Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко - решен

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко

Мнениеот muns61 » Пон 17 апр 2017 19:28


ktamen написа:
muns61 написа:Та и тук ми мяза на хлопане на налъми...

Мяза ти, ама аз залагам 50ст, че Тинки не си измисля.
Залагам още 60ст, че шумът ще си остане непроменен и с новите шарнири.
И като съм тръгвал със залозите още 30ст, че биенетето на волана е от крива гума.

Aз още си мисля, че ни будалка. Честно, не мисля, че може да има толкова тъп потребител във форума. Инжекта определено не е такъв, четейки мненията му.




Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко

Мнениеот pe6kata » Пон 17 апр 2017 20:01


Напълно споделям. Имам подобно усещане от много време насам.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7917
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко

Мнениеот goppa » Пон 17 апр 2017 20:09


Четейки мненията му, инжектопляктора е начетен и интелигентен. Но това не означава, че разбира от всичко (в частност от окачването на автомобила), нито пък изключва предположението което отхвърля muns61.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко

Мнениеот инжектопляктор » Пон 17 апр 2017 20:16


Хора, много ви се моля, по темата. Проблемът е, че се доверих на други хора, че са си свършили работата съвестно.
Утре ще сваля шарнира и ще му видя състоянието. Понеже е евтин, направо ще сложа друг, който ще купя предварително.
Искрено се надявам проблемът да се реши. Ако не, ще гледам кормилните накрайници.
Усещах отляво как има вибрации, мислех че си внушавам и всичко е наред, понеже нали там майстори са гледали всичко.
Явно нищо не мога да изключвам и на никого не мога да имам вяра.
Не вярвам от лагер да бие така, защото не вие, а трака.
И ако съм виновен за нещо, то е че трудно се хващам да човъркам, без да знам за какво става въпрос.
Отляво остана само лагер на главината и шарнири. Нов диск, нови карета, друга полуоска, други гуми.

Последна промяна от инжектопляктор на Пон 17 апр 2017 20:18, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко

Мнениеот samo_pechka » Пон 17 апр 2017 20:16


Да кажа и аз , наистина много странно ми се видя и на мен , бях чел малко по диагонал темата , сега я прегледах пак.
Щом си пробвал други джанти и гумета...
Да споделя мой случай, може да е полезен за други колеги . При мен дисбаланс се появи и от уж читав баланс и гума. Просто случих на дефектна джанта железарка, на която централния отвор е неправилно щанцован ( джантата със сигурност не е ОЕМ ). Самият отвор е добре, но откъм външния край ( периферията ) е все едно под лек ъгъл изрязан цилиндър.
И в резултат като се надене конуса на баланс машината, се получава едно леко изместване радиално, но това се разбра в последствие .
Малко предистория: правим баланса, тежести и т.н. Слага се на колата - ядец . По някоя време в определен диапазон скорост, се появяват вибрации . Връщам се обратно, пак на баланс, всичко в норми, но се вижда едно леко радиално биене на самата джанта. Смъкнах гумата , слагаме джантата само нея пак на баланса , вижда се ясно , но леко радиално отместване . Слагаме я на машина за изправяне на джанти- никакъв проблем, идеално си води , по едно време се заглеждам по-внимателно и "открих" проблема. Затова и проблема се проявява на баланс-машината ( там се притиска с един конус) , а на другата-не, щото там се центрова с втулка по размера на централния отвор.
Айде малко на струга да оправим ръба и приключих с проблема .


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6365
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко

Мнениеот ktamen » Пон 17 апр 2017 20:17


Тва стана форум на психоаналитици :mhihi


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко

Мнениеот инжектопляктор » Пон 17 апр 2017 20:20


samo_pechka написа:Да кажа и аз , наистина много странно ми се видя и на мен

Кое е странно? Сподели. Аз не се занимавам с коли, за това и много питам. Не че не мога да съм развивач на болтове и сменяч на части, каквито са в много сервизи, искам да разбера защо и да си карам колата, без да се вкарвам в излишни разходи и загубено време.
Истината е, че свалих джантата. И гледам, че шенкелът има луфт. Без джанта, без нищо. Ама не главината да играе, ами съм хванал шенкела за съпорта на спирачният апарат.
И ми се струва, че отдолу има луфт. А другият шенкел - десният е плътен, няма луфт. За това съм нарочил шарнира на носача за проблемен. Утре или вдругиден като го сменя ще пиша какво му е било състоянието.

Последна промяна от инжектопляктор на Пон 17 апр 2017 20:25, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко

Мнениеот samo_pechka » Пон 17 апр 2017 20:24


Ами казваш отдясно е проблема, пък се оказва уж шарнир, но отляво . Той пък така да шуми...нещо не ми се връзва.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6365
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко

Мнениеот ktamen » Пон 17 апр 2017 20:25


Вече ти писах, че най вероятната причина е лагера. Разбира се няма как да съм сигурен, без да съм виждал колата. Ама ти си имаш собствени вярвания, че лагер не можел да чука. Ами продължавай да си вярваш щом ти е кеф.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко

Мнениеот инжектопляктор » Пон 17 апр 2017 20:26


samo_pechka написа:Ами казваш отдясно е проблема, пък се оказва уж шарнир, но отляво . Той пък така да шуми...нещо не ми се връзва.

Казах, че не е дясно, а че предполагах, защото предполагах че всичко отляво е огледано. Истината е, че дори вдигната шуми. И другата истина е, че дава газ друг човек, но от каретата не се чува чукане. За мен това е изпадане в резонанс на гумата при движение. Ако смяташ, че не е - кажи какво може да е.
ktamen написа:Ама ти си имаш собствени вярвания, че лагер не можел да чука.

Как може да ми чука в колата, а като друг дава газ, аз да съм си сложил ухото на главината и да няма такъв шум? И то на нито едната от главините да няма такъв шум? И съвсем случайно шенкелът ми играе и той да няма връзка към проблема? Защото аз го виждам как гумата като играе в движение, може да мести наляво-надясно кормилната щанга и хем да чука от вибрацията, хем кормилото ми да вибрира.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко

Мнениеот samo_pechka » Пон 17 апр 2017 20:29


За всеки случай си провери гайката стегната ли е на карето , също и болтовете на каплата.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко

Мнениеот инжектопляктор » Пон 17 апр 2017 20:31


samo_pechka написа:За всеки случай си провери гайката стегната ли е на карето , също и болтовете на каплата.

Без джанта пак го прави тоя проблем. Гайката на карето ще я проверя. Обаче да продължава да чука при сменено каре, разбирам един път да е била хлабава, ама 2 поредни пъти...Макар че нищо вече не мога да приемам за сигурно. Ще видя, като разглобявам. :th_up
Просто съм завъртял краен ляв, виждам шарнира и виждам как бутам шенкела и шарнирът ми се вижда да се клати, а шарнирите трябва да са стегнати и да нямат луфтове.


dreadx
Мнения: 315
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко

Мнениеот dreadx » Пон 17 апр 2017 22:10


Сложи ръка върху проблемното шарнирно съединение и ще усетиш ако се клати и ако има луфт.
Главината *мисля че* не може да е разхлабена, защото тогава ще играе дискът спрямо спирачния апарат и ще ти рита педала при спиране. (особено интересно се получава при спиране със завъртане на волана) --- това ми се е случвало на друга кола, затова уточнявам, че така си мисля, че не е главината да е разхлабена.

Не си виновен за това, че трудно се хващаш да пипнеш нещо, принципно си интелигентен и начетен човек и аз лично не мисля, че лъжеш или си правиш майтап. Ясно е, че работата няма да стане без да се разглоби - може би, като не си се занимавал преди това, просто ти трябва някой дето го е правил, и който разполага с подходящи инструменти, за да разхвърляте един път цялото окачване, хем да видиш кое какво се прави.

Като нямаш инструменти и условия, започваш да умуваш. Ама лошото е, че преди две седмици нещо друго си мислил, извадил си някакви предположения, после си забравил вече кое са предположения и догадки, кое са факти. И ни споделяш готови твои изводи, върху които да мислим. Но ето, че като кажеш хлопа отдясно, ние естествено мислим, че си видял/чул нещо отдясно - а то било защото някой майстор бил гледал лявата част и се предполага да е наред. А те ако гледаха и оправяха всичко, нали нямаше да пишеш сега тук, че да го мислим.

Споко, на някои хора им е писано сами да си правят колите, за да научат нещо. - приеми го и не си мисли, че си най-големият карък, че все да не случваш на майстори.
И онези майстори, при които си ходил, може и да не са толкова зле - например от 50 коли една да не успеят да оправят - и бъди сигурен, че това ще е твоята. (ама както казах, не защото си карък, а защото трябва да я направиш сам.)

Но за да има някакъв вариант да ти помогнат тук хората със съвети, е от изключителна важност да уточняваш кое са факти, кое предположения - май нямаш навика да ги уточняваш тези неща и затова някои хора ти се дразнят.

Иначе хич не ме е яд да "си губя времето" стига да доведе до някой резултат. Ето, работата вече достатъчно отлежа - сега се задава и резултат.

/Единствено ме е било яд в някакви случаи, за какъвто сега ще ви дам пример:
- в БМВ форума преди няколко месеца писах на един ебалняк 5 страници (ама най-подробно, като service-manual), имал проблеми с неговото АГУ - StarGas.
Не знам защо никой не прави Stargas, това са много читави системи. На който и газаджия да се обадиш, отговорът е да отидеш при един в Люлин, или при един в село едикоеси.
-> А може би просто не са толкова разпространени у нас тези инжекциони и повечето газаджии предпочитат да се занимават с Фобос, Бардолини, и на Бардолини майка му..
Но мога да си представя колко е досадно да ходиш при някой *единствения специалист за София и околните села* и да не може да ти реши проблема, затова се хванах и му написах на този, най-подробно: -- измери това, виж онова - и бях останал с впечатление, че горе-долу поне трябва да разбира малко от електроника, понеже беше писал на едно място, че работи в Датекс, (а отделно се оказа, че гаджето му е работила в нашата фирма) - И трябваше въпросният ебалник просто да си извади ръцете от гъза и да вземе един мултицет да измери едни неща, а той хванал с телефона и право при газаджиите, да им показва да четат какво съм писал - и да му го направят..
Обаче обиколил при двама газаджии, и пак нищо не направили, а колата пак прекъсва.. И накрая се ядосах и му викам: - мини за 5 минути, когато ти е удобно.. И още на другия ден взе че мина, а след 10 мин. си тръгна с работещо ГИ. Ама за какво трябваше да му пиша толкова много. Май трябваше да му кажа, че като за всяка тъпотия ще обикаля по газаджии, най-добре за него ще е да вземе да свали всичко и да си сложи един Фобос. И най-добре в Горна Баня, че там били най-големите некадърници, разбрах.. -> ето това заслужаваше, ама и аз откъде да знам, че е такъв.. - Ето и аз съм се минавал понякога да си губя 2-3-5 часа да давам акъл на някой, който не заслужава. Ама защо да си вадя генерални изводи от това и да спирам да пиша на всички останали? - ако мога да помогна с нещо, ще пиша. Аз самият много съм научил и от форуми и от добри хора, (все много кадърни майстори), които са ми писали ей-така - без нищо да ми искат в замяна, и без да се правят колко е сложно - че да дойда в техния сервиз, за да ми отстранят проблема./

Та щом си се хванал най-накрая да го правиш, няма защо да не стане. По-бързо и лесно щяха да станат нещата, ако имаше някой колега наблизо, който да си отдели 1-2 часа от времето и да ти помогне, а и хем да не се чудиш за всичко. Ей-така някой да ти покаже едно разглобяване - за да знаеш кое трябва да стягаш яко, кое не толкова, кое да блъскаш с чук и т.н. Аз не че съм някакъв специалист по ремонти на окачване, ама ако ми беше наблизо, до сега щяхме да сме я разхвърляли колата. И няма да ме е яд, че ще си загубя някакво време - то пък сякаш времето ни е заето все с някакви особено важни работи, че да не можем да отделим на някой 1-2 часа.. ;)
-- включително има един номер, че дори и да гледаш разни клипчета в youtube как се разглобява нещо - пак няма да ти помогнат на 100%, понеже инструментите с които разполагаш ще са различни - ще трябва малко и да импровизираш. Затова е добре първо някой да ти покаже, а ти после ще си прецениш с какви инструменти да се снабдиш и как да го правиш сам.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко

Мнениеот Iezekil » Пон 17 апр 2017 22:36


Значи най-сетне се появиха и вибрации във волана...а гумите викаш нямат баланс?Понеже си го изтървал като отговор,но за сметка на това си преразказа историята за 5ти път...


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B3 1.8 RP - бие волан и спирачки леко

Мнениеот инжектопляктор » Пон 17 апр 2017 22:38


Iezekil написа:Значи най-сетне се появиха и вибрации във волана...

Пробвах с други гуми в движение. Преди мислех, че си внушавам. Обаче проблемът се засили вече достатъчно.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Zulhan и 61 госта