ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: VW Polo 6N2 1.4TDI AMF PD - Проблем с изстиване.

Мнениеот stefan4o » Пет 30 дек 2016 13:34


freelancer написа:Двигателят работи на празен ход, на скорост гори малко повече, няма двигател, който да гори 0 на празен ход, може да не гори толкова, но си гори, защото работи.

Я вземи прочети темата от самото начало и недей драска глупости :screwy
Дори и коли като моята от профила имат ППХ и харчат 0 бензин на скорост при обороти на мотора над 1500.
Определено имаш доста големи пропуски в материята ДВГ.

Последна промяна от stefan4o на Пет 30 дек 2016 13:37, променено общо 2 пъти.




Mishonti
Мнения: 1834
Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
Автомобил: C220
Двигател: CDI 2007
Местоположение: Бургассс

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот Mishonti » Пет 30 дек 2016 13:36


Цяла тема има написана, но не - едно си баба знае, едно си баба бае.


Потребителски аватар
vili_gti
Мнения: 167
Регистриран на: Пет 04 мар 2011 18:00
Автомобил: Golf 2 RWD 1.8T NOS
Двигател: 1.8T
Местоположение: Sofia

Re: VW Polo 6N2 1.4TDI AMF PD - Проблем с изстиване.

Мнениеот vili_gti » Пет 30 дек 2016 16:23


freelancer написа:Ваското 1 казва следното "ако пускаш баир на скорост (ППХ) си определено по икономичен отколкото ако освободиш от скорост (ПХ)."
По икономичен означава, че двигателят харчи гориво, колкото да си поддържа празния ход, но не е 0!
Щом работи, значи загрява, а щом загрява значи парното духа топло.

Точно нула си е колега - ДЮЗИТЕ са затворени когато пускаш на скорост. Би ли ми обяснил как ще харчи бензин при затворени дюзи?
Единственото загряване при пускане на скорост се поражда от триенето в цилиндъра, а не от изгарянето на гориво в цилиндъра. То е доста по-малко отколкото при нормална работа на мотора (когато има изгаряне) и същевременно като прибавим пускането надолу и обдухващия студен въздух челно водния радиатор, паралелно с това и пуснато парно в купето ще изстине мотора до температура, при която термостата ще затвори втория кръг (това се има предвид под изстиване). Дори може и по-надолу да падне ако парното е на 4, външната температура е много ниска и спускането е продължително!


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: VW Polo 6N2 1.4TDI AMF PD - Проблем с изстиване.

Мнениеот ktamen » Пет 30 дек 2016 16:30


vili_gti написа:Единственото загряване при пускане на скорост се поражда от триенето в цилиндъра,

Всъщност, основната част от топлината идва от загряването на въздуха, при сгъстяването му в цилиндрите. По същата причина загряват и компресорите.
Така или иначе тази топлина е малко и ако няма гориво в цилиндрите, а парното работи, температурата на двигателя спада.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот Bai Sando » Пет 30 дек 2016 19:03


ППХ с разход 0 се постига при спускане на скорост.Пробвано е многократно и от мен.На МФА-то ми показва моментен нула.
Тия експерименти си ги правя всеки път като спускам яз.Батак към Пазрджик.
Отделно ако закачим една кола на диагностика и гледаме данните в реално време ще видим милисекундите с които се отварят бенз.инжектори.Ако изфорсираме до към 5-6 хил.оборота и пуснем рязко газта,то милисекундите стават 0(демек гориво не се впръсква) и така докато оборотите паднат до нормалните за празен ход 750-900.


kiril_kirilow2
Мнения: 41
Регистриран на: Съб 14 апр 2012 21:30
Автомобил: VW Sharan
Двигател: TDI ASZ 2003
Местоположение: Хасково

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот kiril_kirilow2 » Съб 31 дек 2016 13:37


Без да влизам в спор дали използва или не използва гориво по време на ППХ , искам да попитам - Ако докато колата е в движение , на скорост/предавка без да се подава газ - следователно не постъпва гориво тоест няма горене
- Как тогава става паленето "на скорост" ?
Какво запалва колата по този начин ?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот stefan4o » Съб 31 дек 2016 13:49


Ще ти обясня. ППХ е система, която работи в диапазон от-до...
Т.е. спускаме по баир на скорост. Оборотите са 3000 и постепенно спадат, понеже наклонът не е много стръмен. В момента, в който оборотите спаднат до около 1500 (давам пример при моята кола) се усеща, как двигателната спирачка става по-слаба, т.е. колата лееееко се позасилва, и горивото отново се възобновява, като падне под този праг (дори при 2ЕЕ карбураторите този праг се усеща доста, леко прилашква, дори в ръководство съм го чел този ефект и го наблюдавам при мен, нещо като недодялан преход между ППХ и ПХ). Надявам се съм бил изчерпателен? При мен нещата са механични, при колите с ел.впръскване - просто компирът при условия Х не отваря дюзата, когато тези условия липсват си подава гориво, това е.
Относно запалването с бутане/теглене - когато правиш опит да запалиш така, обикновено включваш на 3-та предавка (ако си с 5 скорости) и при някаква скорост 20-30км/ч пускаш съединителя, горивото постъпва (оборотите са далеч под 1500), искра имаш (подал си контакт)и двигателят запалва.


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот lion_heart002 » Съб 31 дек 2016 14:39


Това което казваш е така Stefan4o , НО компютъра на колата получава сигнал от редица датчици, включително и този на коляновия вал. Въз основа на сигналите му е ясно кога мотора се използва като спирачка,тоест кога трябва да спре инжекторите и по този начин подаденото гориво, или кога трябва да подаде гориво- в случая когато мотора почва да се развърта от маховика с помощта на скоростната кутия и колелата (когато палим двигателя на скорост), или просто когато подадеш газ, екуто пресмята колко гориво е подадено, колко има нужда да се подаде за да се изпълни подадената команда, с каква скорост се движи автомобила и с какви обороти се върти мотора. Всъщност е доста просто.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот stefan4o » Съб 31 дек 2016 14:48


Така е, аз дадох за пример своята кола, понеже там се усеща съвсем ясно, кога колата излиза от режим ППХ. При по-новите генерации автомобили преходът предполагам ще е по-плавен. При инжекционите и аз съм гледал ВАГ-ком в движение и съм виждал в дадени моменти инжекторно време 0, предполагам и там имат праг на обороти, когато се възобновява подаването на горивото.


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот lion_heart002 » Съб 31 дек 2016 14:51


Абсолютно, и прага е около 1000 оборота. Просто човека питаше за ТДИ, как знаел,че трябвало да пусне горивото като го бутат или дърпат, затова го и написах.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот stefan4o » Съб 31 дек 2016 14:55


При дизелите предполагам прагът на обороти е по-нисък, както казваш ти около 1000, примерно :beer


phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот phantom_ » Съб 31 дек 2016 17:00


А между другото при моя Пасат помпа дюза АВФ мотор ако го изгася на скорост без да искам и не върна ключа от контакт,а завъртя директно на стартер да паля, не пали :c020


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот ktamen » Съб 31 дек 2016 17:03


Това май си е стандартна защита да не прецакаш зъбчатката на стартера и няма нищо общо с ПХ или ППХ.


Потребителски аватар
anrus
Мнения: 909
Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
Двигател: RF-1988 и 1P-1991
Местоположение: Горна Оряховица

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот anrus » Съб 31 дек 2016 17:23


kiril_kirilow2 написа:Без да влизам в спор дали използва или не използва гориво по време на ППХ , искам да попитам - Ако докато колата е в движение , на скорост/предавка без да се подава газ - следователно не постъпва гориво тоест няма горене
- Как тогава става паленето "на скорост" ?
Какво запалва колата по този начин ?


Ти при палене "на скорост" не подаваш ли леко газ с педала? Това не е режим ПХ или ППХ.


Потребителски аватар
vili_gti
Мнения: 167
Регистриран на: Пет 04 мар 2011 18:00
Автомобил: Golf 2 RWD 1.8T NOS
Двигател: 1.8T
Местоположение: Sofia

Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/

Мнениеот vili_gti » Съб 31 дек 2016 18:19


Можеш да запалиш на скорост и без да подаваш газ. Това няма общо с ППХ. Деактивацията му зависи от оборотите, които са под софтуерно написаните в процесора на еку-то, разбира се и при ТПС под 1%. Другите две опции за деактивация са температура на охл. течност и разреждане (ако има МАП)



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: paagrio, Zdravkov94 и 63 госта