ABS двигател става ли 1 към 1 главата от RP мотор ?

Техническа и сервизна информация за Passat
VRX
Мнения: 25
Регистриран на: Пет 08 юли 2005 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: ABS двигател става ли 1 към 1 главата от RP мотор ?

Мнениеот VRX » Пет 18 ное 2016 16:41


Напълно е възможно главите да са еднакви - не споря. Сигурен съм, че разпределителните валове на двата мотора са еднакви и взаимнозаменяеми.




Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: ABS двигател става ли 1 към 1 главата от RP мотор ?

Мнениеот pe6kata » Пет 18 ное 2016 21:13


А защо тръгваш да се изказваш, при това много категорично за неща, които не са ти ясни?!
И валовете на РП и АБС не са еднакви.
Това че валовете са взаимозаменяеми - на 8в моторите от 1.6 нагоре позволяват размяна или са директно взаимозаменяеми... В темата това неведнъж се коментира.


Потребителски аватар
anrus
Мнения: 909
Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
Двигател: RF-1988 и 1P-1991
Местоположение: Горна Оряховица

Re: ABS двигател става ли 1 към 1 главата от RP мотор ?

Мнениеот anrus » Съб 19 ное 2016 3:11


pe6kata написа:А защо тръгваш да се изказваш, при това много категорично за неща, които не са ти ясни?!

Ти също си минал по този път. Справка в тази тема: viewtopic.php?f=52&t=440630 :mhihi
Всеки се учи с времето.

pe6kata написа:И валовете на РП и АБС не са еднакви.

Грешиш: разпределителните валовете на двата двигателя са с еднакви каталожни номера.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: ABS двигател става ли 1 към 1 главата от RP мотор ?

Мнениеот Iezekil » Съб 19 ное 2016 6:13


Валовете са еднакви,пешката може би се бърка с ААМ,където е друг.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: ABS двигател става ли 1 към 1 главата от RP мотор ?

Мнениеот pe6kata » Съб 19 ное 2016 9:10


Нещта са несъпоставими с онази и тази тема като ниво, тук колегата бърка в елементарни и видими неща и стреля на посоки.
Между другото, много ценна тогава корекция, че все не ми излизаха сметките :icon_lol . Мен не ме е срам да призная тогава, когато сбъркам, човек се учи докато е жив.
Та...
карате ме да си ровя из данните...
този път и двете страни сме отчасти прави и грешим едновременно:

Валовете на ABS, ADZ и RP(след август 1988г) са еднакви.
Нещата в цифри, дано да е полезно на някого. Обяснява в голяма степен и откъде идва мощността при еднакви кубици и степен на сгъстяване. За повишаване на мощността се търси вал, с колкото може по-голяма продължителност и фази, които да са в закъснение. Ндвисмислено се вижда най-добрия стоков вал на 8в моторите, които съм изброил.

1.8 8v
AAM - 202 °/ 202 °
ABS/ ADZ/ RP(след авг 1988) - 226 °/ 216 °
RP(преди авг 1988) - 216 °/ 216 °
PB/PF - 220 °/ 220 °
PG(1.8 G60) - 220 °/ 220 °

2.0 8v
2E/ADY - 221 °/ 221 °
AGG - 216 °/ 216 °

Фази на вала при 1мм лифт
Engine code
AAM, ABS, RP(до август 1988г), PB, PG
Всм. клапани отварят на градуси преди ГМТ:
- °, 5 °, - °, - °, 10 °
Всм. клапани отварят на градуси след ГМТ:
4 °, - °, 2 °, 3 °, - °

Всм. клапани затварят на градуси след ДМТ:
26 °, 41 °, 38 °, 43 °, 30 °

Изп. клапани отварят на градуси преди ДМТ:
24 °, 37 °, 40 °, 37 °, 50 °

Изп. клапани затварят на градуси преди ГМТ:
2 °, 1 °, 4 °, - °, 10 °
Изп. клапани затварят на градуси след ГМТ:
- °, - °, - °, 3 °, - °


2.0 8в моторите:
Engine code
2E, ADY, AGG
Всм. клапани отварят на градуси след ГМТ:
3 °, 3 °, 1 °

Всм. клапани затварят на градуси след ДМТ:
44 °, 44 °, 37 °

Изп. клапани отварят на градуси преди ДМТ:
37 °, 37 °, 41 °

Изп. клапани затварят на градуси преди ГМТ:
- °, - °, 5 °
Изп. клапани затварят на градуси след ГМТ:
4 °, 4 °, - °

Последна промяна от pe6kata на Съб 19 ное 2016 11:38, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: ABS двигател става ли 1 към 1 главата от RP мотор ?

Мнениеот Iezekil » Съб 19 ное 2016 10:56


pe6kata написа:ABS/ ADZ/ RP(след авг 1988) - 216 °/ 216 °
RP(преди авг 1988) - 216 °/ 216 °

pe6kata написа:РП- 226/216, фазите са му:
всм. - 5' преди ГМТ и затваря 41'след ДМТ
изп. - 37' преди ДМТ и затваря 1'преди ГМТ


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: ABS двигател става ли 1 към 1 главата от RP мотор ?

Мнениеот pe6kata » Съб 19 ное 2016 11:49


корегирах го. Данните ги имам на английски, объркал съм при превода, оттам и сметките. Всм. клапан отваря 5градуса преди ГМТ, а не 5 след ГМТ.

Точно заради по-голямата фаза на всмукателния вал при RP, пробвах преди време да го монтирам на модифициран от мен мотор PF 1.8 107 к.с. Мотора го бях сгъстил с бутала от 1.8Т 20в, със степен около 12.8:1, с преработка на портове, легла и фаски на клапаните, олекотени шайби, маховик, пренаредена кутия и т.н. Във висоите обороти колата губеше осезаемо и върнах обратно стоковия на PF. Не даде и силата, която очаквах в ниските и средни обороти.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: ABS двигател става ли 1 към 1 главата от RP мотор ?

Мнениеот Iezekil » Съб 19 ное 2016 12:28


Четох темата...определено тоя нашия вал става единствено за ААМ,даже и за 90к.с ми се вижда твърде пасивен.Вярно,аз не съм състезател и търся определено да е пъргав в ниските,ама и в средните се налага понякога да има пъргавина.


Потребителски аватар
anrus
Мнения: 909
Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
Двигател: RF-1988 и 1P-1991
Местоположение: Горна Оряховица

Re: ABS двигател става ли 1 към 1 главата от RP мотор ?

Мнениеот anrus » Съб 19 ное 2016 19:41


pe6kata написа:корегирах го. Данните ги имам на английски, объркал съм при превода, оттам и сметките. Всм. клапан отваря 5градуса преди ГМТ, а не 5 след ГМТ.


Отново ще те коригирам, въпреки че този път грешката не е при теб. Използваш справочник на Haynes или негова производна. Има печатна грешка: фазата на смукателния такт при RP от август '88 действително започва на 5° след ГМТ, а не както е напечатано в ръководството преди ГМТ.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: ABS двигател става ли 1 към 1 главата от RP мотор ?

Мнениеот pe6kata » Съб 19 ное 2016 22:47


Ползвам и него.
В другия каталог, който ползвам, е даден правилно.
Склонен съм да смятам, че е сгрешен, тъй като всички сток валове са симетрични, има фрапиращо голяма продължителност спрямо другите сток валове, а и чисто практически този вал не се държи така, както би трябвало да се държи на тези фази и градуси. За съжаление има много инфо из нета, което е сгрешено, фрапантно е при скоростните кутии например.

Към другия колега
Смело си качвай вала от 2е, при възможост и главата и колектора.
Смятам че едни 10-на коня са напълно реалистични.

Въпреки че на теория единия вал трябва да има преимущество в ниските, а другия на високите, аз поне загуба в който и да е режим с гти вала не видях, колата се държеше много по-добре с него. Все пак до сериозен вал, както бях планирал, не се стигна, а там е истината. Прецених че прекалено почвам да се задълбочавам в мотор без особен потенциал.

От мотор с 2 клапана на цилиндър, с далеч не дотам съвършена глава, съм на около 82 к.с. на литър, все едно 1.8 8в мотор да извадят 148 коня, така че има поле за развитие :c020


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13393
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: ABS двигател става ли 1 към 1 главата от RP мотор ?

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 19 ное 2016 23:10


Почваме да съжалявам, че продадох ABS-a.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: ABS двигател става ли 1 към 1 главата от RP мотор ?

Мнениеот Iezekil » Нед 20 ное 2016 8:44


За главата искам да избистрим,че ровя с часове из темите и резултат никакъв.
Главата е предимство,заради клапаните всм.,но е от по-широк цилиндър.Та точно 2 неясноти ме глождят.
1.Ако се сложи без зверско дялане,а само с 1/10,ще се усети ли ефект или не-диаметър на камера с/у клапан?В смисъл ако трябва да се шлайфа на макс,ефекта няма ли да е същия,ако шлайфам на макс моята глава/буталата ми са от РП да припомня/?Ако не шлайфам на макс струва ли си да я слагам?
2.Срещнах мнение,че не пасват на 2Е глава всмукателните колектори от моното,вярно ли е?/това е резултатата от ровенето/.
Сега ще сваля и моното,че прочетох и за разлика в дросела на РП и АБС от 2мм.На едно мято е споменато/твърде малко е/,незнам вярно ли е но ще проверя,понеже и моното ми е друго,а това би обяснило някои неща...макар,че не звучи логично но е много важно да се отбележи,ако е вярно...


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19322
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: ABS двигател става ли 1 към 1 главата от RP мотор ?

Мнениеот stefan4o » Нед 20 ное 2016 11:34


И аз из нета съм срещал инфо, че имат разлика 36 срещу 38, ако не ме лъже паметта.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: ABS двигател става ли 1 към 1 главата от RP мотор ?

Мнениеот Iezekil » Пон 21 ное 2016 14:59


Вярно е.Вчера си счупих дросела и днес бях в една морга,където свалих моното от една Б3 и си беше 36мм дросела.Не видях кода на мотора,но се досетих.
Взех от сеат,но мерих и още един дросл,който пък го изкарах37мм.На сеата пак нямаше 38,а беше 37,5мм въпреки многократните ми замервания.Та сега пък ми смучи въздух от някъде,та утре ще сменя и тампона/все пак имаха мака разлика в камерите отдолу и е възможно да не уплътнява стария ми тампон./Дано да е там проблема/гаранция и тпс ще сменя/.
Та очаквам с нетърпение включването на пешката по двата сновни въпроса от по-горе.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: ABS двигател става ли 1 към 1 главата от RP мотор ?

Мнениеот pe6kata » Пон 21 ное 2016 20:54


изпускателните колектори за 8в на 1.6-1.8, 2.0 са съвместими със сигурност.
За всмукателните - не ми се е налагало да сравнявам, но си направих труда да проверя гарнитурите и наистина май ще има разлика при 2.0 - формата на портовете е различна.
Като говорим за главата, целта е да имаш по-големи клапани.
Би трябвало обема на камерата в главата да е еднакъв - дават го че за 8в е 30 кубика.
В степента нищо няма да се промени, ако сложиш 2.0 глава, дори и да има нещо, ще е пренебрежимо малко.

Имай в предвид, че рязането на 8в главата с цел сгъстяване не е много ефективно заради формата на самата и камера, едно е да режеш 16в глава, друго е 8в.
Различно ще е като кубатура да свалиш 1мм от главата, спрямо е 1мм от гарнитура или челно от блока.

За дросела - както си установил, има малка разлика в размерите.

Със подбор на стокои части, както писах, мотора може да живне. За сериозни подобрения си иска перформънс части, а да се набиват четири цифрени суми в тези мотори е леко безсмислено, при положение, че един АБФ е няколко стотин лева.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта