Кой ,как запали тази сутрин?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
technopolis
Мнения: 204
Регистриран на: Съб 07 ное 2009 19:04
Автомобил: Ford Focus 2019
Двигател:
Местоположение: София

Re: Кой ,как запали тази сутрин?

Мнениеот technopolis » Сря 11 яну 2017 8:16


Само да вметна за подгрева джипа ми е японка и има приятел с друга японка. На нас не ни дава втори подгрев все едно лампичката е изгоряла няма я. Може би след 5/10 мин ако пак завъртя (но не съм тествал) ще светне. И аз мисля,че няма много смисъл ако всичко е ок!




Потребителски аватар
stefarata
Мнения: 1907
Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
Автомобил: Ford S Max MK1
Двигател: TDCI
Местоположение: Карнобат

Re: Кой ,как запали тази сутрин?

Мнениеот stefarata » Сря 11 яну 2017 8:48


Всичко зависи от конкретната кола, не е редно да се обобщава за всички роторни или PD-та. Аз се бях видял в чудо да накарам един мотор с роторна помпа на рено сценик да пали от четвърт. Почти се бях отказал, защото бях ревизирал всичко- центровка , филтри, стартер, акумулатор, подгрев. Ето така палеше преди да се влоши съвсем - правеше няколко оборота на стартера. Случайно реших да отворя филтърната кутия и вътре беше пълно с водица. Съжалявам, че нямам клип как палеше после- просто като нова кола.


xxx_man
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 29 ное 2013 10:38
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: Кой ,как запали тази сутрин?

Мнениеот xxx_man » Сря 11 яну 2017 8:59


Защо до сега 3 години палех като трактор Беларус , а днес на -10 запали на втория оборот на стартера!!! Проблена е бил в финна микродупка на прозрачния маркуч причинена от търкането на шумозаглушителната кора на мотора върху мъркуча! Дупката беше толкова финна че не капеше нафта от там а само е смучела въздух и така сутрин ГНП то е било празно и палех с мъка! Сега е ок нафтат ми е от Марешки и за разлика от ОМВ и Лукойл не замръзна при -12!


Mishonti
Мнения: 1834
Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
Автомобил: C220
Двигател: CDI 2007
Местоположение: Бургассс

Re: Кой ,как запали тази сутрин?

Мнениеот Mishonti » Сря 11 яну 2017 10:39


Аз си паля ПДто с едно подгряване на свещите. Най-студено е ставало макс -8градуса /първа зима ми е, пък и в Бургас е по-топло/. Акумулатора ми е нов, свещите не съм ги проверявал, но си пали съвсем нормално. Днес пробвах метода да задържа дългите за 5 секунди преди да подгрея и да завъртя 5 секунди по-късно след угасването на лампичката... И сякаш акумулатора се зачуди повече и му беше по-трудно докато въртеше.. Може и аз да не съм разбрал нещо, затова си оставам на стандартното палене, с което така или иначе проблеми нямам.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Кой ,как запали тази сутрин?

Мнениеот milmar » Сря 11 яну 2017 11:12


Светваш фаровете за 1-2мин, а не за 5 сек. Гасиш фаровете, изчакваш 2-3-5 мин и правиш опит за палене. Този ритуал е само за първо палене при под минус 20 градуса. Ако не за запали от първия път и въобще няма признаци дори, чакаш поне 15-20 мин и без фарове вече (разбира се) пробваш пак.

За 2 мин ще изгубиш грубо 1 Ah от капацитета на акумулатора си, но ще вдигнеш температурата на електролита с 5 градуса примерно. Това ще намали вътрешното съпротивление на акумулатора и ще му позволи да отдаде по-голям ток в момента на стартиране, а това е най-важното, по-важно от капацитета на самия акумулатор.


Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1904
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN
Местоположение: Враца

Re: Кой ,как запали тази сутрин?

Мнениеот 110afn » Сря 11 яну 2017 12:04


Ludiq написа:Правиш се на забавен,но с какво допринасяш за темата?
С това,че не знаеш какво пишеш?
АХФ при същите температури с изгорели свещи и акумулатор на 8години пали от четвърт оборот.
Тази също пали,но не така.
И точно в кой момент реши,че колата ми има проблем :question
Или просто си много въодушевен от факта,че си успял да запалиш кенефа на -10 :mhihi

Ще родиш от толкова напъни :mhihi
АХФ при минус 10 и без свещи ще запали от четвърт точно на 32 януари , има колеги с такива пишеш легенди
Моята е кенеф и пали, а твоята е кола и не може :mhihi
Успокой се, ще омекне времето и пак ще палиш, трябват ти глава, вал и дюзи, НОВИ......и да спреш вятъра от картера
Ако имаш нещо в черепната кутия, ще се запиташ себе си с какво допринесе в темата.

Не ми отговаряй, ще водиш монолог !


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7922
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Seat Alhambra
Двигател: CFFB
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Кой ,как запали тази сутрин?

Мнениеот goppa » Сря 11 яну 2017 12:18


:th_up
Да не съм оффтопик: тая заран на -10 пак запалих с "кенефа" без да му бая с 2-3 подгрявания.
Поздрави.


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Кой ,как запали тази сутрин?

Мнениеот gergeto » Сря 11 яну 2017 12:20


milmar написа:Светваш фаровете за 1-2мин, а не за 5 сек. Гасиш фаровете, изчакваш 2-3-5 мин и правиш опит за палене.


Има резон в тая логика и ако разсъждавам правилно-с така възбудения акумулатор отпада смисъла от 2 поредни подгрева.(не казвам че непремено ще запали от първи опит,но при по-топъл електролит би трябвало и стартовия ток да е по-сериозен)


Потребителски аватар
Благовест
Мнения: 2117
Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Кой ,как запали тази сутрин?

Мнениеот Благовест » Сря 11 яну 2017 13:29


Кристално ясно е,че в 'гъст' електролит,подвижността(насоченото движение) на електроните е понижена.Всеки средно технически грамотен човек знае,че вискозитета е функция на температурата.
Добре е да се натиска и съединител!


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Кой ,как запали тази сутрин?

Мнениеот milmar » Сря 11 яну 2017 13:44


Благовест написа:Кристално ясно е,че в 'гъст' електролит,подвижността(насоченото движение) на електроните е понижена.....


При твърдите тела би трябвало "да няма" никаква проводимост.А при абсолютната 0 (−273,15°C) наблюдаваме свойството 0-ва проводимост при металите, защото никой токоносител не е луд да се насочи в която и да е посока при такъв голЕм студ :mrgreen .
Хайде да не опростяваме чак толкова нещата :smile ....


Потребителски аватар
Благовест
Мнения: 2117
Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Кой ,как запали тази сутрин?

Мнениеот Благовест » Сря 11 яну 2017 14:33


Това е друга бира!
Конкретно за акумулаторите-отдавания ток зависи както стана дума от вътрешното му съпротивление и вискозитета на електролита! :th_up


Потребителски аватар
Ludiq
Мнения: 733
Регистриран на: Съб 20 май 2006 19:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Кой ,как запали тази сутрин?

Мнениеот Ludiq » Сря 11 яну 2017 15:45


110afn написа:
Ludiq написа:Правиш се на забавен,но с какво допринасяш за темата?
С това,че не знаеш какво пишеш?
АХФ при същите температури с изгорели свещи и акумулатор на 8години пали от четвърт оборот.
Тази също пали,но не така.
И точно в кой момент реши,че колата ми има проблем :question
Или просто си много въодушевен от факта,че си успял да запалиш кенефа на -10 :mhihi

Ще родиш от толкова напъни :mhihi
АХФ при минус 10 и без свещи ще запали от четвърт точно на 32 януари , има колеги с такива пишеш легенди
Моята е кенеф и пали, а твоята е кола и не може :mhihi
Успокой се, ще омекне времето и пак ще палиш, трябват ти глава, вал и дюзи, НОВИ......и да спреш вятъра от картера
Ако имаш нещо в черепната кутия, ще се запиташ себе си с какво допринесе в темата.

Не ми отговаряй, ще водиш монолог !

Много интересни сте такъв тип шушумиги..
Правите се на интересни и обиждате,а после много държите да не ви се отговаря. :cool

Монолог си водиш явно ти...
...защото си единствения който не разбра,че поста ми е към "goppa". :screwy
Очевидно ГЛАВА ти трябва на теб...,но не за колата ти!
За това как пали АХФ на -10 ти просто нямам как да знаеш.... :no
Аз проблеми с палене нямам...
Единственото нещо което омеква в момента си Ти! :mrgreen

И аз да не съм оффтопик: като "goppa" запалих без заклинания...предполагам сме единствените в България. :icon_lol
И клип щях да правя,че някой колеги се усъмниха в достоверността на по-горните,ама аман от ново навъдили се професори и теоретици във форума.


Mishonti
Мнения: 1834
Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
Автомобил: C220
Двигател: CDI 2007
Местоположение: Бургассс

Re: Кой ,как запали тази сутрин?

Мнениеот Mishonti » Сря 11 яну 2017 15:52


Аз паля без натиснат съединител, щото нямам такъв. :mhihi


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Кой ,как запали тази сутрин?

Мнениеот ktamen » Сря 11 яну 2017 21:01


milmar написа:Светваш фаровете за 1-2мин, а не за 5 сек. Гасиш фаровете, изчакваш 2-3-5 мин и правиш опит за палене. Този ритуал е само за първо палене при под минус 20 градуса. Ако не за запали от първия път и въобще няма признаци дори, чакаш поне 15-20 мин и без фарове вече (разбира се) пробваш пак.

За 2 мин ще изгубиш грубо 1 Ah от капацитета на акумулатора си, но ще вдигнеш температурата на електролита с 5 градуса примерно. Това ще намали вътрешното съпротивление на акумулатора и ще му позволи да отдаде по-голям ток в момента на стартиране, а това е най-важното, по-важно от капацитета на самия акумулатор.

Ако,
Съпротивлението на акумулатора е 0,1 ома
Токът е 10 ампера
Топлинният му капацитет е колкото на 10кг вода
И го подгряваме 100 секунди.
В него ще се отделят 10х10х0,1х100=1000 джаула. Тези 1000 джаула ще му повишат температурата с 0,02 градуса.
Никак не съм убеден, че подобно подгряване ще се отрази по някакъв начин на акумулатора. 100те секунди, в които го изтезаваме ще се отразят със сигурност на възможностите му за въртене на стартер, ама в обратна посока и може да са решаващи за да не можем да запалим.
Аз въртя по най-бързия начин, "подгрявам" само неумишлено, ако съм забравил вентилатора на парното или фаровете от предния ден.


Потребителски аватар
bobitur
Мнения: 1172
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
Двигател: 1Z
Местоположение: Пловдив

Re: Кой ,как запали тази сутрин?

Мнениеот bobitur » Сря 11 яну 2017 22:13


Абсолютно съм против на дизел да светваш фарове да загряваш електролита. Като подгрееш един път не го ли загряваш? Дори го изтощаваш достатъчно, че ако акуто ако е старо се чуди да ли да върти. Четвърта зима с ексайд и не запали на минус 17. Сорри ама.не става на тая темпер. С тоя акумулатор.
Поздрави на всички, бензина ми с 5 годишен акумулатор не се предаде, поне не засега



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта