Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
koietoie
Мнения: 1
Регистриран на: Чет 29 дек 2016 11:10
Автомобил:
Двигател:

GOLF 5, BKD, 2005 Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия

Мнениеот koietoie » Чет 18 апр 2019 9:50


Минах по този път!
При топъл двигател, ако акумулатора е слаб или стартера не е четав - трудно пали. Именно защото в горивната таблица се подава “0“ гориво - явно бъг на производителя!
Решението - в таблицата се записват стойности по-голями от 0!

GOLF 5, BKD, 2005




reingar-x
Мнения: 125
Регистриран на: Пет 22 яну 2010 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pleven

Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия

Мнениеот reingar-x » Вто 23 юли 2019 0:41


Здравейте колеги,аз имам същия проблем с топлото палене.Карам VW bora AGR ,когато я купих преди 3-години.Беше кодирана,като автоматик.Палеше веднага,но придърпваше в ниските обороти и разхода беше по-висок.Тогава намерих майстор,който направи диагностика и реши проблема.Отскоро се появи,проблема с топлия старт.Понеже не съм разбирач на тема диагностика,може ли някой от вас да ме насочи към добър майстор който да диагностицира проблема?Живея в гр.Плевен.Просто да ме насочи,стартер ли е,акумулатор,или трябва да се рови в настройките?Благодаря предварително...


lyubomir minev
Мнения: 75
Регистриран на: Нед 02 мар 2014 12:47
Автомобил: VW Bora 1.9 TDI
Двигател: AGR 1998

Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия

Мнениеот lyubomir minev » Пон 29 юли 2019 20:39


Аз също имам Бора АГР,която придърпва в ниските,значи трябва да проверя дали е кодирана като автоматик,така ли?И каква може да е причината за това?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19333
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия

Мнениеот stefan4o » Пон 29 юли 2019 21:23


lyubomir minev написа:значи трябва да проверя дали е кодирана като автоматик,така ли?И каква може да е причината за това?

По-лесно е вместо да се разреши проблемът, да се замаже.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1026
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия

Мнениеот megatronS » Вто 30 юли 2019 7:17


Няма никакви бъгове в софтуера на автомобилите. Тези стойности, които са зададени на 0 (тоест няма впръскване на гориво), при по-висока температура са направени да предпазят двигателя. Когато автомобила остарее и много елементи започнат да пречат на лесното развъртане на мотора до необходимите обороти, тогава или се вземат мерки, всички пречки да се отстранят (стартер,акумулатор,затягащи ролки и шайби,задържане на мотора от лошо мазане и т.н), или се прави ремап на тези карти и сагата приключва.


lyubomir minev
Мнения: 75
Регистриран на: Нед 02 мар 2014 12:47
Автомобил: VW Bora 1.9 TDI
Двигател: AGR 1998

Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия

Мнениеот lyubomir minev » Вто 30 юли 2019 17:21


stefan4o написа:
lyubomir minev написа:значи трябва да проверя дали е кодирана като автоматик,така ли?И каква може да е причината за това?

По-лесно е вместо да се разреши проблемът, да се замаже.

Значи,четох по-напред в темата,че причината за това прекодиране обикновенно са проблеми с паленето.Преди 7-8 месеца стартера мина през профилактика,миналата седмица нов акумулатор,значи би трябвало всичко да е наред.Не че не се свиква с притрисането на втора,даже то не се усеща с малко повече газ,но все пак ще взема да отида някъде да я закача бората,пък да видим какво ще стане.


reingar-x
Мнения: 125
Регистриран на: Пет 22 яну 2010 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pleven

Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия

Мнениеот reingar-x » Сря 31 юли 2019 18:12


Колега поне при мен ,беше така.Още като я взех,ми направи впечатление,че пали много бързо.Другото което ме усъмни е,че под 1500 оборота не ставаше за каране.Карах я така 2-3 дни и я закарах на диагностика,там веднага пролича какво и е и го оправиха.Преди да взема моята съм карал,5 автомобила с този мотор,при тях не е имало такива проблеми.За това се и усъмних,както написа колегата по-горе,това са евтини номера на продавачите!


Emil9006
Мнения: 1
Регистриран на: Нед 11 юни 2017 15:57
Автомобил:
Двигател:

Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия

Мнениеот Emil9006 » Съб 24 авг 2019 8:13


Здравейте!Колата е vw touran 1.9 2003 101 коня като загрее не иска да запали и съм я забелязал че тогава и не светкат лампите на чека и на подгрева релето на свещите е сменено но ефектът е същия.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия

Мнениеот Zinoto » Съб 31 авг 2019 10:31


megatronS написа:Няма никакви бъгове в софтуера на автомобилите. Тези стойности, които са зададени на 0 (тоест няма впръскване на гориво), при по-висока температура са направени да предпазят двигателя. Когато автомобила остарее и много елементи започнат да пречат на лесното развъртане на мотора до необходимите обороти, тогава или се вземат мерки, всички пречки да се отстранят (стартер,акумулатор,затягащи ролки и шайби,задържане на мотора от лошо мазане и т.н), или се прави ремап на тези карти и сагата приключва.

