Не отлагай реглажа
Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко - решен
- ktamen
- Мнения: 6388
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
Тампоните не бързай да ги сменяш. Смениш ли ги веднъж и ще трябва да ги сменяш на всеки 2 месеца, новите карат по толкова. Ако все пак ги смениш, не изхвърляй старите.
Не отлагай реглажа
Не отлагай реглажа
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
ktamen написа:Не отлагай реглажа
Чакай да сменя шарнирите де. Всичко е затворено, вторник ще купувам. А пък за реглажа - само заради гумите или по принцип? Без това за лятото ще слагам галоши за доизносване, така че няма да ми пука грам за гумите.

А пък на един приятел от друг град такъв реглаж му направиха..Кормилото не стои в средата и е грешно регулирано, не завива както трябва колата. На такива реглажи ли ме караш да ходя?

- samo_pechka
- Мнения: 9068
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
Мда... ако беше моя колата, щях да открия проблема още при купуването ѝ. За разлика от крива главина или диск, там няма как да е на 100% сигурен човек без смъкване и проверка.
За още 10 минути, канал, щанга и "помощник" ( някой да върти леко волана при необходимост ) , затвърждавам съмненията си , както и ако има и други проблеми по предницата. Ама това не става с висене по форуми , а малко логическо мислене и практика ( въпреки, че там съм слаб, нямам 40 години стаж по ремонти и коли )
Когато прочетох преди 5-6 страници , че големия мастор дето правил коли от 40 години констатирал, че си за лагер на скоростна, паднах от стола от смях. Но докато има телета, ще има и касапи.
А за реглажа на предницата- задължително се прави след ремонт по предница/окачване. Мързи ме да ти обеснявам защо се прави и кое го налага, отделно и ще има поне три страници обяснения, съмнения и оправдания.
За още 10 минути, канал, щанга и "помощник" ( някой да върти леко волана при необходимост ) , затвърждавам съмненията си , както и ако има и други проблеми по предницата. Ама това не става с висене по форуми , а малко логическо мислене и практика ( въпреки, че там съм слаб, нямам 40 години стаж по ремонти и коли )
Когато прочетох преди 5-6 страници , че големия мастор дето правил коли от 40 години констатирал, че си за лагер на скоростна, паднах от стола от смях. Но докато има телета, ще има и касапи.
А за реглажа на предницата- задължително се прави след ремонт по предница/окачване. Мързи ме да ти обеснявам защо се прави и кое го налага, отделно и ще има поне три страници обяснения, съмнения и оправдания.
- Iezekil
- Мнения: 6186
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
Нещо има объркано да знаете.Може ли да пишеш,че има шум в дясно,а да излезе ляв шарнир?Поне при мен особено левия се усеща на крака като потропване...И се проверява с клатене на гумата,а не с вдигане и каране във въздуха...че и тогава да шуми...Дали е това?
Сигурен ли си?
goppa написа:Защото отворите в носача са продълговати. Шарнира може да се мести по носача, за регулиране на наклона на колелото.
Сигурен ли си?
- goppa
- VW експерт

- Мнения: 7998
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Seat Alhambra
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
Заблудил съм се. На Голф 3 са продълговати отворите.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
Iezekil написа:Нещо има объркано да знаете.Може ли да пишеш,че има шум в дясно,а да излезе ляв шарнир?
Писах вдясно, защото мислех, че като ляво всичко е сменено и проверено, отдясно има проблем. Всъщност в движение си е доста трудно да локализираш чукането. Оказва се, че е отляво, след като вдигнах колата и блокирах дясна гума.
Оказва се, че при въртене с гумата има вибрации, които идват от шенкела. Навярно на тоя шарнир му помага леко не балансирана гума.
Оказва се, че едната гума във въздуха ми стои стабилно и тя е дясната. А лявата има луфт, без тоя луфт да движи кормилната щанга, за да е луфт в шарнири на кормилото. А не се движи и полуоската наляво-надясно.
Единствено макферсонът ми играе в такт с долната част на шенкела.
