За габаритите нямаш много опции, всичко освен w5w лампа с нажежаема жичка ще се различава осезаемо от халогенна крушка.
Колкото до основните крушки, мисля че GE Megalight + 120 за цената си са топ качество и осветяване!
Единствено NB на Осрам ги превъзхождат по осветеност, но за за сметка на това са много по - дълготрайни.
Като цена също са 2 пъти по - евтини!
НЕ се връзвай на сини, осинени или всякакви такива шитове, защото НЕ светят!
И не на последно място - халогенните лампи съсипват относително бързо рефлекторите, така че шансът рефлекторът да е вече бастисан е огромен.
Тогава каквито и варианти да пробваш ще е все зле!
И последен вариант ако решиш да инвестираш би бил да сложиш лупи във фаровете и приличен ксенон на 4300К.
Чак тогава ще излезнеш от зоната на здрача!
най-добрата халогенна крушка?!
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: най-добрата халогенна крушка?!
TDI-RS написа: халогенните лампи съсипват относително бързо рефлекторите, така че шансът рефлекторът да е вече бастисан е огромен.
Това в кое шарено списание го прочете?
- TDI-RS
- Мнения: 679
- Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 18:21
- Автомобил: RS TDI
- Двигател: V6 TDI
- Местоположение: Ловеч
Re: най-добрата халогенна крушка?!
А ти с какво можеш да го обориш?
С липсата на висока температура?
Или с липсата на каквато и да е защита от крушките?
Или с дълговечността на нанесеното върху пластмаса покритие?
С липсата на висока температура?
Или с липсата на каквато и да е защита от крушките?
Или с дълговечността на нанесеното върху пластмаса покритие?
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: Вто 13 мар 2012 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: най-добрата халогенна крушка?!
колеги фара рефлектора мисля че са в много добро състояние смисъл аз мисля че тези крушки като светят много слабо няма да са го бастисали както викаш рефлектора доколкото до лупите не искам и ксенон не искам ..искам обикновенна бяла светлина нито синя нито жълта каквато ми е сега...
-
- Мнения: 561
- Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AUS 2000
Re: RE: Re: най-добрата халогенна крушка?!
IcItY написа:колеги фара рефлектора мисля че са в много добро състояние смисъл аз мисля че тези крушки като светят много слабо няма да са го бастисали както викаш рефлектора доколкото до лупите не искам и ксенон не искам ..искам обикновенна бяла светлина нито синя нито жълта каквато ми е сега...

Почти не се усеща синьото.

Тук може да поразглефаш примерно гамата на Филипс
http://www.philips.bg/c-m-li/car-lights/headlight-bulbs/halogen
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
Последна промяна от barutchiev на Чет 17 ное 2016 18:35, променено общо 1 път.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: най-добрата халогенна крушка?!
TDI-RS написа:А ти с какво можеш да го обориш?
С липсата на висока температура?
Или с липсата на каквато и да е защита от крушките?
Или с дълговечността на нанесеното върху пластмаса покритие?
Аха, ясно. Ти просто не си виждал фарове от голф 2 отблизо.
Говорим за различни неща.
Последна промяна от ktamen на Чет 17 ное 2016 18:43, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: Вто 13 мар 2012 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: най-добрата халогенна крушка?!
точно тези гледах случайно колега тези са къси и дълги в една крушка нали,и отдоло в ляво на кутията гледам пише +2xW5W това какво ще рече че към комплекта има още 2 габаритни крушки същите такива ли
-
- Мнения: 561
- Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AUS 2000
Re: RE: Re: най-добрата халогенна крушка?!
IcItY написа:точно тези гледах случайно колега тези са къси и дълги в една крушка нали,и отдоло в ляво на кутията гледам пише +2xW5W това какво ще рече че към комплекта има още 2 габаритни крушки същите такива ли
Да.Защото ще е грозно с жълтеникав габарит.Има и Н7.Пак в комплект с габаритни
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
-
- VW експерт
- Мнения: 13382
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: най-добрата халогенна крушка?!
Коментирах с продавача Extreme и White vision.
Според него Екстрийм има по-добра осветеност.
Според него Екстрийм има по-добра осветеност.
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: Вто 13 мар 2012 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: най-добрата халогенна крушка?!
за сега значи само този philips така ли да разбирам колеги..
-
- VW експерт
- Мнения: 13382
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: най-добрата халогенна крушка?!
Въпрос на вкус и джоб.
Аз отново заложих на Екстрийм.
Аз отново заложих на Екстрийм.
