Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
p_v_a
Мнения: 96
Регистриран на: Сря 09 авг 2017 20:30
Автомобил:
Двигател:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот p_v_a » Пет 05 юли 2019 9:45


forski написа:25-30 000 марки най вероятно, края на 80-те какво да получиш за тези пари ... централно и какво още, каштуфон :rolleyes
В момента за 20 000 евро си купуваш автомобил от класа на Голф пълен с екстри.


Масовите са били между 15-20 000.
Това го взех от един немски форум:

Golf 2 (1983/1990)

55 Ps 13.490 / 18.145 DM

70 / 75 Ps 16.315 / 22.515 DM

54 Ps Diesel 15.265 / 18.985 DM

GTI 21.115 DM (1983) / 22.760 DM (1985) / 24.215 DM (1987)

GTI 16V 25.595 DM (1985) / 26.725 DM (1987)

GTI G60 37.125 DM (1990)

Rallye Golf 44.500 DM

Golf Country 32.500 DM (1990)




Потребителски аватар
Matematiks
Мнения: 3168
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 17:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот Matematiks » Пет 05 юли 2019 11:17


group® написа:Принципно много интересна тема, с много добри мнения.
Ама вече взе да се размива, кое нов, кое стар автомобил, тезите се размиват ...

Най-важните неща, за които не съм си давал сметка и в темата се казаха:
- hooligan_sk - ремонтопригодност. Всъщност това е един от основните проблеми. Това определя и значителната цена на всеки ремонт.
-


Не може да имаш автомиб със картерна вентилация по сложна от двигателя на Голф 2 и да е ремонтопригодно.
Иначе 4 цилиндровите като място, все още може да се бачка оттук оттам.
4.2 бензин или дизел не можеш отвертка да пъхнеш :rolleyes


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2178
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот Petrolhead » Пет 05 юли 2019 11:37


оставяме българските сервизи настрана, наистина ли мислите, че за ремонт на 30 годишна кола ще ви искат по-малко пари отколкото за ремонт на нова?

лични наблюдения
- ремонт скоростна кутия голф 3 - Швейцария - 4000 франка(нова скоростна кутия от Фолксваген), България - 400 лева ( кутия от моргата, сваляне и качване)
- неработещ климатик Diavia голф 3 - Швейцария - 1000 франка (неясен проблем), България - 20 лева( реле и почерпка за майстора)

в Европа стоят така нещата, ако сме се запътили натам това ни чака и нас.

а това да караш голф 2 като ежедневна кола не го пожелавам на никой


Потребителски аватар
Lupender
Мнения: 770
Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
Автомобил: Audi A4 B9
Двигател: EA 288
Местоположение: Благоевград

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот Lupender » Пет 05 юли 2019 12:29


Ще ми се да обърнем внимание и на най-новите разработки в областта на ДВГ и тенденциите в тяхното развитие.
Наскоро попаднах на интересна идея за 5 тактов двигател, който по същество представлява трицилиндров мотор с два активни и един пасивен цилиндър. Двата активни работят по класическа схема с впръскване и процес на горене, докато в пасивния горивен процес не се осъществява. В него (пасивния) постъпват непосредствено отработените газове от другите два цилиндъра и така той прави работен ход. Идеята е, че така се оползотворява по-ефективно енергията от отработените газове. Мотора освен това разполага с турбокомпресор.
12501055484751164-768x576.jpg
12501055484751164-768x576.jpg (42.87 KиБ) Видяна 1151 пъти

12501055478033063.jpg


Потребителски аватар
p_v_a
Мнения: 96
Регистриран на: Сря 09 авг 2017 20:30
Автомобил:
Двигател:

Re: RE: Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот p_v_a » Пет 05 юли 2019 12:51


Lupender написа:Ще ми се да обърнем внимание и на най-новите разработки в областта на ДВГ и тенденциите в тяхното развитие.
Наскоро попаднах на интересна идея за 5 тактов двигател, който по същество представлява трицилиндров мотор с два активни и един пасивен цилиндър. Двата активни работят по класическа схема с впръскване и процес на горене, докато в пасивния горивен процес не се осъществява. В него (пасивния) постъпват непосредствено отработените газове от другите два цилиндъра и така той прави работен ход. Идеята е, че така се оползотворява по-ефективно енергията от отработените газове. Мотора освен това разполага с турбокомпресор.
12501055484751164-768x576.jpg

12501055478033063.jpg
Тази идея не е нова, дори по информация, която имам е била реализирана, като тестов двигател в 80-те години в България на базата на 3 цилиндровия Д2500, производство на варненския завод. Вече не съм сигурен къде са проведени тестовете, Варна или Добрич, но тогава се оказват неуспешни. Идеята за по-голяма степен на разширение от тази на сгъстяване е реализирана по-добре при цикъла на Милър или Аткинсън. Почти всички съвременни бензинови двигатели използват Милър или Аткинсън цикъл, което лесно се познава по високата геометрична степен на сгъстяване над 12 и обикновено под 14. Реалната степен на сгъстяване, разбира се е по-ниска.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот stefan4o » Пет 05 юли 2019 12:57


Petrolhead написа:
а това да караш голф 2 като ежедневна кола не го пожелавам на никой

Поради защо?


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10072
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот group® » Пет 05 юли 2019 13:11


stefan4o написа:
Petrolhead написа:
а това да караш голф 2 като ежедневна кола не го пожелавам на никой

Поради защо?

И аз се чудя на такива гръмки изказвания
Вастопа от 3 мина на 2 и си го житка кат пич.
Благородно му завиждам!


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7854
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот hooligan_sk » Пет 05 юли 2019 13:20


Защото Вастопа си има модерна кола за ежедневка... :mhihi

И аз харесвам усещането в по-старите механични коли, държал съм си и такива, но честно да си кажа, за да караш 80тарска кола за ежедневка... друг мотив освен финансов, няма. :confused


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот stefan4o » Пет 05 юли 2019 13:22


Интересни хора сте.
Това за финансите за всички ли важи? Или за повечето?


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6266
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 05 юли 2019 13:35


по напред в темата го казах, хвали старо карай ново... и аз си стягам пикап на 30 години, но айде така да го кажа, децата и жената не бих возил в голф 2


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот stefan4o » Пет 05 юли 2019 13:39


Аз пък съм на принципа, че ако хвърлям пари по кола, то трябва да я ползвам, ако може постоянно. А не само да й бърша праха в гаража и да се хваля с нея. Надявам се виждаш разликата в мирогледа? Говоря принципно, нямам предвид, че се хвалиш ти, конкретно.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6266
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 05 юли 2019 13:49


Мирогледи всякакви, с годините стигнах до един извод, хобито и ежедневната кола не трябва да са един автомобил. Искам автомобил, на който като му пъхна ключа да ида от точка А до точка Б и автомобил, по който да си вихря въображението. Мисля има къде къде по смислени неща за хвалба от колите. Споделяне на инфо във форума не го считам за хвалба а начин за разпространение и получаване на информация , която в ежедневието трудно се получава , защото заобикалящата среда обикновено е с други интереси.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот stefan4o » Пет 05 юли 2019 13:53


Аз нарочно написах, че не говоря за теб. Айде да не е хвалба, да го наречем "ей така да има още една кола". От това да има... Не мога да си изчистя гаража от ненужни части :Mr Green Fun Разни хора, разни идеали. Просто нека не обобщаваме и слагаме под общ знаменател нещата, за да спазим взаимно уважение и добър тон.

Последна промяна от stefan4o на Пет 05 юли 2019 13:58, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10072
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот group® » Пет 05 юли 2019 13:53


hooligan_sk написа:... друг мотив освен финансов, няма. :confused

Пропуснал си едно "за мен" :c020
Стари коли се карат навсякъде по света, от всякакви хора, с всякакви цели и мотиви!
Тъпо е да се налага мнение, в която и да е посока. Разваля се темата.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7854
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот hooligan_sk » Пет 05 юли 2019 14:13


Не обичам крайни мнения, но тук става въпрос за някакво много малко потенциално малцинство от хора. Аз лично, все още не съм срещнал човека, който има едикаквиси финансови възможности и се движи само и единствено със стар автомобил от покололението на Голф 2. Познавам много хора, които изглеждат така на пръв поглед - но всеки си има "закътана" я служебна кола, я втора лична - с еърбези, адекватни спирачки и тн.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Monyo Monev и 57 госта