


На колко си сменяте ангренажа?
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: На колко си сменяте ангренажа?
Тези,усилените ремъци- колко повече км им дават?
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: На колко си сменяте ангренажа?
Hristo+ написа:milmar написа:.....механиката, си мисля по-дебел ремък би имал по-бързо амортизиране при огъване по един и същ радиус .....
Разбира се, за това трябва да е и по-тесен! Колега, ремъка се състои от множество нишки които освен да се огъват се и опъват и се нарича скъсан ремък а не пречупен, не случайно .....
Първо, нека да приемем, че съм виждал ремък.
Мога да опитам да обясня на кратко какво имам предвид, но може да се наложи да се гледат чертежи. Няма да чертая такива. Има разни науки свързани с механиката като динамика, съпромат и т.н. в които имам само ниво обща култура, но който иска, може да се прочете допълнително.
Огъването на ремъка (в случая) си го представи така: на ремъка разположен в даден момент върху дъга (колело) могат да се дефинират 3 различни радиуса по отношение на дебелината му: малък - съвпада с радиуса на колелото, среден- в средата на ремъка (по дебелина или височина както го наречем) и голям радиус - радиуса на най-външния слой. Представи си последователността прав участък на ремъка и преминаване през дъга. В правия участък трите радиуса са равни, т.е. няма радиуси защото ремъка е права линия. През дъгата ремъка се огъва и да приемем, че слоевете разположени на ниво средния радиус не се променят. Какво става с най-долните и най-горните слоеве условно казано? Слоевете на най-малкия радиус се стремят да се смачкат, а словете на най-големия радиус са подложени на сили на опън и евентуално скъсване след многократна деформация.
И степанта на деформация, или относителното удължаване и свиване на периферните слоеве зависи от два фактора: радиуса през който преминава ремъка (това е константа) и дебелината на ремъка - съответно разликата в трите радиуса. При по-дебел ремък ще има по-големи деформации. По-логично за мен, да се подсили ремък е да се вложат по-качествени материали, а не да се увеличи дебелината му. Или евентуално да се увеличи ширината му.
-
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG
Re: На колко си сменяте ангренажа?
По-логично за мен, да се подсили ремък е да се вложат по-качествени материали, а не да се увеличи дебелината му.
Именно. Всичко останало е направено за парлама, дебел НЕ значи по-здрав, значи повече напрежение върху ролките. Изобщо, това с дебелия ремък и колко по-по-най здрав бил....

Я да попитам, за Перник и района, къде мога да ми сменят качествено ангренаж+водна помпа, че вече 45К км откак взех "новата" 2006та година кола, и мисля, че вече е време да сменя ремъка, щото не го смених тогава :) Ама взе да се чува ролка, и така :)
Re: На колко си сменяте ангренажа?
Преди 4500км правих пълно обслужване на колата. Малко по късно забелязах, че ремъка е започнал леко да се протрива по външния край, ходих при "майстора" и ми заяви, че нищо му няма и не може да се скъса. Днес погледнах пак и видях, че са почнали да се показват конците, та трябва отново да се набутам за нов комплект. Стария ремък с който взех колата изглеждаше като нов като не се знае на колко хиляди км. е. Вече не знам частите ли са менте или "майсторите", комплекта ангренаж който е сложил е Ina.
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: Чет 22 мар 2012 18:38
- Автомобил: jetta 2
- Двигател: ez 1986
- Местоположение: praha
Re: На колко си сменяте ангренажа?
Аrtyom ''мастора'' ти е менте това се получава от неправилно изпъване на на ремъка.
- Presli82
- Мнения: 508
- Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
- Автомобил: Volkswagen Passat b2
- Двигател: diesel
- Местоположение: Svoge
- Контакти:
Re: На колко си сменяте ангренажа?
Не е гаранция че е от майстора. По същия начин ми изяде ремъка от криви ролки. Нови!
Re: На колко си сменяте ангренажа?
Водния дух1 написа:Тези,усилените ремъци- колко повече км им дават?
Усилен или не усилен ролките като блокират и все тая.
- Pichaga
- Антиспамър №1
- Мнения: 16339
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
- Автомобил: Opel Zafira B
- Двигател: Z19DT
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: На колко си сменяте ангренажа?
преди да блокират свирят на умирачка, не може да не ги усетиш. Иначе ремък наистина се къса от блокирала ролка, водна помпа, обтягаща ролка, много по -често отколкото от умора на материала
иначе сменям на 60-65 000 км, като купувам ролки, водна помпа и ремък от доказани марки и да не са менте
п.с. Тия дни сменях пистовия ремък заедно с обтягаща и паразитна ролка. Оказа се че обтягащата е сменяна, но паразитната беше оригиналната от 2007 година. Тепърва се обаждаше лекичко на 190 000 километра. Така че издържат бая километри, но си иска смяна, да са не прецакат нещо много по важно
иначе сменям на 60-65 000 км, като купувам ролки, водна помпа и ремък от доказани марки и да не са менте
п.с. Тия дни сменях пистовия ремък заедно с обтягаща и паразитна ролка. Оказа се че обтягащата е сменяна, но паразитната беше оригиналната от 2007 година. Тепърва се обаждаше лекичко на 190 000 километра. Така че издържат бая километри, но си иска смяна, да са не прецакат нещо много по важно

Re: На колко си сменяте ангренажа?
Аз мисля че и годините имат значение не само пробега, защото материалите си губят еластичността.
- cgozzie
- Мнения: 22
- Регистриран на: Сря 24 юли 2019 23:40
- Автомобил: Seat Altea 2008
- Двигател: 1 6 BSE
- Местоположение: Варна
Re: На колко си сменяте ангренажа?
Аз за 2.5год..ги навъртях 55000км..Колата е карам адски много на ден не по-малко от 100-150км.Вчера отворих просто ей така от любопитство да си видя ремъка,и много се зачудих няма протрито нито нещо напукано конци да се показват дори и надписите си стояха видими леко протрити.Но все пак 55000км съм ги минал и другата седмица съм се записал за цялостен комплект,аз правя така за мое си успокоение винаги с тази смяна си сменям и термостат и датчик за температурата макар и да ми бачкат още.Преди 5год заради 1 датчик за температурата се си виках той бачка ще изкара още и още,и в 1 прекрасен летен ден се пребирам от София-Варна и точно на завоите преди Ловеч мале мила гръмнах като бомба и ей зарад тоз датчик перката не вклучила и знаете какво следва изненада...Много хора масово пренебрегват датчиците по колата си.Не е то аз ще сменя ремъци свещи кабели ала бала и карай.Аз съм такъв че още докът е взех смених всичко по нея и що де има датчик за квот се сетите са нови така карам спокойно...




Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта