Странно прекъсване... B3 1.8RP
- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
niviat написа:Но имам въпрос - предварението на запалването не се ли регулираше автоматично? Говоря за двигател ABS и система за управление на запалването Mono Monotronik
Това става автоматично само при високи обороти, когато наистина се налага промяна в момента на запалването.На РП мотора е с вакуум, на АБС е електрически.Момента на запалването се прави на 6 градуса + - 1.От тук натам ECU-то си знае работата.Ако е например на 8 градуса ECU-то не може да ги компенсира.
-
didoriginal
- Фотограф на VWClubFest
- Мнения: 2271
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
vladtod написа:didoriginal написа:Сменява се гарнитурата... не е скъпо, ама ако се скъса шпилка - тогава става тегаво...
Шпилики има на изпускателите на всмукателите са якостни болтове /шестостени/ нямат късанеи супер елементарно се сменя гарнитурата/който разбира ,разбира се/
Така ми беше обяснено в Heed 91...
- VW_FEN
- Мнения: 1859
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Добре, а да не би при всички 1.8 Ми да го прави този номер, защото днес си гоморихме с Теодор и той каза, че същото е и при него. С тебе сме си говорили и при тебе го прави сигурно. Може би пък аз натискам прекалено рязко и бързо педала... но то пък няма начин, защото като е студена колата, колкото и рязко да го натисна, няма прекъсване. Като загрее - дсът дсът 

- mafiota
- Мнения: 1583
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Колеги, как точно се прави центровката със стробоскоп, смисъл от къде се взема сигнал светканията на лампата или светодиода да се синхронизират с работата на двигателя?И какво трябва да се учаква да се види, там в прозорчето където се виждат зъбите на маховика?
Тук във форума намерих една схема на стробоскоп, но нещо немога да загрея как се използва?
Тук във форума намерих една схема на стробоскоп, но нещо немога да загрея как се използва?
Колега,измери налягането на бензина....
Може и бенз. помпа да е тръгнала да си оди....
Имах подобен проблем и ми се скъсаха нервите докато затегна кръга до помпата...
Същата работа,сутрин на студено върви,загрее ли става страшно - прекъсва,дави се ,ужас....
Как палиш като е загряла колата,има ли проблем....?
Може и бенз. помпа да е тръгнала да си оди....
Имах подобен проблем и ми се скъсаха нервите докато затегна кръга до помпата...
Същата работа,сутрин на студено върви,загрее ли става страшно - прекъсва,дави се ,ужас....
Как палиш като е загряла колата,има ли проблем....?
- radotom
- Модератор

- Мнения: 19729
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
AGS написа:Колега,измери налягането на бензина....
Може и бенз. помпа да е тръгнала да си оди....
Принципно си прав, но тогава би трябвало да има проблем с ускорението при всякакви обороти, не само в споменатия диапазон.
Поне при мен има вероятност да е и от Датчика за положението на дроселовата. Защото аз постоянно карам в този диапазон на обороти (2 250-3000), така, че нормално е точно там да е износен TPS-а
mafiota написа:Колеги, как точно се прави центровката със стробоскоп, ...
И какво трябва да се учаква да се види, там в прозорчето където се виждат зъбите на маховика?
Стробоскопа взема сигнал от кабела за свеща на I цилиндър. Не знам точно коя схема си гледал, но при някои се вади кабела от делкото и се свързва през преходник, а при други с щипка се закача намотка (датчик) В момента, в който се подава искрата на съответния цилиндър, светка и лампата.
В прозорчето се виждат две резки. Намират се над венеца на маховика, т.е., над зъбите, в посока към двигателя. Над едната резка има набита цифрата '0'. Това ти е ГМТ. След нея, на 6* има още една резка, над която има римско '1' Това ти е 6* преди ГМТ.Тя трябва да съвпадне със стърчащото зъбче, част от корпуса на скоростната кутия. Това ще ти е точната центровка според производителя. При мен се налижи да преместя този белег почти в края на прозорчето. Така се получи най-добро ускорение и доста приличен разход.
Тънкоста в цялата история е, че трябва компа да не командва запалването, т.е., да не влияе на центровката му. При мен това се получава като разкача куплунга на датчика за темп на антифриза (добре, че беше колегата Ivo123 да ме светне!), но при теб май това се постигаше само след включване на VAGCOM.
М/у врочем, много 'майсторчета' не знаят, че я има тази особенност.
- mafiota
- Мнения: 1583
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
radotom написа:AGS написа:Колега,измери налягането на бензина....mafiota написа:Колеги, как точно се прави центровката със стробоскоп, ...
И какво трябва да се учаква да се види, там в прозорчето където се виждат зъбите на маховика?
Стробоскопа взема сигнал от кабела за свеща на I цилиндър. Не знам точно коя схема си гледал, но при някои се вади кабела от делкото и се свързва през преходник, а при други с щипка се закача намотка (датчик) В момента, в който се подава искрата на съответния цилиндър, светка и лампата.
В прозорчето се виждат две резки. Намират се над венеца на маховика, т.е., над зъбите, в посока към двигателя. Над едната резка има набита цифрата '0'. Това ти е ГМТ. След нея, на 6* има още една резка, над която има римско '1' Това ти е 6* преди ГМТ.Тя трябва да съвпадне със стърчащото зъбче, част от корпуса на скоростната кутия. Това ще ти е точната центровка според производителя. При мен се налижи да преместя този белег почти в края на прозорчето. Така се получи най-добро ускорение и доста приличен разход.
Тънкоста в цялата история е, че трябва компа да не командва запалването, т.е., да не влияе на центровката му. При мен това се получава като разкача куплунга на датчика за темп на антифриза (добре, че беше колегата Ivo123 да ме светне!), но при теб май това се постигаше само след включване на VAGCOM.Иначе белега 'плува' в зависимост от оборотите.
М/у врочем, много 'майсторчета' не знаят, че я има тази особенност.
Благодаря ти за просветлението, скоро ще си направя и моят стробоскоп, че да я видя тая центровка , но тя се наблюдава на обороти на ПХ, нали?, защото компа "променя" центровката при високите обороти, (октан коректор - ли му се викаше) - при мен мисля че компенсацията е по електронен път - защото съм с мономотроник.
Колкото до схемата - попадна ми една руска със К567ЛЕ5, и при нея датчикът представлява разцепен тороид, на които се навиват навивки, и така се пъхва към съответният кабел, без да се свалят лулите!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: alpinab, pe6o__, rosenstoilov78 и 81 госта
само не ми се смейте - ся се уча още