пасат б5 1.9 тди пд въпрос за пикове

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: пасат б5 1.9 тди пд въпрос за пикове

Мнениеот vlado_tonev » Вто 15 ное 2016 18:33


Ако има спукан вакум,няма да прави такива пикове,няма и да върви в ниските.Най-лесно е да пробваш с друг N75.Провери маркучето от него до филтърната кутия.Откачи го от там и пробвай без да го закачаш как ще е.Ти с чип ли си,че не си спомням?Ако нямаш под ръка N75,може да го размениш с N18 само за проба




valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: пасат б5 1.9 тди пд въпрос за пикове

Мнениеот valiosport » Вто 15 ное 2016 18:44


С чип на Брезел е.
Върви на ниските от 1400 оборота дърпа още като лизна газта си тегли даже маховика почва да вибрира и избягвам да ускорявам от такива обороти, наемам полека или свалям предавка за да влезе в оборот.
Точно и аз така мисля че ако вакумите не са наред няма да върви в ниските щото няма да има какво да дърпа геометрията до края...
Настройката на актуатора е фабрична и държи точно колкото е зададено в софтуера по бустметър и държи налягане до 4500 без да го катери или да пада.
На втора трета, четвърта пиква до 1.7-1.8, само та 6-та пиква до 2.0-2.1 за някви части от секундата и веднага връща колкото трябва да е.
Говорим за пикове когато съм в оборот примерно 2200-2400 оборота и скоча на педала на 6-та докрай.
Имаше омаслено на връзката след турбото точно, утре ще и смена оплътнението да не от там да прави цялата работа...


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: пасат б5 1.9 тди пд въпрос за пикове

Мнениеот vlado_tonev » Вто 15 ное 2016 18:53


Не е от омасляването.Щом е за части от секундата не се занимавай.На шеста е напълно нормално да пиква повече,когато я настъпиш рязко и докрай.Ако имаше проблем,щеше да те изрезва ECU-то.А и буустметъра може да дава отклонения.Намери някой познат с лаптоп и VCDS и вижте там какво ще покаже.И друг път съм ти казвал,ако беше от София,с удоволствие бих ти съдействал с диагностика.


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: пасат б5 1.9 тди пд въпрос за пикове

Мнениеот hvp800 » Вто 15 ное 2016 22:27


МАП-а му е 3 баров и компа няма да види пренадуване над двата бара.
Такива пикове се лекуват с развиване на актуатора или с отненане на гаста :)


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: пасат б5 1.9 тди пд въпрос за пикове

Мнениеот valiosport » Вто 15 ное 2016 23:13


В крайна сметка ще се окаже че май актуатора трябва да се врътне леко, ама пък сега тегли здраво в ниските и повече ме кефи, щото пърпоря повече градско и я карам до 2000 оборота, така че така му оставям настройката, пък като се счупи турбото ще я хибридизирам и пак ще съм в играта с повече палар :mhihi
Така и така е тръгнало на разглабяне тая седмица, угре ще отхлупа капака на вала че имам съмнения че е тръгнал и ако не ме домързи ще разкапсуловам Н75 за почистване :mhihi


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: пасат б5 1.9 тди пд въпрос за пикове

Мнениеот valiosport » Пон 19 дек 2016 5:15


Пичове направих клип да се види на пета до колко прави пикове. Добре ли са пиковете сега?


https://youtu.be/0lUzPuiWrg8


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: пасат б5 1.9 тди пд въпрос за пикове

Мнениеот valiosport » Сря 28 юни 2017 2:37


Пиша в темата защото може да е полезно на някой колега.
Така малко предистория, колата е Голф АРЛ чипнат преди доста време и откакто съм сложил бустметъра ми правеше пикове на 5-та и 6-та над 2 бара. Буста при пик на моменти стигаше 2.2-2.3 бара за секунда и после връщаше веднага налягането. Откачах актуатора да го раздвижа и смажа, движеше се перфектно, както и геометрията. Свалях Н75, почистих го и всичко беше без резултат.
Почивните дни вадих помпата от резервара за чистене и колата наистина много се оттули.
Днес пътувах и умишлено стъпвах педала.на 6-та с 2500-3000 и ми направи впечетление че не прави пикове. Пиковете са от порядъка на 0.1 максимум 0.2 бара.
За мен остава загадка как се реши проблема...


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6350
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: пасат б5 1.9 тди пд въпрос за пикове

Мнениеот vanesto » Сря 28 юни 2017 11:11


Геометрията най-вероятно, може да не си я усетил на ръка.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: пасат б5 1.9 тди пд въпрос за пикове

Мнениеот valiosport » Сря 28 юни 2017 19:39


Не е геометрията.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта