


Кой ,как запали тази сутрин?
- technopolis
- Мнения: 204
- Регистриран на: Съб 07 ное 2009 19:04
- Автомобил: Ford Focus 2019
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Кой ,как запали тази сутрин?
Само да вметна за подгрева джипа ми е японка и има приятел с друга японка. На нас не ни дава втори подгрев все едно лампичката е изгоряла няма я. Може би след 5/10 мин ако пак завъртя (но не съм тествал) ще светне. И аз мисля,че няма много смисъл ако всичко е ок!
- stefarata
- Мнения: 1907
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Ford S Max MK1
- Двигател: TDCI
- Местоположение: Карнобат
Re: Кой ,как запали тази сутрин?
Всичко зависи от конкретната кола, не е редно да се обобщава за всички роторни или PD-та. Аз се бях видял в чудо да накарам един мотор с роторна помпа на рено сценик да пали от четвърт. Почти се бях отказал, защото бях ревизирал всичко- центровка , филтри, стартер, акумулатор, подгрев. Ето така палеше преди да се влоши съвсем - правеше няколко оборота на стартера. Случайно реших да отворя филтърната кутия и вътре беше пълно с водица. Съжалявам, че нямам клип как палеше после- просто като нова кола.
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: Пет 29 ное 2013 10:38
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF
- Местоположение: Варна
Re: Кой ,как запали тази сутрин?
Защо до сега 3 години палех като трактор Беларус , а днес на -10 запали на втория оборот на стартера!!! Проблена е бил в финна микродупка на прозрачния маркуч причинена от търкането на шумозаглушителната кора на мотора върху мъркуча! Дупката беше толкова финна че не капеше нафта от там а само е смучела въздух и така сутрин ГНП то е било празно и палех с мъка! Сега е ок нафтат ми е от Марешки и за разлика от ОМВ и Лукойл не замръзна при -12!
-
- Мнения: 1834
- Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
- Автомобил: C220
- Двигател: CDI 2007
- Местоположение: Бургассс
Re: Кой ,как запали тази сутрин?
Аз си паля ПДто с едно подгряване на свещите. Най-студено е ставало макс -8градуса /първа зима ми е, пък и в Бургас е по-топло/. Акумулатора ми е нов, свещите не съм ги проверявал, но си пали съвсем нормално. Днес пробвах метода да задържа дългите за 5 секунди преди да подгрея и да завъртя 5 секунди по-късно след угасването на лампичката... И сякаш акумулатора се зачуди повече и му беше по-трудно докато въртеше.. Може и аз да не съм разбрал нещо, затова си оставам на стандартното палене, с което така или иначе проблеми нямам.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Кой ,как запали тази сутрин?
Светваш фаровете за 1-2мин, а не за 5 сек. Гасиш фаровете, изчакваш 2-3-5 мин и правиш опит за палене. Този ритуал е само за първо палене при под минус 20 градуса. Ако не за запали от първия път и въобще няма признаци дори, чакаш поне 15-20 мин и без фарове вече (разбира се) пробваш пак.
За 2 мин ще изгубиш грубо 1 Ah от капацитета на акумулатора си, но ще вдигнеш температурата на електролита с 5 градуса примерно. Това ще намали вътрешното съпротивление на акумулатора и ще му позволи да отдаде по-голям ток в момента на стартиране, а това е най-важното, по-важно от капацитета на самия акумулатор.
За 2 мин ще изгубиш грубо 1 Ah от капацитета на акумулатора си, но ще вдигнеш температурата на електролита с 5 градуса примерно. Това ще намали вътрешното съпротивление на акумулатора и ще му позволи да отдаде по-голям ток в момента на стартиране, а това е най-важното, по-важно от капацитета на самия акумулатор.
- 110afn
- Мнения: 1904
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: Кой ,как запали тази сутрин?
Ludiq написа:Правиш се на забавен,но с какво допринасяш за темата?
С това,че не знаеш какво пишеш?
АХФ при същите температури с изгорели свещи и акумулатор на 8години пали от четвърт оборот.
Тази също пали,но не така.
И точно в кой момент реши,че колата ми има проблем![]()
Или просто си много въодушевен от факта,че си успял да запалиш кенефа на -10
Ще родиш от толкова напъни

АХФ при минус 10 и без свещи ще запали от четвърт точно на 32 януари , има колеги с такива пишеш легенди
Моята е кенеф и пали, а твоята е кола и не може

Успокой се, ще омекне времето и пак ще палиш, трябват ти глава, вал и дюзи, НОВИ......и да спреш вятъра от картера
Ако имаш нещо в черепната кутия, ще се запиташ себе си с какво допринесе в темата.
Не ми отговаряй, ще водиш монолог !
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7922
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Seat Alhambra
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Кой ,как запали тази сутрин?

Да не съм оффтопик: тая заран на -10 пак запалих с "кенефа" без да му бая с 2-3 подгрявания.
Поздрави.
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Кой ,как запали тази сутрин?
milmar написа:Светваш фаровете за 1-2мин, а не за 5 сек. Гасиш фаровете, изчакваш 2-3-5 мин и правиш опит за палене.
Има резон в тая логика и ако разсъждавам правилно-с така възбудения акумулатор отпада смисъла от 2 поредни подгрева.(не казвам че непремено ще запали от първи опит,но при по-топъл електролит би трябвало и стартовия ток да е по-сериозен)
- Благовест
- Мнения: 2117
- Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Кой ,как запали тази сутрин?
Кристално ясно е,че в 'гъст' електролит,подвижността(насоченото движение) на електроните е понижена.Всеки средно технически грамотен човек знае,че вискозитета е функция на температурата.
Добре е да се натиска и съединител!
Добре е да се натиска и съединител!
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Кой ,как запали тази сутрин?
Благовест написа:Кристално ясно е,че в 'гъст' електролит,подвижността(насоченото движение) на електроните е понижена.....
При твърдите тела би трябвало "да няма" никаква проводимост.А при абсолютната 0 (−273,15°C) наблюдаваме свойството 0-ва проводимост при металите, защото никой токоносител не е луд да се насочи в която и да е посока при такъв голЕм студ

Хайде да не опростяваме чак толкова нещата

- Благовест
- Мнения: 2117
- Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Кой ,как запали тази сутрин?
Това е друга бира!
Конкретно за акумулаторите-отдавания ток зависи както стана дума от вътрешното му съпротивление и вискозитета на електролита!
Конкретно за акумулаторите-отдавания ток зависи както стана дума от вътрешното му съпротивление и вискозитета на електролита!

- Ludiq
- Мнения: 733
- Регистриран на: Съб 20 май 2006 19:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Кой ,как запали тази сутрин?
110afn написа:Ludiq написа:Правиш се на забавен,но с какво допринасяш за темата?
С това,че не знаеш какво пишеш?
АХФ при същите температури с изгорели свещи и акумулатор на 8години пали от четвърт оборот.
Тази също пали,но не така.
И точно в кой момент реши,че колата ми има проблем![]()
Или просто си много въодушевен от факта,че си успял да запалиш кенефа на -10
Ще родиш от толкова напъни![]()
АХФ при минус 10 и без свещи ще запали от четвърт точно на 32 януари , има колеги с такива пишеш легенди
Моята е кенеф и пали, а твоята е кола и не може![]()
Успокой се, ще омекне времето и пак ще палиш, трябват ти глава, вал и дюзи, НОВИ......и да спреш вятъра от картера
Ако имаш нещо в черепната кутия, ще се запиташ себе си с какво допринесе в темата.
Не ми отговаряй, ще водиш монолог !
Много интересни сте такъв тип шушумиги..
Правите се на интересни и обиждате,а после много държите да не ви се отговаря.

Монолог си водиш явно ти...
...защото си единствения който не разбра,че поста ми е към "goppa".

Очевидно ГЛАВА ти трябва на теб...,но не за колата ти!
За това как пали АХФ на -10 ти просто нямам как да знаеш....

Аз проблеми с палене нямам...
Единственото нещо което омеква в момента си Ти!

И аз да не съм оффтопик: като "goppa" запалих без заклинания...предполагам сме единствените в България.

И клип щях да правя,че някой колеги се усъмниха в достоверността на по-горните,ама аман от ново навъдили се професори и теоретици във форума.
-
- Мнения: 1834
- Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
- Автомобил: C220
- Двигател: CDI 2007
- Местоположение: Бургассс
Re: Кой ,как запали тази сутрин?
Аз паля без натиснат съединител, щото нямам такъв. 

- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Кой ,как запали тази сутрин?
milmar написа:Светваш фаровете за 1-2мин, а не за 5 сек. Гасиш фаровете, изчакваш 2-3-5 мин и правиш опит за палене. Този ритуал е само за първо палене при под минус 20 градуса. Ако не за запали от първия път и въобще няма признаци дори, чакаш поне 15-20 мин и без фарове вече (разбира се) пробваш пак.
За 2 мин ще изгубиш грубо 1 Ah от капацитета на акумулатора си, но ще вдигнеш температурата на електролита с 5 градуса примерно. Това ще намали вътрешното съпротивление на акумулатора и ще му позволи да отдаде по-голям ток в момента на стартиране, а това е най-важното, по-важно от капацитета на самия акумулатор.
Ако,
Съпротивлението на акумулатора е 0,1 ома
Токът е 10 ампера
Топлинният му капацитет е колкото на 10кг вода
И го подгряваме 100 секунди.
В него ще се отделят 10х10х0,1х100=1000 джаула. Тези 1000 джаула ще му повишат температурата с 0,02 градуса.
Никак не съм убеден, че подобно подгряване ще се отрази по някакъв начин на акумулатора. 100те секунди, в които го изтезаваме ще се отразят със сигурност на възможностите му за въртене на стартер, ама в обратна посока и може да са решаващи за да не можем да запалим.
Аз въртя по най-бързия начин, "подгрявам" само неумишлено, ако съм забравил вентилатора на парното или фаровете от предния ден.
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Кой ,как запали тази сутрин?
Абсолютно съм против на дизел да светваш фарове да загряваш електролита. Като подгрееш един път не го ли загряваш? Дори го изтощаваш достатъчно, че ако акуто ако е старо се чуди да ли да върти. Четвърта зима с ексайд и не запали на минус 17. Сорри ама.не става на тая темпер. С тоя акумулатор.
Поздрави на всички, бензина ми с 5 годишен акумулатор не се предаде, поне не засега
Поздрави на всички, бензина ми с 5 годишен акумулатор не се предаде, поне не засега
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта