Jetta 2 1987г. 1.3 - не пали след смяна на гарнитура.
Jetta 2 1987г. 1.3 - не пали след смяна на гарнитура.
Здравейте.
Колата е Jetta 2 1.3 безнин карбуратор, запалване - чукче и наковалня. Няма никакви компютри.
Колата си вървеше добре но започна да надува и и сменихме гарнитурата. Преди да разглобим двигателя го измихме добре с водоструйката, след което не запали (не съм и очаквал да запали). Разглобхме си двигателя както си му е реда , махнахме главата, шлайф, шлайфахме и блока на ръка колкото можем.
Сглобихме я . Зацепихме правилно ангренажа (проверявахме няколко пъти след това всичко си е на белязка).
Подсушихме всички кабели , делко , чукче , дистрибуторна капчака , бобина.
След като наместихме всичко, върти стартера но не пали. Проверихме за искра - дава искра.
Компресия има.
Пробвахме да я дърпаме. Двигателя развива високи обороти но няма и признак за палене. Докато я дърпаме през 10-15 секунди се чува гърмеж от ауспуха - все едно има гориво но няма искра.
Напрежението на бобината е както трябва. През бобината протича 4 ампера ток когато е затворена веригата. Пробвахме и с други 2 бобини.
Извадихме всички свещи и ги наредихме една до друга и си дават искра една след друга . Кабелите проверявахме няколко пъти че свързани където трябва. Проверихме дали когато първо бутало е в GMT палеца сочи точно към кабеля който отива към него.
Пробвах да включа директо кабела от бобината към една от свещите (евентуално ако искрата става по слаба след дистрибутора) и пак нямаше следа от запалване или пропушване.
При дърпането и развиване на високи обороти на двигателя , изходните колектори се стоплят.
След дърпането спирачката омеква (което признак че има достатъчно вакум в входните колектори което би трябвало да означава че не взима въздух от някъде)
Пробвахме и със стартиращ спрей , пробвхаме да налеем бензин в карбуратора и отделно в цилиндрите. Нито веднъж не е пропушило. На ауспуха мирише на бензин.
Пробвахме и на газ за всеки случай.
Надявам се някой стар разбирач да даде акъл, че останахме без идеи.
Колата е Jetta 2 1.3 безнин карбуратор, запалване - чукче и наковалня. Няма никакви компютри.
Колата си вървеше добре но започна да надува и и сменихме гарнитурата. Преди да разглобим двигателя го измихме добре с водоструйката, след което не запали (не съм и очаквал да запали). Разглобхме си двигателя както си му е реда , махнахме главата, шлайф, шлайфахме и блока на ръка колкото можем.
Сглобихме я . Зацепихме правилно ангренажа (проверявахме няколко пъти след това всичко си е на белязка).
Подсушихме всички кабели , делко , чукче , дистрибуторна капчака , бобина.
След като наместихме всичко, върти стартера но не пали. Проверихме за искра - дава искра.
Компресия има.
Пробвахме да я дърпаме. Двигателя развива високи обороти но няма и признак за палене. Докато я дърпаме през 10-15 секунди се чува гърмеж от ауспуха - все едно има гориво но няма искра.
Напрежението на бобината е както трябва. През бобината протича 4 ампера ток когато е затворена веригата. Пробвахме и с други 2 бобини.
Извадихме всички свещи и ги наредихме една до друга и си дават искра една след друга . Кабелите проверявахме няколко пъти че свързани където трябва. Проверихме дали когато първо бутало е в GMT палеца сочи точно към кабеля който отива към него.
Пробвах да включа директо кабела от бобината към една от свещите (евентуално ако искрата става по слаба след дистрибутора) и пак нямаше следа от запалване или пропушване.
При дърпането и развиване на високи обороти на двигателя , изходните колектори се стоплят.
След дърпането спирачката омеква (което признак че има достатъчно вакум в входните колектори което би трябвало да означава че не взима въздух от някъде)
Пробвахме и със стартиращ спрей , пробвхаме да налеем бензин в карбуратора и отделно в цилиндрите. Нито веднъж не е пропушило. На ауспуха мирише на бензин.
Пробвахме и на газ за всеки случай.
Надявам се някой стар разбирач да даде акъл, че останахме без идеи.
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Jetta 2 1987г. 1.3 - не пали след смяна на гарнитура.
Има ли вариатор бобината (керамичен резистор), колко ома показва ако има?
Къде дава искра, на цилиндров кабел или средния от делкото? Трябва да дава искра на цилиндров кабел, за да отпаднат
палец и капачка от белята.
Луфта на чукчето? Изправни вакуумен и центробежен регулатор, разбита ос на делкото, замазани гърбици на делкото,
изтъркан гетинакс на чукчето?
Луфта на чукчето е ключово важен, ако е малък бобината не натрупва енергия.
Щом и на дърпане не припуква, значи искрата се подава точно в обратния момент.
Сваляй предния капак, сядай на калника да въртиш делкото докато те дърпат. Прави се с две коли и трима човека.
Пробил кондензатор, паралелния на чукчето?
Къде дава искра, на цилиндров кабел или средния от делкото? Трябва да дава искра на цилиндров кабел, за да отпаднат
палец и капачка от белята.
Луфта на чукчето? Изправни вакуумен и центробежен регулатор, разбита ос на делкото, замазани гърбици на делкото,
изтъркан гетинакс на чукчето?
Луфта на чукчето е ключово важен, ако е малък бобината не натрупва енергия.
Щом и на дърпане не припуква, значи искрата се подава точно в обратния момент.
Сваляй предния капак, сядай на калника да въртиш делкото докато те дърпат. Прави се с две коли и трима човека.

Пробил кондензатор, паралелния на чукчето?
Re: Jetta 2 1987г. 1.3 - не пали след смяна на гарнитура.
Клапаните регулируеми ли са ? Ако да регулирахте ли ги ? А ако е с хидравлични повдигачи изпразнихте ли ги ? Защото ако блокира някой... Ако има отклонение в клапаните няма да запали . Само давам насока да погледнете и там :)
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Jetta 2 1987г. 1.3 - не пали след смяна на гарнитура.
Тя не е палела до колкото разбрах и преди да я разглобят,след миене с водоструйката
Според мен е нещо по делкото.

Според мен е нещо по делкото.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Jetta 2 1987г. 1.3 - не пали след смяна на гарнитура.
Я,сменете капачката,даже и кабела от бобината към делкото
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Jetta 2 1987г. 1.3 - не пали след смяна на гарнитура.
Зацепили сте я грешно. Разменете кабелите на 1 и 3 цилиндър и 2 и 4ти и ще запали.
И се поинтересувайте после за запалителна система без чукче и наковалня от малко по-нов голф. Трябват ти кабели, делко, комутатор и бобина, очщо можеш да си ги намериш за 30 - 40лв. И без тях ще си пали колата, но с тях е по-добре, искрата е по-силна и по-слабо се влияе от влага и локви по пътя.
И повече никакво миене

И се поинтересувайте после за запалителна система без чукче и наковалня от малко по-нов голф. Трябват ти кабели, делко, комутатор и бобина, очщо можеш да си ги намериш за 30 - 40лв. И без тях ще си пали колата, но с тях е по-добре, искрата е по-силна и по-слабо се влияе от влага и локви по пътя.
И повече никакво миене



-
- VW експерт
- Мнения: 13381
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Jetta 2 1987г. 1.3 - не пали след смяна на гарнитура.
Аз също смятам,че е грешна центровка.
На 180°
На 180°
Re: RE: Re: Jetta 2 1987г. 1.3 - не пали след смяна на гарнитура.
От кой мотор, защото тези с безконтактно запалване на ВАГ, делкото се зацепва по съесем друг начин към вала. На времето на едно приятелче на неговата Джета слагахме безконтактно, но не помня от каква кола беше. Или от Опел, или от Самара. Ама и това си не е работа, трябва да се правят преходници и т.н. Иначе с безконтактно е къде, къде по-добре.ktamen написа:Зацепили сте я грешно. Разменете кабелите на 1 и 3 цилиндър и 2 и 4ти и ще запали.
И се поинтересувайте после за запалителна система без чукче и наковалня от малко по-нов голф. Трябват ти кабели, делко, комутатор и бобина, очщо можеш да си ги намериш за 30 - 40лв. И без тях ще си пали колата, но с тях е по-добре, искрата е по-силна и по-слабо се влияе от влага и локви по пътя.
И повече никакво миене![]()
![]()
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Jetta 2 1987г. 1.3 - не пали след смяна на гарнитура.
Не разбрах какво ме питаш.Примерно, EZ двигател до 85г се прави с чукче, след 85та се прави безконтактно, за точната година не съм сигурен. Кодът на двигателя си е същия. И делкото не се сещам какво му е по-различното при зацепването. Части от други марки коли не са нужни. Трябваше да питате тук преди да правите немско-съветски мелези.
ПП Преди години продадох едни такива чаркове от голф, купувача каза, че ще ги слагат на 50 годишна шкода по-подобен на твоя метод.
ПП2 Сега видях, че двигателя е 1.3. не съм сигурен как е при тези двигатели.
ПП Преди години продадох едни такива чаркове от голф, купувача каза, че ще ги слагат на 50 годишна шкода по-подобен на твоя метод.
ПП2 Сега видях, че двигателя е 1.3. не съм сигурен как е при тези двигатели.
Re: Jetta 2 1987г. 1.3 - не пали след смяна на гарнитура.
При 1.3 моторите с безконтактно запалване зделкото се зацепва към разпределителния вал по същия начин, както е при 1.4 и 1.6 моно, със един пластмасов ротор с един чоп. При 1.3 двигателите с контактна група (чукче) цацепването става посредством доста по-малък ротор с два зъба. Спомням си, че делкото което ползвахме тогава, се зацепваше към разпределителния вал по абсолютно същия начин като оригиналното. Даже и белезите му пасваха. Но трябваше да му се преправя основата (захващането към главата). Ама такива години бяха тогава, преди 20 + 1;2 г.
- stefan4o
- Мнения: 19311
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Jetta 2 1987г. 1.3 - не пали след смяна на гарнитура.
Реално разликата е в местоположението на делкото само - при 1.3 е горе на разпределителен вал. Иначе белезите на колянов вал и разпределителен вал би следвало да са същите.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Jetta 2 1987г. 1.3 - не пали след смяна на гарнитура.
Вадиш свещта на първи цилиндър и я закачвваш на кабела. Слагаш пръст в гнездото на свещта и някой върти двигателя бавно. В такт сгъстяване трябва да усетиш с пръста компресия и към ГМТ да щракне искра. Ако не щракне, търсиш на коя от свещите ще щракне и редиш кабелите според това.
Разбира се, ако ангренажа е зацепен правилно.
Разбира се, ако ангренажа е зацепен правилно.
Re: Jetta 2 1987г. 1.3 - не пали след смяна на гарнитура.
Знам Стефане, аз имах в предвид белега на делкото а не тея на ангренажа. А иначе преди години съм срещал по руските пазари система за безконтактно запалване Сонар. Като самият Сонар се монтира на авансовата плочка, на мястото на чукчето. Беше за най-различни модели коли, но всички бяха от бившия соц. блок. Като се замисля имаше и за Вартбург 1.3. На пръв поглед мотора на Вартбурга и на ФВ 1.3 ИЗГЛЕЖДАТ еднакви външно. Но колко са еднакви, лично не мога да твърдя, понеже не съм ги слагал един до друг на операционната маса. Но и мен ме съмнява, че не са наредили кабелите както трябва, за да не запалва а да припуква в гърнетата.
Последна промяна от ///Mechov на Вто 09 юли 2019 19:03, променено общо 2 пъти.
- stefan4o
- Мнения: 19311
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Jetta 2 1987г. 1.3 - не пали след смяна на гарнитура.
4-тактовият мотор на Вартбург е по лиценз на 1.3-литров ФВ, който се ползва тези години в Поло, Голф, Джета. 1:1 са.
-
- Мнения: 233
- Регистриран на: Пон 04 май 2009 19:29
- Автомобил: lancia y10 golf 3
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Jetta 2 1987г. 1.3 - не пали след смяна на гарнитура.
Допълвам Мунс и Златко, докарваш 1 и 4 в ГМТ, виждаш на кой от двата цилиндъра клапаните не са натиснати от нито една гърбица и на него бучиш кабела срещу който сочи палеца. Следващите кабели се редят от тава какъв е реда за работа на цилиндрите /примерно 1-3-4-2/ а посоката е на там където се върти палеца.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 114 госта