СУВ vs стандартен лек автомобил
- Stivi
- Мнения: 8378
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
То не е нужно да си притежавал една кола за да имаш мнение за нея,като те повозят известно време е достатъчно да добиеш представа. Така аз се повозих в Опел Мока докато един приятел го тестваше и реших че това ще го взема само ако ми го подаряват ! После пък аз ходих да тествам едно Рено Каджар /не че съм тръгнал да купувам/ което създаваше доста по-приятно впечатление ! Нямам и BMW 5-ца,но доста съм се возил в такова, и е ясно че то пък ги бие и двете въпреки че е доста по-възрастно /само че пък е ниско/ ,така че не е задължително да си сменил поне 10 лични коли за да дадеш мнение
Едно от нещата които не харесвам в тези "джипки" е манията на производителите да ги продават с 18" и 19" джанти,което освен скъпите гуми води и до ужасна возия,ще речеш че хората ги купуват за да влизат в завоите напред с вратите и трябва да са със супер нископрофилни гуми за целта 
- netizen
- VW експерт

- Мнения: 1262
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: ID7 Pro Tourer
- Двигател: APP550
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
Не е мания на производителите, а еврогейско изискване.
- hooligan_sk
- Модератор

- Мнения: 7867
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
Защо пък да излизат само на големи джанти, по мои наблюдения всичко над 16" се доплаща, директно или в пакет/ниво оборудване?
А гумите межудуругото са скъпи, дори и при 16", повечето малки СУВ/кросоувъри(Opel Mokka, Skoda Karoq, Seat Ateca, Hyundai Kona, Audi Q2) търкалят същия размер, като Пасат Б8 - 215/60/16; 215/55/17 и тн. Цените са значително по-високи от масовия голфов размер. 
Източник: https://www.auto-motor-und-sport.de/ver ... mpakt-suv/
А гумите межудуругото са скъпи, дори и при 16", повечето малки СУВ/кросоувъри(Opel Mokka, Skoda Karoq, Seat Ateca, Hyundai Kona, Audi Q2) търкалят същия размер, като Пасат Б8 - 215/60/16; 215/55/17 и тн. Цените са значително по-високи от масовия голфов размер. Източник: https://www.auto-motor-und-sport.de/ver ... mpakt-suv/
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
Те винаги са си вървели с по-специфичен размер гуми, 20 годишната Гранд Витара беше с 225/60/16 м/у 180 и 200лв на гума. Комплект гуми ти е 1000лв. то това се знае, без значение дали купуваш нов или 20 + годишен СУВ.
п.п. Petrolhead, или просто ние остаряваме и се превръщаме в мърморещи чичковци, за един 20 годишен младеж който ври и кипи в технологиите най вероятно няма нищо странно в автомобилният дизайн, и всичките хай тек джаджи с които е оборудвана една кола
п.п. Petrolhead, или просто ние остаряваме и се превръщаме в мърморещи чичковци, за един 20 годишен младеж който ври и кипи в технологиите най вероятно няма нищо странно в автомобилният дизайн, и всичките хай тек джаджи с които е оборудвана една кола
Последна промяна от forski на Пон 03 юни 2019 9:29, променено общо 2 пъти.
- Petrolhead
- Мнения: 2193
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
личните ми наблюдения са че автомобилния пазар се движи основно от мода. двигатели, обеми, багажници и тн имат много по-малко значение от дизайна и лъскавите, шарени екстри.
производителите правят това което се иска от тях, а именно:
-коли с безумни дизайни (вгледайте се колко ненужни криви и прави линии има по страниците на съвремените коли), фалшиви ауспуси, фалшиви въздухозаборници, ниски прозорци, снишаващи тавани и тн. дизайна продава
- всякакви шарении в салона - включително последната мода за ЛСД екран вместо нормални уреди (лично на мен изобщо не ми допада, поради някаква причина не успявам да следя стрелките с периферното си зрение, когато стрелките всъщност са екран). Огромни дисплеи на централната конзола, със всички копчета на един екран, който събира пръсти и прах. Всякаквите видове шарено осветление( това тотално не го разбирам, защо ти трябва корите на вратите ти да светят в лилаво). Мога да изреждам още много, но това продава.
- Автономията, не знам дали сте карали коли със съвремените автопилоти, според мен са супер опасни, ще обясня защо. Работят изключително добре, можеш да караш с часове без изобщо да погледнеш пътя. Хората по природа са мързеливи, съответно всеки нормален човек, гледа да кара колко се може по-дълго време на автопилот, супер бързо и лесно се свиква. Проблемът е като трябва да започнеш да караш ти, поне аз се усещам как 3-5 минути след като съм поел волана от електрониката, съм тотално неадекватен. Да не говорим, че усещането е физически неприято, правиш усилия, които до преди малко не си правил, абе странно е.
в момента са модни малко по-високите автомобили, няма лошо, но това не ги прави добри автомобили.
аз продължавам да твърдя, че едно Кади бие всичко под Тигуан, по абсолютно всички точки, които се описват като предимства на малките кросоувъри. но кадито е гадна баничарка и не е модерно да караш баничарка.
ПС. Добри, мразя Таурезите :), миналта седмица си треснах главата докато се качвах в новия, ама яко я треснах (тръгнах да се качвам, като в моя камион, без да съобразя че тавана на таурега е много по-нисък :) )
производителите правят това което се иска от тях, а именно:
-коли с безумни дизайни (вгледайте се колко ненужни криви и прави линии има по страниците на съвремените коли), фалшиви ауспуси, фалшиви въздухозаборници, ниски прозорци, снишаващи тавани и тн. дизайна продава
- всякакви шарении в салона - включително последната мода за ЛСД екран вместо нормални уреди (лично на мен изобщо не ми допада, поради някаква причина не успявам да следя стрелките с периферното си зрение, когато стрелките всъщност са екран). Огромни дисплеи на централната конзола, със всички копчета на един екран, който събира пръсти и прах. Всякаквите видове шарено осветление( това тотално не го разбирам, защо ти трябва корите на вратите ти да светят в лилаво). Мога да изреждам още много, но това продава.
- Автономията, не знам дали сте карали коли със съвремените автопилоти, според мен са супер опасни, ще обясня защо. Работят изключително добре, можеш да караш с часове без изобщо да погледнеш пътя. Хората по природа са мързеливи, съответно всеки нормален човек, гледа да кара колко се може по-дълго време на автопилот, супер бързо и лесно се свиква. Проблемът е като трябва да започнеш да караш ти, поне аз се усещам как 3-5 минути след като съм поел волана от електрониката, съм тотално неадекватен. Да не говорим, че усещането е физически неприято, правиш усилия, които до преди малко не си правил, абе странно е.
в момента са модни малко по-високите автомобили, няма лошо, но това не ги прави добри автомобили.
аз продължавам да твърдя, че едно Кади бие всичко под Тигуан, по абсолютно всички точки, които се описват като предимства на малките кросоувъри. но кадито е гадна баничарка и не е модерно да караш баничарка.
ПС. Добри, мразя Таурезите :), миналта седмица си треснах главата докато се качвах в новия, ама яко я треснах (тръгнах да се качвам, като в моя камион, без да съобразя че тавана на таурега е много по-нисък :) )
- group®
- Темерут
- Мнения: 10109
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
На мен ми е все тая за маркетинга и повечето следствия. Проблемът ми е с едно конкретно следствие - все по-малко са колите, с които можеш да се свържеш емоционално (за феновете).
Цялата концепция е да се свържеш финансово за периода на лизинга/гаранцията и после да разлюбиш колата. Идва нова с малко променена козметика и искаш по-голямата медия, по-модерния вид, etc.
Ауспуха да захапеш, пак няма да усетиш безиновата тръпка!
Сигурност, екология, модерност, стил ... все такива щуротии ти определят покупката. Отваряш капака и там жЕлезо нЕма. Сърце нЕма....
VW загубиха онзи дизайн, който в началото си викаш 'Ъ", ама после 'Ахааа'. По-точно се отказаха в името на печалбата.
Нормално явление в съвременния свят, но не запазиха някъде във VAG марки и модели, нещо за средностатистическия хард кор фен.
Едно корадо го чакаме 30г и няма.
Традиция в СУВ класа няма, но да бяха експериментирали малко. Да наложат нещо различно. Гегата на Мерцедес не се е пръкнала от сигурни ходове.
И всички са така - бездушни. Водят се от масовия клиент, а той иска това.
Ел., автономните, споделени коли ще убият съвсем Автомобилите и ще станат микровълнови печки, тостер...
Казах си и аз мъката
Цялата концепция е да се свържеш финансово за периода на лизинга/гаранцията и после да разлюбиш колата. Идва нова с малко променена козметика и искаш по-голямата медия, по-модерния вид, etc.
Ауспуха да захапеш, пак няма да усетиш безиновата тръпка!
Сигурност, екология, модерност, стил ... все такива щуротии ти определят покупката. Отваряш капака и там жЕлезо нЕма. Сърце нЕма....
VW загубиха онзи дизайн, който в началото си викаш 'Ъ", ама после 'Ахааа'. По-точно се отказаха в името на печалбата.
Нормално явление в съвременния свят, но не запазиха някъде във VAG марки и модели, нещо за средностатистическия хард кор фен.
Едно корадо го чакаме 30г и няма.
Традиция в СУВ класа няма, но да бяха експериментирали малко. Да наложат нещо различно. Гегата на Мерцедес не се е пръкнала от сигурни ходове.
И всички са така - бездушни. Водят се от масовия клиент, а той иска това.
Ел., автономните, споделени коли ще убият съвсем Автомобилите и ще станат микровълнови печки, тостер...
Казах си и аз мъката
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
escrime написа:На същата цена, или малко по-скъпи от хечбеците се получава нещо, което харчи повече, върви по-малко и вози много по-зле. За материалите вътре се каза достатъчно красноречиво.
Защо вози много по-зле?
За материалите работата според мен е малко по-различна - за да се получи приемлива цена се икономисва откъм материали. Същият модел може да го има и с качествен интериор, но ще струва повече и ще надхвърли възможностите на целевата група. Подобно на компютърните фирми, които за да примамят клиент му надуват параметрите на процесор, видеокарта и диск и накрая откъде да спестят - от захранването.
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
group® написа:На мен ми е все тая за маркетинга и повечето следствия. Проблемът ми е с едно конкретно следствие - все по-малко са колите, с които можеш да се свържеш емоционално (за феновете).
Може би причината е че никой вече не иска да се свързва с колата си емоционално, а само дигитално
В съвременният свят ДВГ е мръсна дума, Корадо ли, какво е това, и кому е нужно?
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
Преди време колите "след 2000г" минаваха за супер зле, пластмасови и т.н. Сега летвата май се вдигна на 2006+, а виж 2000-2002 са последните "хубави".
- Vlad777
- King of the Road

- Мнения: 20374
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
Миналата седмица бях на Worthersee, където имах възможността да попитам представител на борда на директорите на VW AG точно за тази драма.mukot написа:forski написа:Ще ги оправят, ако не клиентите, конкуренцията ще ги напъне, и пак ще ги оправят. Конкурентни модели колкото искаш, по-нищо не отстъпващи на VW, сега пак има някакви драми с 1.5TSI така че нямат никакво място за шикалкавене.
Извинявам се за офтопика. Каква е драмата при 1.5TSI?
Той ми обясни, че преди около 2 години пазарът рязко се е променил, заради дискусиите за дизеловите авотмобили и забраните на по-старите в някои градове. Това е довело до рязко повишаване на търсенето на бензиновите двигатели при всички производители, а в частност и при VW. И тъй като 1.5 TSI е един от най-предпочитаните двигатели, търсенето на автомобили, оборудвани с него е огромно.
При обемите, които продава VW, това означава да се построи нов завод за бензинови двигатели, което отнема 3 години и все още не е готов.
Той ме увери, че до края на септември този проблем ще бъде решен и отново ще могат да се поръчват VW-та с 1.5 TSI мотори.
- Vlad777
- King of the Road

- Мнения: 20374
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
Имам наблюдения от първа ръка над 1.5 TSI в T-ROC с ръчна кутия. Вече е на година и 13000 и няма такива проблеми.
Вътре оборудването за мен е доста приятно - воланът е кожен, арматурното табло е с LED, а по средата има голям тъч скрийн, който се ползва с Waze от телефона.
Нямам забележки към интериора и не мо се струва пластмасов. Дори напротив. Доста си е комфортен.
Вътре оборудването за мен е доста приятно - воланът е кожен, арматурното табло е с LED, а по средата има голям тъч скрийн, който се ползва с Waze от телефона.
Нямам забележки към интериора и не мо се струва пластмасов. Дори напротив. Доста си е комфортен.
- mukot
- Мнения: 340
- Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
- Автомобил: Honda ZR-V Advance
- Двигател: e HEV - 2024
- Местоположение: София
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
Благодаря на Владо за инфото!
И по темата: И аз имах възможност да тествам Т рок с този двигател, но с ДСГ и удоволствието е голямо! Привърженик съм на нормалните автомобили /главно заради пътното поведение/, но когато СУВ-то е добре направено вродените му недостатъци са почти отстранени. Сравнявам Т рока с Шевролет Тракс какъвто имах. Пътното поведение на Т рока е мн. близо до лека кола, а Тракса /или Опел Мока/ е накланящо се камионче, което не кефи. 
- escrime
- Мнения: 3074
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
- Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
- Двигател: OM642
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
group® написа:Много ми е интересно зад такива изказвания какъв опит и нужди седят?!
Q5, Q3, T-roc, Kona, ix35... има ли смисъл да изброявам всички компактни повдигнати автомобили, до които съм имал досег? Умишлено не пиша за пълноразмерни луксозни а и някои високопроходими Х5-ци, Туарези, Ленд Роувъри, Ленд Крюзъри и т.н. Да изброявам ли и всички леки автомобили? Намеквам, че си имам мнение различно от ЕЖК, както и че на годишна база минавам по-малко от 1 километър извън асфалт.
Мисля, че е правилно да се разделят по сегменти джипове, кросоувъри и т.н., макар че примерно VW всичко повдигнато го слагат в СУВ категорията. Не знам как е при другите производители, не съм обръщал внимание.
group® написа:И всички са така - бездушни. Водят се от масовия клиент, а той иска това.
Харесва ми какво сте написали с Petrolhead. В някаква степен споделям това мнение.
MMX написа:Защо вози много по-зле?
Предполагам защото трябва да се компенсира по-висок център на тежестта. Поне така си го обяснявам, но може да има и други причини.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10109
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
escrime написа:...минавам по-малко от 1 километър извън асфалт....MMX написа:Защо вози много по-зле?
Предполагам защото трябва да се компенсира по-висок център на тежестта. Поне така си го обяснявам, но може да има и други причини.
1км годишно - нормално да имаш такова мнение. Всъщност за такъв опит става дума. Ясно, че всеки се е возил и карал СУВ, но като лека кола.
Нямаш нужда от СУВ. Нуждата, приоритетите, вкуса определят дали те интересуват недостатъците на СУВ.
На пикник можеш да отидеш и с Голв R! И с ламбо може. Просто ще паркираш другаде и ще идеш на друго място. А можеш и с автобус. Та всичко може.
Много по-зле не бих казал. Различно -да.
За офроуда (не истинският - виж назад определенията), отново определяща е нуждата. Примерно един Дъстър с подходящи гуми, не нещо екстремно - редова A/T гума, може да стигне доста по-далеч от ленд круизер с шосейни гуми. Едно гумите, друго е теглото. Това се отнася и за T-rock. Халдекса е сила на леко возило. Да, няма бавни и блокажи, но със засилка и мерак стават доста неща.
Оффроудът не е само клипчета в интернет на дълбока кал. Има доста места, които стават достъпни за теб, когато си с Т-рока.
Друг е въпросът дали те вълнуват тези места
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта
