ГО и бонус малус системата

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: ГО и бонус малус системата

Мнениеот icoico » Чет 21 ное 2019 14:02


VWGT написа:Не ми се искаше аз да пиша за немците, ама щом се отвори дума ... :)

Ти пиешеш за щети, а глобите и специално тези за превишена скорост, как ти се отразяват?


Никак. Отразяват се предизвикани щети и статистическите данни . Данните се актуализират ежегодно. Примерно по едно време преди години помня най- висока премия плащаха собствениците под 25 годишна възраст на черен Голф двойка :mhihi

P.P. Понеже споменах "статистика", усреднената премия която е плащал средностатистическият швабин през 2018 е 259 евро. Моите 43 процента "струваха" около 550 евро на година, ще рече средностатистическият швабин е един МНОГО безопасен на пътя швабин :mhihi




Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: ГО и бонус малус системата

Мнениеот VWGT » Чет 21 ное 2019 14:14


е за това прехвърляне на отговорността от контролиращия орган говоря .. :)

Ре на на твойто ПП
хехе това е другата тема, която мислех д азачекна по натам ... не знам дали има някъде система, при която средната стойност на ГО да бъде 200% малус! както се очертава при нас, ако се приемат тези поправки.
Средата как да е около 100%, но понеже при нас базата на 100% е много ниска, и е много критично от политическа гл.т. да се пипа, за това чрез некви пируети ще ни врътнат през бонус малус. Разбира се с минимален ресурс на електоралната държавна администрация. Сакън да не свършат някаква работа.


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1749
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: ГО и бонус малус системата

Мнениеот MMX » Чет 21 ное 2019 15:29


group® написа:Самото име на системата 'бонус-малус', показва превантивната и природа.

"Самото име" звучи като нещо равностойно. На практика е -25% (бонус) и +300% (малус). 25 спрямо 300 как ти се вижда? Не е превантивна природа, а нагла лакомия. Ако сравняваме с метода "камшик и курабийка", тук имаме 3 камшика и слънчогледова семка.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: ГО и бонус малус системата

Мнениеот cecoa1 » Чет 21 ное 2019 17:51


icoico написа:
VWGT написа:Не ми се искаше аз да пиша за немците, ама щом се отвори дума ... :)

Ти пиешеш за щети, а глобите и специално тези за превишена скорост, как ти се отразяват?


Никак. Отразяват се предизвикани щети и статистическите данни . Данните се актуализират ежегодно. Примерно по едно време преди години помня най- висока премия плащаха собствениците под 25 годишна възраст на черен Голф двойка :mhihi

P.P. Понеже споменах "статистика", усреднената премия която е плащал средностатистическият швабин през 2018 е 259 евро. Моите 43 процента "струваха" около 550 евро на година, ще рече средностатистическият швабин е един МНОГО безопасен на пътя швабин :mhihi


Малко по-различни са нещата.
Ако имаш нарушения, зависи колко и какви, почват да ти дават едни наказателни точки(точки във Фленсбург им викат), и при осмата дадена точка, ти взимат книжката и връщането и е бая сложна процедура. При всяка дадена такава точка, трябва да уведомиш застрахователя на личното ти возило, който пък ще актуализира премията която плащаш, за по-висок риск, т.е. ще ти поскъпне застраховката. Може и да не го правиш, но тогава при ПТП застрахователят ще има основание да не иска да плати, заради неверни/неактуални данни в полицата.

А това, че бонуса у нас ще е сравнително малък, е в резултат точно, че не се ползва статистика за риска от повече на брой конкретни фактори, както е в Германия. Предвид сравнително ниските цени на ГО у нас, това не би трябвало да се приема като толкова голям проблем.


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: ГО и бонус малус системата

Мнениеот icoico » Чет 21 ное 2019 18:02


cecoa1 написа:...Ако имаш нарушения, зависи колко и какви, почват да ти дават едни наказателни точки(точки във Фленсбург им викат), и при осмата дадена точка, ти взимат книжката и връщането и е бая сложна процедура. При всяка дадена такава точка, трябва да уведомиш застрахователя на личното ти возило...



Я гледай, това е нова мода отскоро, явно не съм бил прав и наЩе застрахователи се водят стриктно по последните актуални тенденции :Mr Green Fun


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10072
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: ГО и бонус малус системата

Мнениеот group® » Чет 21 ное 2019 18:11


icoico написа:...наЩе застрахователи се водят стриктно по последните актуални тенденции :Mr Green Fun

Това в разни държави го има от мноооого отдавна.

В щатите освен това компаниите имат определена свобода за тези системи и критерии. Тоест реалния пазар определя условията.
Това е основния проблем тук, че държавата толерира фактически картел.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: ГО и бонус малус системата

Мнениеот VWGT » Чет 21 ное 2019 18:40


според мен е по-лошо от картел, у нас застрахователите не ценообразуват на принципа на свободния пазар, а съгласувано с държавата. Иначе отдавна цените да са други и бонус малуса да работи.


Потребителски аватар
Piqndurnik
Мнения: 574
Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
Автомобил: Passat Variant
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: около Мюнхен

Re: ГО и бонус малус системата

Мнениеот Piqndurnik » Пет 22 ное 2019 10:54


icoico написа:
cecoa1 написа:...Ако имаш нарушения, зависи колко и какви, почват да ти дават едни наказателни точки(точки във Фленсбург им викат), и при осмата дадена точка, ти взимат книжката и връщането и е бая сложна процедура. При всяка дадена такава точка, трябва да уведомиш застрахователя на личното ти возило...



Я гледай, това е нова мода отскоро, явно не съм бил прав и наЩе застрахователи се водят стриктно по последните актуални тенденции :Mr Green Fun


Аз сравнително често сменям застрахователите, но нямам спомен в някоя бланка да е имало поле "точки във Фленсбург".

Колкото до връщането на книжка при осем точки... Надявам се да не науча как е, но доколкото зная, се минавало тест, при който презумпцията е, че си идиот и ти трябва да докажеш противното.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: ГО и бонус малус системата

Мнениеот cecoa1 » Пет 22 ное 2019 11:12


Със сигурност го има.
От скоро някои застрахователи предлагат възможност за до още около 30% спестяване от застраховката, ако човек се съгласи да го следят как кара, чрез телематика. Слагат едно устройство в колата(може в запалката), което следи как караш, има GPS и там какво още, и праща данните на застрахователя, а там вече правят сметка колко си рисков водач на пътя, и ти изчисляват отстъпка(евентуално).


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1749
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: ГО и бонус малус системата

Мнениеот MMX » Пет 22 ное 2019 11:38


cecoa1 написа:Предвид сравнително ниските цени на ГО у нас, това не би трябвало да се приема като толкова голям проблем.

Тя сравнително ниска цената, но я кажи какви са обезщетенията в Германия. При смъртен случай какво плащат? Съотношението им най-вероятно е в полза на германците. Не че някой го топлят парите, ако има смъртен случай, но обсъждаме претенциите на ЗК. Отделно ако се вземе средна заплата спрямо цената на ГО, пак нашата е по-скъпа дори в момента, а мечтаят и за повишение.


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: ГО и бонус малус системата

Мнениеот icoico » Пет 22 ное 2019 11:47


Piqndurnik написа:
Аз сравнително често сменям застрахователите, но нямам спомен в някоя бланка да е имало поле "точки във Фленсбург"...


Нямам кола на немски номера от три години, гледам горе- долу оттогава някои застрахователи са почнали да вземат предвид точките при определянето на премията и тази практика започва да се разпространява.
P.P. За "идиотентеста" наистина се предполага, че за да се докараш дотам да ти отнемат книжката трябва да си поне полуидиот :mhihi Но в никакъв случай безпаричен идиот, защото е скъпичко удоволствие, между 400 и 2000 евро в зависимост от причината за отнемането :mhihi


Потребителски аватар
lokva
Мнения: 835
Регистриран на: Сря 07 яну 2009 20:34
Автомобил: Passat 3c
Двигател: CBAB 2008
Местоположение: Гоце Делчев Hamburg

Re: ГО и бонус малус системата

Мнениеот lokva » Пет 22 ное 2019 12:04


не знам колко е премията за причиняване на смърт тук.. Не съм се интересувал а и не ми е попадала такава информация. От 3 години карам кола с немски номера. Правел съм 10-на застраховки на приятели и колеги. Мои колега които няма.инциденти плаща го на година около 1500 евро за опел инсигния 2009 . Колата е има 4 5 години вече и стаж над 20г. не знам на какво се дължи тази цена. На жена с 2 г стаж за пасат б4 първата застраховка бе 1250 €. На моята кола пасат 3с 2008 която има и частичнокаско бе

1г 850
2г 640
3г 560
аз също карам кола от около 20 години.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: ГО и бонус малус системата

Мнениеот cecoa1 » Пет 22 ное 2019 12:24


Ще се изненадате, но обезщетенията специално за смъртен случай, в България са по-високи. Това по памет(обсъждахме го в друг форум, с доста примери и доказателства, и с хора доста вътре в правото). Защото в България няма ограничения за размера на тези искове, то и затова реваха застрахователите.

Иначе да, спрямо средната заплата ГО е малко по-скъпа, но това пак е свързано с по-големшки обезщетения за неимуществени вреди, присъждани в България, както и на солидарния принцип, който е в момента(читавите шофьори плащат колкото рисковите, а разходите за застрахователя идват предимно от рисковите). Освен това като цяло българина е по-рисков шофьор(заради много фактори). Също така все повече се пътува в чужбина, където обезщетенията за имуществени вреди са по-високи, автопарка у нас бавно се обновява, цените на труда и частите при ремонта след ПТП леко растат... Всичко това са разходи на застрахователите.
Е, разбира се, те трябва да имат и някакви печалби за да се занимават с тази дейност, и въпреки всичко изброено, и аз смятам, че далеч не са на загуба, както и че вероятно имат незаконни споразумения по между си, които нарушават пазарните принципи(както и в други области у нас, едва ли е изненада).
Въпреки последното(което е много дълбоко за изкореняване), смятам че дори и в някакъв такъв малко нескопосан вариант на системата бонус-малус("бонус-фалос" :mrgreen ), ще има някакъв положителен дисциплиниращ ефект за шофьорите.

А застраховките в Германия се влияят от много фактори, та цитираните цифри не могат просто така да се сравняват.
Има значение конкретния модел кола, дори конкретния двигател. Имат огромна статистика колко баш такива коли правят катастрофи и даже колко тежки, и на тази база променят цената. Същото и за шофьорите, има значение пол, възраст, стаж, точки, предишни катастрофи...дори и какво работят, къде си държат колата, дали я изплащат или е купена в кеш... Много важен фактор е и къде е регистрирана колата, респективно къде ще се ползва(голям град, голям риск), както и колко километра на година се предвижда да се минават(повече километри, по-голям риск).
Дори и при всичко това, има неща които изглеждат куриозно - примерно сравнително редки модели коли, имат малко катастрофи в статистиката, и застраховките им са доста ниски. Например някоя Лада(било то и по-нов, актуален модел) има доста ниска застраховка защото не се карат много такива.


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1749
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: ГО и бонус малус системата

Мнениеот MMX » Пет 22 ное 2019 12:29


cecoa1 написа:Ще се изненадате, но обезщетенията специално за смъртен случай, в България са по-високи. Това по памет(обсъждахме го в друг форум, с доста примери и доказателства, и с хора доста вътре в правото). Защото в България няма ограничения за размера на тези искове, то и затова реваха застрахователите.

Говорим за реалните стойности, а не за теории, че нямало ограничения.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: ГО и бонус малус системата

Мнениеот VWGT » Пет 22 ное 2019 12:43


при нас първо допуснаха роднини и близки до девето коляно да предявяват искове, след това ограничиха размера на иска ако не си пряк роднина наследник.
в момента нямам достъп до статистика, но много ще се изненадам ако наистина плащанията са по-високи ... доколкото знам всички плащания за вс роднини и тн за една смърт са около 100 хил лв.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта