Ръчна спирачка - регулиране ?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Ръчна спирачка - регулиране ?

Мнениеот juve » Нед 04 мар 2007 12:29


Та дойде и моя ред за технически преглед и понеже от служебната кола по "убаво нема ;) " много не съм се задълбочавал с оплакванията на жената , че нямала ръчна ( пфу ръчна , че и през зимата - айде бе ! ) на пасата ... от подписа ..... Чета в книгата за пасат, че по принцип се регулира само при замяна на компоненти от системата и все пак правя всичко като по ноти : дигане на 4 зъб, завиване на гайките докато не може да се въртят гумите на ръка, подсигурявам се и на 3 зъб да не се въртят - за всеки случай , излизам ухилен на един паркинг и изпрасквам една ръчна - :oops: колата спира плавно и полека - все едно спирам внимателно карайки хора с вряло кафе в ръка :wink: Преди около 6000 км - 8 месеца сменях спирачната течност и тогава ми казаха , че задните накладки имат дооста хляб.... офф пак почнах да бъда подробен та въпроса ми е : ръчната спирачка "сурка" ли гуми , ( като москвич ;) ) или принципно оплютата спирачна система на VW си е такава след излизане от завода.... ще съм благодарен за мнения относно евентуалния финасов и технически развой на събитията защото убиец на пътя не ставам ! ( и без това са много )
Благодаря предварително
п.с Относно търсачката - рових , ама преобладават темите в купува продава и разбира се някои принципни трудове по въпроса на някои колеги от форума ....




Потребителски аватар
trunner
Мнения: 1624
Регистриран на: Нед 07 яну 2007 12:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра
Контакти:

Мнениеот trunner » Нед 04 мар 2007 13:12


Ми на моя Пасат си кове ръчната - няма го тва плавно спирне а си е направо като да набиеш спирачка без ABS!


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Нед 04 мар 2007 13:19


Ми на моя Пасат си кове ръчната - няма го тва плавно спирне а си е направо като да набиеш спирачка без ABS!

А бе и аз мисля, че трябва да е така....ама пусто никога не съм я пробвал досега, а пък относно твоята кола - тя е доста по млада - може да е радикално променена хавата ... :) Най ме е яд, че все пак се ръководя по "сервизна литература" не като да я карам "на око " :evil:


Потребителски аватар
trunner
Мнения: 1624
Регистриран на: Нед 07 яну 2007 12:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра
Контакти:

Мнениеот trunner » Нед 04 мар 2007 14:44


По-нова е от твоята - вярно, но старата Астра също беше така - ковеше на 4 ия зъб!!!


Потребителски аватар
MobilLife
Мнения: 551
Регистриран на: Пет 31 мар 2006 16:39
Автомобил: Wv golf 5 +
Двигател:
Местоположение: Мездра-Марс
Контакти:

Мнениеот MobilLife » Нед 04 мар 2007 15:16


Ми и моята не кове ама януари бях на преглед и казаха че е бетон....а съм и с комби което е тежко та ми се невярва да повлече.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12120
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 04 мар 2007 19:37


Моята ръчна при спиране не кове, но пък при дръпната ръчна е много трудно да отлепиш без да ти изгасне двигателя. Все пак нали е за паркиране.Задните ми накладки са на 8 хиляди километра /дискови/


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Нед 04 мар 2007 21:16


Моята ръчна и тя не иска да кове.Сменявах задни накладки,пружините отзад и т.н както и жилото за ръчната.Карах известно време за да улегнат накладките и се заех да регулирам ръчната.Като цяло дръпна ли я в движение плавно намалявам но ако е дръпната не мога да отлепя без да провлачат задните колела или да изгасне двигателя.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Нед 04 мар 2007 23:08


zfa159 написа:Като цяло дръпна ли я в движение плавно намалявам но ако е дръпната не мога да отлепя без да провлачат задните колела или да изгасне двигателя.

:да: Баш същото!


Потребителски аватар
pilota_koko
Мнения: 27
Регистриран на: Сря 28 фев 2007 23:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот pilota_koko » Пон 05 мар 2007 17:42


Москвич със добре работеща ръчна още не съм виждал пък за вас незнал. Аз ръчната не я използвам освен ако колата ми трябва да работи на място. Иначе компресията я държи по наклонени улици. :lol:


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Пон 05 мар 2007 22:42


Москвич със добре работеща ръчна още не съм виждал пък за вас незнал. Аз ръчната не я използвам освен ако колата ми трябва да работи на място. Иначе компресията я държи по наклонени улици. Laughing

моето москве, мир на праха му , 412 "форсиран" спираше със страшен писък на ръчна и оставяше черни следи ..... а пасата е ясно , че няма да спирам с ръчната, няма да правя "спортни завои " :wink: ама много ще ме е яд да ми се репчи някакъв на прегледа и да вика : " нямаш ръчна.... кво праим ся ? " А какъв начин да провериш една ръчна освен като я дръпнеш ......... ще взема да пробвам и моята, дали ще се влачи по черва :wink: а ако се окаже че , не минавам , ще ви прокълна резервоарите да ви свършват бързо , дето сте ме метнали , :wink: :wink: :D

Последна промяна от juve на Вто 06 мар 2007 0:14, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 05 мар 2007 22:54


Моя така или иначе свършва бързо така че...спокойно :) (за резервоара говоря)
По принцип на прегледа се мери усилието т.е. колко е ефективна.Иначе и аз преди време с фиатката като я дръпна и отскачаше от стенда ама при пасатора си е малко по-друго.Като цяло интересно е наистина че ако се движи колата и я дръпнеш забавя ама не много а ако е спряла и я дръпнеш няма тръгване...ама факт 8).Моя и той така не искаше да спира като я дръпна в движение ама майстора го качи на стенд (аз разбира се като видях че не иска да кове след ремонтите по спирачките и го оплюх както се казва) и ми доказа/показа че диапазона на ръчната спирачка като ефективност е точно в нормите (по средата на зеления участък от скалата на стенда) и то при нови ненапаснати задни накладки....обяснение нямам ама му се извиних за съмнението в труда му


Потребителски аватар
pilota_koko
Мнения: 27
Регистриран на: Сря 28 фев 2007 23:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот pilota_koko » Пон 05 мар 2007 23:38


Е ми да. Аз сега имам мицубиши колт-84г. Перфектно за годините си. Та карам си аз със 100 и дърпам ръчната. После като се върнах и спрях видях че и двете задни гуми са заковали на едно и също място и са спрели да се влачат пак на едно и също място а на прегледа ми казаха че лявото ми колело не му държи ръчната. Толкова се ядосах че напсувах проверяващия. Аз щях да изляза през предното стъкло като дръпнах ръчната а тои ми вика че недържи :shock :lol: Форда на маика ми също е като пасата(комби) и по същия начин няма тръгване на ръчна а в движение недържи. :roll:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 05 мар 2007 23:45


Техническия преглед като цяло е нещо много относително...аз наскоро си регистрирах пасат-а и в КАТ ми казаха че задно ляво колело (шоф.) не държи ръчната а на другото била добре....та в последствие отваряме с майстора задните колела (барабаните) и се оказва че задно ляво е супер и като спирачно цилиндърче,и като пружини и като накладки а в задно ДЯСНО се оказа че цилиндърчето е блокирало отдавна отдавна,че пружината е потрошена и вътре в самото колело е каша от пластини,гумички и простотии и няма нищо общо с "перфектната" ръчна спирачка на задното колело която пише в прегледа от кат....СМЯХ :xaxaxa


Потребителски аватар
pilota_koko
Мнения: 27
Регистриран на: Сря 28 фев 2007 23:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот pilota_koko » Вто 06 мар 2007 10:44


Така си е. Тия бастуни се правят на интересни кйато отидеш на преглед. Хубаво си правех преди като неходех на преглед с колата а само с талона. :wink:


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Вто 06 мар 2007 17:43


В интерес на истината, би трябвало да се формализират и то доста повече, че като гледам какви "каляски" са се навъдили по улиците - направо ме е страх да карам. А най ме е яд, когато видя говеда ( не мога да напиша колеги , сорри) с неонови светлини, лъскава двуцевка отзад ( поне да беше си я сложил на него си отзад) и яка музика , а на гумите му се виждат ясно сигналните черти за 100% износване.... :twisted:
( моя шлеп тръгва с тъжно тракане, реване и прехлъзване - ще я пиша наред па ще видим.... :wink: ) - за пусната ръчна говоря :wink:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: zdravkop64 и 65 госта