най-добрата халогенна крушка?!

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
TDI-RS
Мнения: 679
Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 18:21
Автомобил: RS TDI
Двигател: V6 TDI
Местоположение: Ловеч

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот TDI-RS » Чет 17 ное 2016 17:47


За габаритите нямаш много опции, всичко освен w5w лампа с нажежаема жичка ще се различава осезаемо от халогенна крушка.

Колкото до основните крушки, мисля че GE Megalight + 120 за цената си са топ качество и осветяване!
Единствено NB на Осрам ги превъзхождат по осветеност, но за за сметка на това са много по - дълготрайни.
Като цена също са 2 пъти по - евтини!
НЕ се връзвай на сини, осинени или всякакви такива шитове, защото НЕ светят!

И не на последно място - халогенните лампи съсипват относително бързо рефлекторите, така че шансът рефлекторът да е вече бастисан е огромен.
Тогава каквито и варианти да пробваш ще е все зле!

И последен вариант ако решиш да инвестираш би бил да сложиш лупи във фаровете и приличен ксенон на 4300К.
Чак тогава ще излезнеш от зоната на здрача!




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот ktamen » Чет 17 ное 2016 17:55


TDI-RS написа: халогенните лампи съсипват относително бързо рефлекторите, така че шансът рефлекторът да е вече бастисан е огромен.

Това в кое шарено списание го прочете?


Потребителски аватар
TDI-RS
Мнения: 679
Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 18:21
Автомобил: RS TDI
Двигател: V6 TDI
Местоположение: Ловеч

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот TDI-RS » Чет 17 ное 2016 18:03


А ти с какво можеш да го обориш?
С липсата на висока температура?
Или с липсата на каквато и да е защита от крушките?
Или с дълговечността на нанесеното върху пластмаса покритие?


IcItY
Мнения: 106
Регистриран на: Вто 13 мар 2012 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот IcItY » Чет 17 ное 2016 18:24


колеги фара рефлектора мисля че са в много добро състояние смисъл аз мисля че тези крушки като светят много слабо няма да са го бастисали както викаш рефлектора доколкото до лупите не искам и ксенон не искам ..искам обикновенна бяла светлина нито синя нито жълта каквато ми е сега...


barutchiev
Мнения: 561
Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
Автомобил: VW BORA
Двигател: AUS 2000

Re: RE: Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот barutchiev » Чет 17 ное 2016 18:35


IcItY написа:колеги фара рефлектора мисля че са в много добро състояние смисъл аз мисля че тези крушки като светят много слабо няма да са го бастисали както викаш рефлектора доколкото до лупите не искам и ксенон не искам ..искам обикновенна бяла светлина нито синя нито жълта каквато ми е сега...

Изображение

Почти не се усеща синьото.

Изображение

Тук може да поразглефаш примерно гамата на Филипс
http://www.philips.bg/c-m-li/car-lights/headlight-bulbs/halogen
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk

Последна промяна от barutchiev на Чет 17 ное 2016 18:35, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот ktamen » Чет 17 ное 2016 18:41


TDI-RS написа:А ти с какво можеш да го обориш?
С липсата на висока температура?
Или с липсата на каквато и да е защита от крушките?
Или с дълговечността на нанесеното върху пластмаса покритие?

Аха, ясно. Ти просто не си виждал фарове от голф 2 отблизо.
Говорим за различни неща.

Последна промяна от ktamen на Чет 17 ное 2016 18:43, променено общо 1 път.


IcItY
Мнения: 106
Регистриран на: Вто 13 мар 2012 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот IcItY » Чет 17 ное 2016 18:42


точно тези гледах случайно колега тези са къси и дълги в една крушка нали,и отдоло в ляво на кутията гледам пише +2xW5W това какво ще рече че към комплекта има още 2 габаритни крушки същите такива ли


barutchiev
Мнения: 561
Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
Автомобил: VW BORA
Двигател: AUS 2000

Re: RE: Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот barutchiev » Чет 17 ное 2016 19:19


IcItY написа:точно тези гледах случайно колега тези са къси и дълги в една крушка нали,и отдоло в ляво на кутията гледам пише +2xW5W това какво ще рече че към комплекта има още 2 габаритни крушки същите такива ли

Да.Защото ще е грозно с жълтеникав габарит.Има и Н7.Пак в комплект с габаритни

Sent from my GT-I9301I using Tapatalk


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13382
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 17 ное 2016 20:00


Коментирах с продавача Extreme и White vision.
Според него Екстрийм има по-добра осветеност.


IcItY
Мнения: 106
Регистриран на: Вто 13 мар 2012 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот IcItY » Чет 17 ное 2016 22:04


за сега значи само този philips така ли да разбирам колеги..


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13382
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 17 ное 2016 22:27


Въпрос на вкус и джоб.
Аз отново заложих на Екстрийм.


radobs
Мнения: 48
Регистриран на: Пон 06 окт 2014 22:30
Автомобил: Opel Corsa
Двигател: C14NZ
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот radobs » Пет 18 ное 2016 0:35


beuchat, и аз мисля, че фолиото ти пречи, колкото и да е транспарентно, дори и най-светлото черно фолио отнема от светлосилата на фаровете ти. Още повече, че има защитно фолио, което е напълно прозрачно, а дори и то не ти е нужно, ако са ти от стъкло "стъклата", а не поликарбонат. Има един трик, с който лесно може да се почистят отвътре само стъклата, които също помътняват - връзва се плосък магнит за парче тел с дължина около 50 см, магнита се обвива с мека материя, тип микрофибър и също се връзва плата с ластик или здрав конец. Това приспособление се мушка във фара през отвора на крушката, да опре магнита с микрофибъра до стъклото, а отвън с друг магнит, пак облечен с мек плат, се доближава до вътрешния, така че да се привлекат двата и да залепнат за стъклото. Оттам вече е ясно - всякакви движения, докато се почисти отвътре, а и отвън, много добре, направо да лъсне стъклото и се вади магнита. Усеща се ефектът, пробвано. Това е най-лесното почистване, не е като измиване на фара изцяло, рефлектора остава непочистен, но за набързо върши работа. Аз съм си чистил рефлекторите с тел, обвита с меки тампони от памук и няма надиране, но ясно се вижда как където е минато, лъсва, особено над крушката, там се отлагат бели или тъмни на цвят отлагания, в зависимост от крушката или колко нагрява. Може би сте виждали паднало покритие на върха на колбата, често то не е паднало, а от температурата се е надуло, шупнало и се е разпрашило и отложило върху рефлектора. Имал съм случаи на много устойчиво покритие, обаче.
Zdravko Zankov, да, обичам да споделям, мисля, че идеите е добре да се споделят, знанието не бива да се крие, макар че в аудио средите спрях да споделям, поради наличието на многознайковци, самовлюбени персонажи и самозванци. Аз също имам модул за дневни светлини, на дългите, но имаше проблем с него - беше нагласен на 30% уж, а се оказа, че към крушките отиваха едва 2,7 волта, когато работеше. Жичката на дългите едва мъждукаше с почти оранжев цвят, габаритите светеха по-силно, просто дългите на процент пълнеха рефлектора в сравнение с габаритите. Та през цялото време карах на къси, модула бе изключен и явно това бе причина да свърши ресурса на Екстрийм Вижъна. Между другото, тя изгоря при една поредна проба - извадих я веднага, след като бях изключил фаровете и неволно я блъснах леко на мястото до чистачките, след като я сложих обратно, вече не светеше. Явно при удара, понеже е била още гореща, се е скъсала или при спирането на фаровете - при всяко пускане и спиране се получава преходен процес, при който напрежението "подскача" и е причина да изгори жичката. Тя така или иначе щеше да изгори скоро, беше си отработила 450-те часа, които й даваха. Между другото тук е моментът да ви кажа за още един трик, с който може да спасите положението, ако сте на път и внезапно ви изгори крушка. Вадите я и я разглеждате, ако жичката виси като скъсана, близо до другата скъсана част от нея, може да се възстанови, като се включи крушката в цокъла, но извън фара, естествено, държейки я за металната част. Включва се захранването, и се накланя крушката така, че жичката да опре другата част, понякога не става веднага и се налага леко почукване с нокътя на пръста. Защо нокътя ли, ами защото не оставя мазнина по колбата, която е причина да изгори крушката. При мен не стана от първия път, първо се появи искра, на първото почукване, което ме обнадежди и я чукнах по-смело - чудото стана, жичките се докоснаха и....завариха една за друга. Оставих я така около минутка да свети, за да се заздрави новата "братска" връзка и спрях напрежението. Пак пуснах - ми свети си и то добре. Само че забравих за всеки случай да избърша стъклото на балона със спирт и след два дни при пускане на фаровере светнаха и изгаснаха, този път от жичката липсваше част от нея и не бе възможно да се възстанови. Този номер го прочетох в руски форум, не е моя приумица и ако сте насред нищото и ви изгори крушка и нямате резервна, що да не пробвате да я възстановите, за да откарате до първото място, където да си купите нова. Та, ако бях с работещ модул, още щяха да си светят Филипсите. Щях да забравя - заради ниското напрежение в режим дневни светлини, крушките не можеха да работят правилно, халогенният цикъл се нарушава, понеже трябва температура, за да се връща волфрама обратно на жичката. Оттам волфрамът постепенно се отлага върху стъклото и балона потъмнява силно, а в някои случаи се появява лъскаво метализирано петънце. Потъмняване става и при стари крушки, в резултат от дългата работа и промяна на газовия състав вътре. При работещ модул, напрежението на крушката не трябва да е по-малко от 5 волта, за предпочитане 6! Не заслепява изобщо!
IcItY, вземи си Philips White Vision ( и такива имам ), щом искаш бяла силна светлина, светят малко по-силно от Osram Cool Blue ( да казвам ли, че и те са в колекцията ми ;) ), а за габарити - има Osram Cool Blue, аз имам и габарити на Philips Blue Vision, такива слагат в комплекта на Уайт Вижън-а, макар че преди да ги взема, отделно си бях купил самостоятелни. Осрам Куул Блу габаритите светят по-силно и по-бяло, доста по-красиво от повечето диодни габарити и без да жълтеят като стандартните. Е, струват 10 лв. без пътните, но си заслужават. Бих ти препоръчал и други бели крушки, доволен съм и от едни корейски - Eaglite или Eagleye, май бяха, но не наситено сините, които са трагедия, а модела White Plasma - балона им е като на всесезонните крушки с златисто-жълто и леко синьо. На пътя светят топло бяло, наситено и с прекрасни дълги! Евтини са, около 12 лв комплекта. Има ги в два варианта - 60/55 и 100/90 вата, аз съм купил от първите. За халогените мога да ти препоръчам Osram All Season или Narva Contrast+.
След като ми изгоря Екстрийм Вижъна, взех Дженерал Илектрик Мегалайт и мога да кажа, че не отстъпват на Филипса, дори са леко в плюс, понеже светят с по-ниска цветна температура, в дъжд са по-добри. Но всеки решава сам за себе си, аз за да реша, пробвах доста крушки, сега имам две кутии пълни с крушки, но не съжалявам, а и ми е интересно ;) Иначе кой ще ви разказва коя как се представя ;)
Надявам се, че съм бил от помощ с краткият си обзор :)


radobs
Мнения: 48
Регистриран на: Пон 06 окт 2014 22:30
Автомобил: Opel Corsa
Двигател: C14NZ
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот radobs » Пет 18 ное 2016 0:45


Zdravko Zankov написа:Коментирах с продавача Extreme и White vision.
Според него Екстрийм има по-добра осветеност.



И аз така мисля, но някои предпочитат бЕло ...
Whitе Vision могат да впечатлят, сравнявал съм ги директно.
Правил съм какви ли не експерименти - например остъргвал съм покритието на синкава крушка и тя свети след това с жълт оттенък, но много ярко, на практика Осрам Куул Блу е Найтбрейкър със синьо покритие на целия балон и като се отстрани, както е на Найтбрейкъра при жичката на късите, получаваме Найтбрейкър ;) , но по-евтин.

Последна промяна от radobs на Пет 18 ное 2016 0:50, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот ktamen » Пет 18 ное 2016 0:46


Благодаря за "краткия" обзор.
За втори път попадам на твърдение за ниската температура и халогенния цикъл. Поне на мен не ми звучи особено смислено. При ниска температура изпарението от жицата е нищожно, а температурата пак ми се струва предостатъчна за разлагане на волфрамовия йодид.
Би ли разяснил по-подробно този въпрос, щото ми се струва, че първоизточника на тази легенда е някое шарено списание, ама не съм сигурен дали аз не съм в грешка.


radobs
Мнения: 48
Регистриран на: Пон 06 окт 2014 22:30
Автомобил: Opel Corsa
Двигател: C14NZ
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот radobs » Пет 18 ное 2016 1:00


ktamen написа:Благодаря за "краткия" обзор.
За втори път попадам на твърдение за ниската температура и халогенния цикъл. Поне на мен не ми звучи особено смислено. При ниска температура изпарението от жицата е нищожно, а температурата пак ми се струва предостатъчна за разлагане на волфрамовия йодид.
Би ли разяснил по-подробно този въпрос, щото ми се струва, че първоизточника на тази легенда е някое шарено списание, ама не съм сигурен дали аз не съм в грешка.

Явно си в грешка, защото в дебелите книги пише кое, колко и при каква температура се случва. А и помътнелите крушки в резултат от ниското напрежение се изчистиха, след като ги включих на пълно натоварване. В офроуд форума някой го беше обяснил подробно. Халогенният цикъл се случва близо до стъклото и там температурата е критична, нещата са подробно описани в нета, да не навлизам сега в още кратки резюмета.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта