Малко общо заглавие, но не измислих по-добро. Предисторията е, че по-малко от година след обслужването на мотора с ремъци и ролки + смяна на семеринги на валовете, болта на коляновия вал се развърта, къса шпонката, следствие на което се чупят 5 клапана, които нанасят щети по буталата и горивните камери в главата. Прилагам снимки
Линк към още снимки
Идеята, с която пускам темата е да събера мнения отностно това как да процедирам с главата и буталата. На снимките не се вижда много добре, но горе долу дава представа за размера и дълбочината на дупките в буталата. Едното има сравнително дълбока дупка, другите 3 са с кажи речи повърхностни щети. Въпросите ми са:
- да се сменят ли буталата, всичките или някои?
- като се свалят буталата задължително ли се сменят биелни и основни лагери или им се гледа състоянието?
- на главата една от горивните камери е най-зле, има доста наранявания, 2 от горивните камери имат наранявания по легла на клапаните, предполагам, че това или не се прави или няма смисъл да се прави и ще се търси друга глава?
- ако се свалят бутала т.е. ще се сваля и коляновия вал, той шлайфа ли се задължително или само ако се сменят лагерите?
- Нещо друго шлайфа ли се освен главата преди да се сложи обратно?
- Ако имате някакви въпроси отностно кое трябва да се провери, смени, види състояние, да снимам нещо друго казвайте.
- и последното е, някой ако е правил процедурата да ме ориентира в цени за следните неща: биелни и основни лагери, клапани и 2-та вида, шлайф на каквото трябва, сегменти и май това е.
Знам, че искам доста информация, ще съм адски благодарен на хората отзовали се! Благодаря!
Б5 1.8Т AEB събирам мнения ударил клапани
- M3ntata
- Мнения: 843
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: Събирам мнения отностно 1.8Т AEB ударил клапани
-Поне по снимките не виждам смисъл да се сменят бутала.
-За лагерите им се гледа състоянието.
-Главата я отписвай, не че удара пречи, но леглата няма как да ги оправиш и да напасниш клапаните.
-Ако сменяш лагери шлайфаш и контактния елемент.
-Ако слагаш чисто нови бутала задължително шлайфаш блока.
-Специално за този мотор не мога да ти кажа но, пълно ревизиране на глава и блок ще ти излезе колкото 50-60% от стойността на колата (ако е голф 4)
Лично мое мнение:
1) Ако искаш да оправиш твоя.
Купуваш цяла здрава глава с клапани (сменят се гумички, напасват се хубаво клапаните, изчиствате повдигачите и ако е нужно шлайф се прави), нова гарнитура + болтове. Разглобяваш блока измерват се валовете и лагерите ако са добре не сменяш нищо (само отделяш всеки един лагер и после обратно на точното му място). Вадиш буталата замерваш ги ако са добре си ги запазваш, изчистват се добре по профила на самото бутало да няма стърчащи стружки. Като си разглобил всичко смени и сегментите. След това всичко се сглобява обратно и каквото изскочи се сменя като семеринги и подобни. Това е евтин и сигурен вариант (в случай, че блока ти е здрав с всичките валове, лагери и тн)
2) Направо нов двигател от сигурно място за 400-500лв може да намериш здрав като имаш на предвид, че може и да не е оборудван понеже вече си имаш оборудване и ск.кутия, турбина и тн... както се договорите...
За части по мотора предимно kolbenschmidt или mahle някакви ориентировъчни цени..
Болтове за главата: 50-60лв
Гарнитура: 50-60лв (има цели к-кти болтове, гарнитури, уплътнение и подобни за около 200-300лв според мотора)
Бутала около: 250-300лв/бр НОВИ
Сегменти: около 50лв за 1бр бутало (всички горивни и маслени сегменти, но само за едно бутало в случая 4 бутала, ако са по 50лв=200лв за всичките).
Биелни лагери: Тука цената е много различна, но от порядъка на 100-200лв (зависи) за всичките биели.
Основни: Тука пак е същия филм трябва да провериш вероятно пак от порядъка на 100-200лв за целия вал.
Както казах ако си вярваш в мотора не ти е горяло масло и е на поносими километри си вземи цяла оборудвана глава и действай в противен случай нов мотор, понеже не се знае какво ще излезе, а то ще се разбере след разглобяването за което ще си платиш, ако не си го правиш сам (това си е загуба на пари).
Поздрави.
-За лагерите им се гледа състоянието.
-Главата я отписвай, не че удара пречи, но леглата няма как да ги оправиш и да напасниш клапаните.
-Ако сменяш лагери шлайфаш и контактния елемент.
-Ако слагаш чисто нови бутала задължително шлайфаш блока.
-Специално за този мотор не мога да ти кажа но, пълно ревизиране на глава и блок ще ти излезе колкото 50-60% от стойността на колата (ако е голф 4)
Лично мое мнение:
1) Ако искаш да оправиш твоя.
Купуваш цяла здрава глава с клапани (сменят се гумички, напасват се хубаво клапаните, изчиствате повдигачите и ако е нужно шлайф се прави), нова гарнитура + болтове. Разглобяваш блока измерват се валовете и лагерите ако са добре не сменяш нищо (само отделяш всеки един лагер и после обратно на точното му място). Вадиш буталата замерваш ги ако са добре си ги запазваш, изчистват се добре по профила на самото бутало да няма стърчащи стружки. Като си разглобил всичко смени и сегментите. След това всичко се сглобява обратно и каквото изскочи се сменя като семеринги и подобни. Това е евтин и сигурен вариант (в случай, че блока ти е здрав с всичките валове, лагери и тн)
2) Направо нов двигател от сигурно място за 400-500лв може да намериш здрав като имаш на предвид, че може и да не е оборудван понеже вече си имаш оборудване и ск.кутия, турбина и тн... както се договорите...
За части по мотора предимно kolbenschmidt или mahle някакви ориентировъчни цени..
Болтове за главата: 50-60лв
Гарнитура: 50-60лв (има цели к-кти болтове, гарнитури, уплътнение и подобни за около 200-300лв според мотора)
Бутала около: 250-300лв/бр НОВИ
Сегменти: около 50лв за 1бр бутало (всички горивни и маслени сегменти, но само за едно бутало в случая 4 бутала, ако са по 50лв=200лв за всичките).
Биелни лагери: Тука цената е много различна, но от порядъка на 100-200лв (зависи) за всичките биели.
Основни: Тука пак е същия филм трябва да провериш вероятно пак от порядъка на 100-200лв за целия вал.
Както казах ако си вярваш в мотора не ти е горяло масло и е на поносими километри си вземи цяла оборудвана глава и действай в противен случай нов мотор, понеже не се знае какво ще излезе, а то ще се разбере след разглобяването за което ще си платиш, ако не си го правиш сам (това си е загуба на пари).
Поздрави.
- Tsankovski
- Мнения: 364
- Регистриран на: Пон 25 юли 2016 10:14
- Автомобил: VW Passat B5-5 Variant Тiptronic
- Двигател: AMX 2005 2-8 4motion Exclusive
- Местоположение: Русе
Re: Събирам мнения отностно 1.8Т AEB ударил клапани
Една оборудвана глава втора ръка ще е по добре. Буталата ако не са много скапани карай смело с тях.
Аз като понабих клапаните така процедирах със смяна на главата а буталата не съм пипал, но зависи колко са прецакани де
Аз като понабих клапаните така процедирах със смяна на главата а буталата не съм пипал, но зависи колко са прецакани де
- ole
- Мнения: 32
- Регистриран на: Чет 27 май 2010 23:47
- Автомобил: Audi A4 B5
- Двигател: AEB 1999
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Събирам мнения отностно 1.8Т AEB ударил клапани
То на снимките не си личи колко дълбоки са дупките по буталата. Така или иначе искам да им сменя сегментите и да се почистят отгоре хубаво, ще ги сваля тия дни, тамън и ще се видят лагерите, та като ги сваля и почистя ще пусна снимки.
За глава, намерих тази, на която ще мога да прехвърля всичко без клапаните от моята глава - тази. Иска ми се да оправя моя и за това разпитвам какво как се прави. Не ми се търси друг мотор, защото ще е в незнайно състояние и км и некакси не ме кефи идеята директно да го слагам без да му правя нищо, а ако дам 500лв за мотор трудно веднага ще имам и още пара за обслужвания. Моя похарчваше масло, но малко, повече имаше някакви паразитни течове, които сега ще мога да оправя. Иначе колата е на 230к км по таблото, ама дали са тия неам идея, 1999г фейслифтова А4-ка внос от щатите. Благодаря за ориентировъчните цени. Иначе аз си разглобявам и правя всичко. Е за шлайф, напасване клапани/водачи друг ще го прави де.
Благодаря и на двама ви, при развитие ще постна снимки и инфо.
За глава, намерих тази, на която ще мога да прехвърля всичко без клапаните от моята глава - тази. Иска ми се да оправя моя и за това разпитвам какво как се прави. Не ми се търси друг мотор, защото ще е в незнайно състояние и км и некакси не ме кефи идеята директно да го слагам без да му правя нищо, а ако дам 500лв за мотор трудно веднага ще имам и още пара за обслужвания. Моя похарчваше масло, но малко, повече имаше някакви паразитни течове, които сега ще мога да оправя. Иначе колата е на 230к км по таблото, ама дали са тия неам идея, 1999г фейслифтова А4-ка внос от щатите. Благодаря за ориентировъчните цени. Иначе аз си разглобявам и правя всичко. Е за шлайф, напасване клапани/водачи друг ще го прави де.
Благодаря и на двама ви, при развитие ще постна снимки и инфо.
- pavel1828
- Мнения: 243
- Регистриран на: Пон 05 апр 2010 15:26
- Автомобил: vw Passat b 5.5
- Двигател: AVB 2001
- Местоположение: Несебър
Re: Събирам мнения отностно 1.8Т AEB ударил клапани
Една ОБОРУДВАНА глава втора ръка ще е правилното решение.Това само ако буталата нямат дупки.
- M3ntata
- Мнения: 843
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: Събирам мнения отностно 1.8Т AEB ударил клапани
ole написа:За глава, намерих тази, на която ще мога да прехвърля всичко без клапаните от моята глава - тази.
Не се занимавай с megaparts! пусни си обява тук в форума, че търсиш "еди си какво" вероятността да те прецакат е много по малка. Другият вариант е по моргите или в OLX, но не и в megaparts.
- ole
- Мнения: 32
- Регистриран на: Чет 27 май 2010 23:47
- Автомобил: Audi A4 B5
- Двигател: AEB 1999
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Събирам мнения отностно 1.8Т AEB ударил клапани
Е дупки, през които да се вижда картера нямат :D Ама си имат сравнително дълбоки резки, 2 от буталата. Казвате оборудвана глава по-добре, а моите валове, повдигачи, верига и обтегач да си ги пазя? За Мегапартс не беше особено трудно да ме откажете. Аз само като видях, че тая глава няма как да отида сшда я видя и да преценя, а само ако я поръчам, не мерси.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
- Stenly
- Мнения: 1967
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Re: Събирам мнения отностно 1.8Т AEB ударил клапани
Колегите са прави за глава втора ръка ,по-евтин вариант е но е хубаво и тя да се обслужи напълно ,като нови водачи,напасване и евентуално някой клапан ако е тръгнал. Твоята глава може да се оправи също.
- M3ntata
- Мнения: 843
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: Събирам мнения отностно 1.8Т AEB ударил клапани
Резките не пречат колега стига буталото по краищата да няма издувания и да надира блока (цилиндъра). Както казах ако нямат проблеми бутала изчистваш ги хубаво на грубо може и на шмиргела... Под оборудвана имаме поне аз имам предвид. Глава + клапа+ повдигачи, понеже твоите клапани са потрошени както и главата. Самите валове може да си ги запазиш или както се разберете с продавача. Един клапан си е средно 15лв, ако тръгнеш да купуваш нови си е сума, а няма смисъл да вземаш нови, като може за тези пари да вземеш цяла глава дори и с валовете, да си я изчистиш от утайките, напасниш клапаните и си готов. Кой ще оправи тази глава и по точно леглата на клапаните после да не стане, всичко хубаво ама пуши или няма компресия и тн.. Лично за мен въпросната глава си е за килограм желязо...
- ole
- Мнения: 32
- Регистриран на: Чет 27 май 2010 23:47
- Автомобил: Audi A4 B5
- Двигател: AEB 1999
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Б5 1.8Т AEB събирам мнения ударил клапани
Тя моята може да се оправи, ама до колкото разбрах е доста скъпа и несигурна работа. Разбрах за главата, ще се търси оборудвана, но първо ще разглобя блока да се прегледат бутала, биели и лагери.
- ole
- Мнения: 32
- Регистриран на: Чет 27 май 2010 23:47
- Автомобил: Audi A4 B5
- Двигател: AEB 1999
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Б5 1.8Т AEB събирам мнения ударил клапани
Здрвейте колеги, макар и със закъснение пиша да споделя малко прогрес по разглобяването на мотора. В същия албум от по-горе съм добавил нови снимки, ето пак линк - тук. Общо взето лагерите ми се виждат в добро състояние, не ми се вижда да имат неравномерно износване или деруги. Може би трябва да се замерят? Колко са допуските? Само при единия цилиндър има нещо, като задрало бутало или не знам? Обаче на снимките изглежда много по-брутално от колкото на живо, на пипане се усеща, но едва едва и е супер гладко, няма ръбове. Разгледайте и си кажете мнението. Благодаря!
- ole
- Мнения: 32
- Регистриран на: Чет 27 май 2010 23:47
- Автомобил: Audi A4 B5
- Двигател: AEB 1999
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Б5 1.8Т AEB събирам мнения ударил клапани
Никой?
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
-
- Мнения: 442
- Регистриран на: Сря 12 фев 2014 8:38
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AGR 98
- Местоположение: Ловеч
Re: Б5 1.8Т AEB събирам мнения ударил клапани
Тези следи са от хонинга и е нормално да ги има в цилиндъра .Защо ги няма при другите цилиндри не знам .Намери някой ,който може да мери с индикатор и проверете износването , ако има такова. луфта между бутало и цилиндър е около 3 -4 стотни. в противен случай ще ти гори масло.
- ole
- Мнения: 32
- Регистриран на: Чет 27 май 2010 23:47
- Автомобил: Audi A4 B5
- Двигател: AEB 1999
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Б5 1.8Т AEB събирам мнения ударил клапани
За тази снимка става въпрос. Хонинга се вижда, то е тия кръстосаните линии, а това по-надолу си е някакво задиране май. Като се замери ще пиша пак.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
- Автомобил: VW T4 1996
- Двигател: AET
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Б5 1.8Т AEB събирам мнения ударил клапани
Колега, тази дерюга на снимката /по средата на цилиндъра/ ми изглежда някак си не на място, да не кажа страшно :(