vanesto написа:Акумулатора се възбужда по-добре в студа и развърта по-бързо стартера. Аз го правя много рядко, под -10гр във Варна кога става - 2-3 дни в годината, нищо няма да им стане толкова на свещите. При изправен акумулатор това не трябва да го събаря.
Това е най-правилният отговор за двойното подгряване.
Доскоро бях с 10годишен акумулатор и си правех експерименти една седмица. С мултицета мерех преди да сложа ключа, подгряване, цъкане на релето , въртене и тн. Следях напрежението.
Мерих с мултицета в буксата на запалката, няма да мръзна отвън, естествено. Знам има пад по веригата, но го вземам впредвид.
И винаги палех от първия път :)
Съвет: Ако аку-то ви е слабичко-изчакайте 1сек след като цъкне релето за свещите и въртете.
След гасненето на пружинката минават 2-3сек и релето цъква. Веднага напрежението скочи с 0.5в
За читав акумулатор няма нужда от повече подгряване.