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: Пон 06 окт 2014 22:30
- Автомобил: Opel Corsa
- Двигател: C14NZ
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: най-добрата халогенна крушка?!
beuchat, и аз мисля, че фолиото ти пречи, колкото и да е транспарентно, дори и най-светлото черно фолио отнема от светлосилата на фаровете ти. Още повече, че има защитно фолио, което е напълно прозрачно, а дори и то не ти е нужно, ако са ти от стъкло "стъклата", а не поликарбонат. Има един трик, с който лесно може да се почистят отвътре само стъклата, които също помътняват - връзва се плосък магнит за парче тел с дължина около 50 см, магнита се обвива с мека материя, тип микрофибър и също се връзва плата с ластик или здрав конец. Това приспособление се мушка във фара през отвора на крушката, да опре магнита с микрофибъра до стъклото, а отвън с друг магнит, пак облечен с мек плат, се доближава до вътрешния, така че да се привлекат двата и да залепнат за стъклото. Оттам вече е ясно - всякакви движения, докато се почисти отвътре, а и отвън, много добре, направо да лъсне стъклото и се вади магнита. Усеща се ефектът, пробвано. Това е най-лесното почистване, не е като измиване на фара изцяло, рефлектора остава непочистен, но за набързо върши работа. Аз съм си чистил рефлекторите с тел, обвита с меки тампони от памук и няма надиране, но ясно се вижда как където е минато, лъсва, особено над крушката, там се отлагат бели или тъмни на цвят отлагания, в зависимост от крушката или колко нагрява. Може би сте виждали паднало покритие на върха на колбата, често то не е паднало, а от температурата се е надуло, шупнало и се е разпрашило и отложило върху рефлектора. Имал съм случаи на много устойчиво покритие, обаче.
Zdravko Zankov, да, обичам да споделям, мисля, че идеите е добре да се споделят, знанието не бива да се крие, макар че в аудио средите спрях да споделям, поради наличието на многознайковци, самовлюбени персонажи и самозванци. Аз също имам модул за дневни светлини, на дългите, но имаше проблем с него - беше нагласен на 30% уж, а се оказа, че към крушките отиваха едва 2,7 волта, когато работеше. Жичката на дългите едва мъждукаше с почти оранжев цвят, габаритите светеха по-силно, просто дългите на процент пълнеха рефлектора в сравнение с габаритите. Та през цялото време карах на къси, модула бе изключен и явно това бе причина да свърши ресурса на Екстрийм Вижъна. Между другото, тя изгоря при една поредна проба - извадих я веднага, след като бях изключил фаровете и неволно я блъснах леко на мястото до чистачките, след като я сложих обратно, вече не светеше. Явно при удара, понеже е била още гореща, се е скъсала или при спирането на фаровете - при всяко пускане и спиране се получава преходен процес, при който напрежението "подскача" и е причина да изгори жичката. Тя така или иначе щеше да изгори скоро, беше си отработила 450-те часа, които й даваха. Между другото тук е моментът да ви кажа за още един трик, с който може да спасите положението, ако сте на път и внезапно ви изгори крушка. Вадите я и я разглеждате, ако жичката виси като скъсана, близо до другата скъсана част от нея, може да се възстанови, като се включи крушката в цокъла, но извън фара, естествено, държейки я за металната част. Включва се захранването, и се накланя крушката така, че жичката да опре другата част, понякога не става веднага и се налага леко почукване с нокътя на пръста. Защо нокътя ли, ами защото не оставя мазнина по колбата, която е причина да изгори крушката. При мен не стана от първия път, първо се появи искра, на първото почукване, което ме обнадежди и я чукнах по-смело - чудото стана, жичките се докоснаха и....завариха една за друга. Оставих я така около минутка да свети, за да се заздрави новата "братска" връзка и спрях напрежението. Пак пуснах - ми свети си и то добре. Само че забравих за всеки случай да избърша стъклото на балона със спирт и след два дни при пускане на фаровере светнаха и изгаснаха, този път от жичката липсваше част от нея и не бе възможно да се възстанови. Този номер го прочетох в руски форум, не е моя приумица и ако сте насред нищото и ви изгори крушка и нямате резервна, що да не пробвате да я възстановите, за да откарате до първото място, където да си купите нова. Та, ако бях с работещ модул, още щяха да си светят Филипсите. Щях да забравя - заради ниското напрежение в режим дневни светлини, крушките не можеха да работят правилно, халогенният цикъл се нарушава, понеже трябва температура, за да се връща волфрама обратно на жичката. Оттам волфрамът постепенно се отлага върху стъклото и балона потъмнява силно, а в някои случаи се появява лъскаво метализирано петънце. Потъмняване става и при стари крушки, в резултат от дългата работа и промяна на газовия състав вътре. При работещ модул, напрежението на крушката не трябва да е по-малко от 5 волта, за предпочитане 6! Не заслепява изобщо!
IcItY, вземи си Philips White Vision ( и такива имам ), щом искаш бяла силна светлина, светят малко по-силно от Osram Cool Blue ( да казвам ли, че и те са в колекцията ми ;) ), а за габарити - има Osram Cool Blue, аз имам и габарити на Philips Blue Vision, такива слагат в комплекта на Уайт Вижън-а, макар че преди да ги взема, отделно си бях купил самостоятелни. Осрам Куул Блу габаритите светят по-силно и по-бяло, доста по-красиво от повечето диодни габарити и без да жълтеят като стандартните. Е, струват 10 лв. без пътните, но си заслужават. Бих ти препоръчал и други бели крушки, доволен съм и от едни корейски - Eaglite или Eagleye, май бяха, но не наситено сините, които са трагедия, а модела White Plasma - балона им е като на всесезонните крушки с златисто-жълто и леко синьо. На пътя светят топло бяло, наситено и с прекрасни дълги! Евтини са, около 12 лв комплекта. Има ги в два варианта - 60/55 и 100/90 вата, аз съм купил от първите. За халогените мога да ти препоръчам Osram All Season или Narva Contrast+.
След като ми изгоря Екстрийм Вижъна, взех Дженерал Илектрик Мегалайт и мога да кажа, че не отстъпват на Филипса, дори са леко в плюс, понеже светят с по-ниска цветна температура, в дъжд са по-добри. Но всеки решава сам за себе си, аз за да реша, пробвах доста крушки, сега имам две кутии пълни с крушки, но не съжалявам, а и ми е интересно ;) Иначе кой ще ви разказва коя как се представя ;)
Надявам се, че съм бил от помощ с краткият си обзор :)
Zdravko Zankov, да, обичам да споделям, мисля, че идеите е добре да се споделят, знанието не бива да се крие, макар че в аудио средите спрях да споделям, поради наличието на многознайковци, самовлюбени персонажи и самозванци. Аз също имам модул за дневни светлини, на дългите, но имаше проблем с него - беше нагласен на 30% уж, а се оказа, че към крушките отиваха едва 2,7 волта, когато работеше. Жичката на дългите едва мъждукаше с почти оранжев цвят, габаритите светеха по-силно, просто дългите на процент пълнеха рефлектора в сравнение с габаритите. Та през цялото време карах на къси, модула бе изключен и явно това бе причина да свърши ресурса на Екстрийм Вижъна. Между другото, тя изгоря при една поредна проба - извадих я веднага, след като бях изключил фаровете и неволно я блъснах леко на мястото до чистачките, след като я сложих обратно, вече не светеше. Явно при удара, понеже е била още гореща, се е скъсала или при спирането на фаровете - при всяко пускане и спиране се получава преходен процес, при който напрежението "подскача" и е причина да изгори жичката. Тя така или иначе щеше да изгори скоро, беше си отработила 450-те часа, които й даваха. Между другото тук е моментът да ви кажа за още един трик, с който може да спасите положението, ако сте на път и внезапно ви изгори крушка. Вадите я и я разглеждате, ако жичката виси като скъсана, близо до другата скъсана част от нея, може да се възстанови, като се включи крушката в цокъла, но извън фара, естествено, държейки я за металната част. Включва се захранването, и се накланя крушката така, че жичката да опре другата част, понякога не става веднага и се налага леко почукване с нокътя на пръста. Защо нокътя ли, ами защото не оставя мазнина по колбата, която е причина да изгори крушката. При мен не стана от първия път, първо се появи искра, на първото почукване, което ме обнадежди и я чукнах по-смело - чудото стана, жичките се докоснаха и....завариха една за друга. Оставих я така около минутка да свети, за да се заздрави новата "братска" връзка и спрях напрежението. Пак пуснах - ми свети си и то добре. Само че забравих за всеки случай да избърша стъклото на балона със спирт и след два дни при пускане на фаровере светнаха и изгаснаха, този път от жичката липсваше част от нея и не бе възможно да се възстанови. Този номер го прочетох в руски форум, не е моя приумица и ако сте насред нищото и ви изгори крушка и нямате резервна, що да не пробвате да я възстановите, за да откарате до първото място, където да си купите нова. Та, ако бях с работещ модул, още щяха да си светят Филипсите. Щях да забравя - заради ниското напрежение в режим дневни светлини, крушките не можеха да работят правилно, халогенният цикъл се нарушава, понеже трябва температура, за да се връща волфрама обратно на жичката. Оттам волфрамът постепенно се отлага върху стъклото и балона потъмнява силно, а в някои случаи се появява лъскаво метализирано петънце. Потъмняване става и при стари крушки, в резултат от дългата работа и промяна на газовия състав вътре. При работещ модул, напрежението на крушката не трябва да е по-малко от 5 волта, за предпочитане 6! Не заслепява изобщо!
IcItY, вземи си Philips White Vision ( и такива имам ), щом искаш бяла силна светлина, светят малко по-силно от Osram Cool Blue ( да казвам ли, че и те са в колекцията ми ;) ), а за габарити - има Osram Cool Blue, аз имам и габарити на Philips Blue Vision, такива слагат в комплекта на Уайт Вижън-а, макар че преди да ги взема, отделно си бях купил самостоятелни. Осрам Куул Блу габаритите светят по-силно и по-бяло, доста по-красиво от повечето диодни габарити и без да жълтеят като стандартните. Е, струват 10 лв. без пътните, но си заслужават. Бих ти препоръчал и други бели крушки, доволен съм и от едни корейски - Eaglite или Eagleye, май бяха, но не наситено сините, които са трагедия, а модела White Plasma - балона им е като на всесезонните крушки с златисто-жълто и леко синьо. На пътя светят топло бяло, наситено и с прекрасни дълги! Евтини са, около 12 лв комплекта. Има ги в два варианта - 60/55 и 100/90 вата, аз съм купил от първите. За халогените мога да ти препоръчам Osram All Season или Narva Contrast+.
След като ми изгоря Екстрийм Вижъна, взех Дженерал Илектрик Мегалайт и мога да кажа, че не отстъпват на Филипса, дори са леко в плюс, понеже светят с по-ниска цветна температура, в дъжд са по-добри. Но всеки решава сам за себе си, аз за да реша, пробвах доста крушки, сега имам две кутии пълни с крушки, но не съжалявам, а и ми е интересно ;) Иначе кой ще ви разказва коя как се представя ;)
Надявам се, че съм бил от помощ с краткият си обзор :)
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: Пон 06 окт 2014 22:30
- Автомобил: Opel Corsa
- Двигател: C14NZ
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: най-добрата халогенна крушка?!
Zdravko Zankov написа:Коментирах с продавача Extreme и White vision.
Според него Екстрийм има по-добра осветеност.
И аз така мисля, но някои предпочитат бЕло ...
Whitе Vision могат да впечатлят, сравнявал съм ги директно.
Правил съм какви ли не експерименти - например остъргвал съм покритието на синкава крушка и тя свети след това с жълт оттенък, но много ярко, на практика Осрам Куул Блу е Найтбрейкър със синьо покритие на целия балон и като се отстрани, както е на Найтбрейкъра при жичката на късите, получаваме Найтбрейкър ;) , но по-евтин.
Последна промяна от radobs на Пет 18 ное 2016 0:50, променено общо 1 път.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: най-добрата халогенна крушка?!
Благодаря за "краткия" обзор.
За втори път попадам на твърдение за ниската температура и халогенния цикъл. Поне на мен не ми звучи особено смислено. При ниска температура изпарението от жицата е нищожно, а температурата пак ми се струва предостатъчна за разлагане на волфрамовия йодид.
Би ли разяснил по-подробно този въпрос, щото ми се струва, че първоизточника на тази легенда е някое шарено списание, ама не съм сигурен дали аз не съм в грешка.
За втори път попадам на твърдение за ниската температура и халогенния цикъл. Поне на мен не ми звучи особено смислено. При ниска температура изпарението от жицата е нищожно, а температурата пак ми се струва предостатъчна за разлагане на волфрамовия йодид.
Би ли разяснил по-подробно този въпрос, щото ми се струва, че първоизточника на тази легенда е някое шарено списание, ама не съм сигурен дали аз не съм в грешка.
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: Пон 06 окт 2014 22:30
- Автомобил: Opel Corsa
- Двигател: C14NZ
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: най-добрата халогенна крушка?!
ktamen написа:Благодаря за "краткия" обзор.
За втори път попадам на твърдение за ниската температура и халогенния цикъл. Поне на мен не ми звучи особено смислено. При ниска температура изпарението от жицата е нищожно, а температурата пак ми се струва предостатъчна за разлагане на волфрамовия йодид.
Би ли разяснил по-подробно този въпрос, щото ми се струва, че първоизточника на тази легенда е някое шарено списание, ама не съм сигурен дали аз не съм в грешка.
Явно си в грешка, защото в дебелите книги пише кое, колко и при каква температура се случва. А и помътнелите крушки в резултат от ниското напрежение се изчистиха, след като ги включих на пълно натоварване. В офроуд форума някой го беше обяснил подробно. Халогенният цикъл се случва близо до стъклото и там температурата е критична, нещата са подробно описани в нета, да не навлизам сега в още кратки резюмета.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта