Принудително обдухване на радиатора на климатика
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- blaji
- Мнения: 5
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 18:49
- Автомобил: Passat B5
- Двигател:
- Местоположение: Плачковци
Принудително обдухване на радиатора на климатика
Здравейте, предполагам много от вас им се е случвало да усетят лош дъх при пускане на климатика, причината доколкото разучих са бактериите който се настаняват в питата на радиатора който когато загасим автомобила се образува влага която е спомага за тяхното благоденствие. Борбата с тях е ясна има много теми.... а профилактиката която можем да извършим е да спрем климатика 3,4 мин преди да спрем автомобила и да оставим да работи на вентилатор за да изсушим радиатора. Замислих се и ми дойде една идея не можем ли когато паркираме и напуснем автомобила тази перка да остава работеща още известно време. Мисля си още че перката трябва да остава работеща само ако преди това сме ползвали климатика. Според вас заслужава ли си тази гимнастика и виждате ли логика и ако да ще се помъча да го реализирам на пасат 5 с климатроник.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Принудително обдухване на радиатора на климатика
Можеш да добавиш реле време,което го гласиш на 3-4 мин да продължи да подава захранване на вентилатора.
Според мен не си заслужава,че да не се бъгяса нещо по електрониката на климатроника...а и си е занимавка доста.
Според мен не си заслужава,че да не се бъгяса нещо по електрониката на климатроника...а и си е занимавка доста.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Принудително обдухване на радиатора на климатика
А минало ли ти е през ума да си изключиш само компресора 2-3 мин преди да паркираш/изгасиш колата, като това време е напълно достатъчно да бъде издухан студа/влагата от изпарителя 

- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Принудително обдухване на радиатора на климатика
А,АКО СЕ сбъгяса това реле-време,отиде акумулатора...
-
- Мнения: 1204
- Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: 1.9 TDI AFN
- Местоположение: Плевен
Re: Принудително обдухване на радиатора на климатика
pe6kata написа:А минало ли ти е през ума да си изключиш само компресора 2-3 мин преди да паркираш/изгасиш колата, като това време е напълно достатъчно да бъде издухан студа/влагата от изпарителя
Аз от както имам кола с климатик (около 15 години) работя точно по този начин. Миризмата се появява за 1-2 минути и после изчезва. При следващото пускане на климатика няма и следа от миризмата.
- blaji
- Мнения: 5
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 18:49
- Автомобил: Passat B5
- Двигател:
- Местоположение: Плачковци
Re: Принудително обдухване на радиатора на климатика
Само да уточня, че си падам мързел. Идеята е да не се съобразявам с това че трябва да изключа климатика а после да го чакам да изсуши радиатора а да си изляза и заключа колата и да си върша работата, а вентилатора да си поработи 3-4 мин и да се изключи. А и не вярвам акумулатора да му стане нещо от няколкото мин работа на вентилатора.
-
- VW експерт
- Мнения: 13380
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Принудително обдухване на радиатора на климатика
Не е лошо да си мързел.
Мързела движи прогреса.
Но смятам,че по-ефективно е преди да спреш колата да изключиш компресора.
Намали градусите на климатроника,респ. да увеличиш оборотите на вентилатора и смъкни прозорците.
Хем ти ще се аклиматизираш,хем обдухването е по-ефективно на питата на изпарителя.
Мързела движи прогреса.
Но смятам,че по-ефективно е преди да спреш колата да изключиш компресора.
Намали градусите на климатроника,респ. да увеличиш оборотите на вентилатора и смъкни прозорците.
Хем ти ще се аклиматизираш,хем обдухването е по-ефективно на питата на изпарителя.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Принудително обдухване на радиатора на климатика
blaji написа:Само да уточня, че си падам мързел. Идеята е да не се съобразявам с това че трябва да изключа климатика а после да го чакам да изсуши радиатора а да си изляза и заключа колата и да си върша работата...
значи те мързи да натиснеш точно 1 (един ) бутон, което отнема има няма 1 секунда, а не те мързи да тръгнеш да мислиш абсолютно безумно управление с времезакъснение, коетоо също би трябвало да има опция за активиране/деактивиране и т.н. При това спирайки колата, има куп операции, които извършваш, докато я напуснеш...За мен това не е мързел, друго е...
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Принудително обдухване на радиатора на климатика
Принципно може да се реализира, ама има друг проблем - 99% от алармите вече са с обемни датчици (микрофони) и ако вентилатора в купето работи, алармата ще се сцепи да свири заради въздушния поток.
Пешката правилно каза, просто се спира компресора 2-3-5 минути преди да се изгаси колата и всичко е ок, без излишни бърникания по инсталацията. При Б5 не е особено лесно, защото модула за управление на степените на вентилатора е в корпуса на самия вентилатор и трябва да се рови там, по силовата част, което е предпоставка за дефект, пожар и т.н.
Пешката правилно каза, просто се спира компресора 2-3-5 минути преди да се изгаси колата и всичко е ок, без излишни бърникания по инсталацията. При Б5 не е особено лесно, защото модула за управление на степените на вентилатора е в корпуса на самия вентилатор и трябва да се рови там, по силовата част, което е предпоставка за дефект, пожар и т.н.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12115
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Принудително обдухване на радиатора на климатика
Спирам компресора от едно копче за секунда време, отварям джама последните 200 - 300 метра преди да спра. Няма лоша миризма изобщо, а нямам и филтър на купето
-
- VW експерт
- Мнения: 13380
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Принудително обдухване на радиатора на климатика
Знаеш,че лошата миризма не е от филтър купе.
Сега,ако въпросният филтър е набор на колата...
Сега,ако въпросният филтър е набор на колата...
-
- Мнения: 876
- Регистриран на: Пет 15 окт 2010 6:14
- Автомобил: BORA 1.6 16V
- Двигател: AUS 2000
- Местоположение: Razgrad
Re: Принудително обдухване на радиатора на климатика
OFF темата май е за чесане на то_ките, а не за иновации.Сори
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Принудително обдухване на радиатора на климатика
Това съм го виждал като опция на Volvo XC90. Според мен е полезно, особенно ако се кара на по-кратки разстояния.
- lokva
- Мнения: 835
- Регистриран на: Сря 07 яну 2009 20:34
- Автомобил: Passat 3c
- Двигател: CBAB 2008
- Местоположение: Гоце Делчев Hamburg
Re: Принудително обдухване на радиатора на климатика
времето и направата на една такава интервенция. Не.си заслужава. Както е описъл колегата по долу. Възможните проблеми са много повече от ползата която би имало. Друг е въпроса дали това не може да се направи софтуерно.
- ivan_pop
- Мнения: 823
- Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
- Автомобил: OVB
- Двигател: X18XE1
- Местоположение: Плевен
Re: Принудително обдухване на радиатора на климатика
Zdravko Zankov написа:Но смятам,че по-ефективно е преди да спреш колата да изключиш компресора.
Аз така правя.А има и разни спрейове по магазините, ама не съм ползвал.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта