pasat b5 1998г AFN мотор спира да върви и започва да пуши сив дим

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: pasat b5 1998г AFN мотор спира да върви и започва да пуши сив дим

Мнениеот samo_pechka » Пет 22 фев 2019 20:00


Имах в предвид да е загряло и маслото, извинявам се явно не се подразбира като кажа "напълно загрял" :) Отговаря на поне 20км каране извън града в топло време, зимно поне след 30




Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7918
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: pasat b5 1998г AFN мотор спира да върви и започва да пуши сив дим

Мнениеот goppa » Пет 22 фев 2019 20:01


При опит за палене след като е угаснала светва ли реотана на таблото дори за малко?


Потребителски аватар
GreyGreen
Мнения: 57
Регистриран на: Сря 28 яну 2015 10:48
Автомобил: A4
Двигател:

Re: pasat b5 1998г AFN мотор спира да върви и започва да пуши сив дим

Мнениеот GreyGreen » Пет 22 фев 2019 20:05


goppa написа:При опит за палене след като е угаснала светва ли реотана на таблото дори за малко?

Не, не светва. Само като дам отново “контакт” да върти, тогава си светва с всички лампи.
samo_pechka написа:Имах в предвид да е загряло и маслото, извинявам се явно не се подразбира като кажа "напълно загрял" :) Отговаря на поне 20км каране извън града в топло време, зимно поне след 30

120 км тестове по южната дъга с яко газ... предполагам маслото е загряло, но нямам часовник на таблото, а не се сетихме да видим на компа.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7918
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: pasat b5 1998г AFN мотор спира да върви и започва да пуши сив дим

Мнениеот goppa » Пет 22 фев 2019 20:13


А гледахте ли предварението при опит за палене?


Потребителски аватар
GreyGreen
Мнения: 57
Регистриран на: Сря 28 яну 2015 10:48
Автомобил: A4
Двигател:

pasat b5 1998г AFN мотор спира да върви и започва да пуши сив дим

Мнениеот GreyGreen » Пет 22 фев 2019 20:28


При опит за палене не.. ако става дума за ГНП-то с ужас установихме, че е на 0 градуса, неподходящо за тунинг филмите ми, но скоро сменях ангренаж и оправях помпата и така са я оставили при монтажа, предполагам да работи меко. Тези дни мисля да я бутнат на 4.5-5.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7918
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: pasat b5 1998г AFN мотор спира да върви и започва да пуши сив дим

Мнениеот goppa » Пет 22 фев 2019 20:55


На графиката tdi timing къде е точката?


Потребителски аватар
GreyGreen
Мнения: 57
Регистриран на: Сря 28 яну 2015 10:48
Автомобил: A4
Двигател:

pasat b5 1998г AFN мотор спира да върви и започва да пуши сив дим

Мнениеот GreyGreen » Пет 22 фев 2019 21:09


goppa написа:На графиката tdi timing къде е точката?

Тук вече не съм подготвен.. просто като изпуснах колата и изгасна трябваше драматично да отбия от кръстовището (хахах), но като се замисля чух мапера да коментира точно за точка, че била толкова ниско, че въобще я нямало. Сигурно за това става въпрос. Мога да проверя при първа възможност - 01 engine —-> Meas. blocks - 08, нали тук?


Sent from my iPhone using Tapatalk


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7918
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: pasat b5 1998г AFN мотор спира да върви и започва да пуши сив дим

Мнениеот goppa » Пет 22 фев 2019 21:16


Не. За това става въпрос:


Потребителски аватар
GreyGreen
Мнения: 57
Регистриран на: Сря 28 яну 2015 10:48
Автомобил: A4
Двигател:

pasat b5 1998г AFN мотор спира да върви и започва да пуши сив дим

Мнениеот GreyGreen » Съб 23 фев 2019 12:21


Много полезно видео за любител-некадърник като мен. :D Нямам възможност да проверя в момента, но сега на по-студеното колата не пали добре, ще трябва да сваля дюзите и да ги стендоват ПО-ТОЧНО, както и да се оправи предварението на помпата, защото е момента е на закъснение, доколкото разбрах и при по-високи обороти става някакво мазало с по-големите разпръсквачи, така си го обяснявам аз!
Снощи докато се прибирах от работа на СТУДЕНО направи и нещо друго - както колегата е написал в началото на темата, при рязко подаване на газ към 2500-2800 оборота колата се разтресе (не видях да светят лампи) и искаше да изгасне, но след 30-40 м се оправи. След като загря колата нямаше никакъв проблем. Каква връзка може да има температурата, с това че турбото явно пренаду? (мапера трябва да си го оправя).


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7918
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: pasat b5 1998г AFN мотор спира да върви и започва да пуши сив дим

Мнениеот goppa » Съб 23 фев 2019 14:40


Като пренадуе турбото колата не тресе. Възможно е да се одървят повдигачите от високо налягане на маслото докато е студено.


Потребителски аватар
GreyGreen
Мнения: 57
Регистриран на: Сря 28 яну 2015 10:48
Автомобил: A4
Двигател:

Re: pasat b5 1998г AFN мотор спира да върви и започва да пуши сив дим

Мнениеот GreyGreen » Съб 23 фев 2019 15:04


Тоест вариантите ми са да пробвам с 0/40 масло, да отварям главата и да сменям всичко с вал от SDI, или да намаля налягането? (Съжалявам, че темата така се “разпляка”, но всеки съвет ми е от полза.) Колата ми харесва супер много как върви в момента, но така става, като се захванеш с кочина, дето не си знае годините и километрите.


kukata_pasat
Мнения: 955
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: pasat b5 1998г AFN мотор спира да върви и започва да пуши сив дим

Мнениеот kukata_pasat » Съб 23 фев 2019 17:20


Колега грей имах подобен проблем като твоя когато си взех Пасата 1.9 АФН 110 коня преди три години.Когато го изрязвах на първа и втора до 4000 оборота а след това изключа от скорост колата изгасваше и нямаше палене на стартер,а палеше само на бутане и на скорост и то от четвърт.Никой майстор не можа да ми даде логично обяснение защо гасне.Единтвено на живи данни в движение един път угасна и се установи пренадуване на турбината в следствие на зацапана геометрия след разглабянето им и почистването и проблема с гасненето изчезна за три месеца,а после го направи само веднъж,но пък точно по това време колегите от форума откриха топлата вода с почистването на геометриите без да се сваля турбината и от тогава ги почиствам сам на 4-5 месеца и нямам проблеми с гасненето на колата.


Потребителски аватар
GreyGreen
Мнения: 57
Регистриран на: Сря 28 яну 2015 10:48
Автомобил: A4
Двигател:

Re: pasat b5 1998г AFN мотор спира да върви и започва да пуши сив дим

Мнениеот GreyGreen » Нед 24 фев 2019 10:00


Няма проблем с геометрията колега, нещо друго е. Лостчето също се движи свободно. За пръв път гасненето стана след като смених разпръсквачите, ще започна от тяхното ревизиране, но това, което пишат колегите за повдигачите е притеснително също.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7918
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: pasat b5 1998г AFN мотор спира да върви и започва да пуши сив дим

Мнениеот goppa » Нед 24 фев 2019 12:12


Относно повдигачите прегледай тази тема:
viewtopic.php?f=24&t=472266
Диагностиката е лесна. Просто замерване на налягането на маслото. Не трябва да превишава 7bar.


Потребителски аватар
GreyGreen
Мнения: 57
Регистриран на: Сря 28 яну 2015 10:48
Автомобил: A4
Двигател:

Re: pasat b5 1998г AFN мотор спира да върви и започва да пуши сив дим

Мнениеот GreyGreen » Нед 24 фев 2019 13:13


Прочетох темата. Ще измеря и налягането на маслото при първа възможност. Съмнявам се и в клапана за картерната вентилация. От известно време има необяснимо по-висок разход на масло, дори след смяна на турбото. Горе долу към литър на 5000 км излиза. Ако не работи клапана пак се вдига налягането в мазилната система, нали така?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта