Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6361
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот ktamen » Пет 28 юни 2019 14:58


netizen написа:Какво означава читав двигател ?
30 годишният бензинов вади 45 коня от литър , съвременният дизелов вади 120 коня от литър обем при двойно по-нисък разход, несъществена разлика може би ?

Само да вметна, Ауди 80 влиза в завой като чук без дръжка - факт, е че е интересна кола за времето си, но с ужасно пътно поведение.

С много хубав въпрос започваш поста си. Ама явно двамата му даваме коренно различен отговор. Двигателите, дето аз ги хваля, вадят по-малко мощност от единица обем 1,6 / 72кс дори от Москвич 1,5 / 80кс, ама аз не искам повече мощност, искам надеждност и тези двигатели ми я дават. За мое съжаление повечето хора разсъждават като теб и производителите се съобразяват с това и правят двигатели по твой вкус, а не по мой или на автора на темата вкус, просто сме малцинство и няма сметка да се произвеждат коли за такива като нас.
В момента кола не ми трябва, затова карам колата на майка ми. Като ми потрябва, вероятно ще си харесам някакво купе и ще го напълня с батерии и елдвигател. Готови коли по мой вкус вече няма и вероятно няма и да има.




Потребителски аватар
ssssl
Мнения: 949
Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
Автомобил: Волво ЕХ30 428 коня
Двигател: CJXC
Местоположение: Sofia

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот ssssl » Пет 28 юни 2019 15:21


Asko VW написа:Не говоря за 2005 г., а за периода от тогава до сега, MPI e стара концепция за това са по-читави, за жалост най-големия такъв е 1.6 (ако не се лъжа) и за по-голямо и тежко купе (Пасат, Супърб) не най-доброто решение, както казах за последното поколение TSI не мога да коментирам, нямам наблюдения, но и май е рано още да се каже, 4-5 години за мен не е критерий, макар, че явно има подобрение предишните, те се чупеха още на по 2-3 години и на по 20-50 х. км.

2.0 тси 220, 280, 300 и 310 коня са с 8 дюзи - 4 директни и 4 МПИ.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10070
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот group® » Пет 28 юни 2019 17:50


Zdravko Zankov написа:
К.Одаджийски написа:Много точно го каза между другото

Кое?
Че с 4 барабана и без АБС спира по-бързо и безопасно?

Малко офф, но иначе полезно да се знае, а и има някаква връзка.
Да!
Барабаните са с най-висока ефективност. Уловката е, че е такава, когато не се прегреят. Затова нямат аналог при тежката техника, но при колите са по-удачни дискове. Не защото спират по-добре, а защото се искат умения и знания за опериране с барабани. Средностатистическият шофьор е идиот и няма как :icon_lol При камиони и автобуси се учи теория за спирачките - как, кога и какво да се прави и да не се прави.
При АБС е същата история - средностатистически е по-добре. Но - опитен шофьор спира по-добре без АБС. Имаше някога тестове на различни настилки. Факт е, че се усъвършенстват, но винаги при тези системи съществува факта, че предварително са зададени някакви стойности за всички случаи. Опитният шофьор може да действа различно, в различни ситуации.
Когато вкарат изкуствен интелект в колата, който да следи температура, влажност, състояние на път и т.н. ще надмине човек.
Та ktamen е прав. Просто за всички ни е по-добре средните стойности на колата, пред средните стойности на уменията при шофьорите :smile


Потребителски аватар
valka
Мнения: 298
Регистриран на: Сря 16 май 2007 19:14
Автомобил: поцинкован танк
Двигател:
Местоположение: София

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот valka » Пет 28 юни 2019 17:52


forski написа:Ако старвним едно Ауди 80 от началото на 90-те с едно Ауди А4 от 2019, къде точно Ауди са влошили качеството? :rolleyes


Къде ли не. :mhihi Двигател, скорости, ламарини...



Даже ми напомня донякъде на този кенеф:


Разбирам защо Ауди се отказаха от горещото поцинковане на ламарините. След като правят маслоядни двигатели и кашкавалени скоростни кутии, за какво са им добри ламарини. Но това пък не им пречеше да надуят цената на новата A4 B9, която в първите 6-8 месеца беше по-висока от Volvo S90. Ама то и за Volvo чета, че не са онези здрави автомобили от едно време. :cool

Аз определено съм от малцинството, поздрави за @ktamen.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13367
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 28 юни 2019 18:12


group® написа:
Zdravko Zankov написа:
К.Одаджийски написа:Много точно го каза между другото

Кое?
Че с 4 барабана и без АБС спира по-бързо и безопасно?

Малко офф, но иначе полезно да се знае, а и има някаква връзка.
Да!
Барабаните са с най-висока ефективност. Уловката е, че е такава, когато не се прегреят. Затова нямат аналог при тежката техника, но при колите са по-удачни дискове. Не защото спират по-добре, а защото се искат умения и знания за опериране с барабани. Средностатистическият шофьор е идиот и няма как :icon_lol При камиони и автобуси се учи теория за спирачките - как, кога и какво да се прави и да не се прави.
При АБС е същата история - средностатистически е по-добре. Но - опитен шофьор спира по-добре без АБС. Имаше някога тестове на различни настилки. Факт е, че се усъвършенстват, но винаги при тези системи съществува факта, че предварително са зададени някакви стойности за всички случаи. Опитният шофьор може да действа различно, в различни ситуации.
Когато вкарат изкуствен интелект в колата, който да следи температура, влажност, състояние на път и т.н. ще надмине човек.
Та ktamen е прав. Просто за всички ни е по-добре средните стойности на колата, пред средните стойности на уменията при шофьорите :smile

Ами в началото на шофьорският стаж започнах с Трабант.
4 барабана, без вакуум серво.
Лада,2 диска,2 барабана, серво.
Пасат,2 диска,2 барабана,серво и АБС.
Настоящата,4 диска, серво, АБС.
Та не е като да нямам опит.
АБС при мен рядко се включва.
И Галине,вече и при камионите дисковите спирачки са стандарт. На двата моста.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7854
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот hooligan_sk » Пет 28 юни 2019 19:45


Защо ми се струва, че много колеги поставят знак за равенство между ремонтопригодност/достъпност и дълговечност/качество? :rolleyes

Кайзен написа:В сравнение с почти 8 000лв за ремонт на TSI..
Май е по-добре да смениш дюзите.


3500лв за пълен ребилд с читавите бутала и сегменти + нови дюзи, верига, масло и тн. Това за 1.8тси ea888 gen 2. Колега е описал процедурата в една друга тема тук. :th_up


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10070
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот group® » Пет 28 юни 2019 20:22


hooligan_sk написа:Защо ми се струва, че много колеги поставят знак за равенство между ремонтопригодност/достъпност и дълговечност/качество? :rolleyes


Е тук е ключа към всичко.
Скоро правих основен ремонт на 2.4 Mivec на Митсубиши - е как да не го харесваш тоя мотор - прост, лесен, евтин, надежден ... За тея пари, на други коли спирачките не можеш да обслужиш :mhihi

Здравко има много материали в нета по въпроса. Има и теми по форуми. На младини съм и карал автобуси по щатите - знам и практически как стоят нещата. Излишно е да спорим в темата, а и това , което казваш не противоречи на моето мнение и това на ktamen :beer


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13367
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 28 юни 2019 21:06


Не спорим.
Но знаеш,в спора се ражда истината.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19295
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот stefan4o » Пет 28 юни 2019 21:10


Всъщност, за какво спорите? На всички ви е ясно, че старите автомобили са с различна "дълговечна" концепция, за разлика от новите. Това, че някои не са случили на кола е отделен въпрос (на късмет). Историята познава и случаи на недоволни и с чисто нова от магазина кола.

Последна промяна от stefan4o на Пет 28 юни 2019 21:32, променено общо 1 път.


MMM1
Мнения: 176
Регистриран на: Пет 26 мар 2010 20:43
Автомобил:
Двигател: Petrol

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот MMM1 » Пет 28 юни 2019 21:14


Сравнява се Nokia с фенерче и смартфон.
Малцина осъзнават колко са сложни съвременните двигатели с всичките им екологични системи.


highline_4motion
Мнения: 238
Регистриран на: Сря 14 сеп 2016 22:07
Автомобил: Passat Variant B5-Passat Sedan B6
Двигател: AFN-BMP

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот highline_4motion » Пет 28 юни 2019 23:00


Жалко за ВАГ, няма ги вече тези 1.8 моно ,1.6д-тд,1.9сди-тди,1.8т и т.н. Не искат бате не искат.Как вече 2019 инжинерите нямат да могат да създадат здрав надежден двигател. Нека пак да е 1.4тси (примерно)но да бъде с по-дебели и здрави стени , с обикновени ковани бутала , да не е надута турбината и т.н.Така повече си губи клиентите отколкото да продадат повече,това късно ще разберат.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19295
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот stefan4o » Съб 29 юни 2019 6:01


Могат всичко да създадат. Но нямат изгода да го правят. По-трудното е с малко пари да направиш що-годе читав мотор. Всички са устремени към снижаване на разходите. Не е ли по-добре да накарат някой да си купи 5 пъти нова кола, вместо да си кара неговата 20 години?


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1262
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: ID7 Pro Tourer
Двигател: APP550
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот netizen » Съб 29 юни 2019 6:32


Забравяте обаче ми се струва и евродирективите за "еко" нормите ?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19295
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот stefan4o » Съб 29 юни 2019 6:36


Аз лично не съм. Но производителите се съобразяват И с тях. Крайният продукт всички можем да го видим... Старите автомобили не отговарят на новите директиви - това е 100 процента така. Нещата са доста комлицирани, ние разсъждаваме само и единствено като потребители. За повечето (от нас) от които е важно да врътнат ключа и да стигнат до желаната дестинация безпроблемно (някои искат и комфортно, бързо и т.н.)
Относно Ауди 80 Б4 - за мен това е автомобил във всяко едно отношение. Като автомобил среден клас предлагащ заводски размер гуми 195-65-15 мисля, че е бил доста напредничав за времето, в което се е произвеждал. Поизчистено от недостатъци "яйце". Просто - Ауди. Изобщо не мисля, че е случайност, че някои наши колеги от форума мигрираха на Ауди.


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1262
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: ID7 Pro Tourer
Двигател: APP550
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот netizen » Съб 29 юни 2019 6:42


А, то и обратното важи с пълна сила, след тоя неземен кенеф 4F. :mhihi



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 145 госта