Пасат Б3, 1991, 2Е, комби... таблото не работи

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Megasquirt
Мнения: 322
Регистриран на: Чет 27 авг 2015 23:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б3, 1991, 2Е, комби... таблото не работи

Мнениеот Megasquirt » Вто 31 яну 2017 20:07


Пич, много хубаво ама дай на лични да си спамим. BTW този стабилизатор не бих казал, че е за повърхностен монтаж. Много здраве!
П.П. и за да не съм съвсем :delete практиката показва, че така става най издръжливо - http://vwts.ru/images/repair4/130692_06.jpg в farnell има същия размер радиатор, само че от алумина, ако някой не си намери парче да си изреже. Слага се паста за транзистори, и просто за това място се забравя.




Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Пасат Б3, 1991, 2Е, комби... таблото не работи

Мнениеот kris11 » Вто 31 яну 2017 21:54


Megasquirt написа: http://vwts.ru/images/repair4/130692_06.jpg в farnell има същия размер радиатор, само че от алумина, ако някой не си намери парче да си изреже. Слага се паста за транзистори, и просто за това място се забравя.

Като гледам снимката е изпълнено с вечен проводник МГТФ/ ф -то е фторопласт , тефлон , PTFE// :screwy и след 50-60г пак ще е в същото състояние.С по-голямо сечение идеален за ремонт кабелЯка по портите .


Потребителски аватар
Светалце
Мнения: 129
Регистриран на: Съб 11 окт 2014 20:26
Автомобил: Passat GL
Двигател: E2 91
Местоположение: Монтана

Re: Пасат Б3, 1991, 2Е, комби... таблото не работи

Мнениеот Светалце » Вто 31 яну 2017 22:04


В крайна сметка днес вървим без проблеми - само с малко бой. Колко малко - позаболя ме ръката... Ама отидох до работа и се върнах - сумарно 100-тина км. В четвъртък ще търся табло по моргите. Намерих един набеден жичкаджия, ама сигурно му изглеждах не само руса и глупава, ама и луда, щото искаше 150 лв, за да го разглоби-сглоби и 30 лв за ремонта... Става все по-забавно...
Ама сега се чудя - това нещо само възбужда динамото първоначално или трябва през цялото време да подава такъв ток/импулс/каквото е там?
И не спамите - така съм подготвена психически за възможностите.


Потребителски аватар
Tsankovski
Мнения: 366
Регистриран на: Пон 25 юли 2016 10:14
Автомобил: VW Passat B5-5 Variant Тiptronic
Двигател: AMX 2005 2-8 4motion Exclusive
Местоположение: Русе

Re: Пасат Б3, 1991, 2Е, комби... таблото не работи

Мнениеот Tsankovski » Вто 31 яну 2017 22:36


В Монтана си имате добър жичкаджия Любо се казва при който съм ходил няколко пъти. Тук из форума също се разпродават доста пасатори на части


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат Б3, 1991, 2Е, комби... таблото не работи

Мнениеот radotom » Вто 31 яну 2017 23:14


Светалце написа:Ама сега се чудя - това нещо само възбужда динамото първоначално или трябва през цялото време да подава такъв ток/импулс/каквото е там?

Като ти чета въпроса - това русото май перхидролено ми изглежда :icon_lol
Естествените блондинки даже няма да се сетят, че 'възбужда' има и друг смисъл, освен биологичния :mhihi

Веригата е следната:
При контакт се подава +12V на таблото. През куплунг (с малки островчета, които лесно се къртят от вибрациите). Тези 12V отиват на споменатия 3-краков стабилизатор на напрежение, който дава стабилни и постоянни +10V.
От там, през два мощни резистора (съпротивления) напрежението отива към светодиода.
След него, отново през споменатия куплунг и една гадна синя жичка, влиза във възбудителната намотка на генератора.
Идеята е да се получи първоначално възбуждане. След това вече генератора се самовъзбужда и си поддържа процеса. Т.е. таблото, поне за това, няма да е нужно

Друг начин да започне възбуждането на генератора го е споменал ktamen по-напред в темата
Има и трети - форсираш колата до около 3 500-4 000 оборота и генератора успява да се самовъзбуди.
Това, обаче, е кофти вариант :no Форсирането на студен двигател, със студено масло е силно противопоказно :thumb_down


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6365
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Пасат Б3, 1991, 2Е, комби... таблото не работи

Мнениеот ktamen » Вто 31 яну 2017 23:19


Само първоначално възбужда. Можеш да запалиш и да свържеш за секунда синята жичка от алтернатора с плюса на акумулатора и ще почне да зарежда до следващото угасяне. Точно затова моята кола си има фабрична снадка на жичката до самия плюс на акумулатора.
Алтернаторът може и да се самовъзбуди при форсиране и без синята жичка, но може и да не се възбуди, зависи от конкретния алтернатор.


Потребителски аватар
anrus
Мнения: 909
Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
Двигател: RF-1988 и 1P-1991
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Пасат Б3, 1991, 2Е, комби... таблото не работи

Мнениеот anrus » Вто 31 яну 2017 23:26


Стабилизаторът е само за уредите в таблото (кол. гориво и t на антифриза), няма никаква връзка с веригата за възбуждане на генератора.
Снадката са синия кабел не е сложена, за да се прави ръчно възбуждане от акумулатора, а защото там се срещат двата отделни кабелни снопа, през които минава този кабел - към бушониерата и към алтернатора.

Авторката, проверете си захранването на таблото (+12V) при буксата, там е проблемната хлабава връзка.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12120
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Пасат Б3, 1991, 2Е, комби... таблото не работи

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 01 фев 2017 0:11


На пасата снадката на тоя синия кабел е единична букса закачена на пластмасова скоба отгоре върху бобината на стартера. Близко е до плюса на акумулатора де


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6365
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Пасат Б3, 1991, 2Е, комби... таблото не работи

Мнениеот ktamen » Сря 01 фев 2017 0:31


Единият болт на шалтера на стартера е здраво закачен за плюса на акумулатора. Значи е достатъчно буксата да се разедени и да се докосне за момент до болта. Болтът трябва да се почисти, трябва да има поне едно лъскаво петънце и кабелчето да се допре до лъскав метал.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат Б3, 1991, 2Е, комби... таблото не работи

Мнениеот radotom » Сря 01 фев 2017 0:59


anrus написа:Стабилизаторът е само за уредите в таблото (кол. гориво и t на антифриза), няма никаква връзка с веригата за възбуждане на генератора.

:no-no7 Бъркаш, но не съм си снимал таблото от двете страни, за да се проследят пистите.
Това е (беше) моето табло на бившето ми 2Е
Изображение
Странната бяла жичка захранва 2 червени светодиода, които ми осигуряваха подсветка на часовника след контакт, защото бях обърнал поляризаторите и трудно се виждаше без да са пуснати фаровете (бели цифри (червени, де! ) на черен фон)
В случая е първия опит, когато бях сбъркал от коя страна на споменатите мощни резистори да сложа светодиодчетата, та имах леко мъждене на индикатора за зареждането.
После преместих кабелчето преди резисторите и мъжденето изчезна.
Но така или иначе се постарах да проследя кое от къде се захранва - резисторите са след стабилизатора (пин1)

Светалце, това стърчащото в изреза на платката е стабилизатора на напрежение.
А точно над часовника се пада споменатия куплунг. Вижда се колко мънички са островчетата. Аз също имах студени спойки там.
Впрочем, напълно съм съгласен с anrus, че проблема ти идва от проблем в захранването на таблото. Дали +12 или маса - трудно ми е да кажа. Но спойките на куплунга ти връткат номерцата.


Потребителски аватар
anrus
Мнения: 909
Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
Двигател: RF-1988 и 1P-1991
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Пасат Б3, 1991, 2Е, комби... таблото не работи

Мнениеот anrus » Сря 01 фев 2017 2:48


anrus написа:Стабилизаторът е само за уредите в таблото (кол. гориво и t на антифриза), няма никаква връзка с веригата за възбуждане на генератора.

Може би не съм се изразил правилно - "няма никаква връзка с" да се чете "не участва във". Таблото възбужда генератора без стабилизатор и дори без светодиод. Споменатия пин1 на стабилизатора е свързан към шина +12V след контакт, от която се захранват също резисторите (умишлено два на брой паралелни един на друг и на светодиода + друг резистор) за възбуждане на генератора. Изобщо немецът е преосигурил тази верига в таблото.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат Б3, 1991, 2Е, комби... таблото не работи

Мнениеот radotom » Сря 01 фев 2017 8:36


anrus написа:Споменатия пин1 на стабилизатора е свързан към шина +12V след контакт,

Цъ! Тук вече бъркаш гарантирано.
Пин1 е +Vcc при стабилизаторите от серията 78хх
При този, който е на таблото, пиновете са огледално - пин1 е изход, а +Vcc е пин3
И при двата пин2 (средния) е 'маса'


Потребителски аватар
Светалце
Мнения: 129
Регистриран на: Съб 11 окт 2014 20:26
Автомобил: Passat GL
Двигател: E2 91
Местоположение: Монтана

Re: Пасат Б3, 1991, 2Е, комби... таблото не работи

Мнениеот Светалце » Сря 01 фев 2017 20:02


Ще пиша утре... след търсенето на табло, кабелджия, монтьор...нова стара кола... може и в различен порядък да бъдат...


Потребителски аватар
Светалце
Мнения: 129
Регистриран на: Съб 11 окт 2014 20:26
Автомобил: Passat GL
Двигател: E2 91
Местоположение: Монтана

Re: Пасат Б3, 1991, 2Е, комби... таблото не работи

Мнениеот Светалце » Чет 02 фев 2017 15:39


Ако проработи колата, мисля така да карам... Само ще се поозоря, докато отмъкна знака...Ама борбата иска жертви!
24418_10151234051012499_1461385689_n.jpg
24418_10151234051012499_1461385689_n.jpg (31.49 KиБ) Видяна 2123 пъти


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Пасат Б3, 1991, 2Е, комби... таблото не работи

Мнениеот kris11 » Чет 02 фев 2017 17:43


Светалце написа:Ако проработи колата, мисля така да карам... Само ще се поозоря, докато отмъкна знака...Ама борбата иска жертви!

Няма страшно - има ъглошлайфи на батерия режеш с тръбата :Mr Green Fun



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта