Голф мк3 1,6i AEK 96 - Зацепване на ангренажен ремък.
- stypkata
- Мнения: 1226
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Голф мк3 1,6i AEK 96 - Зацепване на ангренажен ремък.
Здравейте.Днес се направих на майстор и не белязах ангренажа преди да го сваля и сега не мога да го зацепя.Докарвам зъбното колоело на разпределителния вал между Т и 0 както е показано в аутодата и палеца на делкото сочи към чертата в корпуса на делкото,но не съм сигурен за белязката на маховика.Та това ли е правилната белязка? В аутодата има едни ромбчета,които не виждам на моя маховик.
Последна промяна от stypkata на Съб 30 мар 2019 5:00, променено общо 1 път.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7902
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Голф мк3 1,6i AEK 96 - Зацепване на ангрежанен ремък.
Белезите на този мотор не са ли на шайбите?
-
- VW експерт
- Мнения: 13365
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Голф мк3 1,6i AEK 96 - Зацепване на ангрежанен ремък.
Има белег и на маховика.
И съм почти сигурен,че е това на снимката.
Колега,превърти го отново и гледай внимателно.
Като засек е, върху зъб на венеца.
И съм почти сигурен,че е това на снимката.
Колега,превърти го отново и гледай внимателно.
Като засек е, върху зъб на венеца.
-
- Мнения: 254
- Регистриран на: Съб 25 окт 2014 6:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Самоков
Re: Голф мк3 1,6i AEK 96 - Зацепване на ангрежанен ремък.
Колега,отвий тази пластмасова капачка-тогава шанса да видиш засека е по-голям.За да се ориентираш къде се намира,свали свеща на първи или четвърти цилиндър,завърти кол.вал до горна мъртва точка/като бръкнеш в отвора за свеща с отверка/и тогава търси засека.
- georgebonev
- Мнения: 3106
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Голф мк3 1,6i AEK 96 - Зацепване на ангрежанен ремък.
"Чопа" от снимката горе не е белег, а е за инструмент.
Търси нещо като това (А):

Смяна на ангренажен ремък:
https://workshop-manuals.com/volkswagen/golf-mk3/power_unit/4-cyl._injection_engine_(cross-flow_cylinder_head)_mechanics/enginecrankshaft_group_pistons/dismantling_and_assembling_engine/removing_and_installing_toothed_belt/
Единия белег трябва да е за градуси преди горна мъртва точка - ГМТ (TDC), другия за TDC.
Търси нещо като това (А):

Смяна на ангренажен ремък:

Единия белег трябва да е за градуси преди горна мъртва точка - ГМТ (TDC), другия за TDC.
- stypkata
- Мнения: 1226
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: Голф мк3 1,6i AEK 96 - Зацепване на ангрежанен ремък.
Благодаря ви колеги.Свалих капачката и се видяха белезите (една тънка чертичка).Ангренажа мисля,че го зацепих правилно,но колата пак не пали.Със старт спрей припалва и угасва като свърши спрея.Проблема е,че в маркуча от бензиновата помпа,който влиза в бензиновата рейка не идва бензин.Смених релето (167) без резултат..
VAG COM ми изкарва грешка със "speed sensor" и температура на входящия въздух -49гр (при 5гр външна на студен двигател) и -49гр темп. на атифриза.До вчера си палеше и вървеше като пушка.Протече ми една капачка против замръзване на главата и за това свалих ангренажа и всмукателния колектор заедно с дюзите да им сменя 0-пръстените.Друго не съм пипал и колата сега не пали :(
VAG COM ми изкарва грешка със "speed sensor" и температура на входящия въздух -49гр (при 5гр външна на студен двигател) и -49гр темп. на атифриза.До вчера си палеше и вървеше като пушка.Протече ми една капачка против замръзване на главата и за това свалих ангренажа и всмукателния колектор заедно с дюзите да им сменя 0-пръстените.Друго не съм пипал и колата сега не пали :(
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19698
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф мк3 1,6i AEK 96 - Зацепване на ангрежанен ремък.
Хол-датчика на делкото включен ли е?
- stypkata
- Мнения: 1226
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: Голф мк3 1,6i AEK 96 - Зацепване на ангрежанен ремък.
Да.Него не съм го пипал.Друго си мисля,но не съм сигурен .Кажете дали е възможно : Възможно ли е ако скобата ,която държи бензиновите инжектори към рейката не е сложена добре да натовари до толкова бензиновата помпа,че тя да изгори?Защото вчера след ремонта запали от първия път,но двигателя тресеше много.Огледах го и забелязах,че от едниния инжектор тече бензин,защото скобата му не съм я щракнал добре в каналчето .При опит за наместване на тази скобичка разместих инжектора и се разхвърча бензин под много високо налягане.На предния ден като ги свалях за смяна на О-пръстените нямаше такова налягане там.Та възмжоно ли е заради тази скобичка налягането в инжекторите да се е покачило до толкова,че да натовари много бензиновата помпа и да я изгори? Факт е,че вчера пръскаше бензин -следователно такъв е идвал до рейката,бензиновата помпа си е работила,а сега не идва бензин от входящия маркуч....Утре ще се опитам да и подам директно 12V на помпата,за да видя дали ще тръгне и дали ще закара гориво до бенз.рейка.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19698
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф мк3 1,6i AEK 96 - Зацепване на ангрежанен ремък.
Ако е пръскало бензин, налягането по-скоро е било ниско в рейката, не високо.
Според мен зора ти е в електрото - лошо вкаран куплунг или скъсана маса някъде
Според мен зора ти е в електрото - лошо вкаран куплунг или скъсана маса някъде
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Голф мк3 1,6i AEK 96 - Зацепване на ангрежанен ремък.
Ами не, не е възможно. Всякакъв пропуск в бензиновите пътища всъщност води до разтоварване на помпата.
Избръмчава ли помпата след даване на контакт, без да въртиш стартера?
Избръмчава ли помпата след даване на контакт, без да въртиш стартера?
- stypkata
- Мнения: 1226
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: Голф мк3 1,6i AEK 96 - Зацепване на ангренажен ремък.
Не се чува помпата ,но и преди не винаги се чуваше а си палеше.
Едит: подадох 12v на помпата .чува се че работи ,но бензин все още не идва до реката...възможно ли е да се върти а да не изпомпва гориво...
Едит: подадох 12v на помпата .чува се че работи ,но бензин все още не идва до реката...възможно ли е да се върти а да не изпомпва гориво...
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19698
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф мк3 1,6i AEK 96 - Зацепване на ангренажен ремък.
Да, ако е счупена турбинката, не достига до гориво, разложени са гумените О-пръстени на кошницата или е запушен някъде бензинопровода/филтъра
А може и да я чуваш, но тя да не върти, само да бръмчи. Случва се при късо в колектора на моторчето
А може и да я чуваш, но тя да не върти, само да бръмчи. Случва се при късо в колектора на моторчето
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Голф мк3 1,6i AEK 96 - Зацепване на ангренажен ремък.
Да не си разменил маркучите за вход и изход със стрелкичките ?Аз когато сменях мотора така бях направил и се чудех какво става 

- stypkata
- Мнения: 1226
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: Голф мк3 1,6i AEK 96 - Зацепване на ангренажен ремък.
Bai Sando написа:Да не си разменил маркучите за вход и изход със стрелкичките ?Аз когато сменях мотора така бях направил и се чудех какво става
Не.Намерих си причината.Много по-елементарна е и малко ме е срам да си призная,но понеже като свалях ангренажа вдигнах само дясната част на колата на стойка ,а тя си беше качена на малко бордюрче и колата е наклони доста на ляво.А знаете,че бензиновата помпа е в дясната част на резервоара и се оказа,че горивото (около 10л) се е събрало в лявата половина на плоския резервоар и сондата на бензиновата помпа е останала във въздуха.А в какъв филм се вкарах днес - свалях газова бутилка,разкачах горивни филтри - няма и няма бензин.Ходих с тубата до бензиностанция да наливам бензин,а накрая като я пуснах на земята (на гумата ) си запали.....

Благодаря ви .Живи и здрави да сме

-
- Мнения: 254
- Регистриран на: Съб 25 окт 2014 6:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Самоков
Re: Голф мк3 1,6i AEK 96 - Зацепване на ангренажен ремък.
Всичко е добре,когато свършва добре!
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 156 госта