
Последното засичане: 34,15л. (70лв. обикновена нафта от ОМВ) - 760км. (до началото на червената зона на горивопоказателя). Който иска да вярва или да не вярва, нямам никакви причини да манипулирам резултатите. Да напомня, колата е VW Jetta 2011 1.6tdi Bluemotion.
Разход по борд 4.1л/100км. Засечен реален разход - 4,5л/100км., толкова отклонение(0,4л/100км) даде и при предишното зареждане. Извънградско + градско каране, видимо от средната скорост 35км/ч. И да допълня - не карам "като бабичка"

И аз съм изумен от разхода. Досега бях карал само бензинови/газови коли, ако някой ми беше казал тогава, че е възможен такъв разход, не бих повярвал.
Преди карах A4 1.8 ADR с газ.инжекцион, по същите маршрути и същият стил на каране, ми даваше среден разход около 10л/100км газ.
Бих казал - уникален двигател е 1.6tdi (CAYC). Само трябва всичко да му е изрядно, за да покаже възможностите си. Какво съм направил по двигателя, веднага след като я взех миналата година:
1. Не ми харесваше работата на първи цилиндър, даваше отклонение достигащо +1.8mg/stroke. На слух двигателя работеше добре! Свалих всички инжектори и ги пратих за тест,почистване ремонт и калибриране. Почти всички бяха извън норми по един или друг показател. Монтирах ги обратно - значително подобрение, но сега пък от време на време първи цилиндър показваше високи стойности и имаше леко играене в оборотите на празен ход. Вероятно проблемът беше в самия пиезо-елемент, който не подлежи на ремонт. В крайна сметка взех рециклиран инжектор от Германия(изглеждащ като нов), смених проблемният първи и нещата заспаха. Преди смяната в "Readiness Status" даваше Catalytic Converter - Failed. След смяната нулирах readiness - статуса и след известен пробег всичко светна в зелено(Passed).
2. Смяна на ремъци, ролки, обтегачи, водна помпа. Постигната центровка - 0.0°. На 166 хил км. някои от ролките на ангр. ремък имаха забележим луфт, едната дори хлопаше при разклащане(вече свалена), за шум да не говорим. Лагерите на водната помпа бяха перфектни. Така че, 210 хил.км. интервал за смяната им е оптимистичен, не че няма да издържат

3. Смяна на филтри и масло( Castrol Edge 5W-30 LL).
4. На малко по-късен етап смених акумулатор. Някой беше сложил стандартен, но "умното" зареждане му беше разказало играта само за 1 година. Трябва си AGM, който е добре да се въведе като параметри в "Battery Regulation - Battery Coding". Колкото и невероятно да звучи, и това има ефект върху разхода, все пак това е идеята на системата.
И да повторя, с 9971 софтуерна версия на ECU съм, която не мисля да ъпдейтвам

Поздрави!