Проблем с бойлер
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11932
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Проблем с бойлер
Да, две капи спасяват положението, но ако бойлера е в гаранция ги викай да пишат протокол и да ти го сменяват и това преди да си завил капите, защото ако си ги завил ще дойдат и ще ти кажат, че със завиването на тези капи си спукал серпентината. Просто от нагряването, няма накъде да се разширява въздуха вътре и я пука серпентината.
Иначе виж я как изглежда вътре серпентината
Иначе виж я как изглежда вътре серпентината
-
- Мнения: 1115
- Регистриран на: Вто 30 авг 2005 23:02
- Автомобил: Opel Vectra
- Двигател: 22ZE 2009
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с бойлер
Въобще не знам нали да ги викам вече, това ще е четвърти пети гаранционен ремонт. Докато ги чакаме, празници едно друго кой знае кога ще дойдат. Иначе бойлера е с 5 години гаранция
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11932
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Проблем с бойлер
При спукана серпентина го сменяват с нов, това не се ремонтира. Друг е въпроса, дали си тече от нея като на спукано или примерно прави някакви кондензи които изтичат, малко вероятно, обаче възможно.
При всички случаи ако е спукана серпентината ще ти го заменят с нов, обаче ако не си му сложил капите
При всички случаи ако е спукана серпентината ще ти го заменят с нов, обаче ако не си му сложил капите
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Проблем с бойлер
Няма как да се получи конденз на топло (горещо) място, каквото е вътрешността на серпентината. Конденз се получава при охлаждане на въздуха, а в серпентината това няма как да стане. Освен това и затапена да е, загряването на въздуха не може да повиши налягането в затворения обем, особенно пък да стане по-голямо от налягането в самия бойлер, физика, флуиди ...
Може да се спука серпентината, но само ако е пълна не с въздух, а с вода примерно и опиташ да я загрееш до над 150 градуса .
Може да се спука серпентината, но само ако е пълна не с въздух, а с вода примерно и опиташ да я загрееш до над 150 градуса .
-
- Мнения: 1115
- Регистриран на: Вто 30 авг 2005 23:02
- Автомобил: Opel Vectra
- Двигател: 22ZE 2009
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с бойлер
серпентината си тече като спукана, вече и от двата края. никога не е ползвана и си е с фабричните пластмасови капи.
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем с бойлер
По принцип пукната серпентина е по-рядък случай.Серпентината се прави от програмирана автоматизирана система и всички параметри на производството са точно зададени.По вероятния вариант е фaбричен дефект при монтажа на серпентината към водосъдържателя.( примерно шупла в заварката от вътрешната страна).Доколкото знам тия неща се пробват със тестове за налягане ,преди да бойлера да бъде пуснат за експедиция от производителя.
В такъв случай както казва колегата Одаджииски-не слагай никакви тапи,капи, муфи и тем подобни,щото може да не ти признаят гаранцията- най -лесния и необорим вариант е да ти кажат че си пренатегнал конкретния фитинг ,който слагаш на входа/изхода на серпентината и в резултат си "скъсал" заварката-върви доказвай че не е вярно.
Не пипай нищо ,щом е в гаранция и директно ги викай от сервиза за подмяна на бойлера.
В никакъв случай не се съгласявай на ремонт от рода на "презаварявана",щото корозията на дефектна заварка на бойлер е почнала в момента на напълване с вода и заварката е кърпена работа колкото докато изтече гаранцията. Дето се казва:"Където е текло,пак ще тече..."
В такъв случай както казва колегата Одаджииски-не слагай никакви тапи,капи, муфи и тем подобни,щото може да не ти признаят гаранцията- най -лесния и необорим вариант е да ти кажат че си пренатегнал конкретния фитинг ,който слагаш на входа/изхода на серпентината и в резултат си "скъсал" заварката-върви доказвай че не е вярно.
Не пипай нищо ,щом е в гаранция и директно ги викай от сервиза за подмяна на бойлера.
В никакъв случай не се съгласявай на ремонт от рода на "презаварявана",щото корозията на дефектна заварка на бойлер е почнала в момента на напълване с вода и заварката е кърпена работа колкото докато изтече гаранцията. Дето се казва:"Където е текло,пак ще тече..."
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Проблем с бойлер
Нищо не слагай-викай ги тия от сервиза.То е ясно-серпентината прави ''комшюлък'' с водосъдържателя .Не ми се мисли ако напълниш сл.панели с друго-не със вода.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11932
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Проблем с бойлер
milmar написа:Няма как да се получи конденз на топло (горещо) място, каквото е вътрешността на серпентината. Конденз се получава при охлаждане на въздуха, а в серпентината това няма как да стане. Освен това и затапена да е, загряването на въздуха не може да повиши налягането в затворения обем, особенно пък да стане по-голямо от налягането в самия бойлер, физика, флуиди ...
Може да се спука серпентината, но само ако е пълна не с въздух, а с вода примерно и опиташ да я загрееш до над 150 градуса .
Сменил съм поне 20 бойлера със спукани серпентини. Повечето от тези бойлери, хората без да се замислят им затварят и двата крана на серпентината, лятото да не им грее парното, макар че единия кран само е напълно достатъчен. В резултат, цяло лято бойлера греел на ток, разширявал, свивал, разширявал, свивал, от анодната защита се отделят, някакви дивотии, водата кална, не знам какво става, но като дойде есента да си отворят крановете към парното и водата тръгва от разширителния съд да прелива. Серпентината спукана, а бойлера нама как да е вдигал повече от 60-65 градуса при нормална работа.
Един случай имам, човека си купил бойлера и в магазина бабичката която го продала му казала да си вземе и две капи и да ги завие. След две години като му правих парното, отвивайки долната капа потече вода. Серпентината се беше спукала, пълна само с въздух вътре.
gergeto написа:По вероятния вариант е фaбричен дефект при монтажа на серпентината към водосъдържателя.( примерно шупла в заварката от вътрешната страна)
При такъв вариант, водата няма ли да тръгне през пяната и да потече отдолу на бойлера?
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем с бойлер
К.Одаджийски написа:При такъв вариант, водата няма ли да тръгне през пяната и да потече отдолу на бойлера?
Не,нали се сещащ че при заварка могат да се образуват едни "мехурчета" шлака,които на практика са кухи,но при проба под налягане с въздух например-издържат.След като се напълни бойлера с вода ,която интензивно мени темпетатурата си и се получава свиване и разширяване на метала ,в един момент тия " мехурчета" се пукат и след като пукнатината е в заварката на серпентината към водосъдържателя,кво става? Горещата вода прави налягане и прониква през тази корозирала заварка в серпентината и то с постоянно налягане. Резултата-теч от самата серпентина.
В конкретния случай на колегата ,доколкото съм прочел правилно-серпентината не е свързвана с инсталация,което значи че е празна и оттам си вадя извода че има проблем със заварката на серпентината и тя (серпентината) се пълни с вода и избива през пластмасовите капи. Това си е абсолютен фабричен дефект.
- petko5
- Мнения: 2926
- Регистриран на: Сря 11 апр 2007 18:16
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: ААМ
- Местоположение: София-Белоградчик-Стара Загора
Re: Проблем с бойлер
Здравейте колеги,
Имам следния проблем с хоризонтален бойлер 80л на "Елдоминвист" :
Купих преди година и поливана въпросния бойлер, вързах го както трябва и електрически и ВиК, но след като загрее на макс, топлата вода стига за не повече от 10-15мин....
Имам два бойлера на същата марка-80л., но вертикални и там няма такива пролеми...тоест, спокойно двама души един след друг могат да се изкъпят без проблем....
Искам да попитам, нормално ли това нещо за хоризонталните бойлери или не ?
Благодарен съм на всякакви идеи и мнения...
Имам следния проблем с хоризонтален бойлер 80л на "Елдоминвист" :
Купих преди година и поливана въпросния бойлер, вързах го както трябва и електрически и ВиК, но след като загрее на макс, топлата вода стига за не повече от 10-15мин....
Имам два бойлера на същата марка-80л., но вертикални и там няма такива пролеми...тоест, спокойно двама души един след друг могат да се изкъпят без проблем....
Искам да попитам, нормално ли това нещо за хоризонталните бойлери или не ?
Благодарен съм на всякакви идеи и мнения...
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем с бойлер
Имаш ли инсталация за ТЕЦ-централно снабдяване с топла вода?
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем с бойлер
Гледам има 2 чешита,единия са му отстрани тръбите,другия отдолу.Моя е със странични...ама помня ли.
Идеи-да провериш кога изключва терморегулатора,може да е настроен на 68 гр. примерно и да си го мъднеш на 75гр,все файда.
Или да го отвориш/водосдържатела/ за да видиш тръбите на къде са и при нужда да си ги подкривиш нагоре/надолу съответно,или удлжиш/скъсиш,да има по-голямо разстояние между тях.Ама това не ти го препоръчвам все още.
Идеи-да провериш кога изключва терморегулатора,може да е настроен на 68 гр. примерно и да си го мъднеш на 75гр,все файда.
Или да го отвориш/водосдържатела/ за да видиш тръбите на къде са и при нужда да си ги подкривиш нагоре/надолу съответно,или удлжиш/скъсиш,да има по-голямо разстояние между тях.Ама това не ти го препоръчвам все още.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7682
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Проблем с бойлер
petko5 написа:Здравейте колеги,
Имам следния проблем с хоризонтален бойлер 80л на "Елдоминвист" :
Купих преди година и поливана въпросния бойлер, вързах го както трябва и електрически и ВиК, но след като загрее на макс, топлата вода стига за не повече от 10-15мин....
Имам два бойлера на същата марка-80л., но вертикални и там няма такива пролеми...тоест, спокойно двама души един след друг могат да се изкъпят без проблем....
Искам да попитам, нормално ли това нещо за хоризонталните бойлери или не ?
Благодарен съм на всякакви идеи и мнения...
Напълно нормално е топлата вода от хоризонталния бойлер да се разхлажда по-бързо.
При вертикалните водата стои разслоена без да се смесват топлата и стъдената, докато при хоризонталните височината е малка и загрятата вода се разхлажда бързо при консумация.
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем с бойлер
Аз също съм с хоризонтален,Аристон,вече над 15г.(сменил съм 2 ,но все тая марка) и не е нормално какъвто и да е 80л. бойлер загрят до край да свършва за 10-15 мин.
- petko5
- Мнения: 2926
- Регистриран на: Сря 11 апр 2007 18:16
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: ААМ
- Местоположение: София-Белоградчик-Стара Загора
Re: Проблем с бойлер
gergeto написа:Имаш ли инсталация за ТЕЦ-централно снабдяване с топла вода?
Имам и поради "доброто" и често топлоподаване си монтирах бойлер за всеки случай...
Монтирани са спирателни кранове ако това визираш.
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта