Венто 1.8 моно гасне при изключване от скорост в движение на газ

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Daredevll
Мнения: 4
Регистриран на: Нед 02 авг 2015 9:05
Автомобил: VW Vento 1993
Двигател: ABS 1800cc 90hp
Местоположение: София

Венто 1.8 моно гасне при изключване от скорост в движение на газ

Мнениеот Daredevll » Пет 24 мар 2017 14:12


Здравейте, първо искам да се извиня, ако темата не е за тук - не видях раздел Венто, но то е що-годе същото като Golf III

Ще се постарая да съм максимално изчерпателен:
Проблемът го има от доста време, но се случваше само, ако се кара с 90+ по магистрала и изключиш от скорост - оборотите падаха до може би 100-200 и се "мъчеше" така няколко секунди, след което в повечето случаи гаснеше или ако не угаснеше се нормализираха оборотите и нямаше проблем. Това при всяко изключване от скорост. Говорих с баща ми /от когото "наследих" колата/ - каза, че винаги е била така на газ.
Миналото лято проблемът започна да става все по-осезаем - вкарах я в сервиз за рутинна смяна на масла и филтри и споменах за проблема - човекът каза, че колата била пушка и нищо и нямало.
Този Януари след двуседмично "боледуване" /падна и тока, а и не се придвижвах с нея за известно време/ тотално отказа - палеше само на бензин, след 4-5 минути като позагрее оборотите падаха и гаснеше. При подаване на газ се случваха някакви детонации май. Дойде репатрак и я прибра - казаха ми, че всичко е идвало от свещи, дистрибурторна капачка и палец - смениха ги. Също ми беше сдал термостата - смениха и него.
Междувременно колата вървеше ок, но проблемът с гасненето на газ си остана. Преди няколко дни положението се влоши като започна при всяко изключване от скорост /или натиснат съединител/ в движение да губи обороти и да гасне, без значение дали се движа с 20 или с 60 и дали на скорост е на 1000 или 3000 оборота - абсолютно същото поведение - падат, "мъчи се" 1-2 секунди и гасне или гасне от раз. Това се случва само на топъл мотор.
В момента поведението е следното:
- Студен мотор: пали от раз на газ, малко по-трудно на бенизн /трябват и няколко оборота/, държи обороти и на газ и на бензин нормално, леко неравномерни и малко над 1000, но предполагам, че е нормално на студен двигател да е така. В движение е ок, не придърпва, не се дави.
- 3-5 минути след палене/потегляне: започва да губи обороти при изключване от скорост в движение, да се дави и да гасне по светофарите. Започва и да придърпва. Обикновено това е момента, в който я обръщам на бензин, за да стигна където съм тръгнал. При потегляне на 1-ва съединителя се отпуска странно - сякаш неравномерно, първо отделя малко ниско, след това "празен" ход и пак захапва рязко /поне така го усещам/ и също сякаш рязко губи мощност при потегляне и трябва да си играя с газта/съединителя за да не я угася - това се случва И на бензин, но само след като започне да загрява. При ремонта Януари смениха и феродов диск - не знам дали има отношение.
- В работна температура: На газ в движение и на скорост е ок - има мощност, не забелязвам да придърпва. Изключването от скорост автоматично означава гаснене. Топлия мотор НЕ пали на газ изобщо - пали добре на бенизн. Ако я угася на светофар пали само на бензин и то много трудно - добре, че съм със сравнително нов акумулатор. Изгася ли я по този начин 2-3 пъти и проблемите с гасненето и губенето на обороти се появяват и на бензин до степен, до която трябва постоянно леко да придържам/припомпвам газта, за да не изгасне за пореден път и да остане там, където изгасне...

Честно казано съм малко наплашен вече от техници/майстори, защото последния път ми взеха пари на половината на цената на цялалт кола, без да видя нито бележки за частите, нито нищо и се оказва, че основните проблеми не са били отстранени.

Не разбирам особено от коли, но не ме е страх да се изцапам и с ваша помощ предпочитам поне да се запозная възможностите и да отхвърля няколко варианта, преди неизбежно да се стигне отново до гараж.

Извинявам се, ако вече има отворени такива теми - потърсих и не открих точно такива, четох доста теми с подобни случки, но за различни автомобили и не знам до колко са приложими решенията и в моя случай.

Благодаря за вниманието, разчитам на вас и се надявам с ваша помощ тази сага да приключи, защото колата ми е доста скъпа на сърцето и не искам да се разделям с нея :icon_sad




Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1018
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Венто 1.8 моно гасне при изключване от скорост в движение на газ

Мнениеот megatronS » Пет 24 мар 2017 15:27


Проблемът с гасненето при изключване от скорост е свързан с голямото количество постъпил въздух при по-висока скорост. Газта работи добре с по-малко количество въздух, за разлика от бензина. Решения има няколко: Единият начин е да се намали сечението на въздушния поток преди клапата и след филтъра. Втори начин има със запушване частично на входа на въздуха, който постъпва във филтъра и да се отвори входа на топлия въздух, който филтъра смуче от изпускателните тръби изцяло. Трети начин, ако самия изпарител позволява, му се вкарва маркуч с минимален вътрешен отвор 8мм от филтъра на изведен от задната страна щуцер на някои модели, което гарантира справяне с този проблем на 100 процента. На други модели изпарители, няма изведен отзад щуцер, но има дупка за поставяне на такъв. Всичките тези неща, без последното, един грамотен газаджия, трябва да ги знае и да ги прилага.


Потребителски аватар
Daredevll
Мнения: 4
Регистриран на: Нед 02 авг 2015 9:05
Автомобил: VW Vento 1993
Двигател: ABS 1800cc 90hp
Местоположение: София

Re: Венто 1.8 моно гасне при изключване от скорост в движение на газ

Мнениеот Daredevll » Пет 24 мар 2017 16:28


Мерси за бързия отговор. А защо се получава това само при загрял двигател? Като е студен е ок.

Газаджията, който я е правил е познат и честно казано не мога да преценя колко е компетентен, защото не разбирам достатъчно, но съм карал друга кола на газ, правена от него и при нея грам ги няма тези проблеми - върви трепач.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Венто 1.8 моно гасне при изключване от скорост в движение на газ

Мнениеот инжектопляктор » Пет 24 мар 2017 16:56


При мен това се оправи с 90 градуса коляно поставено на входа на кутията на въздушния филтър. Така въздухът не може да влиза със сила и да разрежда горивната смес и не гасне, а едновременно с това си смуче колкото му трябва и не запушвам нищо. Става с ПВЦ коляно от улук. Загряваш го с пистолета за горещ въздух и точно ще можеш да го намушкаш на место пластмасовата тръбичка на входа на кутията.
Относно гасненето - виж всички вакум маркучета на моното. Ако смуче от скъсан тампон на моното или от щуцери под дросел клапата, тогава смуче въздух, който не минава през нея и моторчето за празен ход не може да компенсира адекватно. При брутални пробиви направо си и гасне.
На газ това се вижда още по-осезаемо, защото на газ количеството гориво зависи пряко от постъпилата газ, която зависи от вакума на двигателя - да я засмуче. Като е зле вакума не стига и друго, ами ще имаш и теч на газ и може и да мирише на такава.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19324
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Венто 1.8 моно гасне при изключване от скорост в движение на газ

Мнениеот stefan4o » Пет 24 мар 2017 19:30


Най-истинско става с уравновесяване на изпарителя. Слага се тръба между външната страна на мембраната и се свързва след въздушния филтър.
Запушванията на тръби и слагане на колена са кърпежи.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Венто 1.8 моно гасне при изключване от скорост в движение на газ

Мнениеот Iezekil » Пет 24 мар 2017 19:50


За да се помогне адекватно,колеги,преди да даваме съвети е хубаво добре да се информираме.Защото най-трудната част е точната диагноза нали.А аз нищо не схванах по проблемите,освен,че гасне.
Та за това да питам аз първо-как е изпълнена газовата-има ли емулатори,симулатори,реле на помпа,на ЕКУ.
После е хубаво да започнем да търсим евентуални проблеми само на едното гориво.За целта се спира газта от бутилката и се кара 1 или 2 дни само на бензин,за да се добие ясна представа кога и какъв е проблема.Това преди да се изпълни е хубаво да се откачи акумулатора за няколко минути.
Проверка на вакумите е добра идея,но те се чуват като смучат принципно.Проверка и на тампона на моното също.
------------------------------------------------------------
Не знам как е тръбата за въздуха при венто,Ако е като на Пасат Б4-зад фара,няма нужда от преправяне.Ако е като на Б3,маха се само допълнителната тръба от самата кутия.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Венто 1.8 моно гасне при изключване от скорост в движение на газ

Мнениеот Bai Sando » Пет 24 мар 2017 20:05


На голф 3/венто така е завъртяна кутията в калника,че според мен поне няма да помогне пвц коляно.Просто тръбата е завряна в калника и няма почти никакво обдухване от насрещния въздух.
По скоро трябва да се регулира празния ход на загрял двигател,като се настрои от бронзовия винт,да пуска едно постоянно количество газ.
Възможно е и стъпковото моторче да е тръгнало и да прави мизерии,но ме съмнява.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Венто 1.8 моно гасне при изключване от скорост в движение на газ

Мнениеот Iezekil » Пет 24 мар 2017 21:35


Така,регулиране на изпаритела няма да реши гасненето на бензин или липсата на мощност при тръгване.
За това казах-първо да се информираме.Евентуално грешки в Еку могат да обяснят някои неща.
Степ мотора щом работи на студено и държи обороти-няма да е.
Има вариант/пак е в моното/ но да не избЪрзваме.
Ето,че не е въздуха към кутията,а колегите бързат с идеи.Първо инфо.В тая връзка км горните въпроси добавяме нов-как е разположен изпаритела спрямо посоката на движение?


taygaar.666
Мнения: 23
Регистриран на: Сря 08 мар 2017 8:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Венто 1.8 моно гасне при изключване от скорост в движение на газ

Мнениеот taygaar.666 » Нед 26 мар 2017 8:38


Колеги възможно е и да са заминали гарнитурите на смукателните колектори.

Изпратено от моят T1 Plus с помощта на Tapatalk


Потребителски аватар
Strosner
Мнения: 295
Регистриран на: Пет 06 май 2016 11:48
Автомобил: VW - Audi - Skoda
Двигател: 2001г
Местоположение: Карлово

Re: Венто 1.8 моно гасне при изключване от скорост в движение на газ

Мнениеот Strosner » Нед 26 мар 2017 9:39


Виж, да не ти е скъсано платното в изпарителя!


dreadx
Мнения: 315
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Венто 1.8 моно гасне при изключване от скорост в движение на газ

Мнениеот dreadx » Нед 26 мар 2017 16:48


Между другото (извън проблема с газта) виж и съединителя. Ако наистина се движи странно и се връща със задържане, ходи да правиш рекламация на който го е сглобявал.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Венто 1.8 моно гасне при изключване от скорост в движение на газ

Мнениеот ktamen » Нед 26 мар 2017 16:56


Къв проблем с газта :gruebel
Гасненето при висока скорост е доста често срещано и се дължи на повечето въздух, който влиза. По горе са обяснили как се оправя този проблем. Ако изобщо може да се брои за проблем, щото мен подобно нещо не ме притеснява никак.


dreadx
Мнения: 315
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Венто 1.8 моно гасне при изключване от скорост в движение на газ

Мнениеот dreadx » Нед 26 мар 2017 17:13


Напротив, ето че проблемът още повече се е влошил:
Daredevll написа:Междувременно колата вървеше ок, но проблемът с гасненето на газ си остана. Преди няколко дни положението се влоши като започна при всяко изключване от скорост /или натиснат съединител/ в движение да губи обороти и да гасне, без значение дали се движа с 20 или с 60 и дали на скорост е на 1000 или 3000 оборота - абсолютно същото поведение - падат, "мъчи се" 1-2 секунди и гасне или гасне от раз. Това се случва само на топъл мотор.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Венто 1.8 моно гасне при изключване от скорост в движение на газ

Мнениеот инжектопляктор » Нед 26 мар 2017 17:38


Това ми прилича на проблем с вакумите.
Аз имах такива проблеми. Оказа се, че единият ъглов маркуч, който отива към канистъра за бензиновите изпарения се беше сцепил. Смучеше въздух. Студена държеше по 2200 оборота, а топла хълцаше и не държеше стабилно обороти. До такава степен се влоши, докато разбера на какво се дължи проблема, че колата на празен ход гаснеше и постоянно трябваше да й подавам газ на място, за да не изгасне.


dreadx
Мнения: 315
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Венто 1.8 моно гасне при изключване от скорост в движение на газ

Мнениеот dreadx » Нед 26 мар 2017 18:41


То от една страна колата с години си е работила така, да гасне при висока скорост. Но пък проблемът наскоро се е задълбочил - значи може да имаме и два различни проблема.

Колегата защо не пише от къде е, пък ако се намери някой наблизо, да я погледне..
- че явно няма много опит, ама пък има желание да си я поддържа - ще я изучи постепенно де, ама ако са няколко неща накуп ще е по-сложно, докато отстрани проблема.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 68 госта