Голф мк3 1,6i AEK 96 - Зацепване на ангренажен ремък.

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1226
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Голф мк3 1,6i AEK 96 - Зацепване на ангренажен ремък.

Мнениеот stypkata » Чет 28 мар 2019 20:13


IMG_20190328_165448-1024x576.jpg
Здравейте.Днес се направих на майстор и не белязах ангренажа преди да го сваля и сега не мога да го зацепя.Докарвам зъбното колоело на разпределителния вал между Т и 0 както е показано в аутодата и палеца на делкото сочи към чертата в корпуса на делкото,но не съм сигурен за белязката на маховика.Та това ли е правилната белязка? В аутодата има едни ромбчета,които не виждам на моя маховик.

Последна промяна от stypkata на Съб 30 мар 2019 5:00, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7902
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Голф мк3 1,6i AEK 96 - Зацепване на ангрежанен ремък.

Мнениеот goppa » Чет 28 мар 2019 21:24


Белезите на този мотор не са ли на шайбите?


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13365
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Голф мк3 1,6i AEK 96 - Зацепване на ангрежанен ремък.

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 28 мар 2019 22:23


Има белег и на маховика.
И съм почти сигурен,че е това на снимката.
Колега,превърти го отново и гледай внимателно.
Като засек е, върху зъб на венеца.


niki_k
Мнения: 254
Регистриран на: Съб 25 окт 2014 6:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Re: Голф мк3 1,6i AEK 96 - Зацепване на ангрежанен ремък.

Мнениеот niki_k » Пет 29 мар 2019 7:01


Колега,отвий тази пластмасова капачка-тогава шанса да видиш засека е по-голям.За да се ориентираш къде се намира,свали свеща на първи или четвърти цилиндър,завърти кол.вал до горна мъртва точка/като бръкнеш в отвора за свеща с отверка/и тогава търси засека.


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3106
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Голф мк3 1,6i AEK 96 - Зацепване на ангрежанен ремък.

Мнениеот georgebonev » Пет 29 мар 2019 10:23


"Чопа" от снимката горе не е белег, а е за инструмент.

Търси нещо като това (А):

Изображение

Смяна на ангренажен ремък:

:arrow https://workshop-manuals.com/volkswagen/golf-mk3/power_unit/4-cyl._injection_engine_(cross-flow_cylinder_head)_mechanics/enginecrankshaft_group_pistons/dismantling_and_assembling_engine/removing_and_installing_toothed_belt/
Единия белег трябва да е за градуси преди горна мъртва точка - ГМТ (TDC), другия за TDC.


Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1226
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Re: Голф мк3 1,6i AEK 96 - Зацепване на ангрежанен ремък.

Мнениеот stypkata » Пет 29 мар 2019 17:21


Благодаря ви колеги.Свалих капачката и се видяха белезите (една тънка чертичка).Ангренажа мисля,че го зацепих правилно,но колата пак не пали.Със старт спрей припалва и угасва като свърши спрея.Проблема е,че в маркуча от бензиновата помпа,който влиза в бензиновата рейка не идва бензин.Смених релето (167) без резултат..

VAG COM ми изкарва грешка със "speed sensor" и температура на входящия въздух -49гр (при 5гр външна на студен двигател) и -49гр темп. на атифриза.До вчера си палеше и вървеше като пушка.Протече ми една капачка против замръзване на главата и за това свалих ангренажа и всмукателния колектор заедно с дюзите да им сменя 0-пръстените.Друго не съм пипал и колата сега не пали :(


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19698
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Голф мк3 1,6i AEK 96 - Зацепване на ангрежанен ремък.

Мнениеот radotom » Пет 29 мар 2019 20:47


Хол-датчика на делкото включен ли е?


Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1226
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Re: Голф мк3 1,6i AEK 96 - Зацепване на ангрежанен ремък.