Ти ми кажи дали при движение или завъртане не може да играе. Защото при запалване и въртене на гумата, усещам някакви вибрации на макферсона и някакъв шум, макар и много трудно доловим на празен ход.
Всичко друго се оказва стегнато.
Не е случайно, че има шум отляво и съвсем случайно лявата гума има луфт откъм шарнира. Нали? А чукането в движение, което е по-отдясно да е къде чука рейката от блъскането на колелото.
- Iezekil
- Мнения: 6186
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
Аз какво да кажа..след 9 страници да е шарнир,направо е смешно и за мен не е решение...Но пък да кажа какво си казал ти...
"всичко е стегнато,няма луфтове,шарнира изглежда здрав"
Думата "бучи"я използва доста пъти,а аз не знам шарнир да бучи.
После ходиш при няколко майстора,сменяш маса работи и никой не хваща разбит шарнир...странно.Единия от тях даже усеща по дясната полуоска,че в кутията нещо не е наред.
"Задължително трябва да е нещо в дясно"-твои думи...явно доста подвеждащи.
"Бученето е най-силно между...км"
После "клати се наляво-надясно"...в тая посока се клати от накрайник,шарнира клати навътре/навън.
Диска е бил крив,биенето е изчезнало..до предната страница,където се оказа,че си сменил прав диск...
Следя с интерес темите ти и се мъча да помагам колкото мога.И градивно да ти направя една критика-бързаш да разсъждаваш.Просто сподели подробно проблема и се вслушай в съветите,вместо да бързаш да мислиш на глас и да подвеждаш четящите.
За мен,понеже ти вярвам,ако наистина имаш бучене,то не е от шарнира.Категорично няколко пъти отхвърли възможноста за лагер/не казвам,че е лагер/,а още в началото някъде спомена,макар и само веднъж,че единия ти лагер е почнал да шуми.Предполагам е ставало въпрос за лявата страна и за това толкова бързо го забрави.
Сега въпросът е:шуми ли ти лагер,или още на първа страница си хванал "бученето" на шарнира,но понеже не е в дясно си го подминал?Има ли лагер за смяна или не?Бученето от шарнира ли е в края на краищата,или пак си бучи?Има ли проблем с кутията?Диска бил ли е крив наистина?Гумата верно ли е небалансирана,понеже все пак си имал биене,а и всичко е било стегнато?
"всичко е стегнато,няма луфтове,шарнира изглежда здрав"
Думата "бучи"я използва доста пъти,а аз не знам шарнир да бучи.
После ходиш при няколко майстора,сменяш маса работи и никой не хваща разбит шарнир...странно.Единия от тях даже усеща по дясната полуоска,че в кутията нещо не е наред.
"Задължително трябва да е нещо в дясно"-твои думи...явно доста подвеждащи.
"Бученето е най-силно между...км"
После "клати се наляво-надясно"...в тая посока се клати от накрайник,шарнира клати навътре/навън.
Диска е бил крив,биенето е изчезнало..до предната страница,където се оказа,че си сменил прав диск...
Следя с интерес темите ти и се мъча да помагам колкото мога.И градивно да ти направя една критика-бързаш да разсъждаваш.Просто сподели подробно проблема и се вслушай в съветите,вместо да бързаш да мислиш на глас и да подвеждаш четящите.
За мен,понеже ти вярвам,ако наистина имаш бучене,то не е от шарнира.Категорично няколко пъти отхвърли възможноста за лагер/не казвам,че е лагер/,а още в началото някъде спомена,макар и само веднъж,че единия ти лагер е почнал да шуми.Предполагам е ставало въпрос за лявата страна и за това толкова бързо го забрави.
Сега въпросът е:шуми ли ти лагер,или още на първа страница си хванал "бученето" на шарнира,но понеже не е в дясно си го подминал?Има ли лагер за смяна или не?Бученето от шарнира ли е в края на краищата,или пак си бучи?Има ли проблем с кутията?Диска бил ли е крив наистина?Гумата верно ли е небалансирана,понеже все пак си имал биене,а и всичко е било стегнато?
