Здравейте, колеги!
Около два месеца след смяна на съединител и жило, при изминати не повече от 100-на км. през този период, съвсем неочаквано, слава Богу, не в най-неблагоприятните условия на големия град, забих педала на съединителя до дъното, скъсах чисто новото сменено жило. Разбира се, пътна помощ ме репатрира, смениха ми жилото в сервиз на СБА, но там ми обърнаха внимание, че съединителят ми е доста твърд за нов и не е изключено причина за скъсването да е точно тази твърдост, която предизвиква по-силно напрежение при опъване на жилото.
Като друга възможна причина, както каза и човекът, който ми го смени, ми предложиха прегъване и претъркване на жилото в корпуса на колата, както и слаба конструкция на накрайника на жилото, който го захваща за педала.
Минава ми през ума дали отговорът не е в самия съединител, на все пак искам да ви попитам дали някой от вас се е сблъсквал с подобен проблем и каква се е оказвала причината?
Благодаря предварително на всички!



Голф3, бензин, 1.6, 75 к.с., ABU. Скъсано ново жило при току-що сменен съединител.
Re: Голф3, бензин, 1.6, 75 к.с., ABU. Скъсано ново жило при току-що сменен съединител.
Комплект ли сте сменили съединителя (феродов, притискател и лагер) или само феродовия ?
-
- Мнения: 254
- Регистриран на: Съб 25 окт 2014 6:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Самоков
Re: Голф3, бензин, 1.6, 75 к.с., ABU. Скъсано ново жило при току-що сменен съединител.
Колега,много зависи от качеството на притискателния диск и най вече на жилото.Не уточняваш какъв комплект съединител/каква марка/ сте сложили?! Жилото е саморегулиращо се предполагам, и ако е менте-проблема е от него.Имах случай с друга марка автомобил-страшно тежък педал на съединителя,свалихме скоростите,притискателя поставен на твърдо легнал,едва подаваха демферните пружини при натискане с крак,реших че е от него,сменихме го с по-мек,същата работа.Отидох до авточастите и взех друго жило,това което свалихме беше ново,но задържаше на едно място някъде вътре в бронята.Взех друга марка жило и нещата се оправиха.
- stefan4o
- Мнения: 19322
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Голф3, бензин, 1.6, 75 к.с., ABU. Скъсано ново жило при току-що сменен съединител.
Колега, ти беше ли там като сменяха съединителя? Нов съединител е лек като перце, можеш да натиснеш педала с нокътя на пръста.
- megatone
- Мнения: 486
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 15:05
- Автомобил: Golf 3 1.8 ABS
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф3, бензин, 1.6, 75 к.с., ABU. Скъсано ново жило при току-що сменен съединител.
Къде беше скъсано жилото?
- atanas_m
- Мнения: 23
- Регистриран на: Вто 27 авг 2013 10:17
- Автомобил: VW Golf Drei
- Двигател: 1598 PS75 ABU 1992
- Местоположение: София
Re: Голф3, бензин, 1.6, 75 к.с., ABU. Скъсано ново жило при току-що сменен съединител.
Така, по ред на въпросите:
1. Наистина не мога да кажа в момента марката на комплекта, защото не я помня, но не беше от известните. Все пак става дума за сравнително бюджетно решение, 160 лв като цена. Смяната извърши човек, на когото имам доверие, поради което не съм се задълбочавал много в марки.
2. Жилото беше с ръчна донастройка по мое желание, защото с предишния съединител съм имал доста ядове със саморегулиращо се жило и се стигна дотам, че се върнах в сервиза, който тогава ми го монтира, за да го смени с ръчно.
3. Не съм бил при смяната, поради това, че с нея се зае квалифициран автомонтьор, приятел. Наистина, в началото и на мен ми направи впечатление, че педалът сякаш не е дотолкова по-лек от предишния съединител, но човекът побърза да ме успокои, че с времето щял да се отпусне. Миналата седмица, след скъсването, с новото жило (отново с ръчна донастройка) педалът отново е тежък...
4. Жилото беше скъсано може би върху или най-много сантиметър преди удебеления си край, мястото, с което се захваща за педала.
1. Наистина не мога да кажа в момента марката на комплекта, защото не я помня, но не беше от известните. Все пак става дума за сравнително бюджетно решение, 160 лв като цена. Смяната извърши човек, на когото имам доверие, поради което не съм се задълбочавал много в марки.
2. Жилото беше с ръчна донастройка по мое желание, защото с предишния съединител съм имал доста ядове със саморегулиращо се жило и се стигна дотам, че се върнах в сервиза, който тогава ми го монтира, за да го смени с ръчно.
3. Не съм бил при смяната, поради това, че с нея се зае квалифициран автомонтьор, приятел. Наистина, в началото и на мен ми направи впечатление, че педалът сякаш не е дотолкова по-лек от предишния съединител, но човекът побърза да ме успокои, че с времето щял да се отпусне. Миналата седмица, след скъсването, с новото жило (отново с ръчна донастройка) педалът отново е тежък...
