Golf 4 ASZ - пренадуване след чип и справяне с него

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Golf 4 ASZ - пренадуване след чип и справяне с него

Мнениеот Dobromirski » Вто 15 яну 2013 22:07


Хайде малко да развеселя темата и веднъж да поспамя и аз mhihi
извадено от контекста от по-горе:
Freakylol написа: и някой да ти го сложи ;)

Което веднага ми напомни за това, как онзи ден една засукана мацка ме среща на центъра и казва :
Добри, може ли да те помоля за нещо ? Имам кода на CD -то, но не знам как да си го вкарам! Ще можеш ли да дойдеш до нас и да ми го вкараш ти ? ! Ще почерпя :beer

:063:




Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Golf 4 ASZ - пренадуване след чип и справяне с него

Мнениеот morfei1 » Вто 15 яну 2013 23:49


@okti_1, някои го наричат логика, някои го наричат глупост, някои хора го наричат факти....

а фактите са:

Понеже колегата Антонов, реши да се обади отново неподготвен, като реши да търси под вола теле и типично в негов стил да коментира само и единствено инфото което му изнася и да прииначава фактите, ала в стил "продуктово позициониране Биг Брадър"

Имам да му споделя следните неща:

Отминаха почти 4-ри месеца, а ти не си направи труда, да разгледаш двато файл, да сравниш и да расъждаваш, което само и единствено говори какъв невежа си в областа на тунинга и си просто м@ймун@ с лаптоп и кабел Галето.

Що се отнася до пренадуване и управление на софтуера, това което го дъвчим 4-ри месеца, в 10 страници и вие все още не можете да стоплите.

Какво имаме до момента:

Имаме вашият софтуер, имаме софтуерта от купра, имаме инсталация на една и съща кола и логове правени на една и съща отсечка.
Какво направих аз до момента, показах ви логове, показох ви карти – обяснявах, но никой не се напрегна да мисли и да разъждава, още повече да експерементира.

Какво показват логове с Купра софтуер:

....в архива има карта/и. Реално картата е само една - Boost limit map, оригинална от Seat Ibiza Cuppra TDI 160HP.

снимка Cupra - boost limit map всички останали снимки в архива, са същата карта, но за ваше улеснение съм обозначал какво трябва да бъде налягането на турбината при определено атмосферно налягане и обороти. Може да съпоставите снимките и exel файла, които вървят в хронологичен ред спрямо оригиналният лог (който не вярва може да го разгледа и да сверява), за ваше улеснение.

Снимките и exel файла можете да видите тук - https://docs.google.com/file/d/0B2sMwSd ... JPSk0/edit - трябва да ги изтеглите, за да ги прегледате (сори за неудобството :oops: )

-може да видите снимка - Cupra - boost limit map (по-напред в темата също бе публикувана, на някои хора или не знаят как да я тълкуват или се правят, че не я виждат)

-в exel файла съм направил хрнологична извадка от лога, на моментите в които Голф 4-ката, който беше използван за теста, е натоварил мотора на 100% при различните атмосферни условия по време на пътуването. В него може да видите:

1-во - атмосферно налягане
2-ро - натоварване на мотора
3-то - време
4-то - обороти на мотора
5-то - искано налягане от компютъра при тези обороти
6-то - реално давано налягане от турбината
7-мо - работа на Н75 / положение на геометрия (или който както си го разбира :Mr Green Fun )

лога започва от:

-снимка 01-918-2500rpm. Виждате какво налягане ECU-то позволява да достигне турбината при 918 атмосферно налягане, 100% товар на мотора при 2500оборота.
-снимка 02-918-3000rpm. Виждате какво е допустимото налягане на турбината при същото атмосферно налягане, но вече при 3000 оборота.
-снимка 03-907-3500rpm. Виждате как атмосферното пада с малко, но все пак остава в същата зона, но вече при обороти над 3500, се вижда как компютъра ограничава още повече налягането на турбината.
-снимка 04-887-2500rpm. Виждате при атмосферно под 900 единици. Отново остава в същата зона и отново реалното отговаря на исканото.
-снимка 05-897-1700rpm. Виждате как дори при ниски обороти и пълен товар, реалното отново следва исканото от компютъра.
-снимка 06-928-2100~2200rpm. Същата история....
-снимка 07-948-2300rpm. Същата история....
-снимка 08-979-2000~2100~2300rpm. Виждате какво се случва, над атмосферно 975 единици. Ми нищо интересно, турбината започва да надува на макс, или така както се очаква от нея при тези условия. Реално и искано отново вървят ръка за ръка.
-снимка 09-989-2500~2700rpm. Виждате обичайната история... колкото искаме толкова даваме :Mr Green Fun
-снимка 10-989-2300~2400rpm. Виждате.... кот поискаш, тва щи дам.
-снимка 11-989-1800~2000-2100rpm. Виждаме пренадув при 1800 оборота, след това спад. За съжаление, 100% товар свършва с това и няма как да се знае, дали ще пренадува или турбината няма да успее да насмогне исканото налягане. Да се надяваме че по-късно, ще има по продължителни натоварвания, а не частични.
-снимка 12-979-2100-DO-3200rpm. Виждате нещо интересно. Продължителен товар от 2100 до 3200 оборота. Интересното тук е, че с нарастване на оборотите, ECU-то корегира исканото налягане към турбината и респективно, турбината също си корегира подаваното налягане. Жалко че не е до 4000оборота, тогава щеше да ви стане още по-ясно - от по-ниско налягане към по-високо за турбината, задържа надува и след това пада от високо към ниско налягане с нарастване на оборотите с непрекъснати 59мг подавано гориво при 100% товар. Интересното е, че нито има пренадувания, нито има по-ниско подавано налягане...... интересно, но факт сигурно е някаква случайност :Mr Green Fun .

Последните две натоварвания, които виждате в exel файла, сметнах за безмислено да правя снимки. Общо взето нищо интересно. Колкото искаме.... толкова даваме.

Към колегата Антонов имам да кажа следните неща щот проговори след това ежемесечно мълчание:

Не мислиш ли, че има прекалено много съвпадения? Един от най видните тунери в БГ, преди време дръзко се изказа точно в тази тема, че тази карта не играе никаква роля и даже се скри след гърба на Немските инженери проектирали култовият AFN/AHF :Mr Green Fun , а имало хиляди други скрити-покрити, но така и не доказа теорията си?

Сега е твой ред да направиш същото, но с вашият софтуер. След което разгледай, помисли, поразсъждавай и прецени има ли разлика между двато. Може да публикуваш резултатите в тази тема, така като направих аз. Имаш пример, който да следваш - така че - дерзай, иначе рискуваш да останеш невежа или просто замълчи и не се обаждай повече! След това ни синтезирай логически нещата като на първолаци, защо в този момент, исканото налягане е такова при такива обороти, а турбината надува еди колко си. Все пак вие стоите след това творение, и всичко трябва да ви е ясно, като бял ден.

Ако и сега не успееш да стоплиш (вие двамката), обръщам се към теб понеже на другия му е под достойнството да взема участие в такива теми, пък и сега вече е голяма работа и има ДАЙНООО и сбъдва мечти, просто хобито с което си решил да се занимаваш не е за теб.

Извинявам се на хората, които решиха да прочетата този пост и бяха отегчени или объркани. Също и на онези, отделили от времето си сравнявайки таблици и снимки и се опитаха да вникнат в това и научиха нещо ново.

Съжалявам и за допуснатите правописни грешки, но нямам нерви нито пък желание да ги поправям :P .

Като има нещо ново, пак ще ви пиша...


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Golf 4 ASZ - пренадуване след чип и справяне с него

Мнениеот Dobromirski » Сря 16 яну 2013 7:52


Опитах се да развеселя малко темата , но не се получи :)
Сега дойде време да се обадя отново и обикновено в такива случаи излизаш крив и за двете страни, а виждам, че темата се е превърнала в лични нападки, което определено ме дразни за един технически форум. За около 2 години съм "разръчкал" софтуера на доста коли на мои познати, така че мисля, че имам някакъв опит , а и техническа грамотност за да се опитам по-долу безпристрастно да сложа похлупака на тази тема и да се приключва с глупостите .
Brezel (Боги) ползва WinOls , ако не се лъжа, така че винаги е имал информация и достъп до всички карти, които са нужни за един качествен ремап.
Morfei гледам ползва VAG EDC Suite, който към момента също дава изключително добър достъп и информация към нужните мап-карти , а потребителският интерфейс за разлика от WinOls-a е пипнат изключително добре и всеки с няколко кликвания на мишката може да си позабърза малко количката, но ако иска да направи нещо наистина добро и качествено ще е нужно да е наясно какво точно предизвиква промяната на всяка една стойност от тези таблици, и как точно влияят върху управлението на двигателя. До тука с увода , а сега по същество :
От всичко изписано до тука, morfei е прав само за едно :
В софта на Боги, който е посочил тука, е премахнато ограничението на надува на турбината спрямо атмосферното налягане, така че ЕЦУ-то вече НЕ прави корекция на надува на турбината спрямо атмосферното, и това няма нищо общо с проблема, заради който е започната тази тема.Съвсем ЕнтЕлигентно, преди няколко страници се опитах да обясня какво значи това и сега няма да повтарям. Другото, което не ми харесва на мене е изменената характеристика на driver wish таблицата. Не мие е много ясно, защо Боги ги прави по този начин тези две неща, но това е дребен кахър, както се казва и от там на татък, файла няма никакви забележки, а повярвайте ми виждал съм какви ли не изпълнения от които косата ми настръхва :banghead:
От тука нататък, мога да кажа само, че всичко друго написано от morfei не е вярно. Очаквах след като добиеш малко опит, да осъзнаеш грешката си и да разбереш от къде е идвал проблема на колата ти, но виждам, че си тръгнал в грешна посока.
Мога да обясня подробно, но след , като не си осъзнал проблема до сега , няма как да те убедя в няколко реда, а не ми се пишат фермани тука .
Искрено се надявам да не съм засегнал ЛИЧНО нито една от двете страни.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Golf 4 ASZ - пренадуване след чип и справяне с него

Мнениеот Andonov » Сря 16 яну 2013 8:55


Dobromirski написа:В софта на Боги, който е посочил тука, е премахнато ограничението на надува на турбината спрямо атмосферното налягане, така че ЕЦУ-то вече НЕ прави корекция на надува на турбината спрямо атмосферното, и това няма нищо общо с проблема, заради който е започната тази тема.Съвсем ЕнтЕлигентно, преди няколко страници се опитах да обясня какво значи това и сега няма да повтарям. Другото, което не ми харесва на мене е изменената характеристика на driver wish таблицата. Не мие е много ясно, защо Боги ги прави по този начин тези две неща, но това е дребен кахър, както се казва и от там на татък, файла няма никакви забележки, а повярвайте ми виждал съм какви ли не изпълнения от които косата ми настръхва
От тука нататък, мога да кажа само, че всичко друго написано от morfei не е вярно. Очаквах след като добиеш малко опит, да осъзнаеш грешката си и да разбереш от къде е идвал проблема на колата ти, но виждам, че си тръгнал в грешна посока.
Мога да обясня подробно, но след , като не си осъзнал проблема до сега , няма как да те убедя в няколко реда, а не ми се пишат фермани тука
.



morfei1 написа:Извинявам се на хората, които решиха да прочетат този пост и бяха отегчени или объркани.


no comment


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Golf 4 ASZ - пренадуване след чип и справяне с него

Мнениеот morfei1 » Сря 16 яну 2013 14:13


Dobromirski написа:В софта на Боги, който е посочил тука, е премахнато ограничението на надува на турбината спрямо атмосферното налягане, така че ЕЦУ-то вече НЕ прави корекция на надува на турбината спрямо атмосферното


Добри, точно заради това започна тази тема, а всичко след това е с цел да покажа, че има значение. Както виждате, коментирам едни и същи мотори, с един и същ софтуер. Останалите просто не ме интересуват.

Когато обаче някой твърди, че е професионалист, получава пари за това, а си върши работата по този начин, тоест не я свърша до край или както ти сам каза "да направи нещо истинско и качествено", Аз лично не смятам, че този софтуер е направен истинско и качествено. Темата имаше за цел да покаже, защо. От това по просто не мога да го обясня, как сработва въпросната карта в реални условия.

що се отнася до проблема, той в случая е комплексен, а не е само в една карта. Просто всичко тръгна от нея, понеже недомислицата е ОЧЕВАДНА. Boost limit map, Toque Limiter и Injection Duration.

Boost limit map - показах как работи в реални условия
Toque Limiter - от лога с Брезеловия софтуер се вижда при какви обороти какво гориво се впръсква, лесно може да си направите сравнение
Injection Duration 4-ри - карти е промен градуса на впръскване в диапазона от 2000 до 4000оборота при и над 45мг.

Как разбирам аз нещата: Когато съберете тези всички карти и се очаква те да работят в синхрон и да управляват мотора ви. Липсата на лимитер по атмосферно за турбината от Boost limit map, многото гориво от Toque Limiter и променена дължина на впръскването от Injection Duration картите (или както там му се казва на чиптунерски език). При определени условия, получавате пълна липса на контрол на надува и неприятен пренадув от 200мбара.

Надявам се двамката да имат логично обяснение за всички тези промени-корекци, понеже инче излиза че пипат на сляпо, а крайният резултат е с неясни последствия.

Когато някой ми чете колата за 2мин, кара ме да чакам час и половина, обяснявайки ми, че в момента се правят настройки на моят софтуер, след което ми инсталират софта за 2 мин. А след време виждам един софтуер, който е пипан и на ръчни и на автоматични, и на 4х4, това за мен значи, една евтина и долнопробна лъжа.

Що се отнася до познанията ми в чиптунинга, аз никога не съм твърдял, че имам такива, за разлика примерно от Антонов, който се занимава "професионално" с това, но се обзалагам, че през цялата си кариера, не е виждал отворена карта (а не снимка), на какъвто и да е мотор :Mr Green Fun


Cabrio_lover
Мнения: 4
Регистриран на: Вто 17 мар 2009 15:25
Автомобил: Porsche Boxster
Двигател: 2.5
Местоположение: София

Re: Golf 4 - Чебурашка стайл [®-line]

Мнениеот Cabrio_lover » Сря 09 ное 2016 16:17


morfei1 написа:Прав си Никси, но Купрата е на 19.0 също като ASZ - http://www.rsiauto.com/seat/2004-ibiza- ... di-484.php

Изображение

Жоре,

Буст лимит карта по атмосферно на мапнатия софтуер

Изображение

н75 карта на мапнатия софтуер

Изображение


Буст лимит карта по атмосферно стоков софтуер

Изображение

н75 карта на стоковия софтуер

Изображение


Буст лимит карта по атмосферно на Купра

Изображение

н75 карта на Купра

Изображение


и така понеже виждам, че си твърдо убеден в това, че имено тези 2 грама ми свалят овърбуста ще кажа следното:

1-во, колкото по-голям процент е н75, толкова по затворена е геометрията, съответно обратното, колкото по-малък е пороцента, толкова по разтоварена е тя.

2-ро забелязваш ли, че на софтуера, който ти си ми инсталирал най-високия процент е 80%, а по логовете се вижда, че клапана е на 94.4% и не може да разтовари.

3-то забелязваш ли, че цялото управление на картата на Купрата е доста по-агресивно от на стоковия ASZ, а така също и на стоков ARL, който е почти еднакъв с ASZ и процента зададен в картата на Купрата е 87%, ето по тази причина показанията в лога с Купра софтуер стигат 90% процента и то забележи на 5 предавка с пълна газ срещу 3-та, 4-та предавка на пълна газ!!!

Мога ли да ти задам един въпрос? Защо подяволите в твоят софтуер, е зададено 80%, а реално отива на 94.4% и не може да разтовари? като имаш предвид , че говорим за една и съща кола , с един и същ клапан и с едно и също турбо, МАП и МАФ? Можеш ли да ми отговориш на този въпрос или още си убеден, че тези 2 грама правят 0.220бара пренадув?

Мога ли да ти задам още един въпрос? Искам да ми изпратиш оригиналният МАПНАТ файл на моята кола - знам че ги пазиш. Този който модифицира. Почти съм сигурен на 100 процента, че в него Буст лимит картата е на 2600бара при всички обороти и атмосферни налягания, а управлението на н75 е или стоковото или е доста по-хлабаво от това, което виждаш на снимките на мапнатия софтуер. Намерих си логовете от преди 3.5 години 3 дни след като беше мапната, и там ясно се вижда колко надува 2580-2600бара при искано от компа 2450бара, а н75 работи в диапазона 65-75%.

След като го получа файла, но такъв какъвто е свален и е бил на колата, а не пипан, ще ти предсатя логаве, и управляващи карти специално на турбината :) .

файла може да го прекачиш направо в тази тема, за да няма съмнения. Едва ли ще има ентусиасти, които умишлено ще искат да си счупят колата :P . Пък и в крайна сметка ТОЙ си е МОЙ, аз съм си платил за него, моя собственост е и мога да правя с него каквото пожелая :P .


Здравей Колега,

С коя програма отваряш мапинга на ECU-то?


Потребителски аватар
nikolay_ss
Мнения: 1131
Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
Автомобил: Touareg 7P6
Двигател:

Re: Golf 4 ASZ - пренадуване след чип и справяне с него

Мнениеот nikolay_ss » Сря 09 ное 2016 16:39





Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], Sky_is_the_Limit и 62 госта