Светалце написа:Ама сега се чудя - това нещо само възбужда динамото първоначално или трябва през цялото време да подава такъв ток/импулс/каквото е там?
Като ти чета въпроса - това русото май перхидролено ми изглежда
Естествените блондинки даже няма да се сетят, че 'възбужда' има и друг смисъл, освен биологичния
Веригата е следната:
При контакт се подава +12V на таблото. През куплунг (с малки островчета, които лесно се къртят от вибрациите). Тези 12V отиват на споменатия 3-краков стабилизатор на напрежение, който дава стабилни и постоянни +10V.
От там, през два мощни резистора (съпротивления) напрежението отива към светодиода.
След него, отново през споменатия куплунг и една гадна синя жичка, влиза във възбудителната намотка на генератора.
Идеята е да се получи първоначално възбуждане. След това вече генератора се самовъзбужда и си поддържа процеса. Т.е. таблото, поне за това, няма да е нужно
Друг начин да започне възбуждането на генератора го е споменал
ktamen по-напред в темата
Има и трети - форсираш колата до около 3 500-4 000 оборота и генератора успява да се самовъзбуди.
Това, обаче, е кофти вариант

Форсирането на студен двигател, със студено масло е силно противопоказно