4. Жилото беше скъсано може би върху или най-много сантиметър преди удебеления си край, мястото, с което се захваща за педала.
- stefan4o
- Мнения: 19322
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Голф3, бензин, 1.6, 75 к.с., ABU. Скъсано ново жило при току-що сменен съединител.
atanas_m написа:3. Не съм бил при смяната, поради това, че с нея се зае квалифициран автомонтьор, приятел. Наистина, в началото и на мен ми направи впечатление, че педалът сякаш не е дотолкова по-лек от предишния съединител, но човекът побърза да ме успокои, че с времето щял да се отпусне. Миналата седмица, след скъсването, с новото жило (отново с ръчна донастройка) педалът отново е тежък...
Нищо подобно. Сменял съм два пъти съединител комплект. Като натиснеш педала, усещането е, че няма закачено нищо на него, толкова е лек. Това в деня на смяната. Нещо те сапунисват май...
- atanas_m
- Мнения: 23
- Регистриран на: Вто 27 авг 2013 10:17
- Автомобил: VW Golf Drei
- Двигател: 1598 PS75 ABU 1992
- Местоположение: София
Re: Голф3, бензин, 1.6, 75 к.с., ABU. Скъсано ново жило при току-що сменен съединител.
Да, наистина не отхвърлям такава възможност, колкото и да не ми се иска...
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Голф3, бензин, 1.6, 75 к.с., ABU. Скъсано ново жило при току-що сменен съединител.
Минали са ми през ръцете няколко твърди притискателя, единият даже не отделяше напълно.
- stefan4o
- Мнения: 19322
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Голф3, бензин, 1.6, 75 к.с., ABU. Скъсано ново жило при току-що сменен съединител.
Първият път на предната кола си бях взел комплект ЛУК - мек като перце допоследно я карах с него, на тази й сложих някакъв евтин от Косер, щото нямаха Лук и нямаше как да поръчам оттам - разлика никаква - пак си беше мек, а е наполовина на цената на ЛУК. Може колегата да е уцелил куцата бройка просто.
Все пак бих попитал механика защо така се е получило, щото не е никак нормално.

- atanas_m
- Мнения: 23
- Регистриран на: Вто 27 авг 2013 10:17
- Автомобил: VW Golf Drei
- Двигател: 1598 PS75 ABU 1992
- Местоположение: София
Re: Голф3, бензин, 1.6, 75 к.с., ABU. Скъсано ново жило при току-що сменен съединител.
muns61 написа:Минали са ми през ръцете няколко твърди притискателя, единият даже не отделяше напълно.
Колега muns61, при тези случаи на нови и твърди притискатели какво се прави? Възможен ли е ремонт или.... се налага нова смяна? Как е било при Вас?
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Голф3, бензин, 1.6, 75 к.с., ABU. Скъсано ново жило при току-що сменен съединител.
Този, който не отделяше напълно, го изхвърлихме. Другите така си ги караха.
При теб погледни как се движи новото жило, което ще сложиш, горе при педала. Да не се криви там, където сегашното се е скъсало.
При теб погледни как се движи новото жило, което ще сложиш, горе при педала. Да не се криви там, където сегашното се е скъсало.
- atanas_m
- Мнения: 23
- Регистриран на: Вто 27 авг 2013 10:17
- Автомобил: VW Golf Drei
- Двигател: 1598 PS75 ABU 1992
- Местоположение: София
Re: Голф3, бензин, 1.6, 75 к.с., ABU. Скъсано ново жило при току-що сменен съединител.
Значи няма оправия такъв твърд съединител, разбирам... Всъщност, единственото ми притенение остава да не започне едно периодично късане на нови и нови жила,, постоянна клиентела на Пътна помощ и т.н.
Иначе, непременно ще погледна мястото на захващане на новото жило.
Изпратено от моят SM-T585 с помощта на Tapatalk
Иначе, непременно ще погледна мястото на захващане на новото жило.
Изпратено от моят SM-T585 с помощта на Tapatalk
- atanas_m
- Мнения: 23
- Регистриран на: Вто 27 авг 2013 10:17
- Автомобил: VW Golf Drei
- Двигател: 1598 PS75 ABU 1992
- Местоположение: София
Re: RE: Re: Голф3, бензин, 1.6, 75 к.с., ABU. Скъсано ново жило при току-що сменен съединител.
А "другите", които така си ги карали, имали ли са в последствие проблеми с поне едно или повтарящи се скъсвания на жилата?muns61 написа:Този, който не отделяше напълно, го изхвърлихме. Другите така си ги караха.
При теб погледни как се движи новото жило, което ще сложиш, горе при педала. Да не се криви там, където сегашното се е скъсало.
Изпратено от моят SM-T585 с помощта на Tapatalk
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 76 госта