Jetta 2 1987г. 1.3 - не пали след смяна на гарнитура.

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
basejn
Мнения: 1
Регистриран на: Вто 02 окт 2012 9:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Jetta 2 1987г. 1.3 - не пали след смяна на гарнитура.

Мнениеот basejn » Пон 08 юли 2019 13:33


Здравейте.

Колата е Jetta 2 1.3 безнин карбуратор, запалване - чукче и наковалня. Няма никакви компютри.

Колата си вървеше добре но започна да надува и и сменихме гарнитурата. Преди да разглобим двигателя го измихме добре с водоструйката, след което не запали (не съм и очаквал да запали). Разглобхме си двигателя както си му е реда , махнахме главата, шлайф, шлайфахме и блока на ръка колкото можем.
Сглобихме я . Зацепихме правилно ангренажа (проверявахме няколко пъти след това всичко си е на белязка).
Подсушихме всички кабели , делко , чукче , дистрибуторна капчака , бобина.

След като наместихме всичко, върти стартера но не пали. Проверихме за искра - дава искра.
Компресия има.
Пробвахме да я дърпаме. Двигателя развива високи обороти но няма и признак за палене. Докато я дърпаме през 10-15 секунди се чува гърмеж от ауспуха - все едно има гориво но няма искра.
Напрежението на бобината е както трябва. През бобината протича 4 ампера ток когато е затворена веригата. Пробвахме и с други 2 бобини.
Извадихме всички свещи и ги наредихме една до друга и си дават искра една след друга . Кабелите проверявахме няколко пъти че свързани където трябва. Проверихме дали когато първо бутало е в GMT палеца сочи точно към кабеля който отива към него.
Пробвах да включа директо кабела от бобината към една от свещите (евентуално ако искрата става по слаба след дистрибутора) и пак нямаше следа от запалване или пропушване.

При дърпането и развиване на високи обороти на двигателя , изходните колектори се стоплят.

След дърпането спирачката омеква (което признак че има достатъчно вакум в входните колектори което би трябвало да означава че не взима въздух от някъде)

Пробвахме и със стартиращ спрей , пробвхаме да налеем бензин в карбуратора и отделно в цилиндрите. Нито веднъж не е пропушило. На ауспуха мирише на бензин.

Пробвахме и на газ за всеки случай.

Надявам се някой стар разбирач да даде акъл, че останахме без идеи.




Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Jetta 2 1987г. 1.3 - не пали след смяна на гарнитура.

Мнениеот bobocamaro » Пон 08 юли 2019 13:45


Има ли вариатор бобината (керамичен резистор), колко ома показва ако има?
Къде дава искра, на цилиндров кабел или средния от делкото? Трябва да дава искра на цилиндров кабел, за да отпаднат
палец и капачка от белята.
Луфта на чукчето? Изправни вакуумен и центробежен регулатор, разбита ос на делкото, замазани гърбици на делкото,
изтъркан гетинакс на чукчето?
Луфта на чукчето е ключово важен, ако е малък бобината не натрупва енергия.
Щом и на дърпане не припуква, значи искрата се подава точно в обратния момент.
Сваляй предния капак, сядай на калника да въртиш делкото докато те дърпат. Прави се с две коли и трима човека. :banghead
Пробил кондензатор, паралелния на чукчето?


бат рамбо
Мнения: 185
Регистриран на: Съб 24 юни 2017 14:39
Автомобил:
Двигател:

Re: Jetta 2 1987г. 1.3 - не пали след смяна на гарнитура.

Мнениеот бат рамбо » Пон 08 юли 2019 14:11


Клапаните регулируеми ли са ? Ако да регулирахте ли ги ? А ако е с хидравлични повдигачи изпразнихте ли ги ? Защото ако блокира някой... Ако има отклонение в клапаните няма да запали . Само давам насока да погледнете и там :)


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Jetta 2 1987г. 1.3 - не пали след смяна на гарнитура.

Мнениеот Bai Sando » Пон 08 юли 2019 14:36


Тя не е палела до колкото разбрах и преди да я разглобят,след миене с водоструйката :gruebel
Според мен е нещо по делкото.


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Jetta 2 1987г. 1.3 - не пали след смяна на гарнитура.

Мнениеот Водния дух1 » Пон 08 юли 2019 18:12


Я,сменете капачката,даже и кабела от бобината към делкото


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Jetta 2 1987г. 1.3 - не пали след смяна на гарнитура.

Мнениеот ktamen » Пон 08 юли 2019 18:42


Зацепили сте я грешно. Разменете кабелите на 1 и 3 цилиндър и 2 и 4ти и ще запали.
И се поинтересувайте после за запалителна система без чукче и наковалня от малко по-нов голф. Трябват ти кабели, делко, комутатор и бобина, очщо можеш да си ги намериш за 30 - 40лв. И без тях ще си пали колата, но с тях е по-добре, искрата е по-силна и по-слабо се влияе от влага и локви по пътя.
И повече никакво миене :exclaim :exclaim :exclaim


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13381
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Jetta 2 1987г. 1.3 - не пали след смяна на гарнитура.

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 08 юли 2019 19:47


Аз също смятам,че е грешна центровка.
На 180°


///Mechov
Мнения: 156
Регистриран на: Чет 14 авг 2014 14:27
Автомобил:
Двигател:

Re: RE: Re: Jetta 2 1987г. 1.3 - не пали след смяна на гарнитура.

Мнениеот ///Mechov » Вто 09 юли 2019 14:35


ktamen написа:Зацепили сте я грешно. Разменете кабелите на 1 и 3 цилиндър и 2 и 4ти и ще запали.
И се поинтересувайте после за запалителна система без чукче и наковалня от малко по-нов голф. Трябват ти кабели, делко, комутатор и бобина, очщо можеш да си ги намериш за 30 - 40лв. И без тях ще си пали колата, но с тях е по-добре, искрата е по-силна и по-слабо се влияе от влага и локви по пътя.
И повече никакво миене :exclaim :exclaim :exclaim
От кой мотор, защото тези с безконтактно запалване на ВАГ, делкото се зацепва по съесем друг начин към вала. На времето на едно приятелче на неговата Джета слагахме безконтактно, но не помня от каква кола беше. Или от Опел, или от Самара. Ама и това си не е работа, трябва да се правят преходници и т.н. Иначе с безконтактно е къде, къде по-добре.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Jetta 2 1987г. 1.3 - не пали след смяна на гарнитура.

Мнениеот ktamen » Вто 09 юли 2019 15:49


Не разбрах какво ме питаш.Примерно, EZ двигател до 85г се прави с чукче, след 85та се прави безконтактно, за точната година не съм сигурен. Кодът на двигателя си е същия. И делкото не се сещам какво му е по-различното при зацепването. Части от други марки коли не са нужни. Трябваше да питате тук преди да правите немско-съветски мелези.
ПП Преди години продадох едни такива чаркове от голф, купувача каза, че ще ги слагат на 50 годишна шкода по-подобен на твоя метод.
ПП2 Сега видях, че двигателя е 1.3. не съм сигурен как е при тези двигатели.


///Mechov
Мнения: 156
Регистриран на: Чет 14 авг 2014 14:27
Автомобил:
Двигател:

Re: Jetta 2 1987г. 1.3 - не пали след смяна на гарнитура.

Мнениеот ///Mechov » Вто 09 юли 2019 16:01


При 1.3 моторите с безконтактно запалване зделкото се зацепва към разпределителния вал по същия начин, както е при 1.4 и 1.6 моно, със един пластмасов ротор с един чоп. При 1.3 двигателите с контактна група (чукче) цацепването става посредством доста по-малък ротор с два зъба. Спомням си, че делкото което ползвахме тогава, се зацепваше към разпределителния вал по абсолютно същия начин като оригиналното. Даже и белезите му пасваха. Но трябваше да му се преправя основата (захващането към главата). Ама такива години бяха тогава, преди 20 + 1;2 г.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19311
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Jetta 2 1987г. 1.3 - не пали след смяна на гарнитура.

Мнениеот stefan4o » Вто 09 юли 2019 16:11


Реално разликата е в местоположението на делкото само - при 1.3 е горе на разпределителен вал. Иначе белезите на колянов вал и разпределителен вал би следвало да са същите.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Jetta 2 1987г. 1.3 - не пали след смяна на гарнитура.

Мнениеот muns61 » Вто 09 юли 2019 16:23


Вадиш свещта на първи цилиндър и я закачвваш на кабела. Слагаш пръст в гнездото на свещта и някой върти двигателя бавно. В такт сгъстяване трябва да усетиш с пръста компресия и към ГМТ да щракне искра. Ако не щракне, търсиш на коя от свещите ще щракне и редиш кабелите според това.

Разбира се, ако ангренажа е зацепен правилно.


///Mechov
Мнения: 156
Регистриран на: Чет 14 авг 2014 14:27
Автомобил:
Двигател:

Re: Jetta 2 1987г. 1.3 - не пали след смяна на гарнитура.

Мнениеот ///Mechov » Вто 09 юли 2019 19:03


Знам Стефане, аз имах в предвид белега на делкото а не тея на ангренажа. А иначе преди години съм срещал по руските пазари система за безконтактно запалване Сонар. Като самият Сонар се монтира на авансовата плочка, на мястото на чукчето. Беше за най-различни модели коли, но всички бяха от бившия соц. блок. Като се замисля имаше и за Вартбург 1.3. На пръв поглед мотора на Вартбурга и на ФВ 1.3 ИЗГЛЕЖДАТ еднакви външно. Но колко са еднакви, лично не мога да твърдя, понеже не съм ги слагал един до друг на операционната маса. Но и мен ме съмнява, че не са наредили кабелите както трябва, за да не запалва а да припуква в гърнетата.

Последна промяна от ///Mechov на Вто 09 юли 2019 19:03, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19311
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Jetta 2 1987г. 1.3 - не пали след смяна на гарнитура.

Мнениеот stefan4o » Вто 09 юли 2019 19:08


4-тактовият мотор на Вартбург е по лиценз на 1.3-литров ФВ, който се ползва тези години в Поло, Голф, Джета. 1:1 са.


lubo_Y10
Мнения: 233
Регистриран на: Пон 04 май 2009 19:29
Автомобил: lancia y10 golf 3
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Jetta 2 1987г. 1.3 - не пали след смяна на гарнитура.

Мнениеот lubo_Y10 » Вто 09 юли 2019 21:24


Допълвам Мунс и Златко, докарваш 1 и 4 в ГМТ, виждаш на кой от двата цилиндъра клапаните не са натиснати от нито една гърбица и на него бучиш кабела срещу който сочи палеца. Следващите кабели се редят от тава какъв е реда за работа на цилиндрите /примерно 1-3-4-2/ а посоката е на там където се върти палеца.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 118 госта