Мнениеот stypkata » Пет 29 мар 2019 21:06


Да.Него не съм го пипал.Друго си мисля,но не съм сигурен .Кажете дали е възможно : Възможно ли е ако скобата ,която държи бензиновите инжектори към рейката не е сложена добре да натовари до толкова бензиновата помпа,че тя да изгори?Защото вчера след ремонта запали от първия път,но двигателя тресеше много.Огледах го и забелязах,че от едниния инжектор тече бензин,защото скобата му не съм я щракнал добре в каналчето .При опит за наместване на тази скобичка разместих инжектора и се разхвърча бензин под много високо налягане.На предния ден като ги свалях за смяна на О-пръстените нямаше такова налягане там.Та възмжоно ли е заради тази скобичка налягането в инжекторите да се е покачило до толкова,че да натовари много бензиновата помпа и да я изгори? Факт е,че вчера пръскаше бензин -следователно такъв е идвал до рейката,бензиновата помпа си е работила,а сега не идва бензин от входящия маркуч....Утре ще се опитам да и подам директно 12V на помпата,за да видя дали ще тръгне и дали ще закара гориво до бенз.рейка.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19698
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Голф мк3 1,6i AEK 96 - Зацепване на ангрежанен ремък.

Мнениеот radotom » Пет 29 мар 2019 23:03


Ако е пръскало бензин, налягането по-скоро е било ниско в рейката, не високо.
Според мен зора ти е в електрото - лошо вкаран куплунг или скъсана маса някъде


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Голф мк3 1,6i AEK 96 - Зацепване на ангрежанен ремък.

Мнениеот bobocamaro » Пет 29 мар 2019 23:05


Ами не, не е възможно. Всякакъв пропуск в бензиновите пътища всъщност води до разтоварване на помпата.
Избръмчава ли помпата след даване на контакт, без да въртиш стартера?


Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1226
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Re: Голф мк3 1,6i AEK 96 - Зацепване на ангренажен ремък.

Мнениеот stypkata » Съб 30 мар 2019 7:06


Не се чува помпата ,но и преди не винаги се чуваше а си палеше.


Едит: подадох 12v на помпата .чува се че работи ,но бензин все още не идва до реката...възможно ли е да се върти а да не изпомпва гориво...


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19698
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Голф мк3 1,6i AEK 96 - Зацепване на ангренажен ремък.

Мнениеот radotom » Съб 30 мар 2019 16:03


Да, ако е счупена турбинката, не достига до гориво, разложени са гумените О-пръстени на кошницата или е запушен някъде бензинопровода/филтъра
А може и да я чуваш, но тя да не върти, само да бръмчи. Случва се при късо в колектора на моторчето


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Голф мк3 1,6i AEK 96 - Зацепване на ангренажен ремък.

Мнениеот Bai Sando » Съб 30 мар 2019 17:09


Да не си разменил маркучите за вход и изход със стрелкичките ?Аз когато сменях мотора така бях направил и се чудех какво става :biggrin


Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1226
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Re: Голф мк3 1,6i AEK 96 - Зацепване на ангренажен ремък.

Мнениеот stypkata » Съб 30 мар 2019 20:58


Bai Sando написа:Да не си разменил маркучите за вход и изход със стрелкичките ?Аз когато сменях мотора така бях направил и се чудех какво става :biggrin

Не.Намерих си причината.Много по-елементарна е и малко ме е срам да си призная,но понеже като свалях ангренажа вдигнах само дясната част на колата на стойка ,а тя си беше качена на малко бордюрче и колата е наклони доста на ляво.А знаете,че бензиновата помпа е в дясната част на резервоара и се оказа,че горивото (около 10л) се е събрало в лявата половина на плоския резервоар и сондата на бензиновата помпа е останала във въздуха.А в какъв филм се вкарах днес - свалях газова бутилка,разкачах горивни филтри - няма и няма бензин.Ходих с тубата до бензиностанция да наливам бензин,а накрая като я пуснах на земята (на гумата ) си запали..... :newsm66

Благодаря ви .Живи и здрави да сме :drunk


niki_k
Мнения: 254
Регистриран на: Съб 25 окт 2014 6:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Re: Голф мк3 1,6i AEK 96 - Зацепване на ангренажен ремък.

Мнениеот niki_k » Нед 31 мар 2019 7:32


Всичко е добре,когато свършва добре!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 156 госта