Ще се постарая да съм максимално изчерпателен:
Проблемът го има от доста време, но се случваше само, ако се кара с 90+ по магистрала и изключиш от скорост - оборотите падаха до може би 100-200 и се "мъчеше" така няколко секунди, след което в повечето случаи гаснеше или ако не угаснеше се нормализираха оборотите и нямаше проблем. Това при всяко изключване от скорост. Говорих с баща ми /от когото "наследих" колата/ - каза, че винаги е била така на газ.
Миналото лято проблемът започна да става все по-осезаем - вкарах я в сервиз за рутинна смяна на масла и филтри и споменах за проблема - човекът каза, че колата била пушка и нищо и нямало.
Този Януари след двуседмично "боледуване" /падна и тока, а и не се придвижвах с нея за известно време/ тотално отказа - палеше само на бензин, след 4-5 минути като позагрее оборотите падаха и гаснеше. При подаване на газ се случваха някакви детонации май. Дойде репатрак и я прибра - казаха ми, че всичко е идвало от свещи, дистрибурторна капачка и палец - смениха ги. Също ми беше сдал термостата - смениха и него.
Междувременно колата вървеше ок, но проблемът с гасненето на газ си остана. Преди няколко дни положението се влоши като започна при всяко изключване от скорост /или натиснат съединител/ в движение да губи обороти и да гасне, без значение дали се движа с 20 или с 60 и дали на скорост е на 1000 или 3000 оборота - абсолютно същото поведение - падат, "мъчи се" 1-2 секунди и гасне или гасне от раз. Това се случва само на топъл мотор.
В момента поведението е следното:
- Студен мотор: пали от раз на газ, малко по-трудно на бенизн /трябват и няколко оборота/, държи обороти и на газ и на бензин нормално, леко неравномерни и малко над 1000, но предполагам, че е нормално на студен двигател да е така. В движение е ок, не придърпва, не се дави.
- 3-5 минути след палене/потегляне: започва да губи обороти при изключване от скорост в движение, да се дави и да гасне по светофарите. Започва и да придърпва. Обикновено това е момента, в който я обръщам на бензин, за да стигна където съм тръгнал. При потегляне на 1-ва съединителя се отпуска странно - сякаш неравномерно, първо отделя малко ниско, след това "празен" ход и пак захапва рязко /поне така го усещам/ и също сякаш рязко губи мощност при потегляне и трябва да си играя с газта/съединителя за да не я угася - това се случва И на бензин, но само след като започне да загрява. При ремонта Януари смениха и феродов диск - не знам дали има отношение.
- В работна температура: На газ в движение и на скорост е ок - има мощност, не забелязвам да придърпва. Изключването от скорост автоматично означава гаснене. Топлия мотор НЕ пали на газ изобщо - пали добре на бенизн. Ако я угася на светофар пали само на бензин и то много трудно - добре, че съм със сравнително нов акумулатор. Изгася ли я по този начин 2-3 пъти и проблемите с гасненето и губенето на обороти се появяват и на бензин до степен, до която трябва постоянно леко да придържам/припомпвам газта, за да не изгасне за пореден път и да остане там, където изгасне...
Честно казано съм малко наплашен вече от техници/майстори, защото последния път ми взеха пари на половината на цената на цялалт кола, без да видя нито бележки за частите, нито нищо и се оказва, че основните проблеми не са били отстранени.
Не разбирам особено от коли, но не ме е страх да се изцапам и с ваша помощ предпочитам поне да се запозная възможностите и да отхвърля няколко варианта, преди неизбежно да се стигне отново до гараж.
Извинявам се, ако вече има отворени такива теми - потърсих и не открих точно такива, четох доста теми с подобни случки, но за различни автомобили и не знам до колко са приложими решенията и в моя случай.
Благодаря за вниманието, разчитам на вас и се надявам с ваша помощ тази сага да приключи, защото колата ми е доста скъпа на сърцето и не искам да се разделям с нея