Не съм много съгласен, според мен при някой мотори във връзка с еко нормите и изпушването при палене софтуера си е такъв от завода. Например 131 коня, 150, 116, 105 се наблюдава най-вече като минат 200 000 по-труден топъл, а след 300 000 км. и труден студен старт. Разбира се има и доста фактори, като изброените от теб, но основното е това. При моторите с ДПФ наблюдавам, че всички палят от четвърт и топли и студени, просто защото се разчита ДПФ да улови саждите от по-голямата и на по-ниски обороти стартова порция. Мога още доводи да дам във връзка с тезата ми, че е заради това да не изпушва при палене, а не се сещам какво толкова ще се пази двигателя. При евро 2 ТДИ като палят и студени и топли само с поглед и софтуера пуска гориво почти от 0 оборота и на топъл мотор издържат по милион километра без ремонт.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия

Мнениеот Zinoto » Съб 31 авг 2019 10:33


Emil9006 написа:Здравейте!Колата е vw touran 1.9 2003 101 коня като загрее не иска да запали и съм я забелязал че тогава и не светкат лампите на чека и на подгрева релето на свещите е сменено но ефектът е същия.

Реле 109 най-вероятно е проблема, а не релето на свещите.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1026
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия

Мнениеот megatronS » Нед 01 сеп 2019 9:21


Zinoto написа:
megatronS написа:Няма никакви бъгове в софтуера на автомобилите. Тези стойности, които са зададени на 0 (тоест няма впръскване на гориво), при по-висока температура са направени да предпазят двигателя. Когато автомобила остарее и много елементи започнат да пречат на лесното развъртане на мотора до необходимите обороти, тогава или се вземат мерки, всички пречки да се отстранят (стартер,акумулатор,затягащи ролки и шайби,задържане на мотора от лошо мазане и т.н), или се прави ремап на тези карти и сагата приключва.

Не съм много съгласен, според мен при някой мотори във връзка с еко нормите и изпушването при палене софтуера си е такъв от завода. Например 131 коня, 150, 116, 105 се наблюдава най-вече като минат 200 000 по-труден топъл, а след 300 000 км. и труден студен старт. Разбира се има и доста фактори, като изброените от теб, но основното е това. При моторите с ДПФ наблюдавам, че всички палят от четвърт и топли и студени, просто защото се разчита ДПФ да улови саждите от по-голямата и на по-ниски обороти стартова порция. Мога още доводи да дам във връзка с тезата ми, че е заради това да не изпушва при палене, а не се сещам какво толкова ще се пази двигателя. При евро 2 ТДИ като палят и студени и топли само с поглед и софтуера пуска гориво почти от 0 оборота и на топъл мотор издържат по милион километра без ремонт.


Може и да не си съгласен, но в завода който споменаваш, човека , който отговаря за електрониката, както и софтуера - неговото изменение, приложение, усъвършенстване и създаване е българин и по стечение на обстоятелствата съм аз. Софтуерът си е такъв от завода, да, но на използваните коли тези обороти, които сме заложили , те не ги достигат , поради фактите, които съм изложил по-горе . Предпазването не е свързано с това,колко ще изкара един мотор в километри. Изпушването, на тихи обороти няма нищо общо с това,нов мотор не пуши със стоков софтуер, нито топъл, нито студен, нито много ниски, нито на много високи обороти. Мислиш не мога да настроя софтуера на загрял мотор и по-ниски стартови обороти да не изпушва и това ще е трудност, която да се заобикаля? DPF е механичен филтър, който улавя саждите, независимо дали е студен или топъл мотора и на колко оборота работи. Проблемът му е разграждането им, което се осъществява само при много високи температури. Всичко това се доведе до тук от намаляването на компресията на новите дизели и въвеждането на високи норми, които тези мотори не могат да ги покрият и на врата да си стъпят, защото технологията вече е изчерпана и каквото и да се мисли е абсолютно безполезно при дезела. Единственото нещо, което стои на пътя на замърсяването , за да не бълват новите мотори страшни отрови е DPF (твърди частици) и катализатор(всички останали елементи). На стенд закачени един здрав стар дизелов мотор с 32 атмосфери компресия и един нов с 25-26 атмосфери без филтър, по-чист е стария двигател и то доста (но това е съвсем друга тема). Bosch е основния ни производител на софтуер, но по предварително зададено задание от наша страна и са много добри в това отношение. Така, че лошо няма, всеки да си обяснява нещата, както си иска и да излага всякакви доводи, щом му вършат работа.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19333
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия

Мнениеот stefan4o » Нед 01 сеп 2019 16:35


Колега, можеш ли да направиш предкамерен дизел да не пуши (с механично управление, примерно Джета Мк2 1.6ТД) ? Питам съвсем сериозно.


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия

Мнениеот Водния дух1 » Нед 01 сеп 2019 17:44


Намали му цикловата порция малко,ама съвсем малко,щото ще започне да не върви. Ако трябва бележи старото местоположение на болта. Виж и предварението /закъснението как е.Доколкото разбирам колегата мегатронс е спец по електронното управление,а джетката,за която говориш няма електроника в гор.система.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19333
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия

Мнениеот stefan4o » Нед 01 сеп 2019 17:48


Нямам такава кола, интересно ми е дали може. Минават ми едни работи през главата.


strong
Мнения: 132
Регистриран на: Сря 24 авг 2011 21:58
Автомобил: ШКОДА ОКТАВИЯ
Двигател: BLS 2008
Местоположение: първомайци

Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия

Мнениеот strong » Нед 01 сеп 2019 17:55


Към колегата megatronS,колега щом сте такъв експерт на разработването на софтуера на VW участвал ли сте в създаването на фалшивия дизелов софтуер за заобикалянето на еконормите?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: _SUN_, Google [Bot] и 49 госта