- pe6kata
- VW експерт

- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
При такива тестове, при които колелото е във въздуха, е желателно под носача да има подпора и колата да лежи на нея. Нормално е при разпънат докрай макферсон да се появят вибрации, когато колелото е във въздуха, особено в лявата поуоска, понеже е къса и ъгъла там става прекалено голям за каретата.
Бучене от разбит шарнир - няма как. Признаците са други.
Относно темата...
Бучене от разбит шарнир - няма как. Признаците са други.
Относно темата...

- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
pe6kata написа:Бучене от разбит шарнир - няма как. Признаците са други.
Звукът съвпада с този при движение. Проблемът не са вибрации, а шум който макар и по-слаб е идентичен с тоя, който усещах. Освен това колелото има луфт, който не се дължи на макферсона. Просто колелото си играе, докато аз съм залостил кормилото.
Не бучи, усещам биене и тракане. Не вие. Бучене не като от лагер, не виене, а периодично тропане. И когато при ниска скорост започнах да усещам как воланът сам се премества нещо ми светна, че има нещо нередно.
Независимо как е вдигната колата, не може отдолу откъм носача шенкелът да има ход, който не се отразява на кормилото. Освен това отдясно тампонът на макферсона хлопа малко повече, но колелото е стегнато и няма луфт.
Iezekil написа:....
Така е, бързам.
Разказвам историята -
Имах биене при спиране и при движение.
Смених гумите, оказаха се криви, с тях взех колата.
Проблемът продължи. Стори ми се че е диск и че е отляво, защото имах чувството, че има вибрации на левият ми крак, който логично е до лявата гума. Смених диска.
Стори ми се, че проблемът намаля. И да, действително не биеше силно така при спиране, както преди.
Но шумът си продължи, а и треперенето на волана от време на време. После треперенето се засили и взе да трепери постоянно леко в движение. Това се случи в последно време, когато тествах.
Шумът не е като виене или бучене на лагер, а като биене.
Уж я оставих на майстор за преглед и го повозих. Казва - лагер скоростна кутия.
Понеже предполагах, че като са сменяли полуоска и каре да видели и всичко друго, то проблемът не може да е отляво. Аз като карам колата не мога да преценя, защото не мога в движение да си местя ухото и да слухтя.
Бученето си продължи. Вдигнах колата вчера. Блокирах дясна гума, докато всичко е във въздуха.
Отляво продължиха някакви необичайни вибрации.
Взех да клатя колелото. Там където преди ми се струваше че под крака ми има вибрации по-особени. Клатя го и играе, без да се мести полуоската или кормилната шанга. Целият шенкел от едната страна има луфт. Той е свързан към носача с шарнир. И отгоре е свързан към Макферсона.
Истината е, че не бях хванал шарнира на първа страница, защото не съм гледал отляво и не съм предполагал, че никой няма да го забележи като проблем. Майстори бяха ми казвали десен лагер на главина.
Обаче аз вдигнам колата, засилвам я до 50-60-70 и не чувам да идва шум от десен лагер. Излязох от колата, подпрях с ръка газта и след това легнах на пода на колата с главата си, за да чуя.
Категорично шумът идваше повече отляво, отколкото отдясно.
Смятам, че шарнирът има луфт. Полуоската има карета. Поради луфта дори във въздуха каретата не само се сгъват, но заради самият луфт имат възможност да създават вибрации в шенкела. Които вибрации се предават във волана.
По-рано бях дал аудио файл. Не е като бучене на лагер. Не е бубубубу, което да се усилва или да изчезва. При ниска скорост шум почти не чувах, обаче нещо ми светна когато шарнирът се е разбил достатъчно, за да играе кормилото дори като карам бавно и колата не е на скорост.
Не знам дали дискът е бил крив. Сигурно съм го нарочил заради вибрациите при спиране като единствен виновник. Като си мислех, че всичко друго е проверено от майстори и се доверих уж на тяхната компетентност.
Последна промяна от инжектопляктор на Пон 17 апр 2017 17:13, променено общо 2 пъти.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
Преди време излових един, който измисляше проблем по колата и после даде съвсем нелогично решение. Отдавна не съм го срещал.
Та и тук ми мяза на хлопане на налъми...
Та и тук ми мяза на хлопане на налъми...
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
Имах усещането, че под левият ми крак в движение усещам вибрации. Обаче бях убеден, че майсторите като са сменяли полуоската трябва да са видели всичко, каквото трябва - бях отправил молба.
Оказва се, че шенкелът хлопа от шарнира.
Биенето и шумът от дисбаланс мисля, че е от биене на колелото, докато хлопа от шарнира в движение, за което спомагат и каретата на полуската, които вместо да се сгъват нацяло, предават част от усилието си в странично преместване. Съответно тия вибрации карат и кормилото да вибрира. А при спиране когато има по-голямо усилие, това пак допринася.
Смятам, че колата вдигната, заедно с гумата, създава вече достатъчно натоварване, за да се прояви проблема, когато двигателят вземе да върти колелото с по-висока скорост. Особено ако то не е перфектно балансирано, въпреки че уж нови гуми имам.
Ето го шумът - той е като тракане, не е виене.
Ако лагер тракаше така, дали нямаше да усетя луфт в някое колело? То е егаси и тракането.
В определена позиция шенкелът се клати, докато съм хванал кормилната щанга. И да е накрайник - външен е. Но като хвана целият шенкел и тръгна да го клатя леко ляво леко дясно, но навътре навън се показва луфт.
Подвеждам, защото правя манджа с грозде, вярвайки на други хора. Ако бях се хванал да вдигна всичко, не да вярвам на други хора отдавна щях да разбера, че има луфт отляво и не само дискът ми е проблем.
Ще сменя първо шарнира, че е по-гаден за смяна. И после ако има остатъчни проблеми - и кормилният накрайник външния.
Оказва се, че шенкелът хлопа от шарнира.
Биенето и шумът от дисбаланс мисля, че е от биене на колелото, докато хлопа от шарнира в движение, за което спомагат и каретата на полуската, които вместо да се сгъват нацяло, предават част от усилието си в странично преместване. Съответно тия вибрации карат и кормилото да вибрира. А при спиране когато има по-голямо усилие, това пак допринася.
Смятам, че колата вдигната, заедно с гумата, създава вече достатъчно натоварване, за да се прояви проблема, когато двигателят вземе да върти колелото с по-висока скорост. Особено ако то не е перфектно балансирано, въпреки че уж нови гуми имам.
Ето го шумът - той е като тракане, не е виене.
Ако лагер тракаше така, дали нямаше да усетя луфт в някое колело? То е егаси и тракането.
Iezekil написа:После "клати се наляво-надясно"...в тая посока се клати от накрайник,шарнира клати навътре/навън.
В определена позиция шенкелът се клати, докато съм хванал кормилната щанга. И да е накрайник - външен е. Но като хвана целият шенкел и тръгна да го клатя леко ляво леко дясно, но навътре навън се показва луфт.
Подвеждам, защото правя манджа с грозде, вярвайки на други хора. Ако бях се хванал да вдигна всичко, не да вярвам на други хора отдавна щях да разбера, че има луфт отляво и не само дискът ми е проблем.
Ще сменя първо шарнира, че е по-гаден за смяна. И после ако има остатъчни проблеми - и кормилният накрайник външния.
- ktamen
- Мнения: 6388
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
muns61 написа:Та и тук ми мяза на хлопане на налъми...
Мяза ти, ама аз залагам 50ст, че Тинки не си измисля.
Залагам още 60ст, че шумът ще си остане непроменен и с новите шарнири.
И като съм тръгвал със залозите още 30ст, че биенетето на волана е от крива гума.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
ktamen написа:И като съм тръгвал със залозите още 30ст, че биенетето на волана е от крива гума.
Не е от крива гума. Смених гумите. И съм пробвал с две различни патерици, едната от вентото останала, другата от пасата. Няма как да е от гума. Уверен съм.
На първата ми кола карах 2 години с едни гуми, никога не бях им правил баланс и никога нищо не е било. Голям карък трябва да съм да случа на общо 8 криви гуми една след друга.
Дадох и аудио запис на шума. Не си го измислям, там е и ме побърква. И единственото, което виждам е луфт в шенкела. Той се крепи на шарнир и макферсона. Шарнирът значи е чао.
Утре ще купя и ще го сменя.
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
Според мен ако има луфтове дори и права гума ще се опитва да си ходи на където си иска - мисля, че може да се получи биене от това.
Дали има или няма луфт във външен кормилен накрайник, не би трябвало да се чудиш, ами си слагаш ръката върху кормилния накрайник и шенкела - след това клатиш и ще усетиш ако има луфт.
Изобщо като си сложиш ръката на две части, между които има шарнирно съединение и като ги разбуташ - може да мърдат с малко, но се усеща. (- не да ги гледаш и да се чудиш дали има или няма луфт)
Или откачаш шарнира/накрайника от шенкела - и вече няма да има никакви съмнения къде точно е луфтът. Понеже лесно ще можеш да разклатиш болта на ръка - ще усетиш и най-малкия луфт.
В тази връзка нямаше да е лошо наистина да ги разкачите тези шарнирни съединения и да разклатите това-онова. Включително и кормилната щанга към рейката - напред-назад, наляво-надясно, нагоре-надолу.
Това бутане и напъване на разните шарнири с щангички, докато колата е стъпила, не винаги е показателно - може и да не хванеш някои малки луфтове. Но като ги разглобиш нещата, луфтът вече няма къде да ти избяга.
Дискът вероятно е бил крив, щом ти е ритало в педала - или е бил поставен накриво (защото и това е възможно), или главината е била разхлабена нещо -- там ефектът се получава само ако бие дискът спрямо спирачните апарати - естествено, че разхлопан шарнир не променя перпендикулярността между диска и спирачния апарат.
- т.е. няма общо с други разхлопани части по окачването, а само: диск - главина - лагер на главина - шенкел - спирачен апарат.
Дали има или няма луфт във външен кормилен накрайник, не би трябвало да се чудиш, ами си слагаш ръката върху кормилния накрайник и шенкела - след това клатиш и ще усетиш ако има луфт.
Изобщо като си сложиш ръката на две части, между които има шарнирно съединение и като ги разбуташ - може да мърдат с малко, но се усеща. (- не да ги гледаш и да се чудиш дали има или няма луфт)
Или откачаш шарнира/накрайника от шенкела - и вече няма да има никакви съмнения къде точно е луфтът. Понеже лесно ще можеш да разклатиш болта на ръка - ще усетиш и най-малкия луфт.
В тази връзка нямаше да е лошо наистина да ги разкачите тези шарнирни съединения и да разклатите това-онова. Включително и кормилната щанга към рейката - напред-назад, наляво-надясно, нагоре-надолу.
Това бутане и напъване на разните шарнири с щангички, докато колата е стъпила, не винаги е показателно - може и да не хванеш някои малки луфтове. Но като ги разглобиш нещата, луфтът вече няма къде да ти избяга.
Дискът вероятно е бил крив, щом ти е ритало в педала - или е бил поставен накриво (защото и това е възможно), или главината е била разхлабена нещо -- там ефектът се получава само ако бие дискът спрямо спирачните апарати - естествено, че разхлопан шарнир не променя перпендикулярността между диска и спирачния апарат.
- т.е. няма общо с други разхлопани части по окачването, а само: диск - главина - лагер на главина - шенкел - спирачен апарат.
- К.Одаджийски
- VW експерт

- Мнения: 12170
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко
Само да спомена, че страничния наклон на колелото на тия пасати се прави от двата болта, които свързват шенкела с амортисьора. Шарнирите са фиксирани и не участват в регулирането на предницата
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 69 госта