Здравейте колеги. Днес разглобих колата. То това което установих от отварянето на капака е, че 2та вала са разместени(някой от тях е прескочил 1 или няколко зъба) както се вижда на снимките 3 и 4. Нямаше паднал подвигач всички си бяха на място само, че като ги натисках не потъваха(а мисля, че трябва да потъват свободно като ги натиснеш), което ме навежда на мисълта, че някой от тях възможно ли е да е повреден и затова да е започнало да трака така? Имам няколко въпроса:
1) На снимка 2 се вижда как върха на вала е по лъскав от останала му част, това нормално ли е или е много износен ?
2) Възможно ли е да се отвори горния капак на веригата и от там да се изравнят 2та вала или трябва скоростите да се свалят ?
Снимка 1
Снимка 2
Снимка 3
Снимка 4



Golf MK4 2.3 V5 150hp Силно тракане.
- M3ntata
- Мнения: 845
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: Golf MK4 2.3 V5 150hp Силно тракане.
Здравей колега нека да споделя какво мисля аз..
- Като гледам не мисля, че са прескочили валовете, ако беше така мотора щеше да работи много коварно защото веригата трябва да е като черво за да прескочи зъб, не е толкова лесно както при ремъка или овалните зъби. Двигателя ти не е в ГМТ, тъй като все още не си махнал горния капак с обтягащия болт на веригата докарай мотора в ГМТ, фиксирай валовете с 3-4мм на дебелина планки, разпробий им по два отвора на нужните места за да ги захванеш за главата с болтовете за капака или налични със сходна резба. За да ти е по лесно откачи ремъка и върти с подходящ накрайник шайбата на коляновия вал, напред до като дойде в ГМТ (първи цилиндър). Как ще разбереш нека ти подскажа със снимка забележи как са процепите на валовете този на 2-4 цилиндър е от горе, а другия на 1-3-5 цилиндър малкото краче е от горе, а голямото от долната страна. Но все пак за да си сигурен провери през свеща къде ти е буталото на първи цилиндър. Ако си в ГМТ и един от валовете стои така както на снимката че да не може да вкараш планката за която ти говорех по горе, значи е превъртял въпросния вал.
- Повдигачите ги пробвай в горна мъртва точка ("ГМТ") на всяко бутало по отделно, казвам тогава защото въпросното бутало като е горе клапаните са пробрани/затворени и ще ти е по лесно да пробваш дали пружинират и с какво усилие. В това състояние като ги натиснеш с палеца трябва трудно да да натискат клапана на долу, не трябва да е блокирало или с минимално усилие, трябва с напън да потъва. Ако е "заял" или не затваря хубаво може да е от това...
- Нормално е върха на вала (гърбицата) който контактува с повдигача да е лъскав (да има допустимо износване) не знам колко трябва да е износването, но ако е износено в повече то ще е надрано на резки няма да е гладко, аз на снимките не виждам да има надрано (все пак е снимка). Също и повърхността на повдигача ще е надрана...
- Както казах първо (преди да си махнал горния капак на веригата) пробвай всички клапани как функционират, след това дай мотора в ГМТ (първи цилиндър) застопори валовете поне този който може (ако другия е прескочил) и чак тогава махай горния капак да видиш какво става надолу. Може да занулиш вала като махнеш веригата или зъбното колело на въпросния вал, за което не е нужно да сваляш кутията.
- Като гледам не си чел достатъчно за специфичните неща за VR моторите (като цяло) погледни тази снимка за "белезите". В случай, че си махнал само горния капак трябва да се съобразяваш: 1 цилиндър ГМТ, процепите на валовете, белега на шайбата на коляновия (с нея ще знаеш в какво положение е коляновия вал), понеже без да махнеш и долния капак на веригата не може да видиш белезите от другата страна при веригата. Трябва всички тези 3 неща да са на позиция ако си в ГМТ и няма нищо прескочило, а в случай че си свалил и долния капак трябва да погледнеш и зъбното колело на маслената помпа, и зъбното на коляновия, но в случая няма как да ги видиш без да свалиш долния капак за това ще се ориентираш по другите три белези. Ако не е 4motion е доста по лесно да свалиш кутия в домашни условия, по малка, по лека, повече пространство, не махаш моста с носачите, голям зор е да откачиш раздатката от блока, кардана, тръбите след изпускателите с катализаторите, абе много по лесно и бързо става.
Общо взето е това ако мога да помогна с нещо пиши.
- Като гледам не мисля, че са прескочили валовете, ако беше така мотора щеше да работи много коварно защото веригата трябва да е като черво за да прескочи зъб, не е толкова лесно както при ремъка или овалните зъби. Двигателя ти не е в ГМТ, тъй като все още не си махнал горния капак с обтягащия болт на веригата докарай мотора в ГМТ, фиксирай валовете с 3-4мм на дебелина планки, разпробий им по два отвора на нужните места за да ги захванеш за главата с болтовете за капака или налични със сходна резба. За да ти е по лесно откачи ремъка и върти с подходящ накрайник шайбата на коляновия вал, напред до като дойде в ГМТ (първи цилиндър). Как ще разбереш нека ти подскажа със снимка забележи как са процепите на валовете този на 2-4 цилиндър е от горе, а другия на 1-3-5 цилиндър малкото краче е от горе, а голямото от долната страна. Но все пак за да си сигурен провери през свеща къде ти е буталото на първи цилиндър. Ако си в ГМТ и един от валовете стои така както на снимката че да не може да вкараш планката за която ти говорех по горе, значи е превъртял въпросния вал.
- Повдигачите ги пробвай в горна мъртва точка ("ГМТ") на всяко бутало по отделно, казвам тогава защото въпросното бутало като е горе клапаните са пробрани/затворени и ще ти е по лесно да пробваш дали пружинират и с какво усилие. В това състояние като ги натиснеш с палеца трябва трудно да да натискат клапана на долу, не трябва да е блокирало или с минимално усилие, трябва с напън да потъва. Ако е "заял" или не затваря хубаво може да е от това...
- Нормално е върха на вала (гърбицата) който контактува с повдигача да е лъскав (да има допустимо износване) не знам колко трябва да е износването, но ако е износено в повече то ще е надрано на резки няма да е гладко, аз на снимките не виждам да има надрано (все пак е снимка). Също и повърхността на повдигача ще е надрана...
- Както казах първо (преди да си махнал горния капак на веригата) пробвай всички клапани как функционират, след това дай мотора в ГМТ (първи цилиндър) застопори валовете поне този който може (ако другия е прескочил) и чак тогава махай горния капак да видиш какво става надолу. Може да занулиш вала като махнеш веригата или зъбното колело на въпросния вал, за което не е нужно да сваляш кутията.
- Като гледам не си чел достатъчно за специфичните неща за VR моторите (като цяло) погледни тази снимка за "белезите". В случай, че си махнал само горния капак трябва да се съобразяваш: 1 цилиндър ГМТ, процепите на валовете, белега на шайбата на коляновия (с нея ще знаеш в какво положение е коляновия вал), понеже без да махнеш и долния капак на веригата не може да видиш белезите от другата страна при веригата. Трябва всички тези 3 неща да са на позиция ако си в ГМТ и няма нищо прескочило, а в случай че си свалил и долния капак трябва да погледнеш и зъбното колело на маслената помпа, и зъбното на коляновия, но в случая няма как да ги видиш без да свалиш долния капак за това ще се ориентираш по другите три белези. Ако не е 4motion е доста по лесно да свалиш кутия в домашни условия, по малка, по лека, повече пространство, не махаш моста с носачите, голям зор е да откачиш раздатката от блока, кардана, тръбите след изпускателите с катализаторите, абе много по лесно и бързо става.
Общо взето е това ако мога да помогна с нещо пиши.
- GolfHighL
- Мнения: 206
- Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
- Автомобил: Volkswagen Passat CC
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: Пловдив
Re: Golf MK4 2.3 V5 150hp Силно тракане.
Изчерпателен както винаги!
Точно това ми трябваше да знам. Благодаря много! Но тва което каза за клапаните ме притесни. Доста от тях проверих. Натискам ги с пръсти доста силно и пак не потъват дори малко, иначе като ги въртя си се въртят съвсем спокойно, но не потъват надолу. И още един въпрос, ако долу белега на шайбата е точно и ГМТ е точна, но в нито един от валовете не може да влезне планката, значи проблема е от зъбното колело на маслената помпа или на коляновия вал или просто 2та вала са прескочили и трябва да се нагласят? Иии още нещо, за да се подсигуря, първи цилиндър е този на който пише 1 отгоре на валовете нали?

- M3ntata
- Мнения: 845
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: Golf MK4 2.3 V5 150hp Силно тракане.
Явно са здрави повдигачите, но както ти казах трябва да ги пробваш бутало по бутало докарваш 1 бутало на горна мъртва после 2-ро и така всичките. Казвам така да го правиш защото ако не е на горна точка буталото то значи някой клапан било всмукателен или изпускателен ще е отворен тоест повдигача ще е под напрежение и ще ти е трудно да го натиснеш. Иначе не трябва да има никакъв луфт между леглото (главата) и повдигача понеже тогава ще чука. По принцип при този мотор може да са малко по твърди пружините, но трябва да може да ги натискаш поне малко с палеца, когато въпросното бутало е в ГМТ. Колкото до центровката да прав си ако коляновия вал е на белег и е в ГМТ то значи зъбното на помпата е прескочило и когато двигателя е в ГМТ клапаните не са на мястото къде трябва да са и ако разликата е по голяма може да е имало лек контакт между буталото и някой клапан. Но по звука не ми прилича на ударен клапан защото и при най лекия удар разваля леглото в буталото и при всеки един оборот чука на метал, защото при удара задира и прави стружка. Трябва да се нагласят двигателя трябва да е в ГМТ (първи цилиндър) и коляновия на белег, след което валовете се докарват на положение както по горе ти обясних с процепите слагаш веригата, захващаш капака с няколко болта слагаш обтягащия болт за обтегача и въртиш мотора няколко пълни цикъла за да се увериш, че всичко е на място. Като не трябва да има никакъв корем самата верига от пред целия корем трябва да е от страната на обтегача, между вала 1-3-5 и зъбното на маслената веригата трябва да е идеално изпъната. Ако има корем си играеш с зъбчатките, като планките са сложени "фиксирани валове" въртиш вал (2-4) напред, после вал (1-3-5) и така горе между валовете веригата става идеално изпъната и получаваш един голям корем между вала (1-3-5) и зъбното на помпата, тоя корем го избутваш зад зъбното при обтегача без да бягаш от белега на шайбата/коляновия (това е просто пример ако имаш корем на това място, мога да ти дам един клип да добиеш представа). Това с номерирането го разбираш погрешно, по този начин се обозначават (броя или точното място при монтаж-демонтаж) лагерите/петите според мотора. Но в случая да първи цилиндър се намира точно под цифрата 1 ;) Та цилиндрите са наредени по следния начин като застанеш пред колата о погледнеш двигателя
..(2) (4)
(1) (3) (5)
..(2) (4)
(1) (3) (5)
- GolfHighL
- Мнения: 206
- Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
- Автомобил: Volkswagen Passat CC
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: Пловдив
Re: Golf MK4 2.3 V5 150hp Силно тракане.
Благодаря отново колега. Значи сега ще чакам да се пооправи малко времето и ще продължа, дано не изникнат никакви проблеми. И мисля да купя нов хидравличен обтегач(болта), защото тракането може да е от него, ако се е прецакал(защото когато колата е загряла трака, а като е студена не, тъй като маслото е по-рядко като е топло и ако е развален затова трака при заграл двигател). Изпрати ми този клип колега да му хвърля едно око за всеки случай. И дано не излизат други проблеми, всичко да си мине както трябва.
- M3ntata
- Мнения: 845
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: Golf MK4 2.3 V5 150hp Силно тракане.
GolfHighL написа:Благодаря отново колега. Значи сега ще чакам да се пооправи малко времето и ще продължа, дано не изникнат никакви проблеми. И мисля да купя нов хидравличен обтегач(болта), защото тракането може да е от него, ако се е прецакал(защото когато колата е загряла трака, а като е студена не, тъй като маслото е по-рядко като е топло и ако е развален затова трака при заграл двигател). И дано не излизат други проблеми, всичко да си мине както трябва.
Моите симптоми бяха същите загрял/студен мотор но тракането беше х10 над твоето. Ако е от "веригата" мога да те уверя, че само с болта няма да стане. Трябва да смениш болта, обтегача който натиска болта и плъзгача този дългия. При мен долната верига нямаше почти никакво износване в сравнение с горната част и си мисля, че може да минеш без нея ако искаш да спестиш, но решението си е твое. Но те уверявам, че само с болта няма да стане защото износването на бананите при горната верига са сериозни дори се чупят. А самият болт представлява един амортисьор който вътре има твърда пружина която се отпуска с времето, но налягането на маслото допринася допълнителен напън, но налягането като е ниско в случая загрее и не може да изпъне веригата и така почва да яде още по яко обтегачите и зъбните колела. Приготви си около 100-150лв за обтегач, плъзгач и обтяжен болт, като ще ти изскочат още дребни неща за подмяна вероятно около 50лв.
- GolfHighL
- Мнения: 206
- Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
- Автомобил: Volkswagen Passat CC
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: Пловдив
Re: Golf MK4 2.3 V5 150hp Силно тракане.
Ако е до 100-150 лв всичко ще е наред, ами да не се окаже повече... 

-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Нед 11 дек 2011 9:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: qmbol
Re: Golf MK4 2.3 V5 150hp Силно тракане.
Колеги за да не правя нова тема да попитам имам някакво замисляне(дупка)в определени обороти 4000-5000 замаля някак си и след това пак тръгва от 5000-6000оборота.....от какво може да е това 2.3v5 150hp agz
- GolfHighL
- Мнения: 206
- Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
- Автомобил: Volkswagen Passat CC
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: Пловдив
Re: Golf MK4 2.3 V5 150hp Силно тракане.
По принцип колега хубаво е да се закачи на VAG-COM и да се провери. Иначе може да е от деботомер, запушен катализатор(ако ти стои), бензинова помпа и много други неща. При мен преди да махна катализатора беше по-мудна, след като го махнах стана много по адекватна, не се зачудваше толкова.
- M3ntata
- Мнения: 845
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: Golf MK4 2.3 V5 150hp Силно тракане.
GolfHighL/ ще ти дам ориентировъчни цени от миналата година за всичко (3-те части) febi 25220= 40лв, swag 30100002= 70лв, auto kelly VAG 071109513= 40лв така сметнато ти излизат 150лв (като ме съмнява да е толкова) защото аз общо дадох 330лв за 4 обтегача/плъзгача, обтяжен болт, 2 вериги това е пълен комплект, а и един "О" пръстен който ще го видиш като свалиш горния капак, само оригинален е и струва 3-4лв. Вече при теб ако проблема не е от веригата всичко ако изглежда наред с нея, а е нещо от главата например там цените може да отидат и до 500лв.
redfire_98/ От толкова неща може да е, че ме мързи да ги напиша. В най лошия случай бензинова помпа или дебитомер поне според мен защото съм имал подобен проблем. Най добре мини една диагностика и запиши всички грешки.

redfire_98/ От толкова неща може да е, че ме мързи да ги напиша. В най лошия случай бензинова помпа или дебитомер поне според мен защото съм имал подобен проблем. Най добре мини една диагностика и запиши всички грешки.
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Нед 11 дек 2011 9:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: qmbol
Re: Golf MK4 2.3 V5 150hp Силно тракане.
мерси за отговорите ще гледам в най–скоро време да мина диагностика да видим за какво става въпрос защото на 5та доста се замисля като влезе в тези обороти.... и да стои ми катализатора имам някакви съмнения в него....също така не съм сменял свещи кабели бобина има ли вероятност от това също да е..
- GolfHighL
- Мнения: 206
- Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
- Автомобил: Volkswagen Passat CC
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: Пловдив
Re: Golf MK4 2.3 V5 150hp Силно тракане.
Да се върнем на темата. Днес свалих горния капак. На шайбата беше на белег, на ГМТ беше и предния вал си дойде на цепнатините (1-3-5), а задния (2-4) беше избягал 2 зъба напред и го върнах, за да станат и 2-та равни. Обаче нещото което забелязах беше, че когато валовете са си зацепени с планките, веригата при плъзкача не беше перфектно опъната (имаше 7мм корем както се вижда на снимката). Опитах да го изпъна като върнах един зъб на валовете, опъна се, но пък валовете не можеха да се зацепят с планките, бяха по-напред. Затова си ги върнах на мястото и просто завъртях и 2та вала заедно с веригата съвсем леко назад, за да опъна при плъзгача и корема да иде при обтегача. И така стана. Мисля че веригата е разтегната, тъй като 1 зъб преместен на валовете му идва много, а пък плъзгача и обтегача бяха като чисто нови, може и да са сменяни, някой преди мен тъй като видях, че има циликон мазан по капака. Едва ли ще има проблем, че съм врътнал валовете съвсем съвсем леко назад, не съвпадат точно на планките, които влизат във валовете.(най-вероятно половин зъб се пада). Тя до сега вървеше с 2 разместени зъба на единия вал, така че половин зъб едва ли ще го усети
Колега redfire_98 няма как проблема да е от свещи, кабели и бобина.

Колега redfire_98 няма как проблема да е от свещи, кабели и бобина.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 55 госта