремък с ролки. Та за размерите на "око", ето какво измерих набързо в гаража:

Диаметъра по който се фиксират шайбите за аксесоарните ремъци е 30 мм - значи освобожденуето в средата на ключа трябва да е поне 32 мм за да не се подбие колелото. Резбите са М8 разположени на окръжност с диаметър 46 мм - 4 бр. По същата окръжност, между две от резбите има една пъпка, затова на показания от теб ключ има глух отвор между два от проходните, за да не се подбие пъпката при стягането на приспособлението към колелото.
Това е за сега, като си направя контрата ще я снимам и покажа.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7912
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!

Мнениеот goppa » Нед 13 ное 2016 9:15


Както обещах ето чертеж на контрата за колелото на коляновия вал:
Ключ.JPG


А ето ги и моите инструменти за развиване и ценртовка:
DSCN3802.JPG


Ценръра е с опашка 15.8мм и е идеален за законтряне на помпата, стръгарски отрезен нож 4,5мм за блокиране на разпределителния вал, и контрата изработена набързо в гаража :). Мислех след ремонта да я подаря на колегата samo_pechka, но ще ми трябва и за напред защото вала е адски подбит и на място не можах да сторя много за изправяне на челото му.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7912
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!

Мнениеот goppa » Нед 13 ное 2016 9:20


Джамбазите дето ми я продадоха явно са се опитвали да го ремонтират, сменили са колелото но с марка topran (егати бутафорните части), и бяха подлагали латун между колелото и демпферната шайба за да не мятат много аксесоарните ремъци.
DSCN3811.JPG
DSCN3816.JPG
DSCN3814.JPG


След монтажа на новото колело пак имам 0.2мм аксиално биене, и аксесоарните шайби леко играят :banghead . Като монтирах новото колело му обрах луфта в посока на подбитото за да не ми се измести пак рязко центровката в закъснение. Толкова е подбит вала , че се наложи да изместя колелото на помпата с един зъб в предварение за да мога да я центровам. Според вас има ли опасност това нещо да продължи да се подбива? Щифтоването на колелото към вала, дето го правят някой хора върши ли работа, или само се отслабва сечението на вала и пак се разбива в последствие и вече трябва да се сменя вала щото няма мръвка за ремонт?

Последна промяна от goppa на Нед 13 ное 2016 9:28, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!

Мнениеот samo_pechka » Нед 13 ное 2016 9:26


Станал е бомба :bowdown Сега ще ти потърся един начин за оправяне на място. Принципно съм много резервиран към това , но си мисля, че точно този начин ( ще го потърся ) ще е с много добър резултат.
П.п. Нищо не ми подарявай ! Аз имам доста инструмент , пък и ако го нямам , или го купувам , или си го правя . И аз съм почти готов с моя инструмент за колелото, но счупих ребро и едвам мърдам :redface Засега се отлага снимката му с бая време.
П.п. 2 сега видях, че има и друго мнение...Лошо... Ама и тия мастери са за убив@не ! Нека огледам снимките първо , може да ми дойде на ума нещо...
Нека и да потърся поне начина на немеца за изправянето на челото на вала , така , както е на място.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: del21 и 57 госта