Пасат б3 1.8 107коня проблем с оборотите.

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Любослав.В.
Мнения: 12
Регистриран на: Сря 24 фев 2016 12:20
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: PF 1990
Местоположение: Добрич

Пасат б3 1.8 107коня проблем с оборотите.

Мнениеот Любослав.В. » Пон 08 май 2017 18:15


Здравейте колеги от скоро колата ми започна да прави следния проблем: вдига оборотите до 2хиледи след което варират от 1000 до 1500 и след около половин минута се нормализират на 950. А едва днес както карам със средна скорост от 110-120км/ч , мотора изгасна щом изключих от скорост . Първият път паднаха до долу почти изгасна колата , след това се оправиха , на следващия път обаче повторих същото и автомобилът изгасна. Смених стъпков мотор , няма промяна понякога се оправя за момента , щом започна да карам по бързо да изрязвам.от първа до втора така да кажа и пак започва проблема с оборотите . Колеги съвет ако може.




Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4492
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Пасат б3 1.8 107коня проблем с оборотите.

Мнениеот Pet_rov » Вто 09 май 2017 9:16


Сигурен ли си, че пасатът е В3, а конете са 107? Би ли написал кодът на мотора? Не си написал също имаш ли газ, това на бензин ли го прави или на газ? Днес ни са повредени кристалните топки щото. А и ако напишеш откъде си, цена няма да имаш...


Потребителски аватар
Любослав.В.
Мнения: 12
Регистриран на: Сря 24 фев 2016 12:20
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: PF 1990
Местоположение: Добрич

Re: Пасат б3 1.8 107коня проблем с оборотите.

Мнениеот Любослав.В. » Сря 10 май 2017 11:23


Автомобилът е на бензин не е каран на газ , пълна инжекция ГТ серията , проверих синия датчик , щом извадя буксата и запаля оборите са ниски до около 400-450 , щом сложа буксата докато работи и изгасва , след като я запаля отново както буксата еи сложена работи нормално. Понякога.мени оборотите ниски високи , и ако реша да карам на трета с 2000 оборота се получава едно придърпване , номера на.мотора не.мога да го.видя , ако ми кажете от къде да го снимам ще го снимам и ще го кача.


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4492
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Пасат б3 1.8 107коня проблем с оборотите.

Мнениеот Pet_rov » Сря 10 май 2017 14:19


Кодът на мотора е написан в големия талон. В моя профил срещу двигател е написано ADZ. Това е кодът на моя мотор. Не написа откъде си, та някой колега да помогне. Напиши и годината на производство на автомобила.


TheBlackening
Мнения: 79
Регистриран на: Вто 09 май 2017 14:08
Автомобил: Golf2
Двигател: 1990 RP

Re: Пасат б3 1.8 107коня проблем с оборотите.

Мнениеот TheBlackening » Сря 10 май 2017 19:06


Passat 1.8 1988-1991 Engine code PF, power 79kw/107hp(5400RPM)
Това са каталожните данни. Двигателят е PF, друг няма по Autodata 107 коня - 1.8
Системата е Digifant2
Може да се изключи буксата на датчика за температура и да се сложи резистор 2kOhm. Ако така работи, значи датчикът лъже.


Потребителски аватар
Любослав.В.
Мнения: 12
Регистриран на: Сря 24 фев 2016 12:20
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: PF 1990
Местоположение: Добрич

Re: Пасат б3 1.8 107коня проблем с оборотите.

Мнениеот Любослав.В. » Сря 10 май 2017 19:19


Просто купих нов датчик , защото да съм сигурен , промяна няма , днес свалих филтърната кутия да проверя дебитомер , не е от него , щом двигателя работи вадя буксата на дебитомера , промяна няма , щом подам леко газ , ръчно горе от инжекцията , леко заглъхва и почти изгасва , след като поставя буксата на дебитомера се оправя при подаването на ръчна газ , в тихите сега е добре , но щом започна да я карам или да я изрежа леко и пак започва едно вариране на оборотите , центровката на делкото е дора , но щом рязко дам газ заглъхва за секунда и тогава се изфорсирва , като чели взима въздух от някъде , гледах вакумите , всичко е ок , някакви други идей или съм безнадежден случай.... Благодаря предварително .


passat ;)
Мнения: 61
Регистриран на: Чет 29 дек 2016 20:15
Автомобил: Passat b3 1988
Двигател: RP
Местоположение: Шумен

Re: Пасат б3 1.8 107коня проблем с оборотите.

Мнениеот passat ;) » Сря 10 май 2017 20:23


Не разбирам от този двигател,но мисля че имаш задръстен горивен филтър моя пасат е с RP и правеше същите проблеми както е при теб.Ако не е от него има много варианти.Да започна да изброявам ще ми отнеме много време.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13397
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Пасат б3 1.8 107коня проблем с оборотите.

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 10 май 2017 20:26


Смуче въздух от някъде.
Страшна недомислица е механичния инжекцион.
А и няма кадърни майстори.


Потребителски аватар
Любослав.В.
Мнения: 12
Регистриран на: Сря 24 фев 2016 12:20
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: PF 1990
Местоположение: Добрич

Re: Пасат б3 1.8 107коня проблем с оборотите.

Мнениеот Любослав.В. » Сря 10 май 2017 20:41


Не знаех , че пълната инжекция е механична , а имаш ли идея от къде би смукало въздух това чудо.


Потребителски аватар
viksanlg
Мнения: 898
Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
Двигател: пб
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Пасат б3 1.8 107коня проблем с оборотите.

Мнениеот viksanlg » Сря 10 май 2017 20:47


Не е механичен инжекцион,а двигателя е доста добър!Не вярвам да е задръстен горивен филтър.Мисля си че е по добре да го види някой елконаджия с репутация в района от колкото да си сменяш части като замаян и да се окаже не добра центровка


TheBlackening
Мнения: 79
Регистриран на: Вто 09 май 2017 14:08
Автомобил: Golf2
Двигател: 1990 RP

Re: Пасат б3 1.8 107коня проблем с оборотите.

Мнениеот TheBlackening » Сря 10 май 2017 20:57


Zdravko Zankov написа:Страшна недомислица е механичния инжекцион. .

Това не е 1.8 - 112 коня. Това е digifant2 - електронна фулгруп инжекция. Така пише в документацията.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12129
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Пасат б3 1.8 107коня проблем с оборотите.

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 10 май 2017 21:09


Стана мазало :Mr Green Fun И 112 коня мотор с код РВ е със същото управление дори всичките части са им взаимо заменяеми. Просто РВ няма ламбда сонда и катализатор от 107 коньовия PF

Относно проблемът, аз не успях да го реша при мен напълно и смених с моно, но пробвай с едни клещи да стиснеш маркуча който идва от голямото гофре към стъпковия мотор да му намалиш въздуха, ако се оправят така оборотите, режеш маркуча и слагаш едно кранче за газ и си караш.


keymaker
Мнения: 822
Регистриран на: Съб 07 юни 2008 20:43
Автомобил: Passat+T4
Двигател: ABS+AAB
Местоположение: София /с. Мусачево -гр.Елин Пелин

Re: Пасат б3 1.8 107коня проблем с оборотите.

Мнениеот keymaker » Сря 10 май 2017 21:20


Ламбда сонда! Или микро ключетата на дросела. Опитай да изключиш ламбда сондата, ако прави същите работи там е умряло кучето.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат б3 1.8 107коня проблем с оборотите.

Мнениеот radotom » Сря 10 май 2017 21:43


Любослав.В. написа:Смених стъпков мотор , няма промяна...

Любо, бас държа, че не си го сменил с нов, щото нов струва колкото 2 твои Пассата :mhihi
И не е стъпков мотор, а клапан. Клапан за стабилизация на празния ход.

Сега си купуваш едно шише коресилин и си хващаш твоя клапан.
Наливаш от едната му дупка кресилин, лумбуркаш-излива.
Пак наливаш и повтаряш действието докато не почнеш да вади абсолютно чист коресилин.
След това същата процедура през другата дупка.
Много добре ще е, когато се почисти добре, да го налълниш отново и да му подадеш напрежение от акумулатора (на кратки импулси), за да прещрака няколко пъти.
Капваш 1-2 капки тънко масълце (примерно за шевна машина) на щока на буталцето (ще го видиш) и монтираш.
Ако нямаш тънко масло, капни двигателно, ама да е чисто, без нагар.

Следващата тестова процедура е да замери двете ключета на дросел-клапата.
Едното задейства при затворен дросел, другото при напълно отворил.
Съответно са датчик положение празен ход и датчик положение пълно натоварване.
По описанието, което даваш, една от възможностите е да се е прецакало ключето за празен ход. Или просто пъпката отпред да е клеасала и да не се движи.
Мери се с мултицет (омметър)

Това, че си изключил дебитомера и нищо не се е променило не е на добре :no
Говори за възможно износване на резистивния слой на потенциометъра на дебитомера.
Ето малко четиво за разгрявка:
viewtopic.php?f=5&t=341081&hilit=%D0%B4%D0%B5%D0%B1%D0%B8%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D1%80
viewtopic.php?f=17&t=158939&hilit=%D0%B4%D0%B5%D0%B1%D0%B8%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D1%80%2A
Има и още много, но търси по-стари теми.
За да не се шашкаш - PF се различава от 2Е само по дтчика на дросела - на 2Е е с потенцоиметричен датчик, на PF-а - с двете ключета в двата края.
Също така PF се различава от PB само по това, че ти имаш Ламбда-сонда.

Относно температурния датчик: Това, че си го сменил с нов по никакъв начин не значи, че си сложил работещ.
Нещо повече - много е вероятно да си сложил още по- неработещ от твоя!
Това, което се продава масово в магазинната мрежа е такъв боклук, че даже не става да замеряш продавача с него! :banghead
Пробвай номера с резистора, но го направи Уеко тарикатски: покарай колата да загрее и тогава бучни един резистор между 420 и 680 ома (каквото намериш)
Закачаш го на мястото на синия датчик!
Че другия е само за таблото.

Последно за сега - провери много внимаелно гофрираната тръба м/у дебитомера и смуктелния колектор!
Къса се между ламелките и много трудно се вижда, а прави големи магарии.
Провери и маркучите за маслените пари от картера да не с спукани.

И съвсем последно - Я пробвай да покараш 1 ден без въздушен филтър :c020
Просто го махни.
Ако не караш на село или покрай каменни кариери (или в пустинни бури :mhihi ) нищо няма да й стане на колата.



Ахъ! keymakerа не е бил толкова многословен като мен и ме е изпреварил :Mr Green Fun


Потребителски аватар
Любослав.В.
Мнения: 12
Регистриран на: Сря 24 фев 2016 12:20
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: PF 1990
Местоположение: Добрич

Re: Пасат б3 1.8 107коня проблем с оборотите.

Мнениеот Любослав.В. » Чет 11 май 2017 6:40


Довечера ще опитам с коресилина , и клапана за празен ход , а това за.парите , малкият ми мъркуч е скъсан , този които излиза от капака на клапаните влиза в нещо като малък съд , та точно той маркуч е скъсан



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: pe6o__ и 82 госта