На колко си сменяте ангренажа?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: На колко си сменяте ангренажа?

Мнениеот Водния дух1 » Чет 21 мар 2019 21:30


Тези,усилените ремъци- колко повече км им дават?




Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: На колко си сменяте ангренажа?

Мнениеот milmar » Пет 22 мар 2019 9:16


Hristo+ написа:
milmar написа:.....механиката, си мисля по-дебел ремък би имал по-бързо амортизиране при огъване по един и същ радиус .....

Разбира се, за това трябва да е и по-тесен! Колега, ремъка се състои от множество нишки които освен да се огъват се и опъват и се нарича скъсан ремък а не пречупен, не случайно .....

Първо, нека да приемем, че съм виждал ремък.
Мога да опитам да обясня на кратко какво имам предвид, но може да се наложи да се гледат чертежи. Няма да чертая такива. Има разни науки свързани с механиката като динамика, съпромат и т.н. в които имам само ниво обща култура, но който иска, може да се прочете допълнително.

Огъването на ремъка (в случая) си го представи така: на ремъка разположен в даден момент върху дъга (колело) могат да се дефинират 3 различни радиуса по отношение на дебелината му: малък - съвпада с радиуса на колелото, среден- в средата на ремъка (по дебелина или височина както го наречем) и голям радиус - радиуса на най-външния слой. Представи си последователността прав участък на ремъка и преминаване през дъга. В правия участък трите радиуса са равни, т.е. няма радиуси защото ремъка е права линия. През дъгата ремъка се огъва и да приемем, че слоевете разположени на ниво средния радиус не се променят. Какво става с най-долните и най-горните слоеве условно казано? Слоевете на най-малкия радиус се стремят да се смачкат, а словете на най-големия радиус са подложени на сили на опън и евентуално скъсване след многократна деформация.
И степанта на деформация, или относителното удължаване и свиване на периферните слоеве зависи от два фактора: радиуса през който преминава ремъка (това е константа) и дебелината на ремъка - съответно разликата в трите радиуса. При по-дебел ремък ще има по-големи деформации. По-логично за мен, да се подсили ремък е да се вложат по-качествени материали, а не да се увеличи дебелината му. Или евентуално да се увеличи ширината му.


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Re: На колко си сменяте ангренажа?

Мнениеот Kalin72 » Пет 22 мар 2019 9:57


По-логично за мен, да се подсили ремък е да се вложат по-качествени материали, а не да се увеличи дебелината му.


Именно. Всичко останало е направено за парлама, дебел НЕ значи по-здрав, значи повече напрежение върху ролките. Изобщо, това с дебелия ремък и колко по-по-най здрав бил.... :mrgreen

Я да попитам, за Перник и района, къде мога да ми сменят качествено ангренаж+водна помпа, че вече 45К км откак взех "новата" 2006та година кола, и мисля, че вече е време да сменя ремъка, щото не го смених тогава :) Ама взе да се чува ролка, и така :)


artyom
Мнения: 126
Регистриран на: Вто 18 авг 2015 21:57
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN

Re: На колко си сменяте ангренажа?

Мнениеот artyom » Съб 23 мар 2019 16:55


Преди 4500км правих пълно обслужване на колата. Малко по късно забелязах, че ремъка е започнал леко да се протрива по външния край, ходих при "майстора" и ми заяви, че нищо му няма и не може да се скъса. Днес погледнах пак и видях, че са почнали да се показват конците, та трябва отново да се набутам за нов комплект. Стария ремък с който взех колата изглеждаше като нов като не се знае на колко хиляди км. е. Вече не знам частите ли са менте или "майсторите", комплекта ангренаж който е сложил е Ina.
Прикачени файлове
IMG_4963.JPG


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: На колко си сменяте ангренажа?

Мнениеот nikson85 » Съб 23 мар 2019 17:56


Към 90 000км. Или на 5 години. По принцип така пише от завода.


mrsch66
Мнения: 304
Регистриран на: Чет 22 мар 2012 18:38
Автомобил: jetta 2
Двигател: ez 1986
Местоположение: praha

Re: На колко си сменяте ангренажа?

Мнениеот mrsch66 » Съб 23 мар 2019 18:21


Аrtyom ''мастора'' ти е менте това се получава от неправилно изпъване на на ремъка.


Потребителски аватар
Presli82
Мнения: 508
Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
Автомобил: Volkswagen Passat b2
Двигател: diesel
Местоположение: Svoge
Контакти:

Re: На колко си сменяте ангренажа?

Мнениеот Presli82 » Съб 23 мар 2019 23:03


Не е гаранция че е от майстора. По същия начин ми изяде ремъка от криви ролки. Нови!


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: На колко си сменяте ангренажа?

Мнениеот nikson85 » Нед 24 мар 2019 7:08


Водния дух1 написа:Тези,усилените ремъци- колко повече км им дават?

Усилен или не усилен ролките като блокират и все тая.


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Re: На колко си сменяте ангренажа?

Мнениеот Pichaga » Нед 24 мар 2019 11:51


преди да блокират свирят на умирачка, не може да не ги усетиш. Иначе ремък наистина се къса от блокирала ролка, водна помпа, обтягаща ролка, много по -често отколкото от умора на материала
иначе сменям на 60-65 000 км, като купувам ролки, водна помпа и ремък от доказани марки и да не са менте

п.с. Тия дни сменях пистовия ремък заедно с обтягаща и паразитна ролка. Оказа се че обтягащата е сменяна, но паразитната беше оригиналната от 2007 година. Тепърва се обаждаше лекичко на 190 000 километра. Така че издържат бая километри, но си иска смяна, да са не прецакат нещо много по важно :11


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: На колко си сменяте ангренажа?

Мнениеот nikson85 » Нед 24 мар 2019 13:10


Аз мисля че и годините имат значение не само пробега, защото материалите си губят еластичността.


Потребителски аватар
cgozzie
Мнения: 22
Регистриран на: Сря 24 юли 2019 23:40
Автомобил: Seat Altea 2008
Двигател: 1 6 BSE
Местоположение: Варна

Re: На колко си сменяте ангренажа?

Мнениеот cgozzie » Чет 01 авг 2019 10:49


Аз за 2.5год..ги навъртях 55000км..Колата е карам адски много на ден не по-малко от 100-150км.Вчера отворих просто ей така от любопитство да си видя ремъка,и много се зачудих няма протрито нито нещо напукано конци да се показват дори и надписите си стояха видими леко протрити.Но все пак 55000км съм ги минал и другата седмица съм се записал за цялостен комплект,аз правя така за мое си успокоение винаги с тази смяна си сменям и термостат и датчик за температурата макар и да ми бачкат още.Преди 5год заради 1 датчик за температурата се си виках той бачка ще изкара още и още,и в 1 прекрасен летен ден се пребирам от София-Варна и точно на завоите преди Ловеч мале мила гръмнах като бомба и ей зарад тоз датчик перката не вклучила и знаете какво следва изненада...Много хора масово пренебрегват датчиците по колата си.Не е то аз ще сменя ремъци свещи кабели ала бала и карай.Аз съм такъв че още докът е взех смених всичко по нея и що де има датчик за квот се сетите са нови така карам спокойно... :11 :11 :11



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: licho58, vanesto и 52 госта